Öljyputki Suomenlahteen

Maalaismies*

Venäjältä Saksaan rakennettavan öljyputken vaikutuksista Suomenlahteen tehdään ympäristölle aiheutuvia haittatutkimuksia. Huolta aiheuttavat kaikenkarvaisen romun lisäksi sotien aikaiset merimiinat.

Yhdestä asiasta en ole havainnut huolta kannettavan, nimittäin terrorismista. Yksi ainoa paukku merenpohjassa saastuttaisi koko Suomenlahden!

15

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katicat2

Eikö se olekaan maakaasuputki.

• Maalaismies*

Mulla on tosiaan puurot ja vellit sekaisin tässä kysymyksessä, jonka itse esitin. Olen googlettanut ongelmaa pääsemättä selville, tuleeko putkesta kaasua vai nestettä. On näet olemassa nesteytettyä kaasua ja sitten erikseen (kai) nestekaasua.

• Maalaismies* kirjoitti:

Mulla on tosiaan puurot ja vellit sekaisin tässä kysymyksessä, jonka itse esitin. Olen googlettanut ongelmaa pääsemättä selville, tuleeko putkesta kaasua vai nestettä. On näet olemassa nesteytettyä kaasua ja sitten erikseen (kai) nestekaasua.

Kyllä kyseessä on minusta maakaasu, joka nimeltään lienee metaania.

Nestekaasuhan on tosiaan nestemäisessä muodossa vahvassa teräsastiassa.

Ei tuollaisessa kaasuputkessa voida aikaansaada, eikä pitää, nesteytyksen vaatimaa painetta.

Hiukan epävarmaa lienee tuo kaasuntoimitus Venäjältä. Ukrainassahan kuuluu vain putken päästä pelkkä njet.

• Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä kyseessä on minusta maakaasu, joka nimeltään lienee metaania.

Nestekaasuhan on tosiaan nestemäisessä muodossa vahvassa teräsastiassa.

Ei tuollaisessa kaasuputkessa voida aikaansaada, eikä pitää, nesteytyksen vaatimaa painetta.

Hiukan epävarmaa lienee tuo kaasuntoimitus Venäjältä. Ukrainassahan kuuluu vain putken päästä pelkkä njet.

Maakaasu tuskin on niin turmiollista meren pohjalle ja -rannoille kuin öljy, sehän pulpahtaa pintaan ja haihtuu. Luontokin varmaan toipuu nopeammin moisesta vuodosta.
        Ukrainalaisten ongelma taitaa olla se, että ovat napanneet välistä ilmaiseksi kamaa itselleen ja toimittaja haluaisi siitä nyt korvauksen.
        Neuvostoliiton aikaanhan kaikki oli yhteistä.
        Tai oikeammin: "Se mikä on sinun, on myös minun. Mikä on minun, älä koske siihen."

• mutta sinulle henkilökohtaisesti tämän laitan....kuuntelehan gypsy-musiikkia,esim.youtubesta Aliosha Dimitrievitch Grebeshochki,tunne, että niin musiikin ystävä olet.

• Maalaismies*

Kuuntelin ja katsoin, suurenmoista musiikkia! Sympaattinen artisti kerrassaan tämä Aliosha Dimitrievitch. Kiitos susmorsian!

• Helena04

Voi susmorsian-hyvä! KIITOS!
        Henkilökohtaiseksi tuon linkin Maalaismiehelle laitoit, mutta kappas vaan, tuossa se kuuluu nyt minullekin taustalla. Ja olen aivan innoissani!:) Nyt menen vilkaisemaan sen videona. Heippa!
        Hyvää päivän jatkoa!

• Helena04 kirjoitti:

Voi susmorsian-hyvä! KIITOS!
        Henkilökohtaiseksi tuon linkin Maalaismiehelle laitoit, mutta kappas vaan, tuossa se kuuluu nyt minullekin taustalla. Ja olen aivan innoissani!:) Nyt menen vilkaisemaan sen videona. Heippa!
        Hyvää päivän jatkoa!

Yanco Yancovitsh....ja Ialia.Paljon on tätä intohimoista musiikkia.

• Helena04 ejk.
        susmorsian kirjoitti:

Yanco Yancovitsh....ja Ialia.Paljon on tätä intohimoista musiikkia.

En löytänyt youtubesta noilla tiedoilla. Kertoisitko osoitteen... Kahvimusiikiksi! :)

• Helena04 ejk. kirjoitti:

En löytänyt youtubesta noilla tiedoilla. Kertoisitko osoitteen... Kahvimusiikiksi! :)

siis www.youtube.com.....gypsy musik,kurdi musik,persian musik,romanian musik,bulgaria musik jne.
        Mahdollisuuksia on vaikka mitä,kun oppii etsimään.Oma yksi rakkauteni myös Charles Aznavour,Armenian ranskalainen.

Naurattaa,tälle öljypalstalle nää jutut!
        Mut Itämeren saastuminen on ollut vakava juttu,uinut olen kyl Haapsalussa Läänemeressä eikä uskois että niin saastunutta on,pohjaan saakka hiekka näkyy.

• susmorsian kirjoitti:

siis www.youtube.com.....gypsy musik,kurdi musik,persian musik,romanian musik,bulgaria musik jne.
        Mahdollisuuksia on vaikka mitä,kun oppii etsimään.Oma yksi rakkauteni myös Charles Aznavour,Armenian ranskalainen.

Mut Itämeren saastuminen on ollut vakava juttu,uinut olen kyl Haapsalussa Läänemeressä eikä uskois että niin saastunutta on,pohjaan saakka hiekka näkyy.

no kahvin sekaan brandya ja itte sopivan kumppanin kainaloon....

• Helena04 ejk.
        susmorsian kirjoitti:

Iloisena istun tässä minäkin samaisesta syystä. Mutta kyllä meitä varmaan ymmärretään poikkeamisestamme. Nyt kun sain lisätietoja, siirryn kiitollisena musiikin pariin.

Yhä lisääntyvä rahtilaivaliikenne idästä päin on mielestäni suurin uhka meren saastumiselle. Olettaisi, että putkien rakentamisiin satsataan viimeisen päälle turvallisuutta.

• Helena04 ejk.
        susmorsian kirjoitti:

no kahvin sekaan brandya ja itte sopivan kumppanin kainaloon....

http://tw.youtube.com/watch?v=RIZtcIn58H4&NR=1

Etteikö sovi kahvimusiikiksi ilman brandyäkin tuo! Ja kun mielikuvituksessa riittää... tuota kuuntelemassa tuolla paikan päällä Budapestissa... aah! - Niin ja yksin!:)
        Kiitos vielä kerran ohjeistasi, näitä täällä riittää. Yst.terv. Helena

• Maalaismies*
        Helena04 ejk. kirjoitti:

http://tw.youtube.com/watch?v=RIZtcIn58H4&NR=1

Etteikö sovi kahvimusiikiksi ilman brandyäkin tuo! Ja kun mielikuvituksessa riittää... tuota kuuntelemassa tuolla paikan päällä Budapestissa... aah! - Niin ja yksin!:)
        Kiitos vielä kerran ohjeistasi, näitä täällä riittää. Yst.terv. Helena

Oikein hyvä, että keskustelu ohjautui musiikkiin tuon typerän öljyputkiavaukseni sijaan. Typerän siksi, että kysymyshän oli kaasuputkesta. Sekoilin avauksessani, joten hyvä näin!

• Atolfia
        Helena04 ejk. kirjoitti:

Iloisena istun tässä minäkin samaisesta syystä. Mutta kyllä meitä varmaan ymmärretään poikkeamisestamme. Nyt kun sain lisätietoja, siirryn kiitollisena musiikin pariin.

Yhä lisääntyvä rahtilaivaliikenne idästä päin on mielestäni suurin uhka meren saastumiselle. Olettaisi, että putkien rakentamisiin satsataan viimeisen päälle turvallisuutta.

että nuo öljynkuljetusalukset lisääntyvät koko ajan ja siellä on huonokuntoisiakin aluksia liikenteessä. Törmäyksiä voi sattua ja voi niitä lintuparkoja, jotka öljyyn sotkeutuvat, kalat kuolevat. Suomenlahden rannoilla asuvilla ja mökkien omistajilla lienee pelko suuri. Toivoa vain sopii, että onnettomuuksia ei sattuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe