http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1491636
"Mikäli viisari värähtää esimiehen aamulla tekemässä puhallustestissä, olet entinen työntekijä.
Sairaanhoitopiirin uusi päihteettömyysohjelma ei tunne armoa. Se koskee kaikkia 2 500:ta työntekijää, siivoojista ja konttoristeista kirurgeihin."
Aika tiukka kuri, mutta toisaalta esim. kirurgin työssä ei ole varaa virheiseen.
Sairaanhoitopiirillä tiukka kuri
143
31471
Vastaukset
- olla kuri !
Muuten menee yhteiskunta nurin. Aivan oikein että juopot saavat kenkää, saahan raittiit sitten töitä.
- töitä
Kyllä ainakin minä olen sitä mieltä, että jos tekee työnsä hyvin, ei haittaa paljon jos on joskus vähän krapulassa aamulla. Jos tuo ulotettaisiin joka alalle, ei meillä olisi työntekijöitä kohta enää ollenkaan :)
joo kyllähän se näin on! Ite työttömänä ja alkoholisteilla sitte taas duuni paikat,on se niin perkeleen väärin. kirurgin ammatissa ei todellakaan olla krapulassa.
abba kirjoitti:
joo kyllähän se näin on! Ite työttömänä ja alkoholisteilla sitte taas duuni paikat,on se niin perkeleen väärin. kirurgin ammatissa ei todellakaan olla krapulassa.
moi
Otan osaa..............tälläistä se elämä on.....
juopot saa töitä jostakin ja rahaa viinaan et voi
hilluu sekasin kaupungilla toisten ihmisten häpeä
nä......................
Odota vain kyllä sä töitä saat vielä. Kattele jos
takin työpajasta, kyllä sielläkin apua tarvitaan!
ja jos ei osaa tehä/käyttää jotakin niin se opete
taan ! itse olen ollut töissä yhes käsityöpajassa
vähän yli 7,5 vuotta........olen 100 % savuton JA
raitis nainen.- osaava krapulassa?
töitä kirjoitti:
Kyllä ainakin minä olen sitä mieltä, että jos tekee työnsä hyvin, ei haittaa paljon jos on joskus vähän krapulassa aamulla. Jos tuo ulotettaisiin joka alalle, ei meillä olisi työntekijöitä kohta enää ollenkaan :)
Milläs mittaat sen osaamisen tason krapulassa (huom laskuHUMALASSA) olevalta työntekijältä. Jos aletaan rajoittamaan humaltuneena työskentelyä, koska sen tiedetään vaikuttavan työkykyyn, niin vaikka poikkeuksia varmasti on, ei ole mitään keinoa erottaa heitä. Eli joko nollatoleranssi tai viidakon lait. Ei ole välitietä krapulaisille, jotka kuitenkin hoitaisivat hommansa hyvin.
- OIKEIN-
potku takapuoleen vaan - ryypätköön vapaapäivinään - äitini oli joku vuosi sitten sairaalassa ja hänen mielestään eräs sairaanhoitaja haisi vanhalle viinalle - olisi pitänyt kertoa eteenpäin!!
- Töissä raittiina
töitä kirjoitti:
..miksi pitää ryypätä jos tietää että seuraavana päivänä on töitä?
- TÄYTEEN MUULLAKIN
kuin viinalla, on jopa aineita ja "koktaileja" jotka eivät näy edes huumeseulassa ja laajemmassa lääke- tai peräti myrkkyseulassakaan.
Millä helvetillä puolinarkit ammattilaiset seulotaan, joka päivä kuselle purkkiinko?
Tulwee vähän helvetin kalliiksi, tosin jos siihen lähdetään täytyy avata todella monia korkean luokan labroja pelkästään terveydenhuoltoalalla tapahtuvaa "douppaamista" varten! - 84589745jh
osaava krapulassa? kirjoitti:
Milläs mittaat sen osaamisen tason krapulassa (huom laskuHUMALASSA) olevalta työntekijältä. Jos aletaan rajoittamaan humaltuneena työskentelyä, koska sen tiedetään vaikuttavan työkykyyn, niin vaikka poikkeuksia varmasti on, ei ole mitään keinoa erottaa heitä. Eli joko nollatoleranssi tai viidakon lait. Ei ole välitietä krapulaisille, jotka kuitenkin hoitaisivat hommansa hyvin.
HYVÄ...se tietää muslimeille töitä.
Suomessa töitä tekevät tulevaisuudessa vain muslimit.Valtaväestö shoppaile krapulassa Stockalla.
Haa - no jo on ajatus
töitä kirjoitti:
Kenkää ja heti jos rapulassa töihin tulee, muutenkin potilaitten kohtelu ja terveys on mitä on, vielä rapulaisia töihin.
EHDOTTOMASTI EI RAPULASSA TÖIHIN. - Oudoksuva
töitä kirjoitti:
Kyllä tuntuu oudolta että joku ajattelee noin. Itselleni tulisi ehkä "hieman" outo olo jos olisin töissä esim. rakennuksella ja huomaisin tai tietäisin vaikka nosturi kuskin olevan vielä pikku pöhnässä tai viereisen timpurin joka heiluttelee naulapyssyä. Tai miten olisi tilanne että istut taksiin ja haistat selvästi viinan. Saati sitten se että makaat leikkaus pöydällä ja odottelet nukutusta jota ennen leikkaava lekuri, nukuttaja tai hoitaja käy sanomassa että turha jännittää hyvin se menee. Niin ja voisi se pistää vähän miettimään jos lomalentoni kippari hieman tuoksahtaisi astuessani koneeseen saati sitten jos olisin ko. henkilön työkaveri. Meilestäni henkilö joka on tekemisissä työssään muiden ihmisten terveyden, hyvinvoinnin tai edes heidän asioiden hoitamisien kanssa (mm. pankkiasiat) tulee olla työkuntoinen tätä toimea suorittaesaan ja krapulainen ihminen ei pysty toimimaan vastaavalla tasolla kuin ollessaan krapulaton. Minulle on aivan sama jos joku takametsien "Pera" päättää korjata oman mökin kattonsa eilisen illan huuruissa ja tulee sieltä alas onpahan evoluutio tehnyt taas tehtävänsä. Mielestäni tälläisiä pikku maistissa/huuruissa olevia on turha hyysätä ja vain voivotella heidän tyhmyryyttään, kevelemään vain vaikka olisikin hyvä tekemään töitä, eihän sellainen ihminen ole hyvä työntekijä joka ns. laiminlyö työnsä tai on jopa vaaraksi. Ehkä tämä voisi auttaa myös niitä tunnollisia ja hyviä työnkijöitä siten että saisivat paremman korvauksen tekemästään työstä.
- ei onnistu
Toki on eroja työllä ja työllä, eihän bussikuski tai lentäjäkään saa puhaltaa promilleja kun tulee töihin. Mutta potkut? En usko että menisi läpi. Varoitus ja sijainen tilalle.
Itse sanoisin kyllä että puhalla itse vaikka p*****n. Onneksi meikäläistä ei valvo kukaan, kun olen yrittäjä :-)- tämä myös
myös johtoa? Ei voi enää viettää illallisia ulkomaalaisten ylilääkärien ja aluepäällikköjen kanssa.... vai koskeeko tämä tietenkin vain alakasteja...?
- muttavaan
tämä myös kirjoitti:
myös johtoa? Ei voi enää viettää illallisia ulkomaalaisten ylilääkärien ja aluepäällikköjen kanssa.... vai koskeeko tämä tietenkin vain alakasteja...?
Johtajien ei tarvii kato tulla töihin ku vast sit ku ne on selvinny.
- käyminen
tämä myös kirjoitti:
ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä, että aamulla on veressä promilleja.
Syön ravintolaillallisia useina päivinä viikossa. Illalla nautittu ruokaviini ein kummittele veressä enää aamulla.
Tiesitkö, ettei illallisella ole pakko juopua tai edes juoda alkoholia? - yrittäjääkin
Nimittäin jos olet liikenteen kanssa tekemisissä.
Luulen että muillakin aloilla saattaa tulla ongelmia:humalassa siivoamassa,korjaamassa kopiokonetta,asentamassa ilmastointia tai uutta keittiöhanaa asiakkaan tiloissa.
On muuten alueella tupakoinninkin takia vaihtunut yrittäjä(alihankkija)eikä kyseessä ollut vaarallinen alue vaan yriyksen ulkoalue ?
Sattuupahan olemaan näitä yrityksiä jossa eräiden päätehtävä on valvoa ettei kukaan vain polta alueella.
Eikä varmasti katsota hyvällä jos teet omassa hallissasi töitä humalassa ja asiakas,oli yksityinen tai yritys asiakas,tulee katsomaan miten menee. - Niinhän se menee
muttavaan kirjoitti:
Johtajien ei tarvii kato tulla töihin ku vast sit ku ne on selvinny.
No niinpä, eikä siinä ole mitään väärää.
Katsokaapas kun on paljon töitä, jotka eivät ole sidottuja mihinkään
seitsemästä neljään -rytmiin. Johtaja voi hyvin tulla myöhemmin töihin
ja tehdä vaikka töitä illalla pidempään, tai puuttuvat tunnit jonain
muuna päivänä. Jos taas on koko firman pomo, niin se ei kuulu
muille paskan vertaa, että tuleeko myöhemmin töihin vai ei.
Oma firma, omat aikataulut.
Illallisilla ei tarvitse vetää kännejä, tai ainakaan kaatokännejä.
Näitä asioita on ehkä jonkun säännöllisellä työajalla puurtavan
liukuhihnaduunarin tajuta, kun kaikki ilmainen viinakin pitää aina
kiskoa loppuun asti.
- sh:na..
.. sairaalassa, eikä siellä ole vara tehdä mokia. krapulassa muutenkin on niin epävarma ja vapiseva, niin kyllä nollatoleranssi on minun mielestä kaikista paras. ja ei kun potkut persuuksille vaan jotka töihin tulevat krapulassa!!
- mutta mutta
Ei ole henkilökohtaisesti tuollaista ongelmaa töissä ja työpäivinä, mutta eikö krapula ja olo ole pahin juuri silloin, kun alkoholi on poistunut verestä. Ainakin minulla :) Siispä puhaltaisin nollan, mutta krapula vaan olisi, tärisyttäisi ja oksettaisi, työkyky olisi surkea.
Miten sekin mitataan.. sitä mietin.
Toisaalta eikö ole kuitenkin niin, että alkoholin väärinkäyttäjä pitää ohjata hoitoon, ei kai häntä voi irti sanoa ihan tuosta vaan. - on myrkytystila
mutta mutta kirjoitti:
Ei ole henkilökohtaisesti tuollaista ongelmaa töissä ja työpäivinä, mutta eikö krapula ja olo ole pahin juuri silloin, kun alkoholi on poistunut verestä. Ainakin minulla :) Siispä puhaltaisin nollan, mutta krapula vaan olisi, tärisyttäisi ja oksettaisi, työkyky olisi surkea.
Miten sekin mitataan.. sitä mietin.
Toisaalta eikö ole kuitenkin niin, että alkoholin väärinkäyttäjä pitää ohjata hoitoon, ei kai häntä voi irti sanoa ihan tuosta vaan.silloin on alkoholia veressä.
Sen jälkeen kun alkoholi on poistunut verestä ja krapula hellittänyt voi iskeä vielä moraalinen krapula eli morkkis.
Sama laki kaikille jotka vastaavat jollakin tasolla muiden ihmisten hengestä. Lentäjäkään ei pääse lentämään jos on alkoholia veressä. - siltikin
on myrkytystila kirjoitti:
silloin on alkoholia veressä.
Sen jälkeen kun alkoholi on poistunut verestä ja krapula hellittänyt voi iskeä vielä moraalinen krapula eli morkkis.
Sama laki kaikille jotka vastaavat jollakin tasolla muiden ihmisten hengestä. Lentäjäkään ei pääse lentämään jos on alkoholia veressä.Voihan se olla enemmän alkoholia käyttävillä noin, että krapula katoaa kun se poistuu verestä. Mutta minulla ja monella muullakin krapula on harvinaisempi ja silloin se todellakin on pitkä ja alkoholia ei enää ole veressä. Pahimmillaan se keskimäärin on kai silloin, kun alkoholi poistuu verestä. Mutta yksilöllistähän sekin on, kysehän on elimistön ylirasitustilasta ja lisäksi vielä niin, että tottumattomilla krapulaisilla se on usein pahempi.
Minä voin oksennella yhdestäkin punaviinilasillisesta seuraavana päivänä melko pitkään. - Suomessa!
on myrkytystila kirjoitti:
silloin on alkoholia veressä.
Sama laki kaikille jotka vastaavat jollakin tasolla muiden ihmisten hengestä. Lentäjäkään ei pääse lentämään jos on alkoholia veressä.On kuin venäjällä pian!! Muita ole kuin juopppoja!
- on fakta
siltikin kirjoitti:
Voihan se olla enemmän alkoholia käyttävillä noin, että krapula katoaa kun se poistuu verestä. Mutta minulla ja monella muullakin krapula on harvinaisempi ja silloin se todellakin on pitkä ja alkoholia ei enää ole veressä. Pahimmillaan se keskimäärin on kai silloin, kun alkoholi poistuu verestä. Mutta yksilöllistähän sekin on, kysehän on elimistön ylirasitustilasta ja lisäksi vielä niin, että tottumattomilla krapulaisilla se on usein pahempi.
Minä voin oksennella yhdestäkin punaviinilasillisesta seuraavana päivänä melko pitkään.että krapula loppuu tasan siihen kun alkoholi on poistunut verestä.
Huono olo sen jälkeen johtuu pelkästään siitä että on valvonut koko yön, nukkunut seuraavat pari tuntia huonosti ja ilman rentouttavaa unta jne. ja koko järjestelmä on myrkytyksen jäljiltä toipumassa.
Alkoholilla kyyditetty unikaan kun ei ole rentouttavaa unta ollenkaan. On ihan sama valvotko ne viinahuuruiset tunnit vai lepäätkö koska mitään eroa sillä ei saa aikaiseksi.
Sen jälkeen kun alkoholi on palanut elimistöstä pois ja on vielä huono olo, silloin pitää ehdottomasti syödä ja juoda hyvin vaikka kuinka oksettaisi eikä tekisi mieli. Tunti sen jälkeen olo on kuin uudella ihmisellä.
Ja tuo johtuu pelkästään siitä että elimistö tarvitsee energiaa ja rakennusaineita toipumista varten. Ruoka ja juoma on silloin paras lääke. Mitään buranaa tai muuta krapulalääkkeitä ei kannata edes silloin harkita koska ne eivät toimi niin hyvin kuin tavallinen ruoka ja varsinkaan tyhjään vatsaan nautittuna.
Punaviini on kyllä sellaista myrkkyä että sitä ei pidä kenenkään juovan edes ruuan kanssa. - itse sairaana iltaan asti
on fakta kirjoitti:
että krapula loppuu tasan siihen kun alkoholi on poistunut verestä.
Huono olo sen jälkeen johtuu pelkästään siitä että on valvonut koko yön, nukkunut seuraavat pari tuntia huonosti ja ilman rentouttavaa unta jne. ja koko järjestelmä on myrkytyksen jäljiltä toipumassa.
Alkoholilla kyyditetty unikaan kun ei ole rentouttavaa unta ollenkaan. On ihan sama valvotko ne viinahuuruiset tunnit vai lepäätkö koska mitään eroa sillä ei saa aikaiseksi.
Sen jälkeen kun alkoholi on palanut elimistöstä pois ja on vielä huono olo, silloin pitää ehdottomasti syödä ja juoda hyvin vaikka kuinka oksettaisi eikä tekisi mieli. Tunti sen jälkeen olo on kuin uudella ihmisellä.
Ja tuo johtuu pelkästään siitä että elimistö tarvitsee energiaa ja rakennusaineita toipumista varten. Ruoka ja juoma on silloin paras lääke. Mitään buranaa tai muuta krapulalääkkeitä ei kannata edes silloin harkita koska ne eivät toimi niin hyvin kuin tavallinen ruoka ja varsinkaan tyhjään vatsaan nautittuna.
Punaviini on kyllä sellaista myrkkyä että sitä ei pidä kenenkään juovan edes ruuan kanssa.vaikka mittaamalla ja laskemalla alkoholia ei
ole veressä enää lainkaan aamun jälkeen.
Krapulaksihan sanotaan sitä olotilaa..
- myös....
paperitehtaissa...
- virkavallan edustajat
jotta saadaan esimerkkiä kansalaisille.
- Ja päättäjille!
virkavallan edustajat kirjoitti:
jotta saadaan esimerkkiä kansalaisille.
Tämänkinhetkinen hallitus tekee niin ääliömäistä politiikkaa ja päätöksiä, että olisi todellakin syytä tutkia ovatko ne koko ajan aineissa vai syyntakeettomia hulluja!
Päihdetestit edsukuntaa!
- ......
toi on hyvä käytäntö
- ¨¨¨¨
Ei kuulosta hyvältä ja inhimilliseltä käytännöltä. Tietenkään töihin ei saa mennä kännissä tai krapulassa, mutta päihteet voivat olla toisille todellinen ongelma ja alkoholismi sairaus. Ennen kuin potkitaan duunista pois, pitäisi ohjata ja kannustaa hoitoon, muuten poispotkitun alkoholiongelma voi työttömyyden alkaessa vain pahentua. Mitä me sitten teemme niille viinan viemille hylkiöille, joille ei edes annettu mahdollisuutta hoitaa asioitaan kuntoon?
- .ö.po,jjffghzasjgy
Ei kuulosta hyvältä ja inhimilliseltä käytännöltä. Tietenkään töihin ei saa mennä kännissä tai krapulassa, mutta päihteet voivat olla toisille todellinen ongelma ja alkoholismi sairaus. Ennen kuin potkitaan duunista pois, pitäisi ohjata ja kannustaa hoitoon, muuten poispotkitun alkoholiongelma voi työttömyyden alkaessa vain pahentua. Mitä me sitten teemme niille viinan viemille hylkiöille, joille ei edes annettu mahdollisuutta hoitaa asioitaan kuntoon?
- ja inhimillisyys???????????...
- Nimetön
¨¨¨¨ kirjoitti:
Itse aikoinaan hoitoon ohjattuna sanoisin että sitä reittiä kannattaa käyttää. Parin vuoden kannustuksen tukemana ihminen saa mahdollisuuden hoitaa asiansa kuntoon.
Kertalaakista ei kai missään potkuja voi antaa jos on työnsä hoitanut mallikkaasti. Silloinhan ei ne muut kriteerit joilla voida erottaa helposti täyty.
Nimim: Takana loistava tulevaisuus: Nykyhetki sujuu hienosti ilman juomisen tarvetta - pentelexz
ja inhimillisyys???????????... kirjoitti:
Pitäs sitten puskea veroeuroja hyysäilyyn, parempi kun jää työttömäksi ja ryyppää ittensä hengiltä mahdollisimman pian.
Noita saakelin puliukkoja ei todellakaan tarvita, vielävähemmin sosiaalihyysäysroskaa. - laki sanoo
¨¨¨¨ kirjoitti:
ILMAN MUUTA HOITOON OHJAUS SIITÄ JOS KIELTÄYTYY NIIN KENKÄÄ. TÄYTYYHÄN SITÄ SAADA MAHOLLISUUS. JOS VAA HAISEE VIINALLE SIIS KRAPULA JA EKA KERTA VOIS SAADA HUOMAUTUKSEN.
- kun olet
pentelexz kirjoitti:
Pitäs sitten puskea veroeuroja hyysäilyyn, parempi kun jää työttömäksi ja ryyppää ittensä hengiltä mahdollisimman pian.
Noita saakelin puliukkoja ei todellakaan tarvita, vielävähemmin sosiaalihyysäysroskaa.vihainen. Eihän sinulla vain ole ongelmia?
- Pentelex
kun olet kirjoitti:
vihainen. Eihän sinulla vain ole ongelmia?
Minulla?
Luulisi tyhmemmänkin ketjua lukeneen hahmottavan ilmi tulleen ongelmaalueen.
En vain ymmärrä sitä miksi normaaleiden työssäkäyvien pitäisi osallistua osalla palkastaan jonkin itsekurittoman velliperseen hoitoon ja paijaukseen.
Miksi esim. minun tarvitsisi tuntea huonoa omaa tuntoa siitä että jotkut ovat täysin kykenemättömiä oman elämän hallintaansa.
Mielestäni yleisesti ottaen KAIKKI sosiaali/tuki/ammattiymmärrys roska pitäisi olla keräyksiin perustuvalla rahoituksella toteutettu, näin ne joissa herättää solidaarisia tunteita jokin kuolaava/paskahousuinen juoppo/narkkari voisi ihan vapaasti osallistua.
Omalla kohdallani en ymmärrä miksi minun täytyy noiden hyysäilyyn panostaa? - laskutoimitus
Pentelex kirjoitti:
Minulla?
Luulisi tyhmemmänkin ketjua lukeneen hahmottavan ilmi tulleen ongelmaalueen.
En vain ymmärrä sitä miksi normaaleiden työssäkäyvien pitäisi osallistua osalla palkastaan jonkin itsekurittoman velliperseen hoitoon ja paijaukseen.
Miksi esim. minun tarvitsisi tuntea huonoa omaa tuntoa siitä että jotkut ovat täysin kykenemättömiä oman elämän hallintaansa.
Mielestäni yleisesti ottaen KAIKKI sosiaali/tuki/ammattiymmärrys roska pitäisi olla keräyksiin perustuvalla rahoituksella toteutettu, näin ne joissa herättää solidaarisia tunteita jokin kuolaava/paskahousuinen juoppo/narkkari voisi ihan vapaasti osallistua.
Omalla kohdallani en ymmärrä miksi minun täytyy noiden hyysäilyyn panostaa?Oletko jo maksanut niin paljon veroja yhteiskunnalle, että oma koulutuksesi on niistä tullut kuitattua?
Jos ei, niin mitä uhoat? Ei kukaan sinun rahoistasi vielä ole mitään saanut. - pentelex
laskutoimitus kirjoitti:
Oletko jo maksanut niin paljon veroja yhteiskunnalle, että oma koulutuksesi on niistä tullut kuitattua?
Jos ei, niin mitä uhoat? Ei kukaan sinun rahoistasi vielä ole mitään saanut.No et sitten enempi klassista kliselausetta keksinyt....
On tullut omat maksettua, sen lisäksi olen valmis maksamaan myös osan sinun lapsiesi koulutuksesta.
Niiden koulutuksessa kun on minun eläkemaksujen tulevaisuus.
Tyhmyyden hoito taas on kuollutta taakkaa, se ei hyödytä yhtään ketään. - Pentelex
laskutoimitus kirjoitti:
Oletko jo maksanut niin paljon veroja yhteiskunnalle, että oma koulutuksesi on niistä tullut kuitattua?
Jos ei, niin mitä uhoat? Ei kukaan sinun rahoistasi vielä ole mitään saanut.Ja uskallan väittää päihittäväni sinut matemaattisten ongelmien ratkaisussa vaikka unissani....
- hetkellä
Pentelex kirjoitti:
Ja uskallan väittää päihittäväni sinut matemaattisten ongelmien ratkaisussa vaikka unissani....
tunnut olevan uhoa kovin täynnä.
Tulevasta on vaikea tietää.
Tiedä, vaikka joskus olisi jopa "vellitkin housussa"?
- Nimetön
Loistava käytäntö. Sama homma joka työpaikalle vaan samantien! Jos oikein häijyjä olisivat niin yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihinkin tämä käytäntö vielä.
Huumori sikseen. En näe mitään syytä miksi työnantajien pitäisi hyväksyä krapulaiset alkoholistit työpaikoilla. Työtulos on huonompi, mutta silti he saavat samaa palkkaa kuin raittiit joilla työtulos pysyy samana aina. Oikein ! kaikki paha alkoholi pitäisi kokonaan po
istaa kaupoista ja kioskeista tai sit vaan yksin-
kertasesti KAIKKI hinnat nostetaan taivaisiin ja käyttäjien palkat kk-rahat yms lasketaan niin ala
s, ettei se enää riitä siihen..............muuhun
asumiseen, ruokaan yms se kyllä riittää..........- myös lihottavat
ja addiktoivat ruoka-aineet samalle listalle. Jokaisen, joka ostaa vaikka kahvia, suklaata, sokreia jne. palkat pudotettava kolmannekseen. Siinähän miettivät, että juodako satasia maksavaa kahvia ja leventää persettä tonni-viinerillä, vai asua talossa.
- missihra76
hyvää läppää
- JUOPOT KURIIN!
Kortistoon kaikki juopot, ei me raittiit eikä yhteiskunta sellaisten työpanosta tarvitse! Syrjäytynyt juoppo paras juoppo!
- omadna
Olen sitä mieltä kun tollaisii nolla rajoi laitetaan pidetään niistä kiinni kans, myös päällystöllä kuin duunareillakin, helposti vaan duunari saa kenkää ja herroilla katotaan läpi sormien, vai onkos joku eri mieltä.
- Kaikille aloille
sama juttu vaan. Olis työvoimakonttuurin ovella jonoa, hähähää.
- raakapasi
meidän työpaikalla ollaan ottamassa käyttöön rasva ja sokeri kielto. jos luttamus mies alle kirjoittaa pomon tarjoaman sopimuksen niin se tarkoittaa että potkut tulee heti jos käyttää rasvaa tai sokeria työaikana. lisäksi on tulossa jonkillaiset rasva prosentin mittaukset ja sokeri arvojen testaukset työterveys huollossa viikoittain.
- myös vapaa-ajalla
Tuttu homma toi nollatoleranssi, olen itse VR: llä töissä ja meillä on siellä hyvin tiukka toi raja. Mutta VR on mennyt NIIN YLI tossa viinatouhussa, että jos esim. lomalla ajelet veneellä ja joudut puhallukseen ja se näyttää jotain tuloksia nii samalla ootki sitten työtön! Sama homma kaikessa ratti- ym -juoppoudessa. En itse hyväksy ratti- tai ruorijuoppoutta missään nimessä, mutta en hyväksy sitäkään, että vapaa-ajan asiat kuuluvat millään tavalla työnantajalle!!
- paikkansa
Tunnen tapauksen rattari kiinni VR.llä töissä, konnari ja homma jatkuu.Tämä tarina on tosi.
- menee näin
paikkansa kirjoitti:
Tunnen tapauksen rattari kiinni VR.llä töissä, konnari ja homma jatkuu.Tämä tarina on tosi.
Töissä tai töihin tullessa kärähtäminen tietää potkuja samana päivänä, tietenkin.
Määräaikaistarkastuksessa tutkitaan verikokeesta lyhytaikainen ja pitkäaikainen juopotteluarvo.
Jos ne ovat yli rajojen otetaan kuukauden kuluttua uusi koe.Liian korkealla olevat lukemat siirtävät henkilön turvaamistoimenpiteenä vähempiarvoisiin hommiin.
Tilannetta seurataan vuosi, mikäli se ei parane on tiedossa lopputili.
Liian korkealla pysyttelevät maksaarvot ovat laillinen syy irtisanomiseen. Siis, vaikka ei koskaan kärähtanyt töissä viinasta VR:llä saa lopputilin.
Jos kärähtää rattijuoppoudesta lomalla tai muuten vapaalla ollessaan saa lopputilin, lieväkin juopumus riittää.
Saattaa kuulostaa oudolta mutta pystyn luettelemaan nimeltä heti yli kymmenen tämän kohtalon kokenutta. Ja muutaman jotka ampuivat tai hirttivät itsensä kun näin pääsi käymään. - vrällä
ei meillä ole saanut lopputiliä vaikka olenkin vr:llä töissä, saa joka viikon loppu haista viinalle vaikka kuinka, eikä sekään mitään haittaa, jos nyt radio ei pysy käsissä, kun väräjää vähäsen, eikä hyvää miestä voi poistaa, on niin kauan ollut jo, saatana, sanoin pomolle et ruvetaan kaikki ryyppää ja katotann sitten kuis käy.
vrällä kirjoitti:
ei meillä ole saanut lopputiliä vaikka olenkin vr:llä töissä, saa joka viikon loppu haista viinalle vaikka kuinka, eikä sekään mitään haittaa, jos nyt radio ei pysy käsissä, kun väräjää vähäsen, eikä hyvää miestä voi poistaa, on niin kauan ollut jo, saatana, sanoin pomolle et ruvetaan kaikki ryyppää ja katotann sitten kuis käy.
Kun et osaa vielä edes kirjoittaa niin hiukan epäilyttää, josko olet vielä edes sen ikäinen, että olisit työelämässä ollenkaan??
- gPK
menee näin kirjoitti:
Töissä tai töihin tullessa kärähtäminen tietää potkuja samana päivänä, tietenkin.
Määräaikaistarkastuksessa tutkitaan verikokeesta lyhytaikainen ja pitkäaikainen juopotteluarvo.
Jos ne ovat yli rajojen otetaan kuukauden kuluttua uusi koe.Liian korkealla olevat lukemat siirtävät henkilön turvaamistoimenpiteenä vähempiarvoisiin hommiin.
Tilannetta seurataan vuosi, mikäli se ei parane on tiedossa lopputili.
Liian korkealla pysyttelevät maksaarvot ovat laillinen syy irtisanomiseen. Siis, vaikka ei koskaan kärähtanyt töissä viinasta VR:llä saa lopputilin.
Jos kärähtää rattijuoppoudesta lomalla tai muuten vapaalla ollessaan saa lopputilin, lieväkin juopumus riittää.
Saattaa kuulostaa oudolta mutta pystyn luettelemaan nimeltä heti yli kymmenen tämän kohtalon kokenutta. Ja muutaman jotka ampuivat tai hirttivät itsensä kun näin pääsi käymään.Näin se juuri menee. Huvittavinta hommasta tekee se, että jouluna työnantaja on tuonut liköörikarkkeja taukotilan pöydälle "lahjaksi".
Lisäksi työnantajan pitkä sormi ulottuu myös vapaa-ajalle ja jopa lomalle. Esim kännipäissään ei kannata mainita ammattiaan, ainakaan junassa, riittävän perusteltu kantelu työnantajan korviin voi aiheuttaa potkut.
Eikä junassa kannata tapella tai painia, edes puolustamistarkoituksessa. Häiriötilanteeseen osallistuminen tuo paikalle usein poliisit. Ja nimen selvitessä työnantajalle, voi ovi jälleen käydä. Vapaa-ajalla kun ei saa aiheuttaa häiriötä työnantajalle, edes puolustustarkoituksessa.
- on ratkaisu
Työpaikan oveen vaan kellokortti ja alkolukko ...loppuu pelleily.
- simo Kopeekka työeläkeläinen
Ihan oikein,het vaa potkut persiille.En minäkää haluis et mua hoitaa vanhale viinalle haiseva fysioterapeutti tai lääkäri.
- ludatzka
juopoille,he eivät kuulu työmarkkinoille,olkoon ala mikä tahansa,tämä käytäntö pitäisi olla ainakin rakennus alalla,siellä niitä krapulaisia on pilvin pimein,ja työn jälki on sen mukaista.
- onkin sitten
että tuo nollatoleranssin keksijä jää itse rattijuoppoudesta kiinni.
Sillai se yleensä menee. Ehdottomuuksien vaatijat kompuroivat omiin sääntöihinsä.
Mahtais olla kiva sairastaa tuossakin laitoksessa. "jos et parane, niin.." hengessä kaikki sujuu tosi hyvin.
Natsihommia tuollaiset puhalluttamiset, ei niihin kenenkään tarvitse suostua. - nähty on
Eipä uskois että rapulat ei haittaa armeijankaan hommissa mitää, ainakaan kaikilta osin
- Paikannäyttäjä
Paperit sanoo toista ihmiset tekee toista
juoppoja suojellaan teilläkin ja ilkeämielisyys
ja entisten kaverien polttaminen on teille jokapäiväistä. - Nimetön
...KANNATTAA LAITTAA KRAPULAISET PIHALLE.VARSINKIN TOMMOSELLA ALALLA MILLÄ ON HELVETINMOINEN TYÖVOIMAPULA.HERRAT KETÄ TÄMMÖSIÄ KEKSII ON ITTE SUURIMPIA JUOPPOJA...
- gdfgdff
oikein,varsinkin nuoret vellihousut kuvittelevat että ryypätä voi milloin huvittaa,töistä viis.on se jumalauta kumma,jos tietää et aamulla töihin meno eikä järki sano et ilman viinaa ajoissa nukkumaan.tuommonen sääntö joka työpaikkaan!!!
- Puhalluttaa???
Miten on, onkohan muilla kun poliisilla ja ehkä tullivirkailijoilla oikeus puhalluttaa. Toki kuka vain voi pyytää puhaltamaan, jos on niin hölmö että suostuu. Onhan niitä limu diskojakin joissa kersoja puhallutetaan. Jos et puhalla, niin et pääse sit sisään. Mut taitaapi poliisi ja tullivirkailija on ainut joka voi "pakottaa" puhaltamaan.
Paikallisesi voidaan tietysti tehdä moisia työ sopimuksia, joissa sitoudutaan alkoholi testiin esimiehen toimesta. - ilman promilleja
Jos viisari väräht'' siviilissä auto ajettaessa tai töissä ,se on lopputili vr:n työntekijöille.
Se on oikea linja .Miksi bussikuski voi palata töihin kun saa kortin takas mutta junan kuljettaja ei koskaan enään aja junaa. - käenpoika
Hieno idea, sama käytäntö kaikille työpaikoille, myös eduskuntaan. Itse olen aikoinaan sijaisena tuuraillut juoppoa, jota työnantajan ja työkaverien taholta suojeltiin ja mielessä kävi miksi ei hyllytetä kun raittiitakin työhaluisia olisi!
- ecustajasi
miksi eduskunnassa ei saa olla pöhnässä, jos se lopetettais ei meillä ois enää eduskuntaa kun kaikki on aamusti kankkusessa ja iltapäivän lipittävät
- ei meillä ainakaan
Ihan oikein, mutta kuka kontrolloi esimiesasemassa olevia?
Oma esimeiheni haiskahtaa vanhalle ja "ei-niin-vanhalle-viinalle" useamman kerran viikossa. Tavallisinta on, että kerran viikossa ei ole krapulapäivää. Asialle vain naureskellaan ja paheksutaan selän takana.
Samasta syystä on duunari jos toinenkin lähetetty kilometritehtaalle.- äitiyslomittaja
Työskentelen pienessä yrityksessä jonka omistaja/esimiehellä on tapana haista vanhalle viinalle 2-3 kertaa viikossa. Tälle asialle ei ilmeisesti kukaan voi mitään ja meidän työntekijöiden on vain kestettävä se?
Pahinta asiassa on että tiedän hänen myös jo aamupäivän aikana liikkuvan autolla, mutta en minä, eikä kukaan mukaan uskalla oman työpaikan kustannuksella tehdä asialle mitään.. - on omistaja
Omistaja saa periaatteessa olla vaikka kännissä. Se on hänen oma asia, mutta ei ehkä toimi kovin pitkään. Jos tökkii vaihda työpaikkaa.
Omistaja ottaa riskin yritystoiminnasta ja se antaa myös mahdollisuuden itse päättää asioista. Fiksu omistaja jää himaan jos on krapulassa.
Kunnallisella alalla isotkin pomot voivat saada kenkää juopottelusta, ovat vain töissä kuitenkin. Ja aina on joku esimies olemassa. - mutta ei voi mitään
on omistaja kirjoitti:
Omistaja saa periaatteessa olla vaikka kännissä. Se on hänen oma asia, mutta ei ehkä toimi kovin pitkään. Jos tökkii vaihda työpaikkaa.
Omistaja ottaa riskin yritystoiminnasta ja se antaa myös mahdollisuuden itse päättää asioista. Fiksu omistaja jää himaan jos on krapulassa.
Kunnallisella alalla isotkin pomot voivat saada kenkää juopottelusta, ovat vain töissä kuitenkin. Ja aina on joku esimies olemassa.Meidän tapauksessa kyse ei ole omistajasta, vaan kyseessä on suuri kansainvälinen firma ja tämä toistuvasti viinalta haiseva esimies on erään osaston johtaja.
Tiedetään, että johtajallakin on johtaja, mutta kukaan ei uskalla viedä asia aeteenpäin, koska sen jälkeen löytää itsensä taatusti kortistosta.
Aina näitä viinamäen miehiä on suojeltu ja krapulassa oloa vähätelty. Meillä ainakin joutuu vähän huonoon valoon, jos saunailloissa ja tiimipäivillä ei vedä persettä olalle.
- myös.
Vois vähän työn laatu parantua.
- jotain tiesin sentään minäkin
Kuulostaa laillisuuden rajat ylittävältä toiminnalta ja toivottavasti työntekijät eivät alistu kyseiseen mielivaltaan.
Ammattiliitot ovat nykyisin munattomia, joten niiltä ei apua saa eikä niihin kannata edes kuulua, mutta lakimiehen pakeille vain ja alkaa tapahtua.- kirjasto-gona
asenteellinen.
Mutta on ihan selvää että kyseessä on laiton irtisanominen.Työehtosopimuksessa on kyllä pykälä joka mahdolistaa irtisanomisen alkoholiongelmien takia, mutta vasta sitten kun asiasta on annettu varoitus, sekä yritetty ohjata ko. tapaus hoitoon. Jos kieltäytyy hoidosta, sitten tuota pykälää voidaan soveltaa.
Lakimies siis kehiin, on se niin kivan PORVARILLISTA ongelmanratkaisua.
Muuten olen kyllä sitä mieltä että, humalassa tai krapulassa työskenteleminen on väärin. Oikea ratkaisu onkin tuo palkaton virkavapaus. Se on työnantajalta jo melkoinen kädenojenus, kun otetaan huomioon että työvoimasta on jo pulaa. - Make60
Ei ole laiton koska työnlainsäädätdössä on mainittu ettei työaikan saa olla päihteiden vaikutuksen alainen. Luepä vähän työlainsäädäntoä niin asiat selviää. Itse olen esimiesasemassa ja jokainen saa lopputilin jos aamulla viisari värähtää koska itse olen vastuussa jos jotain tapahtuu koska olen asennushommissa niin tilaajakin määrää ettei työaikan olla juoviksissa ja ei tarvitse olla kuin 0,1 promille niin se riitää. Siinä menee myös yrityksen maine kaiken sen muun lisäksi.
Ammattiliitotkaan eivät puolusta työaikan ryyppääviä koska ne tietävät jotain työlainsäädännöstä. kirjasto-gona kirjoitti:
asenteellinen.
Mutta on ihan selvää että kyseessä on laiton irtisanominen.Työehtosopimuksessa on kyllä pykälä joka mahdolistaa irtisanomisen alkoholiongelmien takia, mutta vasta sitten kun asiasta on annettu varoitus, sekä yritetty ohjata ko. tapaus hoitoon. Jos kieltäytyy hoidosta, sitten tuota pykälää voidaan soveltaa.
Lakimies siis kehiin, on se niin kivan PORVARILLISTA ongelmanratkaisua.
Muuten olen kyllä sitä mieltä että, humalassa tai krapulassa työskenteleminen on väärin. Oikea ratkaisu onkin tuo palkaton virkavapaus. Se on työnantajalta jo melkoinen kädenojenus, kun otetaan huomioon että työvoimasta on jo pulaa.olivat ennen vanhaan tärkeässä asemassa, mutta ovat myyneet jäsenistönsä ja nykyisin ei kannata edes kuulua niihin ja maksaa paksuperseisten liittoihmisten liksoja.
- alat mukana?
Minun mielestä tuo pitäisi olla joka alalla tuo sääntö. Kyllä siinä äkkiä huomaisi, ketä oikeasti kiinnostaa se työ enemmän kuin ryyppääminen...
- työ...
enemmän kuin ryyppääminen?
- 2 lapsella olleet
Kuomurattaat, pikkuvikaiset
-edullisesti.
Pyydä kuvia!
Rattaat on Tampereella!
Lähetys onnistuu Matkahuollon kautta,
ostajan laskuun!
kotikissat@gmail.com
Hp. 50€/Nouto - ugly girl
hyväksyttävää ja erittäin suotavaa! saapa edes joku jotenkin hillittyä tätä viinan läträystä! ja ei todella ole suotavaa että töissä ollaan darrassa, YÄK!
- -Jouska-
Haluisiko joku hädänhetkellä ambulanssikuskin joka on yöllä istunu tappiin baarissa..
pysähtelee yökkäileen välille ja ajaa liittymät suoriksi ja kun toinen yrittää laittaa tippaa, toinen räplää mankkaa ja aurinkolippaa...
pitäsköhän sitä olla joka toisen päissään töissä ..- Nimetön
""persettä jakamalla on ennenkin ongelmista selvitty ""
- aamunäyte
mutta tutkitaanko myös muutkin mahdolliset huumaavat aineet ja "mömmöt"?
Vaikutukset on niilläkin. - loppu puhallus testit
vaatikaa esimiehen puhaltaan ensin toimiiko mittari sitten itse . Onko esimies pöllyssä .
- havaita, mut.
..huumaavaavien lääke-, huumausaineiden käytön havaitseminen on vaikeaa. Ssairaalahenkilökunta ja lääkärit pitäisi altistaa huumetestiin, joka on mahdotonta totetuttaa.
- nimetön**
no siinä ku lauantai iltana pitkän viikon rupeaman jälkee tirpasee känät,ja vaikka ei sunnuntaina joiskaa niin krapula on vielä ma aamuna,krapula ja mittarin värähdys 2 eriasiaa!
- kekkulassa
Wanha wiina pölähtää vähemmästäkin, oli sitten tappiin tai ei, mutta miksi voi olla kolmiolääkkeissä, ajaa autoa ja hoitaa homman koska on"pakko". Ei ole sairasloman peruste jos lekuri määrää kolmenkuukauden satsin Lyricaa hermosärkyyn. Vai pitäskö vaatia samalla?
suostuteltavissa moiseen puhallukseen, mutta toisekseen mina olena manalan laitturi ja ajan kannissa ruumiita. Pahoillani niiden puolesta, jotka saavat potkut ja tulevat minun asiakkaikseni hieman nopeammin.
- destroy em all
Nollalinja! Yli ei mennä eikä ympäri. Krapula kärsitään vapaalla eikä työmaalla.
- ejs_
Se nyt on vaan niin, että ihmisen panosta työnantajalle ei todellakkaan tällä mittarilla voida määritellä. Oman alani hommissa olen nyt touhunnut keväästä -86 alkaen. Parhaista, huolellisimmista, aikaansaavimmista kolleegoista yksikään ei ole ollut raivoraitis - ei kyllä juoppokaan. Mutta krapula-aamuja heille on sattunut lukemattomia. Mitään virheitä tai unohduksia heille ei ole tästä syystä sattunut.
En missään tapauksessa hyväksy ihmisten terveyden riskeeraamista. Mutta nomaalitapauksessa autonajokunto riittää työelämän tehtäviin.
Se on kumma, kuinka ahdistuneita ihmisiä Suomessa on. Kun on jotain vähän nutturalla omassa elämässä, kuvitellaan, että tällainen ajojahti parantaisi jotenkin asiaa.
Kukakohan näiden aikaansaavien mutta välillä krapulaisten työt muka tekisi. Ja ennen kaikkea verot maksaisi ? - Veki2
Vr:llä sama linja ainakin veturinkuljettajien suhteen, ja hyvä niin.
- Ei juoppoja
Ihan oikea tuomio! Kuka nyt haluaa mitään känniörveltäjää töihin ? Ja vielä sairaanhoitajaksi ei kiitos. Sama systeemi kaikille aloille.
- kirjasto-gona
Tulin siihen tulokseen että määräaikainen lomautus olisi pasras "rangaisstus". Viikko palkatta nostas kivasti humalan hintaa ja pistäs miettimään millon rentoutuu alkoholin voimalla.
- mainitsi
maksa-arvojen seurannasta alkoholin käytön tunnistamiseksi. On nimittäin lääkkeitä, jotka voi nostaa niitä ja sen takia vuosittain onkin kontrollikokeet.
Kyllähän meillä työssäkäyvillä on kuitenkin sen verran vapaata, että juomisensa juo sillon, eikä tule edes työpaikalle siinä tilassa, että promilleja on veressä. Alkoholiongelmistahan ne krapulapäivät kertoo.
- aölklsd
Kun 90% nykynuorista on kännissä joka viikonloppu ja suuri osa viikkoisinkin, mistä voi odottaa työntekijöitä ellei nuorista??? Kannattaisiko ennemmin puuttua känni-idioottien juomatapoihin?
- jep!
En tiiä mitä ideaa yleensäkään mennä töihin kännissä. Itsestäänselvää että kännisenä saa potkut
- seikku
Krapulassa töihin
Krapulassa tai humalassa työpaikalla on melkein sama asia. Ajattele sitä työtehoa mikä sinulla on ja onko sitä ollenkaan. Olen törmännyt tällaisiin krapulaisiin työkavereihin. Kyllä sairaanhoitopiirien pitäisi muidenkin ottaa tästä mallia ja joskus vaikka puhalluttaa työntekijöitä sieltä löytyisi yllätyksiä. - TA jyrää lait?
Ainakin ennevanhaan oli hoitoonohjauspykälä.
Ja sairaanhoitopiireistä senverran ja "kirurgien käsistä", sairaanhoitopiireissä tunnetaan muttei tunnusteta HUUME ELIU LÄÄKEONGELMNAA, repikää siitä älkääkä aina olko viinan kimpussa!
Ei viina ja työ kuulu yhteen, mutta ottakaa saatana
sitten huumeseulakin jokapäivä ja päihdetestit myös
EDUSKUNTAAN ja LAINSÄÄTÄJILLE! - TA jyrää lait? Korjattu.
Ainakin ennenvanhaan oli hoitoonohjauspykälä.
Ja sairaanhoitopiireistä senverran ja "kirurgien käsistä",: sairaanhoitopiireissä tunnetaan muttei tunnusteta HUUME ELI LÄÄKEONGELMAA, repikää siitä älkääkä aina olko viinan kimpussa!
Pilli ei näytä paljonko kirurgilla on mopedia tai pameja yms. veressä!
Ei viina ja työ kuulu yhteen, mutta ottakaa saatana
sitten huumeseulakin jokapäivä ja päihdetestit myös
EDUSKUNTAAN ja LAINSÄÄTÄJILLE! - SAMA O-TOLERANSSI
SUOMESSA ON VIELÄ RAITTIITAKIN TYÖTTÖMIÄ !
JUOPOT POIS JOKA TYÖMAALTA,,,JA SE HYYSÄÄMINEN SAA JO LOPPUA,,,- mielenkiintoista
Vai niin.. ei taitaisi Suomella olla varaa kaikkien juoppojen irtisanomiseen ja elättämiseen sen jälkeen. Toisaalta kuka on juoppo ?
Valitettavasti aika moni on tänäkin aamuna tehnyt töitä enemmän tai vähemmän promilleissa.
Sitä en ymmärrä, miksi sen rajan pitää olla 0, jos kerran liikenteessäkin on 0.5 .. No joissain erityistä tarkkuutta vaativissa töissä se voisi olla nollalinja. - Ja heti ulos!
Jos löytyy edes jämiäö jostain kamasta ja puhalluskoe joka päivä ja työpaikkallakin, kun niillä on saatanoilla oikeus pitää pullo pöytälaatikossa tai vaikka kassakaapissa perkele!
Ja pameja ym. kamaa menee, Meriuläisestä ja muista hörhöistä, rattijuopot mukaanlukien ei ole opittu mitään!
Tietysti voisi pohtia onko eduskunta työpaikka, kun ei siellä saada muuta aikaiseksi kuin ääliölakeja ja omat palkankorotukset?
...ja vastuuta ei mistään, kuhan nyt setvitään työajalla käräjillä naisasioita!
- aninani
Sais olla sama joka alalla ja kaikille työntekijöille tsupparista toimitusjohtajaan.
- huuhtelu
Käsihuuhteet saa alko mittarin värähtämään jos töissä on huuhteita välittömästi mittari värähtää.Eli jos mittaus suoritetaan osastolla 100% tulos on että se menee punaiselle.
- olevan itestään
selvä asia, että päissään ei mennä töihin...
tai ees pikku krapuloissa. Ihme juttu! Sama systeemi pitäisi saa eduskuntaankin.
- TakkuTakiainen
Tiukka kuri on, mutta promilleisena töihin tulo on semmoinen juttu joka varmasti toistuu saman henkilön kohdalla... tapahan se kumminkin on, ei se yhteen virheeseen jää.
Mutta tuota ihmettelen:
"Ellei työntekijä suostu puhallustestiin, hänen on mentävä verikokeeseen."
Mitä suuruudenkuvitelmia nämä nyt ovat? Eihän työntekijää voi PAKOTTAA verikokeeseen. "Hänen on mentävä"... entäs jos ei mene? Potkut? - OIKEIN!
Vapaa-aika ja lomat ovat ryyppäämistä ja potemista varten! Oli ala mikä tahansa, nollatoleranssi on ainoa oikea tie. Me suomalaisethan olemme tyypillisesti sellaisia, että jos saa jossain asiassa hieman periksi, niin pikkuhiljaa siitäkin "rajasta" yritetään lipsua.
- Doctor40
Ammattikunta kirjoittaa itselleen vaikka mitä...
- Jukka
Todella hyvä hyvä systeemi, tämä pitäisi saada jokaiselle työpaikalle.Ainakin meidän työpaikalle, itseäni tympii tenujen hyysääminen, jotka ovat usein
vielä "sankarin" asemassa - vikiwiikinki
Mitenkähän se krapula mitataan,jos viisari värähtää ei ole krapulassa vaan kännissä ja kun juo ykkösoluen ruuan kanssa niin silloinkin viisari väräjää vaikka ei ole kännissä.Ruetaankohan se maanaitaiaamun alavireisyyskin tulkitsemaan aina krapulaksi jollain psykologisella testillä että pääsee antamaan potkuja valtavan jesustelun säestämänä.
MIkä helvetin noitavainoaika se nykysin on kun joka asiasta kohkataan pää punaisena ja ollaan niin täysin virheettömiä itse,kaiken maailman "Kari Urpolat" kohta sytyttelee noitarovioita senaatintorilla ja "hyvä" kansa huutaa hurraata körttitukka silmillä,herätkää jo ennen kun mennää liian pitkälle.- juomiskulttuuriin puututaan
Hyvä vaan, että asiasta puhutaan ja tulisi jotain muutosta tähän juomista suosivaan työpaikkakulttuuriin. "Pojat on poikia"-tyylillä on taaplattu viimeiset kaksikymmentä vuotta ja monelta pojalta maksa vetelee viimeisiään.
- luvattu maa
Pian on taas kansalla turvallinen olo kun saadaan lisää järjettömiä säädöksiä ja käytäntöjä läpi. Totisesti, vainojen aika on taas täällä.
- löytyy näitä
juomiskulttuuriin puututaan kirjoitti:
Hyvä vaan, että asiasta puhutaan ja tulisi jotain muutosta tähän juomista suosivaan työpaikkakulttuuriin. "Pojat on poikia"-tyylillä on taaplattu viimeiset kaksikymmentä vuotta ja monelta pojalta maksa vetelee viimeisiään.
laupiaita samarialaisia, jotka kantavat huolta toisten maksa-arvoista. Huolehtikaa toisistanne! (Ja omista asioistanne)
- Miettikääpä
Kuin paljon rattijuoppojakin on liikenteessä? Ja miten ne vaarantaa toisten terveyden/hengen! Ja kuinka paljon verovaroilla hoidetaan alkkiksia/muita narkkeja? Ihan sama onko se viina tai huumeet, viina on vaan laillistettu huume.
Oksettaa alkkisten hyysäys, "no mutta kun se on sairaus"-asenne! Huh huh! Juopoille pitäs antaa tasan 2 vaihtoehtoa ja jos ei viimeselläkään kerralla vierotus onnistus niin yhteiskunta jättäs sen heitteille ja sais ihan rauhassa kuolla sillan alle.
Joka työpaikalle alkolukko, sais kenkää monessa paikassa ja kortistossa olevat raittiit/kohtuukäyttäjät saisivat työtä!- TakkuTakiainen
"Ja kuinka paljon verovaroilla hoidetaan alkkiksia/muita narkkeja?"
Heitä hoidetaan, koska he ovat yksi meistä. Mieluummin omat veroni heille, jos saisin valita, kun sun kaltasille natseille. Mitäs jos sun jalka vääntyy persläpeen liikenneonnettomuudessa? Heitetäänkö sun kaatopaikalle koska susta ei ole hyötyä yhteiskunnalle etkä ole "KANSALAISTEN VEROVAROJEN" arvoinen.
Saatana vihaan natsismia.
Olen kuitenkin myös samaa mieltä kanssasi toisessa kohtaa: "Joka työpaikalle alkolukko, sais kenkää monessa paikassa ja kortistossa olevat raittiit/kohtuukäyttäjät saisivat työtä!"
Helvetin samaa mieltä. Moni työtön ja syljetty "loinen" on paljon tunnollisempi kuin hyvään työelämän asemaan liimaantunut tyhjäntoimittaja...
- potkuja, vaan siivooja !
.. kirurgeista on tässä maassa niin kova pula, ettei yksikään kirurgi saa potkuja darran vuoksi. Korkeintään hän ei pääse leikkaamaan ja voi olla että pääsee tekemään pikkuoperaatioita darrassakin. Luultavampaa on, että jokin johtava ylihoitaja tahtoo vaan osoittaa valtaasemaansa pompottaa juuri niitä siivoojia, joiden hommat muutenkin tuntuisi mielekkäämmiltä ja motivoimivimmilta pikku sievässä.
Muistan aikoinaan kun olin 80-luvun lopulla muutaman Roihiksen vanhainkodissa määräaikaisena, niin vakkari vaksit olivat puoliltapäivin ihan töttöröö joka päivä ja minä määräaikaisena sain hoitaa hommat. Sitten kun olin tottunut toisenlaiseen hommien hoitoon eli hieman parempaan laatuun ja autoin myös aina aina tarvittaessa hoitsuja erilaisissa raskaissa nostohommissa, niin ylihoitaja otti minut puhutteluun ja kielsi minua auttamasta, kun ei kuulunut toimenkuvaan. Sitten istuin vaan ja luin sarjakuvalehtiä ja lkuuntelin vakkari vaksien örinöitä iltapäivät. Paikalla oli siis kolme vaksia ja ne hommat olisi hoitanut yksikin ja voinut lisäksi auttaa hoitsujakin. - työtoverinsa??
...TIEDÄN TUTTUJEN KAUTTA,KUINKA KAUPANALALLA OLLAAN HUMALASSA KASSALLA JA ITSE HUMALAINEN ON POMON SUOSIKKI JOKA TAPUTTAA VAAN PÄÄHÄN,ETTÄ KOITAPA SKARPATA.TOINEN ON JUOPPO SÄHKÖMIES JOKA ON JATKUVASTI POIS MAANANTAIAAMUISIN JA LOPPUVIIKOSTA.POMO OTTAA AINA VAAN TAKAS TÖIHIN,JA IHMETTELEN ETTÄ MIKSI,KUN UUDEN SELVÄN SÄKÄRIN SAISI VARMASTI,VAI ONKO KAIKKI SÄKÄRIT TYÖLLISTETTYJÄ??JOS RYYPPÄÄMINEN ON NIIN MAGEETA AINA JA AINA VAAN NIIN KANNATTAAKIN JUODA OIKEIN URAKALLA,AINAHAN JOSTAKUSTA VOI SEN TEKOSYYN KEKSIÄ MIKSI JUODA.FUDUT KAIKILLE ALOILLE,JOS JUO TAI ON HUMALASSA TYÖPAIKALLA!!!
- ei jaksa lukea
Niin, se CAPS LOCK -näppäin on siellä vasemmassa laidassa a:n vieressä. Ota se pois päältä niin tulee teksteistäsi vähän luettavampia...
- kokooja
Uskon että paavista,pääministeriin.Lähes kaikki on tullut joskus, hieman kohmeloisena töihin.Ymmärrän kyllä että on olemassa ammattiryhmiä,joitten ei missään tapauksessa saisi olla krapuloissa töissä.Esim autokuskit,lääkärit,lastenhoitajat,yms.Eli todella vastuullisen työntekijät.Mutta mitä vahinkoa siitä tulee jos Siivooja, moppaa,kerää ja järjestelee toisten tekemiä sotkuja pikku kohmelossa.
- miä vaan
kyllähän tässä on järkeä,monessa paikassa on omat riskinsä,eikä rapulassa olla ihan tarkimmillaan.. jotain koneita kun käyttää on muillekkin vaaraksi ja esim jos lääkkeitä jne jakelee niin tarkkanahan siin täytyy olla jne kyllä tässä asiassa olen ihan liputus kannalla,kerrankin jotain järkrvää keksitty...
- väsähtänyt
Tämä on mielestäni ihan oikein.Ei työssä tarvitse krapuloissaan pyöriä.Mielestäni päättäjät saisivat myös pohtia vuorotyön vahingollisuutta.3-vuorotyötä tekevänä voin kertoa,että yö-vuoron aamutunnit vastaa n.1.n promillen humalatilaa.Sehän on ihan tutkittua faktaakin.Sellasessa tilassa voi helposti vahingoittaa itseään tai työtoveriaan.
- sh mimmi
kai ne nyt joskus saa töissä krapulassa olla, ei haittaa henk. koht
- werty
sh mimmi kirjoitti:
kai ne nyt joskus saa töissä krapulassa olla, ei haittaa henk. koht
töissä krapulassa mutta viisari ei saa heilahtaa.No jos sattuu heilahtamaa ni eiköhän ne sano että pidä vapaata ja kehottaa hoitoon!Sitten on vielä sellanen hauska homma että työpaikalla ei oo pakko siihen pilliin puhaltaa...Sen saa suorittaa poliisi tai terveyskeskus!Viimeseks miks pitää juoda niin paljon että on humalassa töissä?Kai järki sanoo ettei arkipäivinä juoda......
- tärkeintä
Onko se tarpeeksi raskauttava rikos pois potkimiselle, jos mittarin viisari hiukan värähtäisi aamupuhalluksessa, jos se ei kuitenkaan vaikuta työhön eikä sen tuloksiin mitään?
Pahempi on jos jopa selvin päin vastuullinen henkilö "tumpeloi" potilaiden hoidoissa, ja aiheuttaa hänelle lisää vaivoja ja ongelmia.
Silloin voisi aloittaa vaikkapa lähtölaskentaa.
Mutta huomioidaanko tällaisia tapauksia ollenkaan?
- iLJETYS!!!
Helppo on antaa potkuja sellaisen ihmisen toiselle,jonka oma elämä on päin persettä!!!
- ollaan
ryhdikkäitä,nytkö joka työpaikalle oma poliisi mittarin kanssa,(ei henkilökunnasta) läpäise ei kun sukulaiset ja hyvät ystävät!?Hoitoon ohjauskin on olemassa?!Kolme varoitusta ja sitten harkinta ja si vasta potku persielle?
- kunvois
Voi kun tuo koskisi noita johtajiakin ja eduskunnan ihmisiä. Eduskunnassa kun voi jopa piripäissään tehdä töitä, ja palkkana on hyvä eläke tai asia lakaistaan maton alle.
- doisy
täytyy olla tosi sitkeä tai tuntea "oikeat" henkilöt , että herroillakin olisi "vartijansa" . Ennenkaikkea täytyy olla rohkea . Eduskunnassakin lähdetään takuulla aina siitä , että heitä eivät koske tavalliset lait. Eikö näin tapahtunut sen tupakointikiellonkin kanssa ?
- siltä vaikuttaa
Ensinnäkin että kommentoijat eivät ole käsittäneet vielä edes krapulan ja kännin eroa, niillä sattuu olomeaan ratkaiseva ero. Sanotaan nyt vaikka että olet ottanut myöhäisillasta kolme neljä olutta ja aamulla soi päivystyspuhelin, tai muuten on työvuoro klo 6-7. Töihin on mentävä kas, viisaripa sattuu hivenen värähtämään, vaikka missään vaiheesa et kännisää ole ollut etkä tule mysökään krapulassa olemaan. Veikkaanpa että tuo ei oikein tule toiminaan ottaen huomioon laitoshupoltajien varsinkin leikkurissa ja saraanhoitajien, lääkäreiden jne. työajat. Toisinaan pääset illalla kahdeksan yhdeksän maissa duunista ja aamulla menet takaisn klo 7. niin joskus voipi hieman lipsahtaa sauna olut tai pari.
Tästä tullaan vielä näkemän monta syytettä ja veronmaksajien rahat tuhlaantuvat turhiin oikeusistuntoihin. Olishan sitä tärkemäpiäkin rikoksia ratkaistavana.
Tuntuu siltä että kun rahat ovat "vähissä" (sitä ei vain haluta käyttää köyhien hyväksi) ja työvoimasta on pulaa niin päättäjät menevät täysin sekaisin ja tekevät aivan päättömiä ratkaisuja, jota taatusti vain lisäävät ongelmia, työttövoimapulaa ja muita pulmia. Tai sitten tarkoitus nimenomaan on saada nykyiset työntekijät pihalle ja aiheuttaa jääville mahdollismman kyylätty ja tarkkailtu olotila, saadaan viimeisetkin palkalliset sairastumaan, jotta saadaan tilalle halvalla pätkätyöläisiä! Saatan että on sairasta puuhaa!- TakkuTakiainen
Sisälmysrikkaasti kirjoitettu. Kirjoittaisit vielä reganneena niin voisi seurata mitä muuta kirjoittelet.
Tuet myös näkemystäni siitä että fiXut kirjoittavat usein vähän PeeLoStI.
Itse vähän ihmettelen tätä: ALKOVIISARI VOI VÄRÄHTÄÄ MUUSTAKIN KUIN JUOMISESTA.
Että toivottavasti tyypit jotka näillä mittareilla tuomaroivat, tietävät lelujensa epätarkkuuden...
- köyhä kapitalisti
markkinataloudessa on yksityiset sairaalat
- yksityistäminen
kaikki ongelmat?
- time and again
yksityistäminen kirjoitti:
kaikki ongelmat?
kysy sitä Leniniltä
- Universal studios
Matteuksen evankeliumi 7:1
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi (karman laki)"- TakkuTakiainen
ja kaikkein karmeinta on jos pitkät vuodet sylkee jonkun ihmisryhmän päälle sitten itse joutuaxeen siihen... siinä ollaan tän näköstä
:x
Nii-i! Kuinkahan moni rapajuoppo on ennen alkoholisoitumistaan sanonut "hyi piip mä inhoon juoppoja"... melkoisen moni.
- Make60
Eihän se mikään tiukka kuri ole vaan siinä noudatetaan suomen työlainsäädäntöa jossa on pykälä että töissä ei saa olla päihdyttävien aineiden alaisena. Jos työaikana nauttiin päidyttäviä aineita niin lopputilin voi antaa saman tie eikä tarvita mitää hoitoon ohjausia.
Nykyaikana työ kun työ rupeaa olemaan niin vaativia että ei niistä tule mitään jos on krapuloissa töissä koska laatu kärsii jos ei ole skarppia koko ajan. - totuus!
Kuka on tämän kirurgin esimies joka tulee puhalluttamaan... kysyn vaan... kyllä se on helppo se sairaanhoitaja tai hoitaja puhalluttaa, mutta kysyn kuka puhalluttaa sen kirurgin... sitä kun on tullu oltua yhdessä jos toisessa leikkaus salissa hommissa ja nähtyä yhtä sun toista
- Suvaitseva
Pieni alkoholin määrä ei haittaa työntekoa. Mm ranskassa yleistä viinin juonti työaikana.
0-toleranssille ei ole muuta perustelua kuin joidenkin omahyväisyys- TakkuTakiainen
Mine ajattele, minä juo kui ranksa mies, minä juo yksi viini lasi. Sitten minulle tulla pirteä olo ja hyvä mieli ja estot vähentyvät. Minä ajatella "öö öö görrr no niin se siitä takaisin töihin"
Mutta sitten minä keksiä: "minä KAKSINKERTAISESTI ranskalainen jos juon kaksi lasia!" Sitten mine jjjyöööhh kaXXXi pulloa ja olen niin ranskalainen ettei puheestakaan saa selvää.
Eli vihjauxen sisältö: ranska on ranska ja suomi on suomi. Suomalaiset juo... suomalaistyylillä, koskaan ei pidä verrata ulkomain juomatapoja ja sanoa "mixei mekin voitais tehä noin" KOSKA SE EI VAIN TOIMI TÄÄLLÄ. - Frachiser
TakkuTakiainen kirjoitti:
Mine ajattele, minä juo kui ranksa mies, minä juo yksi viini lasi. Sitten minulle tulla pirteä olo ja hyvä mieli ja estot vähentyvät. Minä ajatella "öö öö görrr no niin se siitä takaisin töihin"
Mutta sitten minä keksiä: "minä KAKSINKERTAISESTI ranskalainen jos juon kaksi lasia!" Sitten mine jjjyöööhh kaXXXi pulloa ja olen niin ranskalainen ettei puheestakaan saa selvää.
Eli vihjauxen sisältö: ranska on ranska ja suomi on suomi. Suomalaiset juo... suomalaistyylillä, koskaan ei pidä verrata ulkomain juomatapoja ja sanoa "mixei mekin voitais tehä noin" KOSKA SE EI VAIN TOIMI TÄÄLLÄ.puhallusmittari toimii suomessakin, ja 0.2-promillen raja voisi toimia terveydenhuoltoalallkin.
paitsi että jotkut haluavat täysin tarpeettoman 0-toleranssin ja suhteettoman suuren rangaistuksen: jos puhallat 0.1% saat potkut
- joka kymmenes kuolee
Ettei vaan olisi käynyt niin, että Tehyläisiltä on hommat unohtuneet ja hygienia pettänyt, kun kiihkossa omaa etua tavoitellen ajoivat järjettömiä palkankorotuksia itselleen.
Nyt jo yli kymmenen kuollutta!
Epidemia ei ota laantuakseen!
Clostridium difficile aiheuttaa antibioottihoidon yhteydessä ripulia, joka voi jäädä kuurin loputtuakin. Se voi alkaa uudelleen seuraavan antibioottihoidon yhteydessä.
027-kanta on tavallista virulentimpi eli tarttuu herkemmin ja aiheuttaa ärhäkämmän taudin. Se siirtyy ihmisestä toiseen kosketuksessa mutta myös pintojen ja ilman kautta. Siksi siisteys on tärkeää.
Noin kymmenen prosenttia 027-kannan saaneista kuolee. He ovat yleensä iäkkäitä ja monien sairauksien rasittamia.
HS
Joka kymmenes kuolee:
Clostridium difficile aiheuttaa antibioottihoidon yhteydessä ripulia, joka voi jäädä kuurin loputtuakin. Se voi alkaa uudelleen seuraavan antibioottihoidon yhteydessä.
027-kanta on tavallista virulentimpi eli tarttuu herkemmin ja aiheuttaa ärhäkämmän taudin. Se siirtyy ihmisestä toiseen kosketuksessa mutta myös pintojen ja ilman kautta. Siksi siisteys on tärkeää.
Noin kymmenen prosenttia 027-kannan saaneista kuolee. He ovat yleensä iäkkäitä ja monien sairauksien rasittamia.
027-kanta ei ole silti osoittautunut supertappajaksi kuten marraskuussa pelättiin. Myös tavallisempiin Clostridium difficile -kantoihin liittyy noin kymmenen prosentin kuolleisuus
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka kymmenes kuolee/1135234423311 - ramkis
Jotkut väittää ettei esimiehellä ole oikeutta, eikä esimiehen puhallutus ole juridisesti pätevä.
No ei olekaan. Mutta esimiehellä on oikeus ja velvollisuus soittaa poliisit paikalle, jos joku ei puhalla. Sitten on sitä juridista pätevyyttä paikalla. Ja joka tapauksessa kun viisari värähtää, mennään poliisin kanssa verikokeisiin, josta selviää nautittu alkoholi. Eikä matkalla selviäminenkään auta. Verikokeista pystytään takaisinlaskemaan esim aamulla veressä ollut alkoholimäärä, vaikka puhallutus näyttäisi jo nollaa.
Eli selvänä kannattaa puhaltaa esimiehen pilliin, ellei halua poliisia ja terveyskeskuskäyntiä.
Promilleissa on oikeastaan yksi ja sama puhaltaako vai ei. Joka tapauksessa mennään verikokeisiin, joko helpon tai vaikean kautta.
Ja esimiehen mittarin perusteella ei edelleenkään kenellekään potkuja anneta, vaan jälkiseuraamuksien.
Esimiehen puhallutustesti on enemmänkin tyyliä, "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Ja sitten tulee noutaja.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927