muillakin tälläisiä?

Krauser

Olen pariin otteeseen saanut kummallisia viestejä, joiden takana on oletettavasti ulkomaalainen naishenkilö.

Profiili on viestin saapuessa jo poistettu, ja viesti on monella tapaa hyvin persoonaton ja ylimalkainen.

Viesti alkaa yleensä tyyliin "i saw your profile, and i become very curious about you..."

Oma teoriani on että kyseessä on sähköposti osoitteiden khalastelu.

Ilmeisesti kummallisia viestejä ei saa pelkästään tytöt, vaan myös pojatkin???!!! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

7

936

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleen

kuinka yhdessä tiedelehdessä kolumnisti oli joutunut chatterbotin huijaamaksi ja kirjoitellut tämän kanssa pitkiä kirjeitä vaikka kuinka kauan. Siis koneen kanssa.

No, tuli vain mieleen vaikkei varmaan liity tähän.

• Erkki Nimimerkki

Itsekin olen saanut muutaman. Ne ovat huijausposteja, joilla todennäköisesti yritetään vongata rahaa tai jotain. Vähän kuin ne nigerialaiskirjeet joita puskee e-mailin puolella.

Joskus profiilin ehtii lukea ennen kuin se poistetaan. Ne ovat selvästi satunnaislukugeneraattorilla täytettyjä. (Oma suosikkini oli 130-kiloinen 60-senttinen afrikkalaistaustainen nainen Alajärveltä.) Ilmoitin ylläpidolle huijausprofiileista ja kehottaisin muita tekemään samoin.

• mainitsemiasi viestejä tullut useitakin, viimeksi sellaisen sain treffipalstan viesteihin viikko sitten, profiilia ei löytynyt kyseisellä nimimerkillä. E mailiinkin noita on tullut, olen joihinkin vastannut englanniksi sen mitä osaan että en osaa englantia enkä ymmärrä kirjoituksesta mitään, mutta sitten tuleekin vastaukseksi yleensä tälläinen Thanks you letter jne... Eli vaikka mitä kirjoitat niin on niinkuin seinälle puhuisit. Nuo huijarit pitäisi oikeasti savustaa ulos kaikilta treffipalstoilta joissa hyväuskoiset ihmiset etsii oikeasti rakkautta.

• Yksi vastus.

Joskus Skypessä sellainen vanha, lihava israelilainen mies teki ehdotuksen rahan hankkimisesta. Jostain kumman syystä en vastannut ja laitoin hänen kontaktiyrityksensä hylkäykseen.

No, enää ei ole kuvaa ja liian tarkkoja tietoja siinä paikassa. Näyttävät rauhoittavan yhteydenottoja.

Tämä oli tällainen erilainen tarina.

• olen saanut samantyyppisiä

viestejä. Viime kesänä laitoin profiilin kuvani kera Meetic:iin. Kiinnostuneita yhteydenottoja sainkin ja viestejä tuli mm. erittäin miellyttävän näköisiltä miehiltä, jotka ehdottomasti halusivat tutustua minuun. Molemmat olivat kertomansa mukaan leskiä mutta elämän pitää jatkua. Profiili katosi toiselta heti viestin saatuani, enkä onneksi edes sähköpostiosoitettaan kerinnyt laittaa muistiin, ja toiselta viestiin vastattuani. Jälkimmäisen kanssa juttelin mesessäkin. Kuinka ollakaan, jo toisella juttelukerralla alkoi kaveri ehdotella että auttaisin häntä rahallisesti. Jos ei englanninkielen taitoni olisi niinkin hyvä, en olisi välttämättä hänen monimutkaisten kielikuviensa perusteella osannut älytä mitä oikein tarkoitti. Kun en suostunut niin suuttui ja alkoi sättiä minua! No, panin pelin poikki sitä miten. Mutta eihän se kivalta tunnu kun ihan rehellisellä mielellä sitä kumppania etsii...

• totta joo!!
        olen saanut samantyyppisiä kirjoitti:

viestejä. Viime kesänä laitoin profiilin kuvani kera Meetic:iin. Kiinnostuneita yhteydenottoja sainkin ja viestejä tuli mm. erittäin miellyttävän näköisiltä miehiltä, jotka ehdottomasti halusivat tutustua minuun. Molemmat olivat kertomansa mukaan leskiä mutta elämän pitää jatkua. Profiili katosi toiselta heti viestin saatuani, enkä onneksi edes sähköpostiosoitettaan kerinnyt laittaa muistiin, ja toiselta viestiin vastattuani. Jälkimmäisen kanssa juttelin mesessäkin. Kuinka ollakaan, jo toisella juttelukerralla alkoi kaveri ehdotella että auttaisin häntä rahallisesti. Jos ei englanninkielen taitoni olisi niinkin hyvä, en olisi välttämättä hänen monimutkaisten kielikuviensa perusteella osannut älytä mitä oikein tarkoitti. Kun en suostunut niin suuttui ja alkoi sättiä minua! No, panin pelin poikki sitä miten. Mutta eihän se kivalta tunnu kun ihan rehellisellä mielellä sitä kumppania etsii...

Kyllä ihmisen yksinäisyydellä tehdään rahaa röyhkeästi!

• naisena

olen saanut vain yhden profiililta lisäyksen vieraskirjaan joka poistettiin samana päivänä, mutta siinä näkyy edelleenkin kuva vaikkakin pienenä. Epäilen, että hän saattaa lähestyä toisella profiililla kuvattomalla myös. Kuvasta huomaa sen, että hänellä on jokin kasvuhäiriö tai jotain pää on suurempi kuin hartiat. Suoharri on nimimerkki. Onko ketään muu törmännyt häneen? Varsinaissuomesta.

Ulkomaalaisilta en juurikaan ole saanut mitään postia en yhtäkään, sillä olen lisännyt ihannekumppani kohtaan: suomalainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      54
      2126
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1464
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1444
    5. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1315
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1024
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe