Kristuksen työ vielä kesken?

Alice

"Kahdeksantoista vuosisataa tämä palvelustyö jatkui pyhäkön ensimmäisessä osastossa. Kristuksen veri, joka puhui katuvien uskovaisten puolesta, takasi heille anteeksiannon ja hyväksynnän Isän luona, mutta heidän syntinsä jäivät vielä taivaan kirjoihin. Niin kuin vertauskuvallisessa palveluksessa oli sovitustyö vuoden lopussa, niin myös Kristuksen työ ihmisten pelastamiseksi päättyy erikoiseen sovitustyöhön, jonka kautta synti poistetaan pyhäköstä. Tämä sovitustyö alkoi 2300 päivän päättyessä. Silloin ylimmäinen pappimme meni kaikkein pyhimpään, kuten profeetta Daniel oli ennustanut, suorittamaan viimeistä osaa tärkeästä työstään – puhdistamaan pyhäkköä." — Suuri taistelu, s. 421.

26

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesken, heidän

omasta pyynnöstään (että Ellenin kirjoitukset kävisivät toteen). Muiden kristittyjen osalta homma hoidettiin pari tuhatta vuotta sitten.

• Alice

Mietin itse näitä löytämiä kirjoituksia. Tutkistelen vielä vähän ..sanoakseni jotain.

• se on kesken

kaikkien kohdalla, koska vielä ei syntiä ole lopullisesti tuhottu. Lueppas Raamattusi paremmin.

• kuopattujen
        se on kesken kirjoitti:

kaikkien kohdalla, koska vielä ei syntiä ole lopullisesti tuhottu. Lueppas Raamattusi paremmin.

ihmisten kohdalta lopullisesti tuhottu. Meissä elävissä, minussa ja sinussa, se vielä jyllää.

• ei edes kuolleiden
        kuopattujen kirjoitti:

ihmisten kohdalta lopullisesti tuhottu. Meissä elävissä, minussa ja sinussa, se vielä jyllää.

kohdalla. Lopullisesti se on tuhottu vasta sitten kun synti ja pelastumattomat on tuhottu. Se on vielä tulevaisuudessa. Vasta sitten kun Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, synti on lopullisesti kukistettu.

• Alice

"Samoin myös lopullisen sovituksen ja ja tutkivan tuomion suurena päivänä käsitellään vain Jumalan omiksi tunnustautuvien asiat." — Suuri taistelu, s. 474.

"Kun tutkimustyö on päättynyt; kun kaikkina eri aikoina Kristuksen seuraajiksi tunnustautuneiden asia on tutkittu ja ratkaistu, silloin, eikä ennen, päättyy koetusaika ja armon ovi suljetaan." — Suuri taistelu, s. 427.

• sulkeminen 22.10.1844,

jonka jälkeen ei uusille tulokkaille pelaststa enää ollut. "Yleisön pyynnöstä" tämä armon ovi kuitenkin myöhemmin avattiin uudestaan.

• Alice
        sulkeminen 22.10.1844, kirjoitti:

jonka jälkeen ei uusille tulokkaille pelaststa enää ollut. "Yleisön pyynnöstä" tämä armon ovi kuitenkin myöhemmin avattiin uudestaan.

Sanoit: ""Yleisön pyynnöstä tämä armon ovi kuitenkin myöhemmin avattiin uudestaan."" aika hauskasti sanottu "hymyilee"

• ei se noin ole
        sulkeminen 22.10.1844, kirjoitti:

varhaiset adventistit uskoivat, että armon ovi on suljettu kaikilta, jotka eivät ottaneet totuutta Jeesuksen paluusta vakavasti. Muutos tapahtui Raamatun tutkimisen perusteella eikä "yleisön pyynnöstä". Mutta ovi sulkeutui niiltä, jotka vastustivat milleriläisherätysliikettä. He eivät pelastu. Ovi on auki vain niille, jotka eivät ole sanomaa vielä hylänneet.

• on paljon laajempi

kuin vain risti. Siihen kuuluu mm. se, että Jeesus tulee takaisin. Sitä vielä odotellaan...

• Sovituksen osalta raamatussani lukee, että "synnit jäivät ristille"
        Ja toiseksi, sovituksen osalta. Jeesus huusi ristillä: "se on täytetty!"
        Joten sovitus on täydellisesti suoritettu hyväksemme, eikä mikään ole enää kesken. Joten ei erikoisia jatkosovituksia taivaassa enää tarvita.

• sovitus on kesken
        Utulila kirjoitti:

Sovituksen osalta raamatussani lukee, että "synnit jäivät ristille"
        Ja toiseksi, sovituksen osalta. Jeesus huusi ristillä: "se on täytetty!"
        Joten sovitus on täydellisesti suoritettu hyväksemme, eikä mikään ole enää kesken. Joten ei erikoisia jatkosovituksia taivaassa enää tarvita.

SYNTIUHRIN kohdalla pätevät sanat "se on täytetty", mutta SOVITUS on ennemmän kuin vain uhri.

• alex-kasi

ikuisen piinaan ja toiset että Jeesuksen kuolema ei oikeastaan olekaan sovitus maailman synneistä vaan siihen tarvitaan pitkiä "oikeudenkäyntejä"?? vai mistä tässä nyt on kysymys??

Kyllä minä ainakin uskon että synnit sovitettiin ristillä, kaikkien synnit, jotka ovat osallisia alusta lähtien loppuun asti. Mielestäni siitä annettiin hyvä esimerkki jo ristillä kun Jeesus armahti toisen pahantekijöistä, joten ei siinä tarvita mitään pitkiä oikeudenkäyntejä .. :)

• Sovitus on suoritettu. Todisteena ovat vieläkin Jeesuksella arvet ruumissaan. Verihaavain kautta olemme parannetut, kertakaikkisen uhrin kautta.

Tuo rangaistus/helvetti asia onkin sitten toinen juttu.

• se sitten tarkoittaa
        Utulila kirjoitti:

Sovitus on suoritettu. Todisteena ovat vieläkin Jeesuksella arvet ruumissaan. Verihaavain kautta olemme parannetut, kertakaikkisen uhrin kautta.

Tuo rangaistus/helvetti asia onkin sitten toinen juttu.

että kun on pelastunut niin ei sitten syntiä enää teekkään, että kerran pelastettu on aina pelastettu, en minä ainakaan tullut niin pyhäksi kun pelastuin, kyllä minä viellä lankean joka päivä ainakin ajatuksissani ja sekin on syntiä joka pitää puhdistaa ennenkuin olen kelvollinen taivaaseen.
        Näin minä olen ymmärtänyt tämän tutkivan tuomion.

Kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen.2Kor5:10.

Mutta meillä puolustaja Isän tykönäJeesus Kristus joka on vanhurskas 1Joh,2:1.

• sovitettu :)
        se sitten tarkoittaa kirjoitti:

että kun on pelastunut niin ei sitten syntiä enää teekkään, että kerran pelastettu on aina pelastettu, en minä ainakaan tullut niin pyhäksi kun pelastuin, kyllä minä viellä lankean joka päivä ainakin ajatuksissani ja sekin on syntiä joka pitää puhdistaa ennenkuin olen kelvollinen taivaaseen.

2:2   Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

• Tulkaa, sillä kaikki on val...
        sovitettu :) kirjoitti:

2:2   Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

SE on jo tehty, sanoi Paavali.

(Roomalaiskirjeessä tarkka tuoteseloste)

• on se joka
        se sitten tarkoittaa kirjoitti:

tekee voitavansa ja rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään. eli pitää Jumalan lain kunniassa. sillä laki on hyvä ja pyhä mutta armo rittää aina kuolemaan asti ja kun Jumalan herättää kerran kuolleista niin silloin on tämä raihnainen liha haluineen jäänyt pois.

• että oikeus näytetään toteen!

Niin, Jeesus sovitti kaikkien synnit, koko maailman synnit sovitettiin ristillä. Täydellisesti täytettiin!

Jeesus on ylimmäinen pappimme. Ei ylimmäinen pappi ole toimettomana.

Taivaassa on kirjat elämän ja kuoleman. Eikös Jumala ole oikeudenmukainen kaikessa?

Miksi taivaan kirjoissa olisi vaan kadotettujen synnit. Miten luulet kadotettujen suhtautuvan siihen, että toinen pääsee taivaaseen ja toinen ei? Eikö se näytä hänen katsantokannastaan epäoikeuden mukaiselta.

Asia täytyy olla niin, että myös pelastettujen synnit ovat kirjoissa, mutta ne pyyhitään myöhemmin pois, koska ne on kaduttuja syntejä. Tarkoittaen sitä, että kyseessä oleva ihminen on ottanut omalle kohdalleen Jeesuksen sovituksen vastaan.

Oikeudenkäynti täytyy olla myös uskovien kohdalla, että oikeus tapahtuu. On näyttöä siitä, että Jeesuksen kuolema ei ollut turha. Tämä näytetään myös paholaiselle, vaikka paholainen on syyttäjänä, että miten on saanut myös lunastetut lankeamaan.

Synnit sovitettiin ristillä täydellisesti, sekä ikuisen elämän saavien, että kadotettujen. Kadotettujen kohdalla vaan on niin, että ei ole ottanut sovitusta vastaan, hylännyt Kristuksen ja siksi kuolema tekojen mukaan.

Uskon, että on oikeuden käynti taivaassa, sekä elävien, että kuolleitten. Käytetään siitä sitten nimitystä tutkiva tuomio, tai mitä hyväänsä, mutta joka tapauksessa oikeus näytetään toteen.

Ilm. 20:12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Ei Raamatussa ole

tämä on kristinuskon palsta, joten täällä perustauduttakoon raamattuun

ellen g whiten palsta olkoot aivan erikseen

ege:n taisteluilla ja raamatulla ei mitään
      tekemistä keskenään

• Ihmetteliä #

Kirjailee: Mutta kahtokaapas: Mistä kummasta tuo sunnuntai ilmaantuu pyhäks. Minä en millää löyvä siitä mittää mainintaa. Ihmeitte ihme on tapahtununna. Sunnuntaista on tullunna pyhä iha Raamatu kirjoittaijjii tietämättä. Tää viel suurep ihme ko kaik Benny Hinnin temput ois vaa simä lumetta, el sitä Joukkohypnoosii.

• Adventismin hirvittävin harha on epäilemättä seuraava Suuri taistelu -kirjan opetus:

"Kun Jeesus jättää pyhäkön, pimeys peittää maan asukkaat. Tuona kauheana aikana vanhurskaiden täytyy elää pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman Välittäjää...Ne, jotka eivät ennen ahdistuksen aikaa valmistaudu Jumalan päivää varten, eivät voi tehdä sitä tuona aikana eivätkä myöhemminkään. Kaikkien sellaisten tila on toivoton...Pian on yllämme 'ahdistuksen aika', jonka kaltaista ei ole ollut...Tuon koetuksen aikana täytyy jokaisen sielun seistä yksinään Jumalan edessä." E.G.White, Suuri taistelu (ss. 597 - 604).

• Eki...

Syödään pyörtänöistä(luonnosta). Siihen täytyy nyt jo harjoitella syömällä kasviksia.

• asian Raamatusta

sinä vain et usko edes Raamattuasi.

• hirvas

on ihmissanaa, siihen ei pidä uskoa, koska se johtaa varmaan kadotukseen.

Gal. 1:9
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

• jpp3

...oppi on hirvittävä harhaoppi. Ikäänkuin Jeesus ei olisikaan huutanut 2000 v. sitten:"Se on täytetty." En löydä perusteita Sanasta tälläiselle opille. Siksi uskallan väittää, että sanoutukaa irti tuosta tutkivan tuomion opista.
      Täällä on perusteellisesti tuotu esiin opin älyttömyys moneen kertaan. En nyt ala sitä tässä julkituomaan sen enempää. Mutta, jos ketä kiinnostaa ja toivottavasti kiinnostaa, niin kaivakoon keskusteluista esiin esim. uskova_1:n kirjoitus aiheesta. Netistäkin löytyy tarpeeksi infomaatiota asiasta. En halua tuomita ketään. Merkille pantavaa on, etteivät monet adventtikirkon jäsenet muuten osaa selittää ko. oppia tai eivät ole tietoisia siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe