Roskaposti

mitä se on...

on vuosia ollut netti yhteys niin myös sähköposti, eikä minulle mitään roskapostia tule.
Miten muutamille sitä sitten tulee ja ovat vaikeuksissa niiden kanssa, voihan koneelle laittaa eston roskapostille.

9

546

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se ihan NOIN yksinkertaista ole!!!

• yhtään ei ole

roskapostia tullu,miten sitä tulee en mä vain tiedä.

• levittelevät
        yhtään ei ole kirjoitti:

sähköpostiosoitteitaan liian hanakasti.
        Ei tule minullekaan ainuttakaan roskapostia.

• sanoo_suttura*
        yhtään ei ole kirjoitti:

Eikö yhtään?

Riippuu tietysti siitäkin, mitä itse pitää roskapostina.
        :) :)

• postia sellaista
        sanoo_suttura* kirjoitti:

Eikö yhtään?

Riippuu tietysti siitäkin, mitä itse pitää roskapostina.
        :) :)

jota en ole pyytänyt tai odottanut, eikä myöskään koneessani koskaan ole mitään viruksia ollu.
        Poikani on IT-asiantuntija ja käydessään käyttää tätä konetta ja on itsekkin todennut tämän virusvapaaksi ja että ei ole mitään roskapostia, en tiedä vaín miten joillakin suojattu kone kun niillä kaikenlaiset virukset ym, hankaluudet on.

• vaaka-49
        postia sellaista kirjoitti:

jota en ole pyytänyt tai odottanut, eikä myöskään koneessani koskaan ole mitään viruksia ollu.
        Poikani on IT-asiantuntija ja käydessään käyttää tätä konetta ja on itsekkin todennut tämän virusvapaaksi ja että ei ole mitään roskapostia, en tiedä vaín miten joillakin suojattu kone kun niillä kaikenlaiset virukset ym, hankaluudet on.

on joku roskakin läpi päässyt.
        Virustunniste toimii aika hyvin.
        Aikasemmasta sähköp.osoitteesta mieheni tilaili jotain netin kautta ja sen ansiosta roskapostiakin alkoi tulla.
        Nyt ei ole enää mitään tilaitu ja aika hyvin selvitty.
        Mulla on avattuna, sellainen sähköp.osoite jonka olen antanut sellaisille keskustelupalstalla, jotka ovat halunneet kahden kesken asioita suomia ja siihen mulle on tullut jo monta, yksi pääsi läpikin,
        sellaisia Britanniasta, jossa olen voittanut älyttömiä summia, muka jossain sähköp.osoitteen perusteella tehdyssä lottoarvonnassa.
        Meni nämä huijarit aika pitkälle, kun oikein vastasivat puhelimeenkin ja vakuuttelivat kovasti, että olen voittanut miljoona puntaa, vai oliko peräti enemmän.
        Se oli näistä yrittäjistä aidoimman näkönen. Oli hienot virallisen näköset lomakkeet.
        Yhteyshenkilöt osoitteineen ja joku keksitty pankin nimi.
        Vasta pitkän jallituksen jälkeen pyysivät rahaa, että kuluihin, että voivat maksaa mun voitot.
        Sanoin vaan, että haluan ne rahat, että jos kerran olen voittanut, niin antaa tulla vaan. Maksan sitten, kun näen.
        Silti vielä jaksoivat jallittaa.
        Sen jälkeen olen vastaavissa arvonnoissa voittanut niin paljon puntia, ettei koko loppuelämän aikana niitä ehtis käyttää.
        Ne loput tarjoukset on kyllä menneet suoraan roskapostiin.

• kysyvä ==?
        vaaka-49 kirjoitti:

on joku roskakin läpi päässyt.
        Virustunniste toimii aika hyvin.
        Aikasemmasta sähköp.osoitteesta mieheni tilaili jotain netin kautta ja sen ansiosta roskapostiakin alkoi tulla.
        Nyt ei ole enää mitään tilaitu ja aika hyvin selvitty.
        Mulla on avattuna, sellainen sähköp.osoite jonka olen antanut sellaisille keskustelupalstalla, jotka ovat halunneet kahden kesken asioita suomia ja siihen mulle on tullut jo monta, yksi pääsi läpikin,
        sellaisia Britanniasta, jossa olen voittanut älyttömiä summia, muka jossain sähköp.osoitteen perusteella tehdyssä lottoarvonnassa.
        Meni nämä huijarit aika pitkälle, kun oikein vastasivat puhelimeenkin ja vakuuttelivat kovasti, että olen voittanut miljoona puntaa, vai oliko peräti enemmän.
        Se oli näistä yrittäjistä aidoimman näkönen. Oli hienot virallisen näköset lomakkeet.
        Yhteyshenkilöt osoitteineen ja joku keksitty pankin nimi.
        Vasta pitkän jallituksen jälkeen pyysivät rahaa, että kuluihin, että voivat maksaa mun voitot.
        Sanoin vaan, että haluan ne rahat, että jos kerran olen voittanut, niin antaa tulla vaan. Maksan sitten, kun näen.
        Silti vielä jaksoivat jallittaa.
        Sen jälkeen olen vastaavissa arvonnoissa voittanut niin paljon puntia, ettei koko loppuelämän aikana niitä ehtis käyttää.
        Ne loput tarjoukset on kyllä menneet suoraan roskapostiin.

Hei

Ilmeisesti olen törmännyt samaan, olisiko sinun mahdollista laittaa lähettäjän sähköposti osoitetta ja vaikka myös itse veistiä.

saitko jonkin varmistenumero sarjan, jolla voit voittoa kysellä?

• Jos tekee töitä niin, että on pakko välillä vähän "raottaa ovea", jotta asiat saa hoidetuksi, riskit lisääntyvät samalla. Samoin, jos oma sähköpostiosoite on syystä tai toisesta nähtävissä jossain internetissä.
      Jos tietokoneella tekee muutakin kuin hoitaa sähköpostia, pankkiasioita ja käy Suomi24- ja muilla turvallisilla suomalaisilla sivuilla, silloin voi pitää korkean suojaustason, ei todennäköisesti mitään pelättyä pääse koneelle tai postiin.

Sähköpostiosoitetta ei pitäisi laittaa ihan oikeassa muodossaan mihinkään julkisesti näkyville sivuille. (Harmiksekseni huomasin kerran, että ihan ammatti-ihminen oli laittanut yhdelle julkiselle sivustolle tiedotteen yhteyteen omani. Vaadin sen heti poistettavaksi, kun huomasin.)

Olen kuullut, että yksi hyvä "roskapostin tilauskonsti", olisi ahkera vieraileminen erilaisilla seksisivuilla. En tiedä pitääkö asia paikkansa.;))

Yhteen omaan postiini tulee jatkuvasti ulkomailta erilaisia tosi ovelia viestejä, jotka on tehty ikäänkuin yksityishenkilön osoitteesta ja otsikotkin näyttävät asiallisilta, joskus vastaukselta aikaisempaan viestiini. Vaikken edes avaisi niitä, samoista lähteistä tulee aina uusia. Kun lähettää itse postia jonnekin sellaiseen paikkaan, josta lähetetään mainospostia, saattaa helposti joutua useammallekin jakelulistalle. Mikään roskapostin torjuntaohjelma ei pysty kaikkia viestejä tunnistamaan.

Jos joku käyttää Hotmail'ia voi olla hyvä tietää, että monet roskapostiohjelmat siirtävät Hotmail-osoitteesta lähetetyt viestit roskapostiksi epäilemiensä joukkoon poistettavaksi.

Ongelma on todellinen ja monissa yrityksissä kamppaillaan asian parissa, koska siinä kuluu ihmisiltä paljon työaikaakin hukkaan. Avoimessa maailmanlaajuisessa markkinataloudessa voi aina odottaa myös vähemmän mukavia yllätyksiä.

Jos haluaa elää turvassa, eikä avaa oveaan kenellekään, silloin ystävätkään eivät pääse sisälle. ;))

• latelee viisauden sanoja. It-asiantuntija läheisenä omaisena ei paljon asiassa auta, jos oleilee tietsikalla paljon ja latailee ohjelmia tai justiinsa tilaa lehtiä tai tavaraa. Silloin on sähköpostiosoite ilmoitettava ja vaarana roskapostit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      176
      4757
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3306
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1916
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      666
      1853
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1816
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1495
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe