Isoisäni on kertonut, että yksikään työvöentaustainen sotilas ei sanonut yhtään hyvää sanaa tai ylipäätään puhunut mitään Mannerheimista. Ylipäälikkö oli heille etäinen
hahmo joka ei koskaan käynyt rintamalla.
Hyökkäysvaiheen aikana vuonna 1941 isoisäni kuuli kun eräs pahasti haavoittunut upseeri kirosi ennen kuolemaansa Mannerheimin ja sanoi tämän olevan suomen kansan pyöveli ja lahtari.
Monet sotilaat kieltäytyivät juomasta kesäkuussa 1942 Mannerheimin 75-syntymäpäivien kunniaksi jaettua seremoniallista viina-annosta.
"Suomen kansa ei ole veistetty yhdestä puusta"
MarttyyriMallari-TTt
Mannerheim ja hänen sotilaansa
2
275
Vastaukset
- ennen tuommosta
Kyllä punikillekin leikattu konjakki maistui siinä missä muillekin.
- nyt sit riittää!!
aina Iso isä kertoi iso isä sanoi!!! voi vittu et sä oot tyhmä jos luulet et joku noita sun satujas uskoo!!! lopeta jo !!!
sun isoisä ei ole ollut mikään muu kuin käpykaarti homo ja käpykaartissa ei varmaan juu kuunneltu mannerheimiä!!!
keskittyisit ennemmin homoileen sen tampereen kalevin kans!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059