Riemu voitto meillä

yxkaxnixnax

Ukko laittoi punajuuret kiehumaan jo puoli kuus. Tässä alkoi ukon boonukset nousuun. Tuli vaan mieleeni että kun oiken opetan kokkaamaan niin entäs jos lähtee? Mites sitten suuni panen? Joku saa liian hyvän ukon. Ei miittää järkee.

23

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuripuna

juupa juu.

• puurijuna

lisättävää....elämä on

• purijuna
        puurijuna kirjoitti:

lisättävää....elämä on

...niin oli.

• ihan kaikkee opeta, vaan jätä jotain kertomatta niin saat pysymään äijän kotona..;)

Eikä muutes kannata naapurin eukolle kovin kehua sitä ukkoa,alkaa pian eukolla silmät räpsimään joka kerta, ku ukkos astuu ovesta ulos..;)

• namisuku

...että Miehesi on mihinkään lähdössä, älä tuollaista pohdi.
      Teettekö jo rosollia vai muuten keititte p.juuria?

• Heikunkeikku

..mittää järkee, siksipä luulenki, ettei se minnekään lähde.
      Aikamoinen mies sulla siellä, kun puoli kuusi saa inspiksen punajuurien keittoon:) Pidä hyvää huolta semmosesta.

• Pirre*

tuokin jo :))

Ainakin jos aiemmin ei miehelläsi ole karvakaan värähtänyt köksähommeleihin..Onneksi olkoon..ja luulen ettei tuo vielä riitä miehen ryöstöön..:)

• ukko on ja pysyy

Itse opetin siinä toivossa ukon laittamaan ruokaa,että ottais ja lähtis,mutta ei lähe .kun on niin visusti hellan vieressä.
        Ainoat reissut on kun käy kaupassa ostamassa uusia tarvikkeita ruokiin.
        Hyvä on kokkina ja onneksi myös siistii jälkensä.

• ykskaksniksnaks
        ukko on ja pysyy kirjoitti:

Itse opetin siinä toivossa ukon laittamaan ruokaa,että ottais ja lähtis,mutta ei lähe .kun on niin visusti hellan vieressä.
        Ainoat reissut on kun käy kaupassa ostamassa uusia tarvikkeita ruokiin.
        Hyvä on kokkina ja onneksi myös siistii jälkensä.

Että miten tässä käy jääkö tiskirätti käteen minulle. Tiskaamaan on kyllä hyvä. tiskaa vielä valkoinen pyyhe lanteilla. Kyllä myöntää täytyy että silmiä voin leppuutella mutta tänäänkin kävi kuitenkin sit niin että kattilankansi oli pomppinut oli punajuurilientä leivänpaahtimessakin ja pitkin hellaa kun nousin ylös kunnolla. Ukkoo ei näkynyt missään, oli Alepassa muka lehdenostossa ja tuli iltapäivällä mäyräkoiran kanssa vaikka ei edes ole koiraihmisiä.

• mies-v57

Minulla naapurissa pariskunnalla oli tulla ero,
      kun mies ei lainkaan osallistunut kodin arkeen.No,hän otti tilanteen viisaasti ja alkoi
      olla vaimonsa mukana ja opetteli ruuanlaitosta lähtien kaiken.Ja hänestä kehittyikin varsinainen ja innostunut kokki ja muutenkin koti loisti siisteyttä ja uusia värejä.Mutta niinhän siinä kävi,että
      naapuruston viehättävä ja rehevä leskirouva,
      kaappasi miehen itselleen ja ero tuli.Eräissä
      pihajuhlissa tämä miehensä kouluttanut rouva totesi,oli pikkuisen nauttinut alkoholia,että
      jos hän vielä miehen löytää,niin hän saa maata rauhassa sohvalla.Hän ei enää kenellekkään
      hyvää miestä kouluta.
      Tämä sinulle vain hyväntahtoisena vihjeenä ja
      ehkä olisi parempi miehelle paikka sohvalle pöyhiä pehmoseksi....Mutta oikeen kivaa päivää sinulle!

• Kaivanto

on kivaa, haasteellistakin joissakin tapauksissa. Vaikeus voi olla siinä, että mistä sen koulutettavan löytää tälleen myöhemmällä iällä, kun ikätovereiden oppimiskykykin on jo heikentynyt. Siis nuoremman vuosikerran joukosta!

• zena

minun mieheni on oppinut oikein gourmet-kokiksi.
      Aivan ihanaa kun laittaa mulle kaikkia herkkuja.
      Tutkii kaikki keittokirjat ja katsoo kokkiohjelmat ja sitten niiden pohjalta kehittelee omat reseptit.
      Monta kertaa olen saanut herätä tuoreen leivän tuoksuun, kun ukko on jo aikasin ruvennut leipomaan.
      Meillä on ihan kilpailu, kumpi laittaa parempaa ruokaa ja sit ei paljasteta toiselle salaista reseptiä.
      Tosin se jää usein myös itselle salaisuudeksi, kun ei enää muista mitä siihen laittoi.
      Tulee laiteltua kaikkea, mitä jääkaapista sattuu löytymään, mut aina tulee hyvää.
      Kyllähän tota munkin miestä monet naiset ihailee ja havittelee, eikä ainoastaan kokkitaitojensa ansiosta, mutta kun hänellä on jo maailman paras vaimo, niin miksi muuta haikailisi enää.
      Antaa niiden naisten kateellisina vain sivusta seurata. Mitäs sellasella miehellä tekiskään, kuka ei kellekään muulle edes kelpais, vai mitä?

• ukollasi on niin hyvä vaimo, ettei se ihan heti ole lähdössä uuteen suhteeseen

• Hilja H

,,,

• miten sen vois varmistaa?

Köytänkö sängyn jalkaan vai laitanko ovet takalukkoon? Kas pulma on siinä että hän on hyvin hauskan näköinen ja liikkuu kuin uroskissa. Kolli parhaasta päästä silloin kun on. Ainahan sitä tulee koko paketti, joitain epämiellyttäviä vikojakin on. Jättää housut keskelle lattiaa. Takin siihen missä riisuu. Vessapaperirulla jos on tyhjä siinä saa kököttää kunnes vaihdan sen. tyhjä maitopurkki jää tiskipöydälle tai jääkaapin oveen. Sukat, pipo, hanskat aina kadoksissa. Kalsareissa viivakoodi ja tuoksahtaa silloin tällöin eikä muka ollenkaan huomaa että kauheen paukahduksen jälkeen tämä seuraa pienellä viiveellä. Niin ja keppana maistuu on valtavan hyvää. Joskus on liian kuuma vieressä nukkua mutta yleensä oikein marakatti kun heittää jalka koukun päälle , mihinkäs siitä liikut? Olen huomannut naiset kyllä huomaa kun käyskentelemme kauppakeskuksessa.

• Nimetön
        miten sen vois varmistaa? kirjoitti:

Köytänkö sängyn jalkaan vai laitanko ovet takalukkoon? Kas pulma on siinä että hän on hyvin hauskan näköinen ja liikkuu kuin uroskissa. Kolli parhaasta päästä silloin kun on. Ainahan sitä tulee koko paketti, joitain epämiellyttäviä vikojakin on. Jättää housut keskelle lattiaa. Takin siihen missä riisuu. Vessapaperirulla jos on tyhjä siinä saa kököttää kunnes vaihdan sen. tyhjä maitopurkki jää tiskipöydälle tai jääkaapin oveen. Sukat, pipo, hanskat aina kadoksissa. Kalsareissa viivakoodi ja tuoksahtaa silloin tällöin eikä muka ollenkaan huomaa että kauheen paukahduksen jälkeen tämä seuraa pienellä viiveellä. Niin ja keppana maistuu on valtavan hyvää. Joskus on liian kuuma vieressä nukkua mutta yleensä oikein marakatti kun heittää jalka koukun päälle , mihinkäs siitä liikut? Olen huomannut naiset kyllä huomaa kun käyskentelemme kauppakeskuksessa.

Molskista vaan.

-Hilja-

• kiike

en tunne yhtään miestä, joka ei osaisi luokaa laittaa ja siivota. Kyllä meijän ikäluokan miehet oppi luuanlaiton salat samalla kuin vaippojenvaihdon ja pienten lasten kanssa päljäämisen solloin kun vaimo oli töissä tai kaupassa tai kiljastossa.

Sen vellan voi valoa, ettei päästä ukkoja tekemään kaikkein helkullisinta luokaa, koska silloin niitten outokumpu alkaa kasvamaan. Toisaalta silloin ne ei jaksa juoksennella XXXXXXX pelässä kuola valuen.

XXXXXX = jokaisen oman mielikuvituksen luoma asiayhteys tähän tilanteeseen .... hih kun ajattelen tän palstan kolmea söpöintä poikaa niin vähän naulattaa, ne on aika hulja-ajatuksisia ;)

• nykyauton (väyläsähkösysteemi) turvalaitteiden toimintahäiriön selvittäminen kotikonstein.
      No on mulla vähän alaan liittyvää "kättäpidempää" joilla pystyy tekemään mittauksia.

Vanha kalkkis pysty selvittämään vian, jota merkkiliikkeen ja autosähkökorjaamon asentajat ei kyenneet paikallistamaan.
      No viiskyt tuntia pyöreesti tein töitä, mutta enemmän kuin kahdenkuukauden eläkerahat tuli siinä tienatuksi.

Perjantaina meen sitten merkkihuoltoon teettään kuntotestauksen niille ja saan pöytäkirjan huoltokirjan liitteeksi.

Että oon onneni kukkuloilla, olo kuin pikkupojan joka sai ensimmäisen lennokkinsa liimattua!!

• ykskaksniksnaks

Kaikkee ne hellalle kiehunet punajuuret saavatkin aikaan. Onnittelen. Jostain aina joku lähtee, se on alyllistä lentoa se.

• kotipaijattu

mitä kotityötä oma valtiaani ei osaisi tehdä. Eikä yhtään pelota antaa hänen kulkea vapaana, aina on kotiin osannut.

• ei tiedä mitä

mainostais tälle kohde ryhmälle? Ei tylsää vai mitä?

• tuoksuun

Minä taas nautin tosta könsikkäästä kun sen sormet ei niin kuin minun. Juoppohan se vähän on ja jääräpää mutt on se ihanan jytky mieheks. No punajuuret on viipaloituna purkissa. Mausteina oma liemi etikkaa sinapin siemeniä neilikkaa siirappia sokeria mustapippureita. Pari kolme vuorokautta niin onhan maukkaita. Omatekemiä ja tekin olitte mukana. Esimmäinen kerta kun tein itse. Kiitos saitte luovuuteni lentoon.

• äitemuzzi
        tuoksuun kirjoitti:

Minä taas nautin tosta könsikkäästä kun sen sormet ei niin kuin minun. Juoppohan se vähän on ja jääräpää mutt on se ihanan jytky mieheks. No punajuuret on viipaloituna purkissa. Mausteina oma liemi etikkaa sinapin siemeniä neilikkaa siirappia sokeria mustapippureita. Pari kolme vuorokautta niin onhan maukkaita. Omatekemiä ja tekin olitte mukana. Esimmäinen kerta kun tein itse. Kiitos saitte luovuuteni lentoon.

mulla olikin vähän tuo resepti hukassa. Elikkäs menikös se näin: 1 osa lientä, 1 osa etikkaa, 1 osa sokeria, mausteet 1-2 tl kutakin, siirappia n.1 rkl. Sinapin siemeniä ei nyt ole, muut löytyy kyllä.
        Olen joskus tehnyt samantapaista ja kyllä kannattaakin.
        Keitetyistä punajuurista saa hyviä pihvejä, raasteaan/pilkotaan ensin ja sitten kananmunaa ja korppujauhoa ja suolaa, pippuria, sipulia hakattuna. Sekoitetaan taikina. Voissa paistettuina aivan ihania. Lättypannu on hyvä niiden paistamiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe