tekniikkakysymys

Enska-setä

Kavereiden kanssa juteltiin moottoripyörien luotettavuudesta. Vaikka porukalla kilometrejä ja kokemusta on paljon, ei matkalla ole tarvinnut teknisten ongelmien vuoksi harmitella. Millaisia kokemuksia sinulla on tekniikasta? Oma tekninen ongelma on yli 30 vuoden takaa, kun satapiikki Hondasta kärähti tasasuuntaaja ja lataus loppui siihen ja akku pääsi tyhjenemään. Tien sivuun ei jääty silloinkaan, kun ilman valoja sähköä riitti jonkin aikaasytytykseen.

8

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä muutamia vuosia takasin kun VFR:llä ajelin
      niin yhtenä aamuna töistä lähtiessä prätkähti sulake.Ei kun uusi tilalle ja menoksi.
      Heti kun kierrokset nousi niin sulake meni uudestaan.
      No, huoltoasemalta paketillinen sulakkeita mukaan ja kotiopäin.
      Aina kun nopeus nousi yli kolmenkypin niin piti vaihtaa uusi sulake,se kävi jo lennossa.
      Vika löytyi sitten bensapumpun kärjistä jotka olivat ryytyneet.
      Putsauksella siitä selvittiin eikä onneksi tarvinnut hommata uutta pumppua.

• Paulus Kaita

Bensiinimerkkivalon polttimo oli rikki ja aiheutti matkan loppumisen 2 km ennen bensa-asemaa.
      85000 km ajettu kaasuvaijeri katkesi ja matkaan tuli 0,5 h tauko.
      Siinäpä ne...

• mopossa

Onhan sitä ollut kaikenlaista. Kerran pidemmällä reissulla tasauspyörästö sanos sopimuksensa irti, kerran vetarin nivel hajos ja kerran käsijarruvaijeri jumitti kiinni.

• mopossa

on vetari ?

• mopossa
        mopossa kirjoitti:

on vetari ?

on tasauspyörästö ja käsijarru!?!

• oli ongelmia

Ajelin silloin -65 mallin pikkususnalla ja siinä ei ollutkaan muuta kuin ongelmia. Kone irti ja vaihdelaatikko auki ja ihmettelyn jälkeen paikoilleen, yllättäen saattoi toimiakin. Tulipahan pyörän rakenne tutuksi ja roplata sai niin paljon, ettei sitä enää kaipaa.

No viime kesänä (siis 06) aloitin pyöräilyn uudestaan ja erehdyin ostamaan eurooppalaisen hyvämaineisen pelin. Eihän siinäkään ollut muuta kuin ongelmia. Hankalimmalta tuntui, kun kone sammui moottoritien vasemmalla kaistalla rekan vieressä ja auto takana melkoisen lähellä. Parikin kertaa. Onneksi tiesin kokemuksesta, että kaasu pohjaan, niin käynnistyy. Eikä se merkkihuoltokaan saanut muuta kuin poskettoman laskun aikaiseksi.

Tälle kesälle hommasin varmuuden vuoksi japsin ja kaikki hyvin. Vastasi ennakkokäsitystäni laadusta.

Tämä viesti ei ole provo, vaan tavallisen uusmotoristin kokemus moottoripyörien luotettavuudesta. Sääli eurooppalaiselle teollisuudelle.

• Kra

Varsinaisia matkan keskeytymisiä tekniikkahuolien takia on tullut vain 70-luvun 2-tahtareilla. Ekoilla (minulla) nelareilla pahimmillaankin pelkkiä käyntihäiriöitä lähinnä vesikelillä ajettaessa. Johtui tulpanhattujen peltikuorista jotka eivät sietäneet vettä, yleensä ne revittiin pois. Sen jälkeen pyörän sytytys aiheutti radiohäiriöitä muille, mutta toimivat sateellakin jotenkuten. Rengashuoliakaan ei ole minun kohdalle osunut reissussa. Kavereiden renkaita olen kyllä joutunut avittamaan muutaman kerran.
      Nykyisellä 90-luvun japskituotteella ei ole ollut tekniikkamurheita (vielä) yhtään kertaa.

• k-pyörä

Ei oo mun pyörässä nuita osia ollenkaan,joita on aiemmin kirjottaneilla.Ei oo ihme jos on on häiriöitä kun on kaikenmaailman rilehkaa ym eletroniikkaa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe