Mitä ihmettä tullin MAHTI-järjestelmälle on tapahtunut? Hinnat ovat pudonneet kuin kivi.
Esimerkki. Audi A6 Avant 2.7 TDI -05, 35 tkm. MAHTI antaa verotusarvoksi alle 40tEur. Tuollainen auto maksaa Saksassakin 35tEur Suomeen tuotuna verot n. 10 tEur. Eli tullin verotusarvo on rajusti alempi kuin auto Suomeen tuotuna veroineen! Suomesta autoa ei todennäköisesti edes pysty ostamaan MAHTI-hintaan.
Mitä MAHDILLE tapahtunut?
5
1997
Vastaukset
- Tuomari Nurmio...
Mahdissa esillä UUSI hintataso, joka on tuleva hintataso v.2008. Kyllä käytettyjen omistajia haatuttaa, kun näkevät mikä onkin unelma Audin oikea hinta.
Suomessa kohta euroopan halvimmat hinnat käytetyillä. -> tuonti ei kannata!!Tämä logiikka on ihan käsittämätöntä. Tuontiautoja tuodaan itse, jos se tulee halvemmaksi. Kissa-hiiri leikin on pakko jatkua niin kauan kun hankintaverosta luovutaan, ja kun MAHTI noteeraa pyyntihinnat ja verot alemmaksi, niin jotakin kannattaa taas tuoda yhä enemmän. Nimittäin niitä käytettyjä dieseleitä, joita maassamme ei ole moneen vuoteen. Älkää yksinkertaistako liikaa näin jouluna, tulee vaan paha mieli.
PS Muuten olen sitä mieltä, että MAHTI on aikansa elänyt ja että vain takaisinlaskenta on EU-lain mukaista. ELV alas. Puhunkin vain "nykytilanteesta" ennen kuin MAHTI todennäköisesti kaatuu kokonaan.
- muuta ilman
Vuoden vanha (rek. 1.1.2007) Audi A6 2.0TDI multitronic busines aj. 20tkm.
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/naytaKaytettyajoneuvointernet.do?kaupallinennimikeSID=34483
Mahti antaa yleiseksi pyynntihinnaksi 45780e
Uusi (busines) maksaa 45900e
Romahdus?- mahti roskiin
"Vuoden vanha (rek. 1.1.2007) Audi A6 2.0TDI multitronic busines aj. 20tkm. "
Esimerkissähän auto oli 2.7 litrainen ja siltä viisi kuusi tonnia halvempi verotusarvoltaan. Tuossa voidaan puhua jo romahduksesta.
- tulossa_
Mahdin hinta on käytetyn auton käypä hinta, ei se mitä vastaavan tuonti maksaisi Saksasta.
Audin autoveroprosentti on 23%, joten sen arvo ilman autoveroa on 31 tEur. Tuolla hinnalla tuskin saksalaiset ryntäävät ostamaan käytettyjä suolamarinoituja karvalakkimalleja Suomesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422016En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421391Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929