Mitähän yle on tehnyt (parannuksia) tekstitykseen kun ei enää näy Visionin poksilla tekstityksiä? Ennen näkyi moitteettomasti, mutta ei enää?
Ylen teksti ongelmat
8
1529
Vastaukset
- poxi
Kyllä sulla vika on.Lähetykset toimii moitteettomasti.
- minun
poksissa?
Ennen on näkynyt moitteetomasti, vai etkö ymmärtänyt kysymystä?
Nyt ei näy ollenkaan! - YMMÄRRÄN
minun kirjoitti:
poksissa?
Ennen on näkynyt moitteetomasti, vai etkö ymmärtänyt kysymystä?
Nyt ei näy ollenkaan!MUTTA YMMÄRRÄTKÖ SINÄ? LAITA ÄÄNTÄ,VAI EIKÖ KIELET TAITU.JA MEILLÄ ON TEKSTITKIN KOHDILLAAN.T:DIGI
- näy
nauhoituksessa!
Minulla on erilaista kolme erilaista boksia mutta yhdessäkään en saa nauhoituksessa tekstiä näkyviin!- Vinkula
En nuista tallentavista digibokseista tiedä, mutta minulla on digiboksi tietokoneessa ja jos haluaa ylen tekstit nauhotukseen, niin täytyy asetuksista vaihtaa formaattia. Se tosin vie enempi kovalevytilaa, mutta näkyy kuitenkin. Muut kanavathan "polttavat" tekstin kuvaan, mutta yle laittaa tekstin eri signaalilla. Taisinpa jostain lehestä lukea, että ylekin olis menossa samaan, mutta aikataulua en kyllä muista. Mahtokohan olla, että tämän vuoden aikana.
Varmaankin vois katella boksin ohjekirjaa, niin saattais olla mainintaa tekstityksen näkymishommeliin.
Varkaudessa on luvattoman huono singnaali. Joillakin alueella kuva pätkii koko ajan ja tekstitys katoaa. Pitäisikö tehdä yhteispäätös että jos tehoa ei nosteta jätetään koko kaupungin luvat maksamatta. Se on Kuopion yksiköstä kiinni.
- Vinkula
Mulla oli viime talvena ongelmia kans signaalin kanssa. Ja yllätys yllästys, ekaks hävis ylen kanavat ja jonkun ajan päästä sitten muutkin. No asia kyllä korjaantu, ku hommasin antennin vahvistimen, kun on aikas pitkä tuo johto ja antennikaan ei ihan tältä vuosisadalta taida olla. Halpahalleista hommattuna ei maksa paljon.
Vähän sama homma on radioasemien kanssa täällä Varkaudessa. Kotistereoista ei kuulu ku muutama hassu kanava, suhisten nekin. Onneks nykyään netin kautta saa kuulumaan lähes kaikki. Tosin ylen radiokanavat taas radiosta kuuluu, mutta eipä siellä paljon kuunneltavaa ole. Ärsyttää vaan autolla ajaessa, kun rds hakee vähän väliä parempaa kanavaa, jota ei ole tai sitten alkaa kuulumaan ihan joku muu kanava.
- ex-expertti
Tässä kommenttia tähän lyhyeen keskusteluun.
Ensinnäkin Varkaudessa on Kuopiosta tulevat signaalit voimakkaat lähes läpi kaupungin. Vaaditaan vaan oikeanlaiset antennit. Nyrkkisääntönä tähän, että vahvistin on syytä olla ja mikäli antenni kapenee kärkeä kohti, niin ongelmia voipi olla. Tämä antenni on tarkoitettu TV lähettimen lähikenttään noin 30 km säteellä lähettimestä. Eli varkaudessa vaaditaan monella aluellaan yagi-antenni eli antenni on yhtä leveä sekä juurestä että kärjestä. Tämä on vähän sama asia, että henkilöautolla ei pääse maastossa eteenpäin... eli pitää valita laitteet oikein tarpeen mukaan.
Sitten siitä YLEN tekstityksestä. Lähetyksessä tekstitys toimii standardin puitteissa aivan moitteettomasti. Valitettavasti kaikki digiboksit eivät noudata koko standardia ja erilaisia ongelmia voi olla. Eikä yhteensopivuus ongelmat ole pelkästään YLEN asia. Esim SubLeffa tekstittää myös diginä... sielläkin siis ongelmia voi esiintyä. Esimmäisenä suosittelen tarkistamaan digiboksin ohjelmaversion, jos teksti ongelmia on paljon. Turha siis aina syyttää YLEÄ, jos ongelmia on. Voipi olla että se oma laite olisi syytä saattaa ajantaselle. Tosin sekään ei kaikkiin laitteisiin auta, mutta se onkin sitten jo laitevalmistajan murhe.
YLE aloitti EXTRA kanavan tilalla kanavan, jonne poltetaan teksti ja siellä ajetaan YLE1 kanavan sisältöä. Näin taisin jostain lukea.
Että tällä tavalla...
Tuohon Visioniin sen verran, että tekstitys napista vaan tekstit päälle joka ohjelman alussa, niin jopa pitäs näkyä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816