VAPAUS JA KAHLE

♥¨¤o¤o¤o¤¨¨¤o¤¨¨¤o¤o¤o¤¨♥

Kuuma virtaus
kämmenien alla

Läpi suojaamattoman
koskettaa

Huulien äänetön
tunnustus huumalle

Sormet sormia puristaa

Hetkessä kuohuvien
putousten vapaus ja kahle

Viimein -
tahto ja lupa

~ Vie ~

♥¨¤o¤o¤o¤¨¨¤o¤¨¨¤o¤o¤o¤¨♥

21

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Mua pelottaa sellaiset kuohuvat putoukset...
      Mutta runosi ei pelota yhtään, vaikka se kuohuukin noin ja virta vie ja.... huh, kuumottaa ;D

Upeus-runo huumasta kuumasta !

c¨,)/Û valoa päivään =)

• *MURUKULTA*

*hyppää rohkeasti, kuin Pökähöntas korkealta kalliolta,, kuin leijuen, sulavasti, mereen* *niin,,ja laulaa samalla*,,, (pelkkä varotoimi,,,ne hai, ne hai..) - ♪♪"Virta tuo ja virta vie.."♪..

Vaihdoin näytönsäästäjäksi putoukset eilen, siistit.
        Mutta vesi noin muutoin on kylläs aikas voimakas elementti, ja minusta siksi hyvä kuvamaan erilaisia tuntemuksia.
        Tyyntä, suvantoa, virtaavaa, myrskyävää jne. vaikka kuinka, loputtomiin. Ja putouksissa sitä vasta voimaa onkii,,, vai mittee! ;)

Rauhallisempaa pvää ny aini sinne ja,, illasta en puhu mitään... Kiitos, Mys! :)

• Marin Frist

Oi, kuinka ihastunut olen olen sanaan *vie* :))))
      Vaikka runossasi ei olisi ollut kuin tuo
      yksi sana vain, olisin taputtanut,
      varmaan puolipäivää, nyt joudun taputtamaan
      sitten koko päivän, taputap. :))

Eli eihän tässä muuta jouda tekemäänkään!
      Huomenta nyt kuitenkin:)

• *MURUKULTA*

- Hert'syykkeri! Tuo on kyllä saatava loppumaan! *taputtelee pyyhkeellä ostaa
        ..vielä hetki..*raahaa TV:n nokan alle eteen* *napasauttaa kanava-'kauhun'*
        - Tämä on uusin zombi-leffa..haluatko että kerron kuka on ensimmäinen... Ai!..
        *napsauttaa...urheilu-kanavan*..
        - Tämä jos joku pysäyttää.. Miten niin, 'eihän lopu'..
        *naps*
        - Hei, pikku-kakkonen... eihän nyt enää.. jooh..*huoh*...jouluaskartelua..joo-o..
        *miettii ankarasti...
        *Heiiii* *sanoo kuin Fontzie*..
        - Mää laulan sulle...'Oooo soole miiiiooooo'... 'viuhtis'...
        - Mää vain jotenki hallitsen tuon laulamisen..! :O Joo just!

Nyt voidaankin ottaa päivä kaffet, \_/?, ole hyvä..pysyykö kuppi..juuh ja onnellista pvää ja kiitoz, M_F ! :)

• padme_amidala

onneksi on keksitty talouspaperit...
      jestas miten kaunista ja liikuttavaa näin aamutuimaan...
      Ihana runo Murukulta, väin sanoin KAIKKI ...

• *MURUKULTA*

*vetää talouspaperia* Voi mahoton!
        Vaan ei tämä mitään,, ajatteles jos olisin aikoinani eksynyt terveys-sivuille.. sitä reseptien määrää,,,
        tai muoti-ja kauneus-sivulle, olis pöydät täynnä purnukoita (nyt pääsee vain nivealla :) ,,tai aatteleppa, veneily-sivulle, :O , olis nyt rannassa keikkumassa ökyhuvipursia poikineen ja skootereita..huh!
        Joten..'piipiipiipii',,, jahans.. pojat tuokin uutta serlalastia.. Mitä nyt muutamasta rekkakuormallisesta serlaa.. ja kaverille kans, ole hyvä! [],[],[],[],[] 5 paalia näin ens hätiin..

Kiitosta muuten padme_ ja mukvaa kesäis..eiku talvista pvää.. *Muru heiluttaa nessupaketilla* :)

• peres

Sanojesi virran jälkeen
      olisin pettynyt jos tahtosi ei olis ollut
      lupaus
      Ei sanoja HIENOON runoon satoja tarvitse
      Kiitos!!

• *MURUKULTA*

*Muru punastelee ja niiaa nätisti* *räps räps*...

Kiitos kauniista kommentistasi, peres!

Ja mukvaa tiistaita sinne sinulle! *vilkutushuiskutus* :)

• tomppa2006

...hiljennyn lukemaan sivallusta vapaudesta ja kahleesta. Tyylikäs on runosi. Tosi hieno ja ytimekäs...

• *MURUKULTA*

Luonnonvoimien kassa täytyy olla varovainen,,,
        ettei putous aivan kokonaan vie.. tai...??..mmmm...

*hymyilee* Kiitos tomppa! Mukavaa kun pidit. :)
        Ihania virtauksia pvääsi ! :D *Muru vilikuttaa*

• kaaru

Taas Muru hieno runo..

Hymyilytti kun tuolla yläreunassa jossain mainos...vielä erä piparintuoksuista käsivoidetta. Anna mun kaikki kestää, täällä tuoksuu kyllä aito leipominen. Pidän leipomisestakin oli vuoden aika mikä tahansa:)

Jauhoisilla sormilla välillä tänne kirjoittelen...huomaako sen:))))

• *MURUKULTA*

'piparintuoksuista'...Ei voi olla!! *huoh* 'Atsiuh'!
        Mitäpä ei...hehe..'vielä erä maksapasteijan tuoksuista kasvovoidetta' tai 'tuoksukynttilässä..'Atsiuh'..perinteinen, muheva ja aito navetan-tuoksu'..*hihittää*
        'Atsiuh,,a-a-atsiuhhh'.. niin kauan kuin tavaraa riittää.. :O iuuh!
        'Atsiuh'! Mistäs tämä nyt... aivastel...
        Joo! No, nythän mä hokaisn, että säähän kirjotat jauhosilla sormilla!
        Niin välillä, tai niiku minä, kurakinttaillakin onnistuu..;)
        Ja taas hyvät tuoksut tulee sieltä!
        Minä jään nuuhkimaan nenä ruudussa kiinni!
        Mukvaa illatsua äläkä ihmettele jos muutama pipari puuttuu..*Muru viheltelee* :¤

• Liona

sanottuna; hienon poeettisesti kirjoitettu!

• *MURUKULTA*

Näin kun kirjoittaa, runomuodossa... tästä, sitä vähän jännittää, miten sen lukija ottaa vastaan.
        Jos ei suoranaisesti käytä melkeinpä suoraa kerrontaa, jää lukijalle vapaus ymmärtää teksti oikeistaan miten vain ja kirjoittajana toivoo, tieten, että tunne/tunnelma välittyy samaisena, kuin itse sen on kirjoittaessaan kokenut/mitä haluaa ilmentää.

Minä vain oikeestaa luotan lukijaan ja hänen kykyynsä eläytyä ja tuntea.
        Joka kertahan se on, kun nappaa sivulle, vähän niin kuin hyppy tuntemattomaan,, ja sitten vain toivoo, että varjo aukeaa.. :D

Positiivinen palautehan on palkitsevaa, kuten varmaan tiedät! Niin kuin nyt, sinun palautteesi toi hyvän mielen minulle, se tieto että olet löytänyt sen mitä hainkin! :)

Kiitos, L, ja mukvaa iltaa ja tonttu-touhuja! :)

• *Rakkaudenlahja*

runoissasi on aina lämpöinen ja myös sydämesi.Siks runoissa loistaa valo ja kauneus.Jokaisessa sun runossa on kaikki niin selkeää ja kaikki on niin oikeaa.Sanat ovat kauneimmat ja tämäkin taas niin kaunis.Kiitos ja lämpöinen halaus sulle!

• *MURUKULTA*

NYT minä pyörryn, ja sitä minä en vähässä kummassa tee!
        Sinä saat minut aivan sanattomaksi! HUH!

Sanasi on niin kauniita,
        kultaisesta taikakynästä ja
        hyvästä sydämestä,
        pehmein vedoin,
        sanat saaneet hohteen,
        joka ei jää huomaamatta keneltäkään -
        miten aitoja ne ovat

En yhtään ihmettele, että se enkeli, niin mielellään toteutti sinun toiveen,, ;þ

Mitä muuta voin kuin sanoa; Lämmin Kiitos ja halaus sinulle, R_lahja :) Sydämellä Murukulta!

• Pekka*

Tästä runosta myö keskusteltiin päevällä
      pitkään tuon Eerik isännän kanssa....Hän
      ei nyt jouvva vastoomaan kun jonnekkii kaala
      iltaan on kuulemma mänö

Käski minun kirjottoo että oot varmaankii suannu
      runon aeheen siitä etesmänneestä ameriikkalaesta
      taekurista ja kahlekuninkaasta Harri Houtinista
      sekun osas rimpuilla poes pakkopaejastakkii

Ja tuo ylä ja alapuolen kirjotus on eerikin mielestä venäjää....Siperian murretta ja suomeks
      Poes kaekki kahleet ja tulukoon vappaus

• *MURUKULTA*

Työ pittittä simmosen minimatienan siel..Eikö sitä yhtiöt ois pitännä johtoo,,, Vai ol ko se Kallen vuoro? Niin se tais olla... ;)

Mikäs kaala-ilta sillä Eerik vonnilla kesken viikon... Joku iltakirkko siel muistaakesni ol tänneen ja seurakuntatalol kahvit. Sinnekö se sitten.. Nii vaa onhan siel nuorisoseural elokuva-ilta! Nii ollkii! Joo, se on männy sinne, tunnusta poijes?! Eikä tarvihe kovinkaa ehtiä ja pähkäil taami-ehokast,,,

Metka ukkel se ol aikanaan tuo Houltinki, kyllä vuaan, mut ossaahan sitä se Taavit Koppertonekin ja se se ossoo lentääki ja siin sitä onnii hommoo sillä pyssyy ilmass.
        Vai onkai se ykskii aikanaa osanna kävellä veen nii piääl. Mahotonta porukkoo! :O
        Miehet ne ossoo vaik mittee touhuta.. Minullakii jäis yritykseksi tuo pakkopait, ko tuo etumus panis jo nii kovast vastaan...;)

Oishan se pitännä arvata, et Eerik von ossoo venättääki, vuaan jos se sanno jotta nii siin lukkoo, nii, nii siin sit lukkoo ja siihen meil on tyytyminen.
        Nii ja muista tänneen juuva vain sitä iltateetä ja jätä ne muut Eerikin antiment rauhoon..
        Mukavoo iltoo, Pekka* ja tonttuillaan! ;D ..se me osataan...

• *MURUKULTA*

Testi! Olen, Pekka* kirjoittanut viestin, mutta sitä ei ole näkynyt, katsotaan tuleeko esille näin. *Muru vilkuttaa* :)

• Runosi kuljetti.
      Sielun putouksille.
      Kiitos hetkestä.

Ihanaa Joulun odotusta.
      Pullat tuoksuu jo nenääni.
      Latikkosi häviää suihini.
      Oh!
      Ja Fatzerinnat.
      Olen ihan täys.
      Kiitos vietetystä vuodesta.
      Uutta ootellaan.
      Halii Murukultaa

• *MURUKULTA*

Aina on tilaa yhdelle, joka käyttää Vatserin sinistä! :)))

Joulu on mahtavaa aromiterapiaa!
        Kaikki vain maustepurkit ja pussit auki ja tuoksuttelemaan iloista mieltä ja
        keksimään kaikkia Joulun salaisuuksia! :D

Jouluinen - kanelilta ja neilikalta tuoksuva halitusrutistus sinne sinulle Gitta! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2110
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      690
      2090
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      120
      1993
    4. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      77
      1699
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1678
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      239
      1555
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1321
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1269
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1155
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1097
    Aihe