minun polviini sattuu,minulla on oksettavan paha olo.
Polviin sattuu koska olin pitkään tyttöni vieressä,yrittäen antaa sille voimaa,kädestä pitäen.
hän sanoi haluavansa olla lapsi ,lapsi jolla ei olisi huolta huomisesta,ei kipuja,ei pelkoa tulevista leikkauksista.
mitä olisin voinut sanoa hänelle?aikuiselle saidauden kuihduttamalle nuorelle naiselle.
naiselle jolla pitäis olla elämä edessään,mutta kaikki tuntuu jo olevan ohi,olisinko syyttänyt jotain tuntematonta?.
Olisinko ollut katkera elämälle?joka antoi paska kortit käteen,en ollut katkera,olin vain suunnattoman pahoillani ja puhuin.
En välittänyt äänen säröilystä ja vapinasta,minä kieroin tytön sanojen viittaan,sen lämpöön ja pehmeään unettavaan turvallisuuteen.
Katsoin kostuvilla silmilläni kun pikkuisen silmät painui kiinni,hän nukahti siihen tunteeseen että iskä on kaikkivoipa,annoinko turhaa toivoa?tai teinkö väärin?
Luultavasti valvon ensi yön ja mietin mitä huomenna,en varmaan keksi mitään mutta silti valvon.
luvassa
21
2311
Vastaukset
- sanoo_suttura*
Ei ole seitsemän meren hirmumyrskyt mitään verrattavissa siihen helvetin hornaan, mihin nyt olet joutunut...miten lohduttaa isää joka näkee lapsensa, kalleimpansa kuihtuvan pois?
Jospa olisi jossakin joku kaikkivaltias joka lapsen voisi säästää kärsimykseltä...ja antaa sinulle voimaa huomista varten.- ei taitu
huominen on parempi,ja yöllä kaikki näyttää pahalle,minun suden hetkeni.
Joskus vaan harmittaa kun luulee olevan parempaa tulossa,tuleekin huonompaa.
Mutta niin kauan kun peukalot heiluu,periksi ei anneta. - sanoo_suttura*
ei taitu kirjoitti:
huominen on parempi,ja yöllä kaikki näyttää pahalle,minun suden hetkeni.
Joskus vaan harmittaa kun luulee olevan parempaa tulossa,tuleekin huonompaa.
Mutta niin kauan kun peukalot heiluu,periksi ei anneta.Kauhun ja toivottumuuden pedot ovat yöllä irti.
Jos pystyt ajamaan ne pois unistasi, niin vielä jaksat päivän kerrallaan.
Jospa lapsesi saisi nukkua ainakin yönsä ilman kipua ja pelkoa tulevasta. Huomenna olet sinä hänelle tukena.
- enkelitrio
Usko parempaan huomiseen !
Usko siihen,että niin kauan,kun on elämää.ON TOIVOA.
Mene hyvä mies nukkumaan,vaikka siihen tyttösi liki,
saat voimia seuraavaan päivään.
Toivon sen olevan keveämpi,kuin tämä päivä,ilta ja yö.Ilman lepoa et jaksa.Kuinka arvokasta on,se kun sinä jaksat..
Kun kätesi suuri,tarttuu hänen käteensä pieneen,
on tunne hyvä.Ei mikään voi mennä enää pieleen.
Toivon parasta,vaikka jo pelkäätkin pahinta.Halit.
*pistä pääsi tyynyyn tähän,hellin sinua vähän*- muuta pysty
kuin ittensä antamaan,ja aikansa ja sen karheen kouran.
En mää yleensä kitise mut jotenkin löi yli,ja nikitöntä sepustusta ei saa poiskaan. - jotka tuntee
muuta pysty kirjoitti:
En mää yleensä kitise mut jotenkin löi yli,ja nikitöntä sepustusta ei saa poiskaan....tuntevat ja sen sulle sallivat,kun taas toiset menevät ohi.Mittää väliä.
Toisaalta ehkäpä hyvä näin...sait vähän (toivottavasti) pahaa oloa pois samalla.Voimia.
Hyvää yötä.T:^^j^^ - vanhempi...
muuta pysty kirjoitti:
En mää yleensä kitise mut jotenkin löi yli,ja nikitöntä sepustusta ei saa poiskaan.ymmärtää surusi.
Eikä se ole kitinää vaan kertomusta murheesta... - enkelitrio
jotka tuntee kirjoitti:
...tuntevat ja sen sulle sallivat,kun taas toiset menevät ohi.Mittää väliä.
Toisaalta ehkäpä hyvä näin...sait vähän (toivottavasti) pahaa oloa pois samalla.Voimia.
Hyvää yötä.T:^^j^^Tiedät mistä kiitän (HZTA,vai mikä se oli).Teit jopa enemmän,kiitos !
- RosaLiiin
...koskaan turhaa, kun lapsi on isän sylissä.
Voi miten haluaisinkaan kietoa sinut lämpimien sanojen viittaan ja silittää pehmeään turvalliseen uneen.
Mutta minulla ei ole sanoja vain näkymätön sydämellinen lämmin halaus ja hiljainen kuiskaus:
Hyvää yötä ja rauhaisaa unta sinulle, huomenna kaikki voi olla toisin. kuten tiedätkin, mutta rakkautesi on teille molemmille suuri voimavara, joka ei mene hukkaan!
sanoja on vaikea löytää. Luulen, että me kaikki lähetämme mielessämme lämpimiä ajatuksia ja toivomuksia paremmasta huomisesta teille molemmille ja ehkä ainakin osa lähettää niitä myös teidän molempien puolestanne.
Minusta sinä annoit tyttärellesi parasta mitä kukaan isä voi antaa. Sinä olet lähellä ja rakastat, se antaa varmaan hänelle voimaa kestää sen, mitä on edessä sekä luottamusta ja toivoa. Jos hän on luottavaisesti nukahtanut ja kokenut olonsa turvalliseksi, et varmaan ole voinut tehdä mitään väärää. Luultavasti sinä olet löytänyt juuri ne oikeat sanatkin. Eihän toivo voi koskaan olla turhaa, eikä se, että tuntee olonsa hyväksi ja luottavaiseksi, kun isä on lähellä. Tuskin sinun tarvitsee huomenna tai huomiseksi mitään keksiä, sinä osaat olla lähellä ja se riittää varmasti tyttärellesi.
Toivon sinulle voimaa ja teille parempaa tulevaa. Jospa ne leikkaukset parantaisivat ja tulossa olisi parempia huomisia.
PS: Luulen sinun tehneen huomaamattasi muutakin hyvää, kun varmaan moni on pysähtynyt lukemaan kauniita rakastavia ajatuksiasi, jotka heijastuvat tuskan läpi.- Kaivanto
yrittänyt, hänellä ei ole syytä katua mitään. Enempää ei voi vaatia keneltäkään. Toivon valaminen toiseen ihmiseen on aina hyvä teko, älä sitä epäile.
Kirjoitukses kosketti syvältä. Suurempaa tuskaa ihmiselle ei voi tuottaa kuin mitä on oman lapsen kuolema. Siltä toivon sinun välttyvän ja kaikkien meidän teitä ajattelevien palstalaisten ajatukset ja hyvän selviytymisen toivotukset ovat tyttäresi ja sinun tukenasi. Ota se tuki vastaan, että jaksat hoitaa raskaan tehtäväsi parhaalla mahdollisella tavalla. - mies-v57
Usein kun puhutaan rakkaudesta,mielletään sen kuuluvan vain terveille ja täydellisille.
Kuitenkin rakkauden lahja on meissä jokaisessa.Kaikista se tuntuu yhtä hyvältä
saada ja antaa.
Aina rakastaminen vaatii rohkeutta.Rakastaminen kun on ihmisen epäitsekkäin teko.Mutta se on samalla
rohkein teko ihmiseltä toiselle.
Se rakkaus mitä sinä annat ja sellaisenaan,juuri sitä lapsesi tarvitsee.Inhimillistä ja aitoa
rakkautta.
Huomisen jaksat kun jaksat rakastaa.Pidä siitä kiinni koko sielulla ja sydämellä.Kaikki kääntyy vielä hyväksi ja niin on tarkoitettukkin.
Miksi joku tuolla ylhäällä meitä rakastaa siten kuin rakastaa kunkin kohdalla? Vastaus on
varmaan se kaikki elämä,mitä maa päällään kantaa.
Tämä monimuotoisuus ja kauneus.
Voimia ja uskoa sinulle! voisin lähettää voimia. Kumpa voisin lohduttaa. Mutta nyt...ei ole sanoja. On vain myötäelämisen vahva tunne
- G.J.
ja syvä myötätuntoni elämäntolanteessasi, mikä on kenen tahansa isän tai äidin kannalta surullinen, kukapa lapsensa vierällä haluaisis olla tässä kuvaamassasi tilanteessa. Jokainen terve isä ja äiti haluaisi lapselleen onnellisen elämän.Elämä ja kohtalo ovat vain joskus ankaria. Tunsin suurta myötätunto ja tuskaa kirjoittamaasi tekstiä lukiessani. Olet todella vaikealla paikalla elämässäsi. Toivon jokaiseen hetkeesi paljon uusiutuvaa voimaa.
Menin sänkyyni itkemään ja tuskani ja suruni kohde muuttui kohdistuen sisälläni itkevään pieneen tyttöseen. Minua itketti se tietoisuus, että tuossa isässä, miehessä joka aloituksen teki on 'lihaksi tulleena' se suurin puutos mikä minun elämässäni on aina ollut: Isä ja isän rakastava läsnäolo ja lohdutus. Koskaan minulla ei ole ollut syliä, tai lohduttavaa kättä, ei isän eikä äidin. Myöskään en sitä koskaan tule saamaan.
Et sinä antanut turhaa toivoa vaan lepoa ja lohdutusta, rakastavaa läsnäoloa joka on tehokkaampaa kuin mikään kivunpoistaja. Nyt ja vastakin. - täti puskasta
minulla ei löydy sanoja sinulle, ja sanat ei paljoa auta.
Voimia sinulle ja koko perheelle, suojelus-enkeleitä rakkaan potilaasi ympärille.
Toivon sydämestäni teille parempaa huomista ja ylihuomista ..... Joskus ne paskakortit vaan sattuu, jossain muodossa - ja sinulle pahimmat mahdolliset, otan osaa...
Oman lapsen sairautta en uskalla edes ajatella, - Sinulle se on totta, kaikessa kauheudessaan...
On vain kysymyksiä, vastauksia ei ole..
Toivon Sinulle vain voimia lapsesi lohdutukseen..
Ps. jos soittaisit vielä parantajalle, mene käymään siellä..hänelle on annettu lahja olla Luojan käsinä.
Saat numeron ystävältäsi..laskeuduttua minä kiitän uudestaan, kaikkia asiallisia kirjoittajia,eiliset kiitokset meni roskapostin mukana.
Täälä kun istun pitkää iltaa ,jotenkin lohduttaa tietää, että vaikka kuvittelee yksin kokevansa kaikki vaivat, niin ympärillä on ihmisiä omine vaivoineen.
Vaivat pitäis osata sovittaa kokonaisuuteen,joskus se vaan on tosi vaikeaa,
on oma nahka tärkeä,ja lämpö lähinnä.
Vielä kerran ,kiitos.usein joutuu kohtaamaan sen akuutin hetken.
Myötäeläminen on mahdollista vasta sitten, kun saa vaikean tilanteensa muiden tietoon.
Epäreilua on elämä vuorollaan itsekullekin.
Lapsen murhe ja hätä ajaa kaikkien muiden ohitse ja usein ei voi muuta, kuin antaa aikaansa ja turvaa, niinkuin sinäkin teit.
Suuri on se ihminen joka osaa välittää ja antaa apua, silloin kun joku on eniten sen tarpeessa.
Kaikkea hyvää toivon tyttärellesi, sinulle ja teidän koko perheelle ja läheisille, jotka elätte hänen vierellään.emw34 kirjoitti:
usein joutuu kohtaamaan sen akuutin hetken.
Myötäeläminen on mahdollista vasta sitten, kun saa vaikean tilanteensa muiden tietoon.
Epäreilua on elämä vuorollaan itsekullekin.
Lapsen murhe ja hätä ajaa kaikkien muiden ohitse ja usein ei voi muuta, kuin antaa aikaansa ja turvaa, niinkuin sinäkin teit.
Suuri on se ihminen joka osaa välittää ja antaa apua, silloin kun joku on eniten sen tarpeessa.
Kaikkea hyvää toivon tyttärellesi, sinulle ja teidän koko perheelle ja läheisille, jotka elätte hänen vierellään.lempikirjailijan sanoin ,ei se niin huonosti mene,etteikö jotenkin menis.
koti-kiusattu kirjoitti:
lempikirjailijan sanoin ,ei se niin huonosti mene,etteikö jotenkin menis.
suotu kunnolliset elämän eväät ja mallikelpoinen asenne sekä muita, että sitä kautta myös omaa elämää varten.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421