ja on hyvää kun oikea perunamuusi ja tuoresalaatti, tietenkin italian salaattiakin kun mä tykkään siitä , samoin kurkkusalaatista.
:) Tänään syödään lohta
26
775
Vastaukset
- naureskelen
että kohta joku kirjoittaa että olipa tyhmä aloitus:)
Meil oli tänään hernekeittoa. Purkista...olen kova laittaan ruokaa, oikeen perusemäntä mutta hernekeittoa en oo ikinä ite keittänyt. Tämmöisen mokan kaikille kerron. Hiukan hävettää
- Masse setä
satumaa kirjoitti:
Meil oli tänään hernekeittoa. Purkista...olen kova laittaan ruokaa, oikeen perusemäntä mutta hernekeittoa en oo ikinä ite keittänyt. Tämmöisen mokan kaikille kerron. Hiukan hävettää
Hyvempää ei ole voida kuin hernekeitto! Siihen vielä hieman sinappia päälle. Jotkut haluaa vielä raakaa sipuliakin.
Se ei ole kuitenkaan niin välttämätöntä, mutta paremmaltahan se ehkä maistuu. - ruisleipää
Masse setä kirjoitti:
Hyvempää ei ole voida kuin hernekeitto! Siihen vielä hieman sinappia päälle. Jotkut haluaa vielä raakaa sipuliakin.
Se ei ole kuitenkaan niin välttämätöntä, mutta paremmaltahan se ehkä maistuu.niin jonkun ajan jälkeen kuuluukin mitä on syöny:)
- Masse setä
ruisleipää kirjoitti:
niin jonkun ajan jälkeen kuuluukin mitä on syöny:)
tekemisillämme on tietenkin seurauksensa.
Sulatejuustokin voisi olla hyvä siihen ruisleivän päälle. Jos sen juuston laittaa soppaan, niin leivän päälle sitten vaikka emmentaalia.
Sitten vaan kuuntelemaan. - namisuku
...Aloitukset ovat...jos ei nyt aina niin Kaikille sopivia, niin Aloittajalle (jotenkin)sillä hetkellä tärkeä=)
- namisuku
namisuku kirjoitti:
...Aloitukset ovat...jos ei nyt aina niin Kaikille sopivia, niin Aloittajalle (jotenkin)sillä hetkellä tärkeä=)
...Lohi, missä muodossa tahansa, ON minunkin Herkkua...Nami...
Mutta tänään syötiin PyttiPannua, Häränsilmämunalla=) - kolmosen naapuri
satumaa kirjoitti:
Herneet liotetaan hyvin. Ylikypsää palvikylkeä siihen sellain marketpala.
Mietoo sinappia reilusti sekotetaan ennen pöytään laittoa.
Tälläin ärtsoppa on kokkien suojeluspyhimysten kin mieleen. Paranee vaan lämmitettynä.
- huomennakin
Lohisoppaa tänään ja huomennakin, on namia;)
- ibiza
pitää loimuttaa ja vaatii kastikkeeksi kermaviili, sinappi, tilli ( suolaa sokeria ) kastiketta...
- naapurit tykkäisi
jos parvekkeelle tekisin nuotion ja ruppeisin lohta loimuttamaan, mä luulen että pian loimuisi jonkun auton katolla siniset valot:))
- ibiza*
naapurit tykkäisi kirjoitti:
jos parvekkeelle tekisin nuotion ja ruppeisin lohta loimuttamaan, mä luulen että pian loimuisi jonkun auton katolla siniset valot:))
jääkin puolitiehen... Loimutushan onkin meidän maalla asuvien etuoikeus... :)
- hapan leipää
ohuelti voita ja lohta, ikivanhalla saadulla reseptillä. juomaksi vettä. ah oli hyvä huikopala itkun jälkeen.
- Masse setä
Uteliaisuus heräsi. Millä tavalla se lohi voidaan itegraavata?
Ikinä en ole yhtään lohea saanut, saati sitten itegraavannut. Kaupasta olen graavattua lohta joskus ostanut, mutta sanalla sanoen se on tuntunut aika raaálta. - on olemassa itetaidettakin
Masse setä kirjoitti:
Uteliaisuus heräsi. Millä tavalla se lohi voidaan itegraavata?
Ikinä en ole yhtään lohea saanut, saati sitten itegraavannut. Kaupasta olen graavattua lohta joskus ostanut, mutta sanalla sanoen se on tuntunut aika raaálta.ns. kylähullu lohta jos paremmin käy pirtaan. kas kun olen tarkka en nuuka, huomioin ja havannoin ympäristöäni. ja kas kummaa tämäkin taito tuli kuin myötäjäisinä. ei tarvitse kaupassa töherrettyä suolakalaa ostaa.
- Masse setä
on olemassa itetaidettakin kirjoitti:
ns. kylähullu lohta jos paremmin käy pirtaan. kas kun olen tarkka en nuuka, huomioin ja havannoin ympäristöäni. ja kas kummaa tämäkin taito tuli kuin myötäjäisinä. ei tarvitse kaupassa töherrettyä suolakalaa ostaa.
Jotenkin vain syntyi epäilys, kun itkemään uhkasit alkaa. Itseäni vaan aina epäillyttää, kun kalaa ei ole kypsennetty kunnolla paistamalla tai savustamalla, vaan se on vain työnnetty johonkin suolakasaan. Mikä on se taito, joka liittyy suolakalan tekoon? Jos se on salaisuus, niin pitäisikö se patentoida kuitenkin varmuuden vuoksi?
- riittääkö että vastaan
Masse setä kirjoitti:
Jotenkin vain syntyi epäilys, kun itkemään uhkasit alkaa. Itseäni vaan aina epäillyttää, kun kalaa ei ole kypsennetty kunnolla paistamalla tai savustamalla, vaan se on vain työnnetty johonkin suolakasaan. Mikä on se taito, joka liittyy suolakalan tekoon? Jos se on salaisuus, niin pitäisikö se patentoida kuitenkin varmuuden vuoksi?
olin nuorena Operakellaressa patatiskissä. ja näin herrojen herkut.
- kun maistuu
söin ns. merilohta 6 viikkoa sitten ja siitä on vieläkin verestävän vetiset auenneet syvät paukamat selässä ja olkavarsissa. Tasan ei käy onnen lahjat.
- Masse Setä
Ethän vaan väitä, että olet sitä mitä syöt?
Jos Sinulla on noita lahjoja, niin pyri ensiksikin välttämään merenrantoja muutaman viikon ajan.
Sen jälkeen voisit ottaa dieetin, johon kuuluu...
hemmetti jotain persiljaa ja tomaattia. - heräsin 3 päivän koomasta.
Minä en syö munuaisia en edes liekitettynä.Pois katkeruus pois kyynisyys.
- edellinen
Masse Setä kirjoitti:
Ethän vaan väitä, että olet sitä mitä syöt?
Jos Sinulla on noita lahjoja, niin pyri ensiksikin välttämään merenrantoja muutaman viikon ajan.
Sen jälkeen voisit ottaa dieetin, johon kuuluu...
hemmetti jotain persiljaa ja tomaattia.proteiineissa on jokin allergisoiva tekijä. Luulin vain ennen = toiveajattelin että allergisuus koskisi vain kasvatuslohia ja niiden syömiä soijapapanoita (olen soijalle allerginen). Merta rakastan. Parin kuukauden tuorevihannes, marja hedelmä kuurilla pitäisi taas olla ja sitten kokeilla kaikki proteiinianti läpi. Meriohi tuli testattua kolmen viikon tuoreskuurin jälkeen. Kymmennen minuuttia ateriasta ja herneen kokoiset paukamat kasvoivat. Harmi etteivät imeytyneet takaisin kudoksiin.
- Masse setä
edellinen kirjoitti:
proteiineissa on jokin allergisoiva tekijä. Luulin vain ennen = toiveajattelin että allergisuus koskisi vain kasvatuslohia ja niiden syömiä soijapapanoita (olen soijalle allerginen). Merta rakastan. Parin kuukauden tuorevihannes, marja hedelmä kuurilla pitäisi taas olla ja sitten kokeilla kaikki proteiinianti läpi. Meriohi tuli testattua kolmen viikon tuoreskuurin jälkeen. Kymmennen minuuttia ateriasta ja herneen kokoiset paukamat kasvoivat. Harmi etteivät imeytyneet takaisin kudoksiin.
Jos paukamat todellakin jäivät kasvoihin pysyvästi, niin ainoa keino on todellakin yrittää imeyttää tai siirtää niitä alempiin kudoksiin.
Jos ne ovat ainoastaan herneen kokoiset, niin silloin niihin on hyvä soveltaa ns. täsmäsiirtoa.
Siirto on aivan tuskaton, joten se voidaan uusia aina lohiaterian jälkeen. - ilman perunaa
heräsin 3 päivän koomasta. kirjoitti:
Minä en syö munuaisia en edes liekitettynä.Pois katkeruus pois kyynisyys.
Pyhänä oli itsegraavattua taimenta, nam.
Mutta peruna-allergisena joudun välttämään kaikkea perunaista....ajatelkaa esim poronkäristystä makaroonin kera, hymh.
- Sinimarjanen
valmistin ja söin makaroonilaatikkoa,
punajuuri- porkkana- raejuusto salaattia,
jälkiruokana mustikkakiisseliä ja kahvin
kanssa piimä- puolukka piirakkaa.- tuo oli jo yllätys.
Sinähäntempasit pitkän kaavan mukaan suomalaisittain.
- Sinimarjanen
tuo oli jo yllätys. kirjoitti:
Sinähäntempasit pitkän kaavan mukaan suomalaisittain.
kun tässä saikulla olin, niin oli tuota
aikaa, mutta sitten pitikin jo levätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?482110Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6902090- 1201993
- 771699
- 481678
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2391555- 311321
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201269Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171155Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381097