sanovat, että ateistit eivät tunne uskontoa, eivätkä ymmärrä raamattua.
Kirkon jäseninä on paljon ateisteja ja ns. nimikristittyjä, jotka eivät ole rippikoulun jälkeen raamattua avanneet, eivätkä kirkossa käyneet. Eivätkä miellä itseään edes kristityiksi, vaikka jäseniä ovatkin.
Miksi siis kuulua järjestöön jonka pohjana olevasta opista ei tiedä mitään, eikä välitäkään tietää. Mutta silti kirkosta ei saisi erota. Ainakaan uskovaisten mielestä. Omituista.
Jotkut uskovaiset
5
181
Vastaukset
- ujonpuoleinen
paljon ateisteja, jotaka eivät tunne uskontoa, eivätkä ymmärrä raamattua."
Ihmisillä on mahdollisuus oppia tuntemaan melkein mitä vain, kunhan tuntevat asioihin tarpeeksi kiinnostusta. Olen saanut ateisteista aivan toisenlaisen kuvan. He luulevat tietä vänsä kaiken niin Raamatusta kuin raamatustakin, jota tulkitsevat itselleen mieluisasti.
Kokemuksesta voin sanoa, että ihminen on levoton ja löytää levon vain Jumalan tuntemisesta.
Kirkko ei ole järjestö, kirkko on KOTI. Kansankirkkomme ei valikoi, kuka saa astua kirkkokotiin, sen ovi on auki kaikenlaisille ihmisille. Kirkosta saa lähteä myös pois, mutta niin kuin isä ja äiti kaipaavat kotoa lähtenyttä lastaan, niin Jumala kaipaa jokaista ihmistä, joka ei tahdo kodin suojassa elää.
Vaatii jonkinmoista rohkeutta avata kirkon ovi, varsinkin jos ei ole siellä rippikoulun jälkeen käväissyt. Olen kokenut paluun. Rohkaistuin avaamaan kirkkoni oven, olen sisäpuolella, Jumalan ja ihmisten rakkauden kohteena. Sain tehtäviä, aika kotoisia, uusia ystäviä sekä tunteen siitä, että kotioven avaaminen kannatti.
Jos R.P tuntee tehtäväkseen hajottaa ihmisiä, kuin susi lammaslaumaa, hän tehköön niin. Tärkeintä on se, että ihminen voi olla siinä, minkä omakseen havaitsee ja joka hänen elämäänsä suojaa.- R.P.
mitä tarkoitin.
Siis miksi kuulua järjestöön jonka opista ei tiedä, eikä välitäkään tietää. Jos jumala on sinulle tosi ja kirkko koti, niin se on sinun asiasi.
Miksi siitä suutut, jos joku eroaa kirkosta? Ei kai se sinulle kuulu.
Mitähän mahdoit tarkoittaa tuolla hajottamisella. - sivusta seuraaja
R.P. kirjoitti:
mitä tarkoitin.
Siis miksi kuulua järjestöön jonka opista ei tiedä, eikä välitäkään tietää. Jos jumala on sinulle tosi ja kirkko koti, niin se on sinun asiasi.
Miksi siitä suutut, jos joku eroaa kirkosta? Ei kai se sinulle kuulu.
Mitähän mahdoit tarkoittaa tuolla hajottamisella.Hänen mielestään ateistit vain hajottavat laumoja ja mitä ilmeisemmin kaikki eri uskonnot ovat eri laumoja. Joskus minusta kyllä tuntuu että ateismikin on oma laumansa.
Tuo on aivan totta..
Kirkossa on paljon ihmisiä joita ei voisi vähempää kiinnostaa koko asia mitä siellä puhutaan eikä edes viitsitä ottaa selvää, mutta mitä haittaa siitä on näille ihmisille että he ovat kirkon jäseninä? ei oikeastaan mitään..kai se nyt on ihan sama kuuluko kirkkoon vai ei..
Minun mielestäni kirkosta saa erota ja niin muittenkin uskovien mielestä joten et voi väittää sellaista että olisimme sitä vastaan. Ei taivaaseen pääseminen siitä riipu kuuluko ihminen kirkkoon vai ei.- Kössönöm
On minunkin silmilleni tultu kun kirkosta olen eronnut. Näillä palstoilla on myös nähty jos jonkinmoista syyttelyä kun ihmiset eroavat kirkosta.
Totta puhut, että taivaaseen pääseminen ei edellytä kirkkoon kuulumista. Ei sinne pääse kukaan.
Se ei ole ihan sama kuuluuko kirkkoon vai ei. Minä en ainakaan halua olla rahoittamassa tuollaista toimintaa.
Ja niin kauan kun kirkon jäsenmäärä pysyy näinkin korkealla, se katsoo olevansa oikeutettu erityiasemaansa yhteiskunnassa. Ja sillä ON merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969