Ongelmani on siis, että aivan lähiaikoina on alkanut polvi kipeytyä vähän pidemmillä lenkeillä.
Eilenkin juostuani noin 7km, alkoi polven/nivusen ulkosyrjässä tuntumaan kipua. Vähän aikaa juostuani kipu alkoi levitä ja tuntui myös polven alaosassa hieman puutumisen ja kivun välitilana. Kipu lakkasi heti pysähdyttyäni ja alkoi taas kun olin ottanut muutaman juoksuaskeleen. Etenkin polven koukistaminen juoksussa ja portaiden nousu sattui.
Ylirasitusta saattaa olla, mutta juoksin syksyllä paljon enemmän ja useammin ilman tällaista vaivaa. Lisäksi lenkkareista ei pitäisi olla kiinni, sillä ne ovat jo muutaman kuukauden olleet ja tuntuneet todella hyviltä sekä korjaavat ylipronaationi.
Mietin voisiko viime päivien liukkaat tiet vaikuttaa vaivaani? Ja jos näin, niin mikä avuksi?
Polvi kipeytyy
4
802
Vastaukset
Veikkaan polvikipusi syyksi pohjelihasten jumia. Liukas tie edesauttaa pohkeiden jumitusta. Vitsi on siinä, että tukossa oleva pohje ei yleensä ilmoita itse itsestään, vaan antaa muiden osien kertoa ongelmasta.
Vaivaan auttavat samat asiat kuin muihinkin lihaksiin eli pitkät venytykset, hieronta ja kylmäkäsittely. Jäistä tietä kannattaa lenkillä välttää. Jos vaihtoehtoista alustaa (metsä, erilaiset polut, soratiet, sisärata, isojen teiden varret...) ei löydy, niin suosittelen kenkien nastoitusta.- runnerman
vaimennus systeemit heikkenee aika dramaatisesti pakkaskeleillä. mulla on sama ongelma ja kun juoksen kesällä asicseilla joissa on kyseinen vaimennus niin ei ole ongelmia, polvet ei kipeydy. Mutta annas olla pakkas sää niin johan kipu alkaa, kuin juoksisi jollain 10e tossuilla.
- lassseee
harrastan kestävyysjuoksua. syksyllä jalat oli kovan rasituksen alla kun maastokisoja oli tiheään.. polveni kipeytyi kans ja erityisesti juuri koukistaessa sekä portaiden nousussa. vaivani kesti kuukauden kunnes vika löytyi reisilihasten kiinnityskohtien jumissa olemisesta kävin hierojalla muutamaan otteeseen sekä pidin 2viikon täslevon juoksemisesta ja nyt ollut terve polvi 3kk.:)
- corredor
Ainakin mulla tuntuu että juoksijan polvi meinaa lumisilla teillä ärtyä lyhyemmistäkin lenkeistä, sulilla teillä juokseminen sujuu paremmin. Kannattaa hankkia kunnon lenkkarit ja muistaa venytellä riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889