Terve uskonnottomat siskot ja veljet
Monet uskikset, krisselit ja hihhulit pyörivät tällä palstalla. Mitä he täältä hakevat? Vahvistusta uskoonsa, tai kenties vahvistusta uskosta luopumiseen?
Ollaanpa ystävällisiä ja tarjotaan sitä heille, ystävällisesti vailla v***uilua.
Tarjosin näitä jo Tuiskutytölle ja Ihmetteliä?:lle, ja ovat olleet sen jälkeen hiljaa. Ovatko ehkä alkaneet ajatella itse?
Uskonnottomat ystävät. Olkaa hyvät ja lisätkää omia positiivisia asioita mitä uskonnottomuudesta seuraa. Alla aluksi muutama koostettuna aijemmista viesteistäni:
Ota vapaus sydämeesi. Luovu jumaluskosta. Pääset samalla kaikista synneistäsi.
Kun jumalaa ei ole, ei sinunkaan tarvitse pelätä helvettiä. Ei tarvitse pelätä pelastutko, joudutko taivaaseen, ikuiseen tylsyyteen. Kun kuolet lakkaat yksinkertaisesti olemasta.
Kun jumalaa ei ole, ei sinun myöskään tarvitse kiemurrella kuin mato koukussa, kun yrität löytää jotain järkevää fiktiosta nimeltään raamattu.
Kun jumalaa ei ole, saat vastaukset kysymyksiisi uteliaan ja avoimen tutkimisen sekä kriittisen pohdinnan kautta. Voit vapaasti muuttaa mieltäsi, kun havaitset erehtyneesi.
Kaikkiin kysymyksiin tosin ei vielä ehkä saada vastausta, mutta moneen kylläkin. On paljon vielä tutkimattomia ja kiehtovia asioita löydettävinä.
Voit ajatella vapaasti, vailla pelkoa jumalan rangaistuksesta.
Ota vastuu itsestäsi, tekemisistäsi ja tekemättäjättämisistäsi. Iloitse tästä ainoasta elämästäsi.
Olen valinnut että uskon:
- Ihmisen hyvyyteen
- Anteeksiantoon
- Rakkauteen
Ja olen uskonnoton
FemDOG
Vahvistusta teisteille
6
208
Vastaukset
- Retrohetero
ihan fiksun oloisiakin uskiksia ( Tuiskutyttö
on asiallinen ja nyt ei muista mikä nimimerkkiä
mutta oli antoisa keskutelu Pösön 505:sta.
Ja onhan noita muitakin..), mutta kyllä näille
helvetillä pelottaville hihhuleille annan
täysilaidallista jatkossakin. Niiden aivot ovat
syöpyneet jo niin pahasti jeesuksesta ettei
paluuta enää ole...- FemDOG
Juu, mutta...
Ymmärrän hyvin, että käämit saattaa josku palaa, kun kohtaa täydellistä ääliömäisyyttä. Miten olisi tuo anteeksianto? Mielestäni aika viisas sanonta on "Sitä niittää mitä kylvää". Ja mielestäni, se joka kritisoi ja haukkuu henkilöä, kertoo pajon enemmän itsestään, kuin kohteestaan. Mielipiteitä saa ja pitää toki kritisoida, vaan jos jäteittisiin nuo onnettomat henkilöinä rauhaan.
Oman jälkivasvun kanssa olen keskustellut aiheesta, kun häntä on yritetty kiusata koulussa, ja päädyimme tämmöiseen mukavalta tuntuvaan ajatukseen: "Se joka sanoo ensiksi on myös itse." Sitä on helppo kokeilla, ja mielestäni se toimii. Jos sanot että oletpa pösilö, niin ei se tunnu oikein kivalta. Mutta jos sanot, olet mukava, niin tuntuu myös itseltä mukavalta. Ja sitten jos toinen kumminkin vastaa v**ä k****n, niin taas jos muistaa sen että semmoinen sanoo eniten sanojasta itsestään.
FemDOG - jo aika pahasti
FemDOG kirjoitti:
Juu, mutta...
Ymmärrän hyvin, että käämit saattaa josku palaa, kun kohtaa täydellistä ääliömäisyyttä. Miten olisi tuo anteeksianto? Mielestäni aika viisas sanonta on "Sitä niittää mitä kylvää". Ja mielestäni, se joka kritisoi ja haukkuu henkilöä, kertoo pajon enemmän itsestään, kuin kohteestaan. Mielipiteitä saa ja pitää toki kritisoida, vaan jos jäteittisiin nuo onnettomat henkilöinä rauhaan.
Oman jälkivasvun kanssa olen keskustellut aiheesta, kun häntä on yritetty kiusata koulussa, ja päädyimme tämmöiseen mukavalta tuntuvaan ajatukseen: "Se joka sanoo ensiksi on myös itse." Sitä on helppo kokeilla, ja mielestäni se toimii. Jos sanot että oletpa pösilö, niin ei se tunnu oikein kivalta. Mutta jos sanot, olet mukava, niin tuntuu myös itseltä mukavalta. Ja sitten jos toinen kumminkin vastaa v**ä k****n, niin taas jos muistaa sen että semmoinen sanoo eniten sanojasta itsestään.
FemDOGmetsää jos ylipäätää tulee ateismipalstalle. Sama juttu kuin Toyta palstalle menisi paasamman Citroenin erinomaisuutta. Suomalainen sanoo suoraan mitä ajattelee ja tässä tapauksessa on eettisesti aivan oikein.
Sakkoa tulee jos ateisti menee kirkkoon omaa totuuttaan kailottamaan.
Moikka.
>>"Mitä he täältä hakevat? Vahvistusta uskoonsa, tai kenties vahvistusta uskosta luopumiseen?"- Kössönöm
että on väärin, että jotkut pelottelevat helvetillä ja sitten hetken päästä sanot, että sinne joutuu jos ei ota vastaan jumalan armoa.
Niin, että mitenkäs se nyt menikään? Kössönöm kirjoitti:
että on väärin, että jotkut pelottelevat helvetillä ja sitten hetken päästä sanot, että sinne joutuu jos ei ota vastaan jumalan armoa.
Niin, että mitenkäs se nyt menikään?en nyt jaksa kauheen pitkää tarinaa kirjottaa joten vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi..
asiahan on niin että Helvetti on olemassa ja sitä asiaa ei pidä kaunistella, mutta sillä ei pidä ruveta ihmisiä pelottelemaan että he tulisivat uskoon..toivottavasti ymmärsit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889