pitkästä aikaa

kukka

en ole todella pitkään aikaan käynyt täällä palstalla. vieroitin itseni ensin tästä ja nyt pikku hiljaa bulimiasta..tai ainakin yritän :)
joulu meni..vuosi vaihtui..

Tosiaan olen sairastanut bulimiaa muutamaisen vuoden vaihtelevalla aktiivisuudella, mutta nyt taas näyttää huomattavasti valoisammalta ja hymyilyttää ehkä jo hieman, kun muistelen kuinka epätoivoinen joskus olin kun täälläkin tunteitani purin (en epätoivoinen kun täällä niitä purin, vaan tilani takia).

Tänään on hyvä päivä. En tiedä miksi. Hymyilyttää vaan. Heräsin tunti sitten. Eilen kotiuduin sairaalasta jossa olin tiputuksessa pahan anginan takia. Tänään on jopa "poikaystävän" läksiäiset, silti on jotenkin hyvä fiilis.

Pakko myöntää että oksensin eilen..en ahminut oksensin vain. Sitä on tapahtunut toisinaan. Olen pitkät ajat oksentamatta ja sitten on pakko päästä kerran se tekemään..ehkä joka toinen viikko tai..kerran kuussa..

Mutta nyt on Uusi vuosi ja mahdollisuus uudelle alulle. Voitaisiinko kaikki aloittaa alusta?

Kun joillain kerran on tipaton tammikuu, voisikos meillä olla yrjötön tammikuu? Itsevoisin yrittää tästä päivästä lähtien. Ja jos menee hyvin niin jatkaa vaikka helmikuunkin samalla linjalle :)

8

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moikka!

Todella hienoa että olet parantunut ja koita pysyä sillä linjalla koska elämä on paljon helpompaa niin..Kyse kuitenkin on itsetunnosta. Ei meidän tarvitse hallita tunteitamme syömällä vaan opetellaan muita keinoja. Niin minäkin tein ja olen myös päässyt irti liiallisesta syömisestä..
      Kiva kun kannustat täällä muita ihmisä olemaan oksentamatta..se on hienoa että jotkut välittävät vilä muistakin kun itsestään.

• kukka

Tulinpa sitten vielä uudestaankin käväisemään täällä.
      Päätin nimittäin, että aijon hakea apua. Vaikka tilanteeni nyt onkin hyvä, en ole terve. En osaa syödä normaalisti, en voi tehdä ruokaa koska tiedän että ahmisin kaiken kerralla (vaikken oksentaisikaan), jätän syömättä todella usein ja muutenkin ruokatottumukseni ovat väärät. Tiedän mitä pitäisi tehdä mutten tiedä miten alottaisin.
      Ja koska viikon päästä "poikaystäväni" lähtee pois hetkeksi veikkaan, että homma repeää käsistä kun taas olen yksin.
      Siksi maanantaina aijon soitaa (enkä vain aijo vaan soitan) omalle lääkärille ja varaan ajan. Tuli mitä tuli, mutta tervehän minusta tulee.
      Toivottavasti joku muu aloittaa vuoden myös uusin katsein. En usko, että kaikki haluaa istua päiviään vessassa sormet kurkussa. Tai jos haluaa niin kerronpa jotain. Teiltä jää aika paljon näkemättä. stemppiä kaikille. :)

• klöojhgfd

kiva kuulla että paremmin menee,ilmoitteleppas maanantaina miten lääkärille soittaessa meni! itse oon parantunut omin neuvoin bulimiasta,monta vuotta meni päivät oksentaessa..tuli siinä parantumisvaiheessa muutama takapakki mut ne kerrat väheni ja väheni..nyt jo pari vuotta parempaa ja on niin hyvä olo ja jaksaa tehä vaikka mitä.ruoalla ei enä samanlaista otetta entä aiemmin,muutkin asiat kiinnostaa! sitä kohti vain sinäkin,onnea !

• kukka

Soitin ja varasin ajan omalle lääkärille..syynä..perustarkastus..
      Ei ollut vaikeaa, mutta kun ensi maanantaina pääsen lääkäriin niin saanko suuni auki. Siinä on haastetta. Mutta näin pitkällekkään en ole ikinä ennen päässyt, että saavutus tämäkin :)

• kukka

huoh. huomenna olisi totuuden hetki. ihan rehellisesti sanottuna tekisi mieli jättää väliin. pelottaa ja kaduttaa että edes ryhdyin tähän.
      tekisi mieli perua koko aika ja yrittää vielä yksin.

• mar

Saithan suusi auki? :)
        Toivottavasti..

-Mar

• kukka
        mar kirjoitti:

Saithan suusi auki? :)
        Toivottavasti..

-Mar

menin ja sain. Lääkäri oli jotenkin..yllättävän..neutraali. Hävetti kyllä toden teolla mennä sinne..parikymppinen aikuinen joka ei osaa syödä eikä ainakaan hallita sitä. Mutta sain lähetteen ravitsemusterapeutille, lääkäri totesi saman kuin minäkin että masentunut en ole. En tarvitse lääkitystä enkä välttämättä terapeuttiakaan jos en halua. Nyt vain taas odottelen.

• kukka
        kukka kirjoitti:

menin ja sain. Lääkäri oli jotenkin..yllättävän..neutraali. Hävetti kyllä toden teolla mennä sinne..parikymppinen aikuinen joka ei osaa syödä eikä ainakaan hallita sitä. Mutta sain lähetteen ravitsemusterapeutille, lääkäri totesi saman kuin minäkin että masentunut en ole. En tarvitse lääkitystä enkä välttämättä terapeuttiakaan jos en halua. Nyt vain taas odottelen.

psykiatrin kanssa siis ei välttämättä tarvitse käydä juttusilla...vaan ainoastaa ravitsemusterapauttilla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe