Itse olen menossa huomenna leikkaukseen ja tänään alko vatsassa kihelmöinti.Jännitätkö uusia tapaamisia,puheita,keskipisteenä olemista.Yleensä asioita missä et tiedä mitä tapahtuu.
jännitätkö uusia
14
650
Vastaukset
- Heikunkeikku
..valitettavasti jännittää. Vaikka oon kaveripiirissä vilkas, puhelias ym. niin sitten kun on juuri selittämäsi tilanne, että ei ole varma, mitä tapahtuu, niin jännitys kolahtaa päälle. Siis jos kyseessä on isompi ryhmä. Jos taas on esim. uusi tapaaminen, niin se ei jännitä.
Vähä riippuu päivistäkin. Joskus on "rohkeammalla" mielellä ja joskus taas, kuin "ujo piimä" :)- Heikunkeikku
..unohdin sanoa, että lycka till leikkaukseen. Kaikki menee varmasti hyvin :)
- mies-v57
Luulen että jokainen tavalla tai toisella jännittää tilanteita,joissa joutuu esiintymään,olemaan huomion keskipisteenä tai tilanne muuten on sellainen,
ettei kokonaisuutta voi ennakoida.Yksilöllisiä
eroja on tietenkin varmaan ihmisisssä.Toinen jännittää vähemmän,joku osaa peittää jännittämisen.
Ehkä tilntaisiin osataa myös valmistautua eri tavoin
ja saadaa siten karistettua se jännitys.
Monilla esiintyvillä taiteilijoilla on alkoholi ollut jännityksen poistaja.Eli vaikka paljon esiintyy,niin se perus jännittäminen pysyy.
Kyllä varmaan nykyään ihmisiä koulutetaan esiintymään,pitämään puheita tai kokemaan
uusi tilanne.Käyväthän synnytykseen mukaan menevät isätkin nykyään lyhyen kurssin,valmistautumisen.
Mutta varmaan ne ysksilölliset perus tekijät säilyy.Toiset ovat rohkeampia ja valmiimpia kohtaamaan uudet tilanteet. - Kaivanto
jännitä, olethan menossa hyväpalkkaisten ammattilaisten hoiviin! (Vitsivitsi... tais olla huono...) Onni olkoon myötäsi ja pikaista paranemista.
Tietyn tasoinen jännitys esiintyjälle on välttämätöntä keskittymisen kannalta. Jos esiintyjä astuu estradille kuin löysä p... pannukakku, ei hän saa yleisöä mukaansa. Liika jännittäminen voi tietysti pilata koko esityksen. Kokemus poistaa liian jännityksen. Ja kun osaa asiansa kunnolla, ei ole mitään syytä jännittää: mikään yleisö ei ole koskaan syönyt esiintyjää.
Muistan ensimmäisen pitämäni kurssin (kauan sitten) sellaisena päivänä, josta en jännitykseltäni muista mitään. Silloin kuitenkaan yksikään kurssilainen ei arvannut minun olevan ensikertalainen. - namisuku
...vastaus suoraan kysymykseen: En=D
Onnea leikkaukseen=D - Pirre*
vieläkin, vaikken enää niin paljoa kuin joskus nuorena.
Silloin uudet, tuntemattomat tilanteet olivat kauhunpaikka.. - jännitti tai ei
Näin se elämä kulkee. Eipä paljoo enää jännitä tuli mitä tuli.
- keskittymistä
Oleelliseen. Matti Nykänenkin osasi sen hypätessään mäkee.Mielikuva harjoituksia.
jos pääsen työhaastatteluun, miten annan itsestäni myönteisen kuvan pienessä hetkessä. Jännitän sitäkin että PÄÄSENKÖ työhaastatteluun. Kaikkea sitä tuleekin jännitettyä. Mutta sinulle toivon tsemppiä ja onnea leikkaukseen.
- tilanne...
se on kurjaa tuo jännittäminen ja kun sitä on vaikea saada pois vaikka kuinka itsellensä sanoo että " kokoo ittes " niin ei auta, se on se autonoominen hermosto kun koplaa päälle silloin
- jartsev
Kyllä jännitän uusia tilanteita. Erityisesti niitä joissa joudun jotenkin esiintymään tai huomion keskipisteeksi. En vai jotenkin pidä niistä. Sanovat että se johtuu epävarmuudesta, mutta epäilen, pitääkö tuo paikkaan? Kyllä mä itsestäni täysin varma olen ja siitä mitä kulloinkin teen. Minusta tuntuu että ehkä se johtuu lapsuudesta ja taustoista kaikenkaikkiaan. Olen aina ollut eräänlainen oman tieni-kulkija, en ole tavallaan peesaillut ketään.
- Aarre
...sairaalassa tai muussa sairaan- tai terveydenhoitotilanteessa.
17 viimeksikuluneen vuoden aikana on minulle tehty suuria leikkauksia seitsemän. En ole ollut häpeäksi lääketieteelle. Olen saanut avun vaivohini ja toipunut odotetulla tavalla.- susa51
Kun rohkeasti vaan menee erilaisiin tilanteisiin, niihin tottuuu.
Lapsena olin kova jännittäjä, vuosien varrella on oppinut menemään ihmisjoukon eteen opiskelutilanteissa. Se ei tunnukaan enää niin pahalta.
Luulenpa että pahinta naisella on jännittäminen esikoisen synnyttämisestä. Muut kerrat ovat jo helpompia.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja huomaat turhaan jännittäneesi.
Ehkä vähän voisi jännittää, jos olisin leikkaukseen menossa, mutta tässä iässä en enää pelkää kuolemaakaan.
Tapaan mielelläni uusia ihmisiä erilaisissa uusissä ympyröissä ja rakastan kaikenlaisia yllätyksiä. Haluan mielelläni nähdä, kuulla ja kokea kaikenlaista uutta. En yleensä jännitä esiintymistä tai näkymistä. Eihän kukaan odota minun olevan täydellinen, en edes itse.;))
Uusien erityisen haasteellisten esiintymistehtävien edellä jännitän vähän, mutta luulen sen kuuluvan asiaan. Se vaatii valmistautumaan kunnolla ja auttaa tekemään parhaansa.
Hyvää, levollistä yötä sinulle ja onnea sairaalamatkalle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116