Adventismin kivijalka pettää

ADVENTTILIIKE EI USKO EDES ITSE SANOMAANSA !

>>> Jos Antti tuntisi Jumalansa paremmin niin hän lakkaisi puhumasta kuin keskiajan papit jotka pitivät kansaa kurissa noilla kauhujutuillaan.

11

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Kor 3:13-15

13 aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on.
      [Room. 2:5,6; 1. Kor. 4:5; 2. Tess. 1:8; 1. Piet. 1:7]

14 Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.

15 Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi. [Juud. 23]

PÄÄKONFERENSSI JA ELLEN-SÄÄTIÖT ARMOTTOMIA

Jo ylläoleasta sanankohdasta havaitsee, että
      adventtikirkon olisi syytä AVARTUA edes sen
      verran, ettei tuomitsisi sunnuntain pyhittäjiä
      kadotukseen pedonmerkin myötä.
      Sillä jos vaikka kristityt tekisivät tekonsa
      vääränä päivänä, niin Raamattu lupaa, että

he silti pelastuvat, ikäänkuin tulen läpi so.
      teot palavat poroksi ja palkatta jäävät, mutta
      "itse hän tosin pelastuu".

MIKSEI laupeutta senverran löydy adventtiopin
      säätäjiltä ja palkan maksajilta? Että armahtaisivat edes ULKOPUOLISIA!
      Lieneekö pelkona se, ettei
      ilman ikäänkuin kovaa
      pakonomaisuutta,

liityttäisi?

Miettimisen aihetta

• MUTTA TÄMÄKIN TYRMÄÄ SAPATTIVOUHOTUKSEN TÄYSIN

Adventismi tahtoo välttämättä leimata omansa eroon
        kristinuskosta (sapattisinetti otssaan) ja silti
        olla kaikissa mahdollisissa instansseissa
        edustettuna.
        Kun kristityt puhuvat lähetystyön menestymisestä,
        tahtoo adventismi korostaa, kuinka monta on
        kääntynyt adventistiksi.
        Ikäänkuin vain adventismin markkinointi olisi oikeaa
        lähetystyötä ja Ellen G White-Centerien perustaminen.

SEKAVA LAKIUSKONTO ?

Vain sapattilakia täytyy noudattaa ja siinäkin
        vain ainoa oikea päivä pitää, väitetään.
        Toisinaan puhutaan, että jopa 10 käskyä on
        pidettävä - eikä selvitetä, mitä se pitäminen on.
        Vaikka Jeesus vuorissarnassaan selvitti, mitä on.

Usein adventismissa opetetaan, että Mooseksen laki
        ja Jumalan lakik ovat 2 eri asiaa. Sitten taas
        erotetaan vain seremonialaki pois laskuista.

Paavali ui kuin kala vedessä tuollaisessa lain
        viidakossa. Siksikö kristittyjen tunnusmerkki on
        alunalkaen ollut kala? Vaiko siksi, että Jeesus
        antoi Pietarille kalansaaliin, kun tämä pyysi kalaa. Jeesus tarjoilee mieluusti kalaa:

Luuk 11:11-13

11 Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
        12 Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
        13 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät." [Luuk. 3:21,22; Ap. t. 2:38, 9:17]

Kala onkin riittoisaa, kun Jeesus sen pyhittää.
        Pari kalaa on joskus riittänyt 5000:lle miehelle
        ravinnoksi, lisäksi lapsille ja naisille; tähteitä
        vielä kotiin viemisiksi - todisteeksi - 12 vakkaa.

Laillisuuksista ei Jeesus siinä piitannut, ei ollut tietävinäänkään, ettei lihaa saa syödä.
        Paavalillekin lainomaisuus oli yhdentekevää;
        hän ajatteli lähimmäistään, eikä itseään:

1. Kor. 9:20
        ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21
        ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22
        heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Joo-o! Juutalaisille lainalaisille lainalainen,
        mutta omassa olossaan kuitenkin vapaa lain
        vaatimuksista!

JUMALAN LAKI = KRISTUKSEN LAKI - 1. Kor 9:21

Paavali ei ole ilnan Jumalan lakia, vaan on
        Kristuksen laissa. Mitä se on? Se, ja se vapaus, että Paavali voi olla kaikille kaikkea?
        Jeesuksen luotettava veli, Jaakob, vastatkoon:

Jaak. 1:25
        Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään
        Jaak 2:12-13
        12
        Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13
        Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Paavali oli todellinen tekijä - osasi olla kaikille kaikkea! On, on tämä sitä rakkauden lakia, sillä samaan hengenvetoon Jaadob on
        sanonut tämänkin:

Jaak 2:8
        Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

Miksiköhän adventistille ei riitä kristinusko?
        Vaan kaupanpäälle tarjotaan (vaaditaan koko ihmiskunnalle) olematonta sapattisinettiä.
        Että erotuttaisiin ylemmäs, jotain oltaisiin
        muutoinkin kuin vain Herrassa ja Herran avulla?

On näet niin, että sapattisinettiajattelu PYYHKII
        ihmisen mielestä POIS edellä mainitut Raamatun
        totuudet. Jos adventisti tahtoisi edes jonkun
        voittaa HERRALLE, hän tahtoisi olla jokaiselle
        jotakin (kaikille kaikkea) - sapatittonalle ei
        vaatisi sapattia eikä ilman lakia olevaa vaatisi
        lakiin katsomaan. Siten voittaisi "edes muutamia".

Siis Herralle voittaisi - adventtiseurakuntaan
        toki voittaa jo tuolla sunnuntaipedonmerkki-
        pelottelullakin

• Eihän adventismilla mitään kivijalkaa ole, mieluummin savijalat.

• hirvas

eihän siellä todellakaan voi olla perustusta, koska he ovat jo alunperin hylänneet KULMAKIVEN !

• jpp3
        hirvas kirjoitti:

eihän siellä todellakaan voi olla perustusta, koska he ovat jo alunperin hylänneet KULMAKIVEN !

Niinpä tuonkin tuon KOMPASTUKSEN KALLION esille
        koko asiayhteydessää Sanasta, joka on LUOTETTAVA!

Roomalaiskirje:

9:1   Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        9:2   että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        9:3   Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        9:4   ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        9:5   heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
        9:6   Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        9:7   eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        9:8   se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        9:9   Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10   Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11   ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12   sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13   niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14   Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15   Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16   Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17   Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18   Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19   Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20   Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21   Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        9:22   Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23   ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24   Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25   niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26   Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        9:27   Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28   Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29   Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:30   Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31   mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32   Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        9:33   niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

• jalat..

valmistettu hiekasta, olet jo sortunut lusiferin vietäväksi.

• Ketkä ovat Jumalan lapsia?
        jpp3 kirjoitti:

Niinpä tuonkin tuon KOMPASTUKSEN KALLION esille
        koko asiayhteydessää Sanasta, joka on LUOTETTAVA!

Roomalaiskirje:

9:1   Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        9:2   että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        9:3   Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        9:4   ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        9:5   heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
        9:6   Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        9:7   eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        9:8   se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        9:9   Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10   Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11   ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12   sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13   niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."
        9:14   Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15   Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16   Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17   Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18   Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19   Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20   Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21   Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        9:22   Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23   ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24   Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25   niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26   Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        9:27   Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28   Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29   Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:30   Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31   mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32   Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        9:33   niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

Siksi kaiketi jpp3 toi esiin tämän Room 9. luvun, kun Paavali siinä todistaa, että kaikki muu
        on kulmakiveen (Jeesukseen) kompastumista - mutta uskonvanhrskaus on pelastukseksi
        jokaiselle, joka uskoo ja siten riipipuu kiinni yksistään Jeesuksessa.
        Adventismissahan turvaudutaan kuviteltuun sapattisinettiin, joten siinä kompastutaan.

AVAINKOHTA Room 9. luvussa on nämä jakeet:

9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,

Roomalaiskirjeen 9. luku - Israel ja seurakunta

AINAINEN KIPU PAAVALIN SYDÄMESSÄ, ISRAELIN PUOLESTA

9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        9:4 ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

JUMALAN KANSAA OVAT VAIN NE, JOTKA RIIPPUVAT KIINNI JUMALAN LUPAUKSISSA

9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        9:7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."

USKOVA ELÄÄ TOIVOSSA JA ARMON VARASSA - VALINTA ON JUMALAN

9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

JUMALA TAHTOO TULLA TUNNETUKSI LAUPEUDEN TEKIJÄNÄ, EIKÄ TUOMARINA

9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

LAKIHENKISYYDEN VUOKSI ISRAEL PAATUI - USKONVANHURSKAUS ON PAKANAIN PELASTUS

9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

• eksytyksen,
        Ketkä ovat Jumalan lapsia? kirjoitti:

Siksi kaiketi jpp3 toi esiin tämän Room 9. luvun, kun Paavali siinä todistaa, että kaikki muu
        on kulmakiveen (Jeesukseen) kompastumista - mutta uskonvanhrskaus on pelastukseksi
        jokaiselle, joka uskoo ja siten riipipuu kiinni yksistään Jeesuksessa.
        Adventismissahan turvaudutaan kuviteltuun sapattisinettiin, joten siinä kompastutaan.

AVAINKOHTA Room 9. luvussa on nämä jakeet:

Roomalaiskirjeen 9. luku - Israel ja seurakunta

AINAINEN KIPU PAAVALIN SYDÄMESSÄ, ISRAELIN PUOLESTA

9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
        9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
        9:4 ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

JUMALAN KANSAA OVAT VAIN NE, JOTKA RIIPPUVAT KIINNI JUMALAN LUPAUKSISSA

9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
        9:7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
        9:8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
        9:9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
        9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
        9:11 ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden -
        9:12 sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa",
        9:13 niinkuin kirjoitettu on: "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin."

USKOVA ELÄÄ TOIVOSSA JA ARMON VARASSA - VALINTA ON JUMALAN

9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

JUMALA TAHTOO TULLA TUNNETUKSI LAUPEUDEN TEKIJÄNÄ, EIKÄ TUOMARINA

9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

LAKIHENKISYYDEN VUOKSI ISRAEL PAATUI - USKONVANHURSKAUS ON PAKANAIN PELASTUS

9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

että he uskovat valheen, jotka eivät ole mielistyneet totuuteen.

Jesaja 59
        1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:

2 vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.

3 Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.

4 Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion.

5 Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme.

6 Heidän verkkonsa eivät kelpaa vaatteeksi, heidän tekemäänsä ei voi verhoutua; heidän työnsä ovat vääryyden töitä, ja heidän kätensä ovat täynnä väkivallan tekoa.

7 Heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan viatonta verta; heidän ajatuksensa ovat vääryyden ajatuksia, tuho ja turmio on heidän teillänsä.

8 Rauhan tietä he eivät tunne, oikeutta ei ole heidän askeleissansa; polkunsa he tekevät mutkaisiksi, ei kukaan, joka niitä käy, tunne rauhaa.

9 Sentähden on oikeus meistä kaukana, eikä vanhurskaus saavuta meitä; me odotamme valoa, mutta katso, on pimeä, aamunkoittoa, mutta vaellamme yön synkeydessä.

10 Me haparoimme seinää pitkin niinkuin sokeat, haparoimme niinkuin silmiä vailla; me kompastelemme sydänpäivällä niinkuin hämärässä, me olemme terveitten keskellä niinkuin kuolleet.

11 Me murisemme kaikki kuin karhut ja kujerramme kuin kyyhkyset; me odotamme oikeutta, mutta sitä ei tule, pelastusta, mutta se on kaukana meistä.

12 Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:

13 me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.

14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.

• Seraja-m55
        hirvas kirjoitti:

Alusta asti aina tähän päivään asti adventtiuskon Kulmakivi ja kaiken opetuksemme keskus on ollut erittäin selkeästi meidän Herramme ja Jumalamme sekä Vapahtajamme Jeesus Kristus.

Kaikki tästä poikkeava tieto on ehdottomasti valhetietoa ja sen lähteenä on itse valheiden isä.

• 1700-1880-luvulla

### kolmen suuren kosmisen merkin täyttymys - maan, auringon, kuun ja tähtien todistaessa Kristuksen paluun lähetymisestä (katso tämän kirjan lukua 24) - johtivat suureen herätykseen profetioiden tutkimisessa. Heräsi laajalle levinnyt Kristuksen pikaisen tulon odotus. Kautta maailman monet kristityt ymmärsivät, että "lopun aika" oli alkanut (Dan. -12:-4).

Raamatun profetioiden täyttyminen 1700 - luvun jälkipuoliskolla ja 1800 - luvun alkupuoliskolla nosti esiin voimakkaan tunnustustenvälisen liikkeen, joka keskittyi toivoon Kristuksen toisesta tulemuksesta ###.

Sitten nousi väärä profeetta selittämään, että miksi Jeesus ei tullutkaan 22.10.1844.

• Mutta minkäs minä sille voin, että advarien
        johtajat ovat saaneet väkensä uskomaan, että
        kolmnen enkelin oppi EGW:n kautta satuiltuna,
        on muodostunut heidän uskomisensa perustaksi.

Silloin on puhuttava kivijalasta, tosin
        sortuneesta. Että olisi edes toivoa puhua
        samasta asiasta kuin he.

En minä noista enkeliopin sanansaattajista
        mitään huolta kanna - ovathan itse tiensä
        valinneet, eivätkä tietenkää itse usko
        paasaamaansa; kunhan vastoin parempaa
        tietoaan opettavat sillä lailla, sysytä
        tai toisesta.
        Mutta moni menee vilpittömästi vipuun.
        Niinkuin tuo "Stork", joka ihan sokeesti
        uskoo kaiken timoflinkiläisen eksytyksen.

SIITÄ tulee mieleen marttyyri, liekö
        Fransiscus Assisilainen. Roviolla oli ja
        joku mummo kantoi risuja sinne - laittoi
        kortensa kekoon hänkin - vilpittömästi.

Roviolta savun keskeltä kuultiin marttyyrin
        huudahtavan: "voi pyhä yksinkertaisuus!".

Adventtikirkko ei ole kyennyt vastaamaan tähän:

Miksi kolmen enkelin opissa he eivät usko
        keskimmäiksen enkellisanansaattajan
        sanomaan? Tähän:

Ilm 14:10-11

10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

Niin, vv. 1700-1880 muka täyttyivät profetiat,
        mutta ei varmasti Israelin exodus-profetiat.
        Sillä vastahan se täyttyi v. 1948.
        Ainakin tämän profetian suhteen adventtikirkko
        on ilmiselvästi erehtynyt.

Siunaavin mielin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe