ISÄNMAAN JA STALININ PUOLESTA

Marraskuun 19. päivänä vuonna 1942 puna-armeija aloitti suurhyökkäyksen Stalingradin alueella tarkoituksenaan ajaa maahan tunkeutuneet saksalaisjoukot pois pyhältä venäjänmaalta.

Jos saksalaisia joukkoja olisi johtanut joku muu kuin Adolf Hitler ei 6. armeija olisi joutunut saarroksiin. Jokainen vähänkin sotaan perehtynyt tietää
miten käy jalkoihin jääneelle sotajoukolle.

Joka tapauksessa Neuvostoliiton armeija kukisti maahan tunkeutuneen Wehrmachtin ja edes kovinkaan natsi ei pääse sanomaan, etteikö venäläiset olisi käyneet oikeutettua sotaa isänmaansa pelastamiseksi.

Eikä unohdeta niitä lukuisia neuvostolääkäreitä, jotka menehtyivät yrittäessään
taltuttaa antautuneen 6. armeijan joukkojen keskuudessa riehuvia kulkutauteja.

"Hävetkäämme isoisiemme tekoja"

MarttyyriMallari-TTt

12

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisti#1

Ei mulla oo saksalaisia isoisiä.

• Että niitä poikia!

Löytyykö sukusi menneisyydestä enemmänkin hävettävää?

• neuvostolääketieteen

tasoa ja nimenomaan kulkutautien kohdalla. Jos 96000 sotilasta antautuu ja 6000 palaa hengissä kotimaahan, niin pikkasen terveydenhoidossa voisi olla kehittämisen varaa.

Eikä unohdeta niitä lukuisia neuvostolääkäreitä, jotka menehtyivät yrittäessään
      taltuttaa antautuneen 6. armeijan joukkojen keskuudessa riehuvia kulkutauteja.

• Mengele, Josef

"96000 sotilasta antautuu ja 6000 palaa hengissä
        kotimaahan"

En tiedä mistä olet nuo tietosi ottanut, mutta
        ilmeisesti olet vain vanhan ajan natseja niissä
        kuuluisissa vaipoissaan jotka haisevat pissalle
        - mutta itse löysin tällaiset tiedot:

- Venäläisiä sotavankeja oli 4-5.7 miljoonaa,
        joista 2.7 - 3.3 miljoonaa teloitettiin tai
        kuoli Saksan keskitysleireillä.

- Venäjä oli ottanut sodan aikana 3.127.380
        saksalaista sotavankia, joista 474.967 kuoli
        vankileireillä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_war

• kysyä
        Mengele, Josef kirjoitti:

"96000 sotilasta antautuu ja 6000 palaa hengissä
        kotimaahan"

- Venäläisiä sotavankeja oli 4-5.7 miljoonaa,
        joista 2.7 - 3.3 miljoonaa teloitettiin tai
        kuoli Saksan keskitysleireillä.

- Venäjä oli ottanut sodan aikana 3.127.380
        saksalaista sotavankia, joista 474.967 kuoli
        vankileireillä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner_of_war

ikääsi ja kotipaikkaasi.

• ...pissahousuihin!
        kysyä kirjoitti:

ikääsi ja kotipaikkaasi.

..jos ja kun olet vain niitä vanhan ajan
        natseja niissä kuuluisissa vaipoissaan jotka
        haisevat pissalle!

• se hiukan

Minuakin hävettää kun isoisänikin taisteli venäläisiä vastaan. Jos me valkosuomalaiset emme olisi panneet hanttiin niin isä Aurinkoisella olisi ollut vähemmän murheita meistä. Rajakin olisi nyt Luulajajoessa. Ajatelkaahan, karjalaisten ei tarvitsisi itkeä maitaan, sen sijaan ruotsalaiset saisivat kirjoitella menetetystä Lapista!

• Stalingradissa?

Mielenkiintoista, oliko isoisäsi todella Stalingradissa lääkärinä? Ei minusta siinä ole mitään hävettävää jos yrittää pelastaa ihmishenkiä, vaikka saksalaisia. Loppujen lopuksi venäläiset eivät tainneet paljoa välittää tappoiko heidät Hitlerin vai Stalinin porukka, koska kuoltava oli. Eikähän pelastetut saksalaisetkaan kauaa eläneet.

• puolesta!!

Kesäkuun 25. päivänä vuonna 1941 suomalaiset aloittivat hyökkäyksen N:liittoa vastaan tarkoituksenaan ajaa maahan tunkeutuneet puna-armeijan tuholaisjoukot pois pyhältä karjalaisten maalta.

Hävetkäämme puna-armeijan tekoja!

• von Falkenhorst

Hyökkäys Itä-Karjalaan, so. lähinnä Vienan Karjalaan alkoi vasta 29. kesäkuuta 1941 kahden saksalaisen AK:n, yhden suomalaisen AK:n, Sonderkommando ”Nordin” ja Raappanan 14. divisioonan voimin.

Mutta operaatio Barbarossa Laatokan Karjalaan ja sieltä edelleen Venäjän Karjalaan, so. Äänisen tai Aunuksen Karjalaan sekä Karjalankannakselle käynnistyi vasta heinäkuun puolella.

Tosin hyökkäyskäskyt vuoden 1918 toverukset Carl Gustav Eemeli Mannerheim ja Norjan OKW:n komentaja Erkki von Falkenhorst Rovaniemellä olivat antaneet jo pari viikkoa aikaisemmin.

• Pussinperä
        von Falkenhorst kirjoitti:

Hyökkäys Itä-Karjalaan, so. lähinnä Vienan Karjalaan alkoi vasta 29. kesäkuuta 1941 kahden saksalaisen AK:n, yhden suomalaisen AK:n, Sonderkommando ”Nordin” ja Raappanan 14. divisioonan voimin.

Mutta operaatio Barbarossa Laatokan Karjalaan ja sieltä edelleen Venäjän Karjalaan, so. Äänisen tai Aunuksen Karjalaan sekä Karjalankannakselle käynnistyi vasta heinäkuun puolella.

Tosin hyökkäyskäskyt vuoden 1918 toverukset Carl Gustav Eemeli Mannerheim ja Norjan OKW:n komentaja Erkki von Falkenhorst Rovaniemellä olivat antaneet jo pari viikkoa aikaisemmin.

"Norjan OKW:n komentaja Erkki von Falkenhorst."

" AK:n, yhden suomalaisen AK:n, sonderkommando ”Nordin "

Vai oliko sittenkin Armeeoberkommando AOK, jota johti Nikolaus von Falkenhorst.

• ?????????
        von Falkenhorst kirjoitti:

Hyökkäys Karjalaan alkoi 1939, nimittäin puna-armeijan toimesta. Etkö sinä tätä käsitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe