Onko teillä tapana googlettaa nimeänne?
Eri hakukoneilla löytyy erilaisia tietoja.
Kävin äsken taas pitkästä aikaa katsomassa ja totesin, että sinne oli ilmestynyt taas uusia juttuja. Huomasin, ettei minua todellakaan ole vaikea tavoittaa. (Siitä ei ole ollut mitään haittaa tähän asti.) Kotiosoite ja yksi kännykkänumero löytyy, samoin sähköpostiosoitteita kotiin, nykyiseen ja entiseen työpaikkaan. Onneksi yksityiset oli kirjoitettu muotoon (at) ettei roskapostivuoret hyökkää. Yksi vanha juttu on ilmestynyt uudelleen, yhden ulkomaisen yrityksen kotisivu näyttää väärää sähköpostiosoitetta, joka ensin korjattiin ja sitten poistettiin jo välillä. Voihan hitto!
Millaisia tietoja sinusta löytyy hakukoneilla?
Yllättikö joku?
Mitä Google kertoo sinusta?
43
2224
Vastaukset
- nimellä...
1-10 ja yli kuusisataa osumaa, en jaksa kaikkia katoo.
- oonpa luuseri
voivoi!
- ole hyvä
oonpa luuseri kirjoitti:
voivoi!
kun ei liikaa tietoa ole mualimalla:))
Ei niin yhtikäs mitään. mutta minä olen elän ja kirjoitan nyt. Ei mitään...
- Pirre*
yhtä "tylsiä" tapauksia :))
En varmaan ymmärtänyt aivan oikein aloittajan kysymystäkään, eli. löytyykö googlettamalla yleensä omaa sukunimeä, vai aivan henk.kohtaisia jälkiä - kirjoitelmia, blogeja.. tms.?
- on väliä
mitää googlella löytyy.
Tärkeämpää on mitä sinne googlen ylläpitäjät sinne syöttävät.- Ville Virtanen tai Maija Me...
ellei ole nimikaimoja, sillä luultavasti on.
Ajattelepa, että siellä kerrottaisiin "sinun" tekemistäsi rötöksistä tai jostain kuvottavasta tai annattaisiin oma sähköpostiosoitteesi ja roskapostia alkaisi vyöryä. - onko ketään
kotona?
3750 osumaa, joten sinne häviän 'samaisten' joukkoon.
Yrityksen kautta onkin jo toinen juttu, sieltä löytyy.
Empä muuten muista, olenko aiemmin edes nimelläni koettanut.
Pojan nimellä olen joskus katsonut, mitä hänen urheilu vuosilta on jäänyt tietoja elämään.- ...olet ehtivä ja toimelias!
Kirjoitin tuonne jononkatkoksi, että löydän nimelläni 3 tietoa googlettamalla.
Mietin vaan, että jos löytyy vajaat 4000 osumaa niin miten mahtavat työnanatajat selviytyä urakasta kun nykyisin kuulemma etsitään työnhakijoiden harrastustietoja ym. googlesta - eräänlaista vakoilua siis.
Ja siihen liittyen, jos olisin nyt menossa työhönottohaastatteluun niin saisivat minusta aika omituisen käsityksen tsiigaillessaan nuo kolme infoa minusta----------. ...olet ehtivä ja toimelias! kirjoitti:
Kirjoitin tuonne jononkatkoksi, että löydän nimelläni 3 tietoa googlettamalla.
Mietin vaan, että jos löytyy vajaat 4000 osumaa niin miten mahtavat työnanatajat selviytyä urakasta kun nykyisin kuulemma etsitään työnhakijoiden harrastustietoja ym. googlesta - eräänlaista vakoilua siis.
Ja siihen liittyen, jos olisin nyt menossa työhönottohaastatteluun niin saisivat minusta aika omituisen käsityksen tsiigaillessaan nuo kolme infoa minusta----------.ilman tarkennuksia tietojen hakeminen on hakuammuntaa.
Tavallinen virtanen kun sattuu olemaan, niin taitaa siinä olla suurin syy.
Kovanluokan aktivisti en ole ollut, mutta yrittäjänä ehkä joutuu normaalia enemmän laittamaan itseään tykö ja samalla alttiiksi erilaisiin tiedostoihin ym.- voi olla myös haittaa.
emw34 kirjoitti:
ilman tarkennuksia tietojen hakeminen on hakuammuntaa.
Tavallinen virtanen kun sattuu olemaan, niin taitaa siinä olla suurin syy.
Kovanluokan aktivisti en ole ollut, mutta yrittäjänä ehkä joutuu normaalia enemmän laittamaan itseään tykö ja samalla alttiiksi erilaisiin tiedostoihin ym.Väestörekisterikeskuksen mukaan olen ainoa "lajiani", joten helppo googlettaa kun sekä sukunimi-ja etunimi ovat sellaisia, joita on alle 30 Suomessa.
- Työtön nykyisin
Silloin työelämässä ollessani löytyi muutamia kymmeniä aktiivisia hakutuloksia googlettamalla. Nyt olen pitkäaikastyöttömänä ja kolme hakua löytyi nimelläni. Yksi harrastuspalsta, jossa olin käynyt äänestämässä, toinen harrastuspalsta, jolle olin käynyt antamassa infoa ja palstan pitäjä kiitti minua nimelläni siellä. Kolmas oli eräällä keskustelupalstalla, johon täytyy antaa aina oma nimensä ja e-mail-osoitteensa (hyvä idis! Ei löydy häiriköitä sieltä, mutta eipä juuri keskusteluakaan).
En ole koskaan tehnyt muita kuin google-hakuja. En edes tiedä mitä muita hakukoneita on, tai ei ole ollut tarve etsiä.
Googlen välimuistista löytyy sitten paljon kirjoituksiani. Mutta sinä tarkoitit ilmeisesti mitä löytyy "omalla nimellä", joten 3 on saldoni.- sanoo_suttura*
Mikä on Googlen välimuisti?
- lukee:
sanoo_suttura* kirjoitti:
Mikä on Googlen välimuisti?
lisää tietoja välimuistissa. Sieltä löytyy erilaisia juttuja, joissa haettu nimi on usein korostettu keltaisella. Joskus joutuu nettiviidakkoon ja aikaa kuluu eikä mitään tahdo löytyä.
Kurjaa, että jotkut hakutiedot näyttävät tiedot sellaisessa järjestyksessä, että nimen perään tuleva teksti liittykin "seuraavaan" asiaan.
- tane, tarkkisluokka
Voiko rekisteröitymättömänkin viestejä hakea kokkelista?
- ole viesteistä
kyse.
- tanelta löytyy
lähes neljätuhatta viestiä. Katso Laajahakua, voit hakea ihan mitä tahansa. Ihan kaikkea ei löydy.
- mä kattelinki
tanelta löytyy kirjoitti:
lähes neljätuhatta viestiä. Katso Laajahakua, voit hakea ihan mitä tahansa. Ihan kaikkea ei löydy.
tästä läheltä missä itsekkin asun, kyllähän sieltä löytyy jos kattelee muuallapäin suomea olevia.
- mitä tarkoitit
mä kattelinki kirjoitti:
tästä läheltä missä itsekkin asun, kyllähän sieltä löytyy jos kattelee muuallapäin suomea olevia.
Katsele niitä kaikkia mahdollisuuksia siitä ruudun ylälaidasta ja kokeile jos kiinnostaa.
- RosaLiiin
Ei ole tullut edes mieleen gooklettaa. Nyt vinkistäsi otin vaarin ja gookletin.
Useita löytyi, erilaisista yritys- puhelin-yms katalogeista, opinto-opastietoja näyttelyluetteloita, vuosienkin takaa, kilpailutuloksia.
Löysinpä ihan saman nimisen toisenkin yrittäjän, onneksi olemme ihan eri aloilla ja eripuolella Suomea.
Kaikki siellä oli, niin osoitteet, puhelinnumerot kuin y-tunnuksetkin.
Siis ei mitään salaisuuksia, se yllätti.- ei voi nykyjään
olla piilossa ,kyllä tiedot löytyy kun pelkän nimen vain tietää niin ruppee löytymään.
- ihan hyvä asia
Monikin googlettaa nimeään, jos on yhtään harvinaisempi. Onhan se hyvä tietää, että voi tarvittaessa puuttua asiaan.
Valitettavasti en itsekään voi laittaa mitään kaiman piikkiin. Kun sellaista ei näkynyt olevan.
MNS:n hakukoneella pääsin lukemaan yhtä hauskaa kaupungin kokouspöytäkirjaa, jossa mainittiin minunkin kannanottoni, jonka olin kirjallisesti esittänyt. Nykyään kannattaa miettiä, että joku "harkitsematon" juttu saattaa tulla yllättävässä paikassa vastaan. Onneksi ei tapanani ole katua tehtyjä ja seison niiden takana. - löysin ne
ei olis uskonut.
mittää :(
- julkkisnimi
Minulla on sama nimi kuin eräällä julkkiksella ja hakutulokseksi tuli 78 900 osumaa, joten eipä tuolta omia tietoja enää jaksa etsiä.
- ei varmaan
kukaan muukaan jaksa. Kaikilla asioilla on omat hyvät ja huonot puolensa.
- 30 000,
nimeni on tuiki tavallinen.
- julkkisnimi
ei varmaan kirjoitti:
kukaan muukaan jaksa. Kaikilla asioilla on omat hyvät ja huonot puolensa.
Katselin vielä kuviakin ja niitäkin löytyy 6240, joten ei sieltä kyllä löydy minun kuvaanikaan.
Minulla on lisäksi kotisivut kutsumanimellä ja silläkin haulla tulee 413000 osumaa, koska eräällä toisella julkkiksella on samanlainen kutsumanimi kuin minulla.
- Sinimarjanen
40000 osumaa. Kakkossivulta löytyi ainakin.
Enempää en alkanut selaamaan. Vaikka minulla on aika harvinainen nimi, niin silti löytyi 404 merkintää. Valtaosa merkinnöistä koskee täydellistä kaimaani ( tunnen miehen), joka on kirjoittanut oppikirjoja, on innokas suunnistaja ja pelaa lisäksi golfia. Koska minä istuskelen vain Essolla, niin minusta on ainoastaan 2 merkintää. Sekin on ihan riittävästi.
- RatafiaN
muutaman kilpailuista voittamani palkinnon ja päivälehdessä siteerattuja lausuntoja vuoden 2006 ja 2007 merkittävimmistä asioista työpaikan ja aseman. Ei mitään merkittävää eikä mitään salattavaa :-) Pelkällä nimellä löytyy monta, mutta paikkakunta rajaa hakutuloksen vain minuun.
Ensimmäisenä oli työpaikan tiedot. Sitten löytyi Stadin taivaan alla (valokuvanäyttely) ja mm. vuokrataan ja myydään (asuntojuttuja).
Aika hurjaa nähdä oma henk.koht. puhelinnumero jo otsikkossa....HuiiKuukkelilla tulee 12 sanomaa noin 784 osuman joukosta, mutta kun kaikki ottaa niin 283 löytyy.
Ja meitä ei ole muita saman nimisiä. Ota näistä sitten selvä.
- Taas tätä
kunpa pääsisi Idoliksi-meininkiä. Kunpa joku joskus löytäisi minutkin?!
- 1929 vuodelta.
Isovanhemmat oli Amerikassa,
heillä oli siellä meijeri, löytyi maitopullo.
oli eBay huutokaupassa heidän, siis minun ja meidän nimellä oleva maitopullo, myyjä oli Virossa, haettiin henkilökohtaisesti sieltä.
Samalla tuotiin pakettiautollinen ja peräkärryllinen muutakin "antiikkia".
(meillä on harvinainen täysin suomalainen nimi, jota on 8 maailmassa, suomessa meitä viisi)
esim. tuollaisia pulloja , mutta tuo ei meidän nimellä.
http://cgi.ebay.com/TREP-Milk-Bottle-Rose-Hill-Farm-Ballston-Spa-NY-41-RARE_W0QQitemZ130197664627QQihZ003QQcategoryZ10906QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
http://cgi.ebay.com/TREP-Milk-Bottle-Rose-Hill-Farm-Ballston-Spa-NY-41-RARE_W0QQitemZ130197664627QQihZ003QQcategoryZ10906QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://search.ebay.com/_W0QQsassZnysmilks
Mielenkiintoisempia ovat sukua koskevat asiat,
kuin nykyisyys,
matkustusluettelot, passiluettelot ym. 1900 luvin alusta.
Sieltä on löytynyt isoisää ja äitiä, heidän veljiään, sisariaan, jopa aivan naapurinikin,
joka teki työelämänsä 30vuotta Amerikassa.
Kyllä huomaa että mailma on pieni. - tavanomaisia
juttuja, muutamia sivuja joihin olin jättänyt tervehdykseni mm. entisen vävykokelaani sivusto.
tosin sinne oli pari outoakin juttua ilmestynyt.
Ihmettelin miten minun sivulle oli ilmestynyt sellainenkin kuin sybil carrington ja lex carrington en ymmärrä vaikka kuinka monesti laitoin haun uudestaan.
Outo, todella outoa?????????????? - olen siis olemassa?
Ihan tavallinen nimi. Silti heti löytyy ensimmäiseltä riviltä nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, kotisivujen osoite jne. Eipä tuo haittaa. Ei ole kukaan häirinnyt-ketä edes kiinnostaisi. Ei ollut yllätys. Google earthin kartaltakin löytyy yhtä sun toista. Olen siis olemassa?
kaimaa ei ole minullakaan, joten itse vastaan löytyvistä tiedoista ja tekemisistäni.
Pari hieman harhaanjohtavaa tietoa ja pari vanhaa sähköpostiosoitetta on mukana. Jos joku haluaisi tutkia, sieltä tosiaan löytyy sellaisia tietoja linkkiketjun päistä, joita en itsekään ole tiennyt. En usko muiden jaksavan, kun en itsekään jaksa, ja eipä sillä ole väliä.
Joskus joitain tietoja pulpahtaa odottamatta mukaan. Käyn silloin tällöin tarkistamassa tiedot, ja nytkin on syytä maanantaina tarkistaa työnantajalta, onko yksi juttu tosiaan tarkoitettu julkiseksi.- Heta Niskavuori
....kun omalla nimelläni katsoin.... Pitäisköhän joskus mennä kalenterin mukaisesti paikalle?
isännän saavutuksista sitten enemmän..:)
- googlekuukkeli
tarjoaa satoja mutta vain jokunen kymmen niistä käsittelee minun tekosiani. Merkittävämpi osa tekosistani löytyisi muita nimiä käyttäen...
- nimi
joten googesta löytyy vain oman työni hedelmät ja henkilötietoni. Joskus tuntuu hyvältä vilkaista mitä on saanut aikaan, kun sairauden vuoksi ei enää kykene googlea säännöllisesti rikastuttamaan. Häiriköintiä ei ole kohdalleni osunut.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421