Excel-sivuilla näyttää käyvän pätevää sakkia, joten rohkenen kysyä, miten ratkaisen seuraavan ongelman: Taulukossa yksi on solualue, johon kirjoitetaan tiettyjä arvoja. Vaihtoehtoisia arvoja on kymmeniä. Taulukossa kaksi on solu, johon tulisi saada tieto, että yhteen tai useampaan em. solualueen soluista on kirjoitettu jokin haluttu arvo. Tämä tieto tulisi olla esitettynä arvoilla 1 (tosi) tai 0 (epätosi).
Hakuapua
5
383
Vastaukset
- paavali50
=JOS(LASKE.JOS(A:A;C6)>0;1;0)
- aukkoja edelleen
Ihan mukava kaava tuokin, mutta en näe siinä ratkaisua tähän ongelmaani. Taulukossa kaksi on vain yksi solu, jonka tulos olisi 1, mikäli yksi tai useampi ehdon täyttävä numero löytyy taulukon yksi solualueelta (esim. B6:C9). Muuten arvo olisi 0. Hakuehdot täyttäviä numeroita on kymmeniä.
Toisaalta kaavaksi voisi käydä myös sellainen, että mikäli taulukon yksi solualueella B6:C9 on yksikin kelpoisuusehdon täyttävä tieto, taulukossa kaksi olevan tulossolun arvona olisi 1, muuten arvona olisi 0.- ..................
=IF(SUM(Sheet1!B6:C9)>0;1;0)
- Aukot pienenevät...
Kumpikin kaavoista on hyödynnetty. Nokkela täytyy olla, että ymmärtää käyttää laskukaavaa, vaikka varsinaista laskutulosta ei haekaan ;)
Arrayhin haettavat luvut. Nyt "Tulos" taulukon soluun A1 vertailun tulos.
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Laskuri As Long
Dim Haettavat As Variant
Dim Loydettysolu As Range
Haettavat = Array(11, 22, 33, 44, 55)
With ActiveSheet
For Laskuri = LBound(Haettavat) To UBound(Haettavat)
Set Loydettysolu = .Range("B6:C9").Find(What:=Haettavat(Laskuri), MatchCase:=True)
If Loydettysolu Is Nothing Then
Sheets("Tulos").Range("A1") = 0
Else
Sheets("Tulos").Range("A1") = 1
Exit For
End If
Next Laskuri
End With
End Sub
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969