Joku jo tuolla viittasi, että palsta alkaa muistuttaa keittokirjaa. Etsin, mutta pettyä täytyi. Ei ollut ruokaohjeita! :( Olisihan se mukava nautiskella herkullisista, yksinkertaisilla välineillä taiotuista gastronomisista mestariteoksista. Siis kaikki Trangialle, nuotiolle ja pakille sovitetut ohjeet otetaan kiitollisuudella vastaan. Usein päivän jälkeen on tosin sen verran nälkä, että ei pöperöiden suhteen olla turhan tarkkoja. Kerran oli maastoryhmässämme yksi mestarikokki ja hän oli hyvin pahoillaan iltakattauksen yhteydessä tapahtuneesta virheestä. Paha, paha virhe, grande fiasko! Ei, ei ollut palanut kastike pohjaan. Ette arvaa... punaviini oli liian viileätä! Sivulaukussa on sama lämpötila kuin ulkona ja ulkona oli kylmä. Ryhmämme ei moisesta virheestä ollut millänsäkään, mutta tämä kertoo todellisen mestarin tasosta. Kokkimme olisi halunnut alkaa temperoimaan, mutta iso osa viinistä ehti jo mennä alas asiaa päiviteltäessä. Nötkötti purkista puukolla olisi vastannut mestarillemme pyhäinhäväistystä. Myönnetään, että itse turvaudun helposti ravintolaruokaan, jos sellaista on saatavilla. Usein enduromatkoilla vaan asetutaan kauas gourmetpaikoista ja onhan se kokkailu ihan tunnelmankin vuoksi joskus mukavaa. Siis ohjeita, pliis!
ruokaohjeita pyydetään
15
965
Vastaukset
- LångvikinMotörhed
Suunnitellaan reitti Chaine des Rotisseurs ravintoloiden perusteella.
Leiriydytään illalla mukavaan pikku hotellliin. Sitten suihkun& vaatteidenvaihdon ja parin aperitiivin jälkeen jaloitellaan paikalliseen gourmet-mestaan.
Yksinkertaista, herkullista ja helppoa!- Chez conard
Et ole tainnut itse kokeilla, meinaan jos pöytää varaamatta menet paikalliseen gourmet-mestaan. Noh mitäs tää mulle taas kuuluu...
Yksinkertaista ja helppoa mutta kaikkea muuta kuin herkullista.
Tosin makuhan on maistajan suussa.
Itellä ei ole kuin karvaita pettymyksiä näistä ns.gourmet paikoista.
Ensinnäkin annokset ovat kokoa L niinkuin lasten koko ja toiseksi kun vanha-erkki pääsee hellan ääreen niin lastenlapsetkin pyytävät lisää.
- virallinen setä
Lienee yksi tärkeimmistä, ettei sapuska ole liian vaikea.
Trangian ja pakin kaveriksi sopii hyvin pussikeitto. Muutenkin nää nykyiset einekset on loistavia, eikä kysy paljoa tilaa, tai taitoa.
Päivän satsi kannattanee ostaa leiripaikan lähimmästä kaupasta.
Ja muista Enskis, keski-ikäinen herrasmies pärjää paremmin, kun syö usein, mutta vähemmän.
Viimekesänä mun vakio repussa oli lonkerotölkki (muutama) kinkkukiusaus tms. , herkkusienikeitto, muutama lihis tai karjalanpiirakka, pari hyla maitoa 2dl, murukahvia, sokeria, joskus jugurtti ja aina tuoremehua......(litteä wiskipullo hukkuu hyvin ajotakin sokkeloihin )
Ja kaikki tämä ihan reppulinjalla.- Enska-setä
mutta asiaa! Avasin keskustelun, en ehkä ihan tosi tarpeesta saada ohjeita. Ei ole vaikeaa tuo kokkaaminen ja retkellä yksinkertainen muona ajaa asiansa. Mp-retki on aina kokonaisvaltainen tapahtuma ja yksi osa siitä on aloilleen asettuminen, oli sitten kyse suurkaupungin keskustahotellista tai erämaajärven rannasta. Itse alan enemmän arvostaa tuota erämaata, vanha partiopoika nousee iän myötä taas esiin. Muuten, annos savuaromista skottilaista hyvässä seurassa nuotiolla on aina paikallaan.
Enska-setä kirjoitti:
mutta asiaa! Avasin keskustelun, en ehkä ihan tosi tarpeesta saada ohjeita. Ei ole vaikeaa tuo kokkaaminen ja retkellä yksinkertainen muona ajaa asiansa. Mp-retki on aina kokonaisvaltainen tapahtuma ja yksi osa siitä on aloilleen asettuminen, oli sitten kyse suurkaupungin keskustahotellista tai erämaajärven rannasta. Itse alan enemmän arvostaa tuota erämaata, vanha partiopoika nousee iän myötä taas esiin. Muuten, annos savuaromista skottilaista hyvässä seurassa nuotiolla on aina paikallaan.
Reissussa ollessa ei tuohon sapuskalaittoon niinkään viitsi panostaa vaan einesmuonillakin pärjää loistavasti.
Eipä ole ikinä tullut mieleen roudata viinikellarini sisältöä sivulaukussa keskelle korpea.
Hyvä Tsekkiläinen tumma olut voi olla hieman lämpimämpääkin maistuakseen nuotiomakkaran kera.
Sitten jos ollaan keskellä ei mitään niin ojan penkalla kylmänä nautittu Atrian maksalaatikko maistuu tosi herkulliselta.- *järvenneito*
on pottusalaatti/joku muu salaatti, paprikaTuc, lihapullat tai broilerpyörykät,HK:n sininen tai grillimakkarat iltanuotiolle, purkki oliiveja, suolakurkkuja ja
mahdollisesti valmis lettutaikina.
Olisko se nyt laktoositon, mut sitä voi ostaa valmiina kaupasta.
Viinakauppoja on sopivin välein, jotta reissujuomat voi käydä hakemassa....olutta enimmäkseen, joskus jotain kuohuvampaa , vichyä aamuksi ,))Shamppanjavispilä ja kynsiviila on sit ne turhemman kamppeet.Mutta mukana aina. - Chez conard
*järvenneito* kirjoitti:
on pottusalaatti/joku muu salaatti, paprikaTuc, lihapullat tai broilerpyörykät,HK:n sininen tai grillimakkarat iltanuotiolle, purkki oliiveja, suolakurkkuja ja
mahdollisesti valmis lettutaikina.
Olisko se nyt laktoositon, mut sitä voi ostaa valmiina kaupasta.
Viinakauppoja on sopivin välein, jotta reissujuomat voi käydä hakemassa....olutta enimmäkseen, joskus jotain kuohuvampaa , vichyä aamuksi ,))Shamppanjavispilä ja kynsiviila on sit ne turhemman kamppeet.Mutta mukana aina.Yksi asia miten arvostella samppanjaa on kuplat, millä tiheydellä ja kuinka nopeasti kuplia tulee.
Aikoinaan joku sampanjavihaaja on, ikävä kyllä, keksinyt "vispilän" millä raiskata tämä laadukas tuote.
Eihän kukaan syö makaronilaatikkoa ilman ketsuppia tai syö mustaa makkaraa ilman puolukkaa? Subjektiivisia asioita toki mutta arvatkaa kuinka monta "vispilää" on myyty Champagnen maakunnassa :) - *järvenneito*
Chez conard kirjoitti:
Yksi asia miten arvostella samppanjaa on kuplat, millä tiheydellä ja kuinka nopeasti kuplia tulee.
Aikoinaan joku sampanjavihaaja on, ikävä kyllä, keksinyt "vispilän" millä raiskata tämä laadukas tuote.
Eihän kukaan syö makaronilaatikkoa ilman ketsuppia tai syö mustaa makkaraa ilman puolukkaa? Subjektiivisia asioita toki mutta arvatkaa kuinka monta "vispilää" on myyty Champagnen maakunnassa :)sitten ihan tosissas, että me juodaan shamppanjaa pyöräreissussa???
Huoh....vitsi vain on vitsi...reissussakin.... - Conard doux
*järvenneito* kirjoitti:
sitten ihan tosissas, että me juodaan shamppanjaa pyöräreissussa???
Huoh....vitsi vain on vitsi...reissussakin....Mun kommentti koski sitä mainitsemaasi "vispilää", jota itsekin ilmeisesti käytät kun noin kirpas.. :)
Kun parinviikon reissultani palailen.Otan mukaani suomenmestarikokin ja omat taitoni ja järjestämme reissuruokien pikakurssin kaikille halukkaille.Tyyli pitää säilyttää myös herrasmies/nais pyöräilyssä.Se on helppoa,kun sen osaa.Toi liian viileä viini kyllä järkytti minuakin jutussasi.Yritän silti saada nukuttua ilman painajaisia.
- Kra
Vois tasapainottavana purtavana mennä hyvin ylikypsä (well done)"OOMINAKKI" joka nautitaan kuumana.
Ohminakin valmistukseen tarvitaan kyseisen elintarvikkeen (se voi olla myös HK-blöö) lisäksi pari piuhan pätkää, joissa on ns banaaniliittimet (ei ole syötäviä) molemmissa päissä.
Tungetaan piuhojen toiset päät makkaran päistä sisään ja toiset päät lähimpään pistorasiaan, valmista tulee muutamassa sekunnissa. Varo sähköiskua..... - pari vinkkiä
Ota matkalle kylmäpussi. Tyhjänä se ei vie tilaa, mutta täytettynä siellä pysyy viini, voi, olut, leikkeleet jne kylmänä päivän. Hotellissa tai mökissä sen voi taas ladata kylmällä. Toinen: Osta etelärannan hallista muikkukukkoa säilykepurkissa. On muuten todella hyvää ja säilyy vaikka koko kesän takalaukussa. Yksi purkki riittää kahdelle. Niin ja pari haarukka syömistä varten. Sitä on kiva syödä seisaaltaan kun tota istumista tulee melkoisesti.
- *Järvenneito*
Muuan ystävä tekaisi pyörään jääviileälaukun.
Valkoiset kovat muovilaukut ja siihen sisustus styroxista ja foliosta, mukaan muutama jääpakkaus ja sapuskat, säilyy hyvin viileänä vuorokauden, helteelläkin
- suitsa-setä
Kilo voita pannulle ja kossu pakkaseen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796