Lapsi ja kaksio?

..............................

Miten luulette, pärjääkö lapsen kanssa kaksiossa? Tämä on kaksioksi suht tilava, mutta kun lapselle pitää olla kohta oma huone (1v8kk) niin äiti häädetään olohuoneeseen :) Mies ei asu meidän kanssa vaikka yhdessä ollaankin. Kuitenkin, kun mietin että täällä kolmion vuokra on kyllä yli puolet palkasta ja sitä rataa... Haluaisin kyllä kolmion mutta en tiedä olisiko kauaa varaa asua siinä..

20

4209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaa huonetta

tarvitse!

Me asutaan tilavassa kaksiossa, toinen lapsi tulossa. Siis mieskin täällä. :)

• köyhän sovi valittaa

vaan kiittää!!! ei se lisä elintila mitään pahaa tee!!!!!!!!!
        ei ole synti toivoa mukavia asuinoloja. mä inhoon tätäkärsiniin kauneimman kruunun saat-mentaliteettiä.

tietenkin, kun tässä hyvinvointimaassa asiat ovat näin kun ovat (köyhät köyhtyy ja julkiset palvelut ovat vaan huonontuneet 80-luvusta, myös lapsille!) täytyy yrittää löytää positiivisia puolia siitä pienestälin mitä on.

menkääpä kuulkaa kattomaan miten asiat ovat Ruotsissa tai Tanskassa!

• varaa
        köyhän sovi valittaa kirjoitti:

vaan kiittää!!! ei se lisä elintila mitään pahaa tee!!!!!!!!!
        ei ole synti toivoa mukavia asuinoloja. mä inhoon tätäkärsiniin kauneimman kruunun saat-mentaliteettiä.

tietenkin, kun tässä hyvinvointimaassa asiat ovat näin kun ovat (köyhät köyhtyy ja julkiset palvelut ovat vaan huonontuneet 80-luvusta, myös lapsille!) täytyy yrittää löytää positiivisia puolia siitä pienestälin mitä on.

menkääpä kuulkaa kattomaan miten asiat ovat Ruotsissa tai Tanskassa!

Ei ole kuule köyhällä varaa lähteä Ruotsiin tai Tanskaan kattelemaan.

Eiköhän se kärsiminen ole ihan korvien välistä kiinni.

Oiskohan Afrikan maissa ehkä vähän huonommin asiat...? Kannattaisko sielläkin käydä kattomassa?

• räikkönen,..,
        varaa kirjoitti:

Ei ole kuule köyhällä varaa lähteä Ruotsiin tai Tanskaan kattelemaan.

Eiköhän se kärsiminen ole ihan korvien välistä kiinni.

Oiskohan Afrikan maissa ehkä vähän huonommin asiat...? Kannattaisko sielläkin käydä kattomassa?

sai just pääkaupunkiseudun parhaan urheilijan palkinnon...kun pääsis minacoon kattelemaan sen omaa kotia...tai nalle wahlströmin kartanoa, joka on suomen upeimpia,...tai jorma ollilan...ei tarvii kuule afrikkaan mennä. se afrikka löytyy ihan tuolta lähimmältä terveyskeskukselta.
        t: afrikassa asunut

• kaksiossa myöskin asutaan

Omasta halusta se mahtuminen on, meitä kolme henkeä, lapsi täytti just 2v. Ollaan kyllä muuttamassa isompaan vuoden sisällä mutta ei kiirettä. Tavaraa on aika paljon ja säilytystilasta puutetta mutta tavaraa suhteessa varmasti yhtä paljon isommassakin tilassa.

• Sone

Mahtuu kyllä. Pien lapsi kuitenkin on siellä missä vanhemmatkin suurimman osan aikaa, eikä lelut pysy kuitenkaan omassa huoneessa, niin se oma huone on oikeastaan vähän turhakin. Mutta tavaransäilytystilaa sais olla enemmän..

Kyl me ainakin mahdutaan ihan hyvin, mut meidän tavarat ei niinkään.

• Sone

vielä tässä vaiheessa ;)

• itse pienenä 3 siskon kanssa
        Sone kirjoitti:

vielä tässä vaiheessa ;)

Loistavasti mahdutte, sitten murrosiän kynnyksellä kenties harkitse uudestaan.

Asuin kahden poikani kanssa kaksiossa kunnes olivat 9 ja 11 vuotiaita. Mekkalaa riitti mutta nyt huomaan että lämmöllä muistelevat noita aikoja. Komerolla erotin olkkarissa pikku alkovin itselleni. Pojilla oli kerrossängyt ja verhoviritykset että saivat itsensä "majaan" halutessaan. Keittiö oli pikkuinen mutta oli siellä pöytä sentään. ja oven sai kiinni.

Venäjällä sellaisessa kämpässä asuisi kolme sukupolvea.

• vaiheessa

Hyvin mahtuu tuossa vaiheessa. Jos makuuhuone on tilava, kuten meillä mahtuu/mahtui vauva hyvin sänkyineen ja hoitopöytineen. Miksei sitten taaperokin? Lelut ovat joka tapauksessa pitkin asuntoa, kuten tuossa joku jo sanoikin ;) Koriin ne aina kerätään ja kohta ovat taas hujan hajan milloin missäkin.

Omaa huonetta ja rauhaa kaipasin itse vasta joskus 8- vuotiaana tokaluokkalaisena. Siihen saakka olin sisaren kanssa yhteisessä huoneessa.

Meillä saa vauva oman huoneen näillä näkymin n. 2- vuotiaana kunhan uusi koti valmistuu. Sitä en tosin tiedä protestoiko, kun on tottunut nukkumaan samassa huoneessa äitin ja isin kans :)

Lelut eivät varmasti silti pysy omassa huoneessa, toiveajattelua.

• asennoituu

Me (minä, mies ja lapsi) asuttiin ennen kaksiossa, suht tilava, neliöitä 59. Meinattiin eka asua siinä siihen asti kun lapsi n. 2v mut "ahtaan paikan kammo" valtasi mielen kun lapsi oli 6kk. Me kyllä mahduttiin mutta tavarat ei=) Jos olisi ollut aivan pakko ja suuri rahapula niin oltaishan siihen mahduttu. Mutta kun toiveena oli omakotitalo niin ostimme sen vain aiottua aiemmin.
      Minusta ois ihan turhaa alkaa etsiin sitä kolmiota, kyllä lapsen kans kaksin mahdutte varmasti. Tavaroita voi levitellä sukulaistenkin nurkkiin jos niitä asuu lähellä;), eikä yksinkertaisesti osta enempäänsä tai pistää sitä mukaa kiertoon entisiä kamppeita kun uusia tulee.

• että...

ei lapsesi vielä omaa huonetta tarvitse eikä osaa edes kaivata vielä moneen vuoteen=) Meillä tyttö nyt 1,5v ja huone hänelle jo on mutta ei siellä kyllä nuku eikä ole mitään kiirettäkään.. Joten asustelkaahan vielä kaksiossa.
        Hyvää joulua koko perheelle=)

• Pariton Isä

Itselläni kyllä olisi tilaa vaikka muille jakaa, mutta en ole vieläkään laittanut pian 3½-vuotiaalle lapselle omaa huonetta (huone on tyhjillään). Oikeasti nyt on käytössä vain olohuone (alkovilla), keittiö ja yläkerta (jossa siis käydään vain nukkumassa).

Lelut ovat kaapissa jonne ne palautuu käytön jälkeen, ja mieluiten lapsi tietenkin tuossa iässä leikkiikin siellä missä minäkin touhuan. En ymmärrä miksi pieni lapsi pitäisi laittaa omaan huoneeseen.

Jos mies alkaa viettämään enemmän aikaa teillä, niin vuokraatte sitten YHDESSÄ isomman asunnon.

• mapee

ei lapsi kaipaa sitä omaa huonetta vielä aikoihin. Luultavasti vaikka se olisikin niin lelut kulkevat sinne, missä sinäkin olet paljolti..

Ennen olkkariin muuttoa miettisin sitä, että hankkisin sellaisen sänkysyteemin joka sallii kummankin nukkua siellä ja silti se ei veisi kaikkea tilaa makkarista. Toinen juttu sitten onkin se, jos tahdot omaa rauhaa miehen kanssa..

Toisaalta sekin on hoidettavissa vaikka tilapäisesti olkkarissa nukkumalla tuolloin kun on siellä.

Kannattaa vielä tutkia noita asuntojen hintoja paremmin. Monasti kun kolmion neliömäärä ei kasva juurikaan kaksioon verrattuna joten hintaero saattaa jäädä pienemmäksi kuitenkin, vaikka tuohon kyllä olet varmana tietona laittanut hintaa.. Niin ja asumistuki tulee sitten avuksi kyllä jos alkaa puolet palkasta palaa asumiseen.

Mutta siis lopulta tuossakin asunnossa sopu sija aantaa jne. Eli on paljon asenne ja elintapa asia kuinka mahdutte siihen ja homma toimii..

• Milla.M

joskus huvittaa lukea tällaisia juttuja enkä missään tapauksessa tarkoita millään pahalla, vaan siksi kun on itse elänyt ensimmäiset lapsuudenelinvuotensa pienessä kopperossa :)

Meillä vanhempien ensimmäinen asunto oli yhden huoneen käsittävä "lukaali", samassa kopissa ns.keittiö,makuuhuone ja olohuone, tilaa taisi olla hädintuskin 30 neliötä. Ei tullut vesiä sisälle, ei viemäriä, ei vessaa, ei niin mitään.Lieneekö tämä ollut se ns.hellahuone...Siinä me vaan neljä henkeä mahduttiin asumaan ja olemaan hienosti, vaikka varmasti ahdasta on ollut. Olin likimain 8-vuotias kun muutimme omaan, isompaan taloon.

Kyllä te varmasti pärjäätte kaksiossa hienosti, turha on vielä alkaa isompaa etsimään varsinkaan jos teillä ei ole miehen kanssa tarkoitus muuttaa saman katon alle. Minulla on eräs tuttavaperhe, isä, äiti, kolme pientä lasta ja kaksi isoa koiraa ja asuvat kaksiossa, tosin nyt ovat muuttamassa kolmioon.Hyvinhän nuo ovat pärjänneet pienemmässäkin, eivätkä tuon isompaan muuta nytkään.

Lapsella ei sitäpaitsi ole vielä mitään kiirettä omaan huoneeseen. Meilläkin on sellainen tilanne, että olemme muuttamassa suurempaan asuntoon, jossa olisi oma huone meidän kohta 3-vuotiaalle, mutta vasta harkinnassa on, laitammeko hänet omaan huoneeseen heti, vai siirrämmekö sitten myöhemmin, kun olemme kotiutuneet sinne kunnolla.

• kolomen äiti

Noin asuvat hyvin monet, ja jos ei kaksi henkeä mahdu kaksioon, niin johan on kumma, varsinkin kun toinen on vasta taapero. Me asuimme kaksiossa pitkään, kolmioon (71,5 neliötä) muutimme kolmannen lapsen synnyttyä. Tuossa asunnossa oli aivan liian pienet makuuhuoneet, joka tuntuu olevan nykyään yleistä.

Pikkuisen alkoi olla ahdasta siellä, kun vanhin aloitti koulun, ja varsinkin tavaroita alkoi olla joka paikassa. Tuossa vaiheessa sitten lähdimme omaan, nyt on 5 huonetta ja tilava keittiö kunnollisella omalla pihalla, sekä runsaasti varastotilaa. Monet pitävät nykyistäkin taloamme liian pienenä meidän kokoiselle perheelle, varsinkin rakennusaikana monet ihmettelivät, miksi emme tehneet suoraan isompaa. Se kun on vaan niin, että tällainen kohtuukokoinen talo on helpompi myydä, jos jokin menee pieleen, ja koska toivomme voivamme asua täällä vaikka eläkeikään asti, olisi ollut järjetöntä tehdä vielä isompi, lapsilla kun on tapana lentää pesästä jossakin vaiheessa.

Kukin asuu varojensa mukaan, lisäksi jokainen arvottaa sen mihin rahansa käyttää. Me halusimme kunnolliset asuinolosuhteet, ja maksamme niistä hyvin paljon kuukausittain. Toiset taas haluavat asua ahtaammin, ja käyttää rahojaan muuhunkin.

Ystäväni ovat tehneet niin, että kun lapset ovat isoja (yh:t kolme lasta kolmiossa), he ovat eristäneet itselleen sopen olohuoneesta, jotta lapset saavat paremmin tilaa. makuuhuoneista ovat sitten eristäneet verhoilla ja sermillä lapsille "omat" alueet. Jokin tällainen ratkaisu voisi toimia teilläkin.

• Asutaan 10v. pojan kanssa 50 neliön kaksiossa. Mulla on oma makuuhuone ja pojalla tilaasäästävä parvisänky olohuoneen nurkassa. Alle mahtuu pikku kirjotuspöytä ja oma tv.
      Aiemmissa kämpissä sillä oli omakin huone, mutta eipä se siellä pitkiä aikoja ittekseen viihtyny.
      Ja on täällä kolmekin asunu, ja parempi on että aikuisilla on mieluummin se oma huone ja rauha.. ;)

• tulivuori86

meillä on vähän reilu 50 neliön kaksio, asun ukon ja pojan kanssa sekä lemmikkien ja hyvin mahdutaan. sekä toinen muksu tulossa.

• Minni 34

Hei!

Kyllä Te mahdutte .....

Meitä asustaa 50 neliöisessä kaksiossa: 2 aikuista, koira ja poika 2 v. Hassua, mutta itse olen tähän tottunut eikä ole kiirusta mihinkään. Kaikki turha tavara on laitettu kiertoon ja säilytysratkaisuja on muutettu, esim. meiän sängyn alle hankittiin hyviä kannellisia laatikoita yms.

• Haadidi

on kolmio kahdestaan tyttären kanssa. Lastenhoitajan palkalla maksan vuokrani ja oikein hyvin olemme pärjänneet, vuoden alusta vuokra on 690€ .

• ......

itse asun kaksiossa ja esikoistani odotan..vauva saa ns.makuuhuoneen ja itse olen siirtänyt sänkyni olkkariin...uskoisin että hyvin mahdutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe