hep ! minulla on honda cbr 1000 vm 93. kinaa siitä kumpaa pitää käyttää ketjuissa. onko tietoo ?
vaha vai öljy...
9
2163
Vastaukset
kolme mopoa ja kaikissa oli aluksi vaha. Ihan p...stä.
Ketjut kuluivat paljon nopeammin (silmin nähden), voitelu onnetonta, vahaa ei saa joka väliin niin tarkkaan kun öljyä. Vaha muuttui aika pikaseen ihan "purukumiksi" (montaa eri merkkiä kokeiltiin)
Ei enää- ainakaan meidän pyöriin- sitä laiteta, kyllä öljy on aina oljyä.
Meillekkin aluksi moni (jopa varaosamyyjät) suosittelivat vahaa, mutta omat kokemukset ja kymmenet tuhannet kilometrit puhuivat kyllä puolestaan...
Mutta ihan miten itse haluat =0)
Ja joku tähän kuitenkin kommentoi ja on EHDOTTOMASTI vahan kannalla.....- zetzet ärrä
öljy
- WikaSaki
zetzet ärrä kirjoitti:
öljy
Mä käytän nestemäistä saippuaa(2dl saippuaa 0.5dl olivi öljyä)
Saippua öljyseoksella ei tarvitse putsata mitenkään ketjuja koska saippuan ominaisuudet tekee sen ja olivi öljy tunkeutuu rasvausta tarvitseviin väleihin.
Paljon halvempaa kuin vaha tai ketjuspray,Hyvä ketjuspray meinaan maksaa ihan kivasti,eikä se iso pullo itsellä ainakaan kesänyt kovinkaan kauan,3 isoo pulloo tais ainakin mennä tänä kesänä.
Vaha kuuluu maalipinnoille ei ketjuihin.
- VeryFunRide
ketjuvoiteluaineen tehtävä ei ole pitää takavannetta puhtaana. ---> Öljy, toimii
- ÄksÄks
Vaihdelaatikko öljyä.
Ite käytin vahaa ja toi "purukumi" on ihan hyvä sana sille vahalle.
Pitkä talvi aikaa puhdistaa ketjut - Ehdottomasti
öljy.
- Öljy
Juuri niin että mitä notkeampaa ja useammin käyttää reilusti,sitä parempi ketjuille.
- mie vuan
Kokeilin minäkin noita vahoja aikani ja totesin että ei ole ainakaan kiva juttu. Vaikka olin juuri laittanut vahaa ketjuihin, niin silti ne ajaessa kuullostivat kuin niissä ei olisi ollut mitään voiteluainetta. Eli sellainen kohina tai miksi sitä voisi sanoa.
Itse olen käyttänyt ja hyvänä pitänyt Shellin sprayta ja sitten repsolia. repsolia vaan ei tahdo löytyä mistään, moposportista löytyy, mutta ei sitä kaikkein parasta jota ostin Espanjan reissulla ihan pakon edessä huoltsikalta. Se oli todella hyvän tuntuista, levisi upeasti ja muuttui sitten ikäänkuin vaseliiniksi ja aika paksuksi sellaiseksi ja pysyi aika hyvin kiinni.
Täältä ostettu haisee vaihdelaatikkoöljylle ja voitelee kyllä ihan hyvin, mutta on vetisempää ja lentää herkemmin pois. En sit tiedä mitä se oli mitä ostin silloin, mutta on harmi, että sitä ei löydy täältä. Olen lisäksi käyttänyt vuoronperään noita aineita, eli välillä vähän ohuempaa (muistaakseni nyt on motulia) ja sitten paksumpaa esim. repsolia tai sitten jotain jonka merkki pitäs varmistaa katsomalla kaapista. Näillä eväillä ja pitämällä ketjun tarpeeksi löysällä (yleensä ketju kiristetään liian tiukkaan) olen ajanut esim. XX:llä 40tkm samalla setillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806