Mitkä ovat kymmenen suurinta adventtivaletta?
Adventtivale
3
239
Vastaukset
- mitä nää on
mutta näin luullakseni adventismi opettaa:
Jumala on erehtymätön mutta ihminen ei ole erehtymätön. Raamattu on ainoa Jumalan henkeyttämä kirja maailmassa - Ellen G White tulkitsi Jumalan sanaa (monen muun tavoin) ei kirjoittanut sitä.
Jumala on rakkauden ja oikeamielisyyden Jumala ja kymmenen (10 ei 9) käskyä laintauluissa on Jumalan itsensä niihin kirjoittamat ja osoittavat ikuisia Jumalallisia periaatteita.
Koska vain Jumala on ikuinen, missään muualla kuin Jumalan yhteydessä ei ole iankaikkista elämää, vain ne jotka hänessä ovat voivat elää ikuisesti, ei muut.
Synti on "Jumalan lain" rikkomista ja synti oli olemassa jo paratiisissa.
Jumala pyhitti SEITSEMÄNNEN päivän luomisensa jälkeen paratiisissa.
Synnin palkka on aina KUOLEMA (eikä ikuinen piina helvetissä). Siksi Jeesus KUOLI syntisten ihmisten edestä (eikä siis ole helvetin piinassa kitumassa), heidän tekemien syntien tähden jotta HE eivät kuolisi, vaan saisivat elää Jeesus täytti Jumalan lain heidän edestään. Jeesus kuoli heidän kuolemansa ..
Jumala HERÄTTI SYNNITTÖMÄN Poikansa Jeesuksen ESIKOISENA kuolleista KOLMANTENA PÄIVÄNÄ. Jumala ei koskaan salli synnittömän kuolevan. Ei myöskään niiden jotka vanhurkautetaan Jeesuksen veriuhrin kautta.
Jeesus nousi taivaaseen ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
On olemassa kaksi ylösnousemusta toinen elämän ylösnousemus ja toinen kuoleman ja häpeän.
Ihmisen tulee katua syntejään ja pyytää niitä anteeksi Jumalalta, jotta hän voisi saada armon ja Pyhän Hengen avun parempaan elämään.
Ihmisen ainoa mahdollisuus päästä irti synnin tuomasta kirouksesta ja tuomiosta ja tulla kelvolliseksi Jumalan valtakuntaan (vanhurskautetuksi) on Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa, joka kuoli ristinkuoleman ihmisten syntien edestä ja otti näin päälleen ne synnin seuraukset, mitkä estävät ihmistä pääsemästä Jumalan yhteyteen.
Pyhä Henki ohjaa uskovaista rakkaudessa ja totuudessa. Ja Jumala kirjoittaa lakinsa omiensa sydämmeen eikä kukaan enää kysy mikä on väärin tai oikein vaan kaikki Jumalan lapset tekevät luonnostaan rakkaudellisia ja oikeudemukaisia tekoja.
Oikea Israelilainen on Hengen synnyttämä israelilainen ja Jeesuksen alamainen ja heistä koostuu Jumalan kansa johon kuuluu niin "juutalaisia" kuin "pakanoita".
Vanha testamentti on varjoa tulevasta ja oikein ymmärrettynä osoitus tulevasta. - kylläkyllä
Vai adventtivaleita täällä pitäisi kirjoitella!
Mitäs tehdään totuudelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889