Huikea tulonsiirto

Täällä on useampaan otteeseen keskusteltu digi-tv:stä. Olen varovasti puoltanut asiaa suuremman kanavaluvun ja terävyyden osalta. Enemmän maksullisia kanaviahan nyt vaan syntyy ja huonoa katseltavaa on jo ennestäänkin.

Kun meitä eläkeläisiäkin on n. 1,5 milj. ja jouduimme satsaamaan/lurjus n. 1000€ television hankkimiseen, tulee kokonaissummaksi 1500 000 000€ eli 1,5 miljardia.

Kun nyt kuukauden vaihteessa "ostettiin hulluina" digiboxeja, kodinkonekauppiaat oikein hykertelivät käsiään kaupankäynnin erinomaisuudesta.

Koskahan meiltä rahoittajilta kysytään etukäteen voidaanko näin tehdä?

14

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Kiinassa valtio on kieltänyt kansalaisilta digin arvostelun. - Onko varas jo käynyt teillä kysytään naapurilta tarkoittaen digiasentajaa?

• viäränlainen

Ei kysytä, ei. Vaikka on huippuasiantuntijoita, jotka ovat kovasti kritisoineet(Järvinen)menettelyä, niin politiikot ja tietotekniinkan amatöörit päättävät, mitä heidän päähänsä ovat konsultit ajaneet. Vaihtoehtoratkaisuja olisi ollut paljonkin, mutta kun halu on päästä maailmankartalle ykköseksi, ei asiantuntijoita kuunnella.
      Mikä helvetin romukasa tästäkin operaatiosta tuli ja tulee. Missä luuraavat turhien ympäristöpäästöjen kimpussa ähertävät aktiivit? Romujensa kimpussa ja ihailemassa edistystä.
      Pienillä tiedoilla tulee arvosteltua, mutta ei hävetä. Ei häpeä hekään, jotka ostivat turhaa ilmaa kymmenillä miljardeilla, eikä he, jotka panivat veronmaksajat pelastamaan pankit, eikä he , jotka ostelivat paperitehtaita ja tunaroivat miljardeja euroja "kankkulan kaivoon", jne. loputtomasti.
      Tämä siksi, että arvostelun aihetta on. Pitäisi vielä päästä "käsiksi."

• Hintriika*

Varmaan kaiken maailman boxeihin saa helposti sen tonninkin kulumaan, mutta ei minulta ikinä löytyisi sellaista rahasummaa!

Maksoin kesällä kaapeliverkon boxista alle 60,-. Kolmisen vuotta vanha laajakuvatelkkarini maksoi alle 300,-. Hyvin ovat molemmat toimineet (vaikka se iso tv-toosa vie kohtuuttomasti tilaa pienestä asunnosta).

Sinänsä tämä digihömpötys tuntuu vähän omituiselta. Tarvitsiko se tehdä pakolla tällaisella rysäyksellä??? Halpakin boxi on monessa perheessä iso kolo vähistä rahoista maksettuna.

• Eihän digiboxi ihmeitä maksa. Itselläni on ollut digiboxi ties kuinka kauan. Huono analoginen muutui hyväksi digitaalisena.

Vanha "isoperse" putki-tv, on sijoitettava nurkkaan.

Oletan vain, enn tiedä: Moni on ostanut n.s. flat-screen (lituskaisen) including me.

Rahaa on kulunut! Eikö?

• Hintriika*
        Ruuneperi kirjoitti:

Eihän digiboxi ihmeitä maksa. Itselläni on ollut digiboxi ties kuinka kauan. Huono analoginen muutui hyväksi digitaalisena.

Oletan vain, enn tiedä: Moni on ostanut n.s. flat-screen (lituskaisen) including me.

Rahaa on kulunut! Eikö?

Joo. Haaveissa on lituska. Mutta niin on paljon muutakin. Käytön kannalta tv tuntuu vähiten tärkeältä, mutta kun se tilajuttu kalvaa...

• ledvalo
        Ruuneperi kirjoitti:

Eihän digiboxi ihmeitä maksa. Itselläni on ollut digiboxi ties kuinka kauan. Huono analoginen muutui hyväksi digitaalisena.

Rahaa on kulunut! Eikö?

Tiedoksi vaan, kävin ostamassa makkarin telkkariin Humax digiboxin. Hinta oli pudonnut, maksoi 10€ vähemmän kuin lauantaina, eli 79€.
        Nyt näen aamu-uutiset sängystä. OK

• ledvalo

Ruuneperi, toit mielenkiintoisen aiheen keskusteluun, digi, digi… Pakkohan se digiboxi on hankkia, jos telkkaa haluaa katsoa. Rahaa siihen saa uppoamaan paljonkin.
      Olen kaapelitaloudessa. Olohuoneen telkkariin olin jo aikaisemmin ostanut Humaxin, kortinlukijalla. Hinta nykyään 89€. Makuuhuoneen telkkarissa näkyy nyt vain mainos. Kokeilin voisinko olla ilman tätä televisiota. Muutaman aamun jälkeen huomaan puutteena sen, että en voi sängystä katsoa aamu-uutisia (ark.) klo 6:00. Tänään aion ostaa sinnekin Humaxin.
      En ostanut tallentavaa digiboxia, hinnat 300-600€, ehkäpä enemmänkin. TV-ohjelmat ovat mielenkiinnottomia ja uusintoja liiaksi, lyhyellä aikavälillä.
      Televisioni ovat taulutelevisioita, kun keksivät/päättävät minkälaisen teräväpiirto-ohjelman ottavat Suomessa käyttöön, niin taas tulee kustannuksia. Asiasta kiinnostunut voi lukea lisää : http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/hdtv.html
      Siihen kyllä vielä kulunee aikaa.

• kai75

Meiltä on kysytty, en ainakaan muista.
      Mehän olemme jo edeltäkäsin valinneet päättäjät.

Joo digi digi tuli hankittua kesällä. Aivan yksinkertainen perus vai oliko enen ajanlaskun alkua rakennettu (Humax hinta tarjouksess 49 €, kotiin tuotuna ja paikalle asennettuna).
      Saa luvan kelvata näin elonkuun loppuajaksi, tosin tv on jo 4 vuotis mutt toimii.
      Katselua noin 2 -3 tuntia vuorokaudessa, vaan ei ihan joka päivä.

Lopuksi iloisia uusintojen katselua kaikille.

• Moni on kuitenkin päättänyt kokeilla, ainakin vähän aikaa, millaista on elämä ilman tv:tä.
        Joillekin se on varmaan sama kuin kokeilisi elämää ilman sähkövaloa. Paluuta menneeseen.

• kai**
        Jopel kirjoitti:

Moni on kuitenkin päättänyt kokeilla, ainakin vähän aikaa, millaista on elämä ilman tv:tä.
        Joillekin se on varmaan sama kuin kokeilisi elämää ilman sähkövaloa. Paluuta menneeseen.

vuoden 42-43 talveen.
        Ainut valonlähde oli päre piisissä.
        Radio mykkänä nurkassa, paristopula.
        Parempaakin nähnyt vaan huonompaakin kokenut.

• Maalaismies*
        kai** kirjoitti:

vuoden 42-43 talveen.
        Ainut valonlähde oli päre piisissä.
        Radio mykkänä nurkassa, paristopula.
        Parempaakin nähnyt vaan huonompaakin kokenut.

Kuka tämän digihössötyksen lienee keksinytkään ansaitsee Nobelin innovatiivisesta pakkomyynnin edistämisestä. Asiakkaalla on täysi vapaus valita kahden pimeyden väliltä: yhä huononevista ohjelmista tai elämästä ilman telkkua.

Nerokasta!

• eetu a

Ei meiltä kysytä. Mehän olemme tunnetusti nöyrä kansa, herran pelko on iskostettu meihin jo lapsuudesta, vähän nurisemme ja päättäjät tekevät mitä lystäävät.
      Nyt on boksit hankittu ja seuraavaksi pakko myydään ohjelmakortteja jotta nähdään edes jonkinlaisia ohjelmia.
      Televisiolupa maksaa yli kaksisataa euroa vuodessa ja sillä saa katsella uusinnan uusintoja joka kanavalta., ohjelmat sen kun huononevat.
      Itse hankin ihan perusboksin, en viitsi investoida tallentavaan. Joskus harmittaa kun harvoin tulee jotain katsomisen arvoista, toiselta kanavalta tulisi tietysti jotain samanaikaisesti, mutta tulepahan katsottua töllöä vähemmän.

• Luojan kiitos kehitys kulkee eteenpäin.
      Tänään, illansuussa, katsoin tv-ohjelmaa, kun vaimo huusi,"tulehan syömään".
      Ennen vanhaan minun olisi pitänyt sanoa odota vähän, tämä loppuu ihan kohta tai keskeyttää katselu.
      Nyt minä painoin vain ohjelman pysäytysnappia ja ohjelma alkoi tallentua. Kun tulin takaisin, painoin jatka nappia ja katsoin ohjelman loppuun ilman ongelmia.
      Digi digi hyvä hyvä, maksoi mitä maksoi.

• kysytään.

Kun jätetään nämä härvelit ostamatta, aletaan kysyä. Turhan kuluttaminen on vapaaehtoinen toimenpide?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe