Mihin päädymme?

Me palstalaiset olemme jo siinä iässä, että ainakin itselläni tulee mieleen lähtö tästä ajasta.

Joudummeko synteinemme siihen ikuiseen Helvetin tuleen, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.

Miten sitä meistä lähtenyttä henkeä kärventää? Eikö tuollainen rangaistus Pyhän ja vanhurskaan Jumalan tekemänä ole inhimillisenkin mittapuun mukaan kohtuuton?

Entäs se toinen mahdollisuus, harpun soitto? Vaikka itse en olekaan ihan epämusikaalinen, en osaa soittaa harppua. Jos naapuri on täysin epämusikaalinen ja vinguttaa nuotin vierestä, kestämistä siinäkin kun ikuisuus on edessä.

Leijuuko se meistä lähtenyt henki sfääreihin, josta voi tarkasteella jäljelle jääneiden metkuja, itkeä ja nauraa kenenkään tietämättä.

Joutuuko henki muuttamaan majaa vaikkapa lehmään vai pääseekö kokeilemaan parempaa onnistumista toisena ihmisenä.

Lähdemmekö siis kauhukuva mielessä vaiko mielenkiinnolla "tulevaisuutta" odottaen?

49

2659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhurskas´

Kukaan ei tiedä vaikka se olisi Herran mielestä suotuisaa.

• Vanhurskaus on raamatun mukaan Jumalan ominaisuus.

Tuollaiseenko yllät?

Toisaalta ihmettelen, voiko Pyhä ja vanhurskas Jumala tuomita ihmisen ikuiseen kärsimykseen helvetissä. Emmehän ole omasta halustamme maailmaan tulleet, emme myös ole itse ominaisuuksiamme saaneet/voineet valita.

• mukaaan
        Ruuneperi kirjoitti:

Vanhurskaus on raamatun mukaan Jumalan ominaisuus.

Tuollaiseenko yllät?

Toisaalta ihmettelen, voiko Pyhä ja vanhurskas Jumala tuomita ihmisen ikuiseen kärsimykseen helvetissä. Emmehän ole omasta halustamme maailmaan tulleet, emme myös ole itse ominaisuuksiamme saaneet/voineet valita.

Jumala vanhurskauttaa myös syntisen.

• Luoja ottaa
        mukaaan kirjoitti:

Jumala vanhurskauttaa myös syntisen.

varmaan puheeks tämän meidän luonnon tuhoamisen.

• ongelma.

Päädymme maahan mätänemään, tai krematorion uuniin.Miksi on käsitys, että olisimme jotain erityistä, mitä emme ole?

• vaikka en uskontoa kielläkkään mutta, nukumme vaan ikiunta. Mielestäni sielu ei lähde harhailemaan minnekään. Sielunkin vois kyseenalaistaa.

• Maalaismies*

Sokrates sai kuolemantuomionsa seitenkymppisenä. Jos hän eläisi, kirjoittaisi itse seuraavat sanat palstallemme: "Kuolemanhan täytyy olla joko täydellinen loppu, niin etteivät mitkään aistit enää kuoleman jälkeen toimi, tai sitten jonkinlainen muutos, niin kuin sanotaan; sielun siirtymistä täältä jonnekin muualle. Jos kuolema tosiaan on sitä, ettei aisti mitään, vaan ikäänkuin nukkuu unta näkemättä, niin sehän on ihmiselle suunnaton voitto.

Jos taas kuoleminen on muutto täältä toiseen paikkaan, ja jos kaikki vainajat tosiaan ovat siellä, mikä sen suurenmoisempaa olisi, hyvät tuomarit? Päästä eroon niistä, jotka täällä väittävät olevansa tuomareita ja saada Hadeksessa kohdata todelliset tuomarit,..."

Puolustuspuheensa Sokrates päättää näillä sanoin: "Nyt on jo aika lähteä, minun kuolemaan ja teidän jatkamaan elämää. Kumman osa on parempi. sen tietää yksin jumala."

• Sara10

"Kun minä olen, ei ole kuolemaa. Kun kuolema on, ei minua ole".

"Elämä, suuri seikkailu ja jotain hauskaa, joka minulle sattui kahden iäisyyden välissä".

Uteliaasti eteenpäin!

• Hintriika*

Minä ainakin päädyn krematorion kautta tuhkauurnaan. Vaikka olenkin joskus kirjoittanut fikriotarinan uurnaan jääneen arkunnaulan kolisuttamisesta, niin en aio edes kummitella kuolemani jälkeen.

• gabriella

Ei minusta tule harpunsoittajaa, enkä kärvene ikuisessa tulessa. Uskon kyllä kuoleman jälkeiseen elämään , toisessa ulottuvuudessa, on sen verran rajakokemuksia.
      Saatoin rakkaani ajan yli ja uskon, että hän tulee minua vastaan sitten kun aikani on.

• Hintriika*

Ajatus jälleennäkemisestä tuntuu kauniilta. Mutta moni leski ehtii elmänsä aikana solmia uuden liiton. Mitenkä se kohtaaminen sitten, kun kaikki ovat kohtauspaikalla?

• Hintriika* kirjoitti:

Ajatus jälleennäkemisestä tuntuu kauniilta. Mutta moni leski ehtii elmänsä aikana solmia uuden liiton. Mitenkä se kohtaaminen sitten, kun kaikki ovat kohtauspaikalla?

Tulisiko tuollaisesta jälleennäkemisestä henkien taistelu, kolmiodraama.

Jos jälleennäkeminen konkreettisesti voisi tapahtua, edellyttäisi se sielulle asuinpaikkaa, kehoa.

• Ruuneperi kirjoitti:

Tulisiko tuollaisesta jälleennäkemisestä henkien taistelu, kolmiodraama.

Jos jälleennäkeminen konkreettisesti voisi tapahtua, edellyttäisi se sielulle asuinpaikkaa, kehoa.

Mitä kehoa siinä tarvittaisiin! Etkö ole koskaan kuullut puhuttavan sielun silmillä näkemisestä?
        Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan siihen tarvitaan vain elävää mielikuvistusta. Se on sitten eri asia, onko vainajalla elävä mielikuvitus.
        Onneksi sitä ei kuoltuaan tarvitse pohtia.
        Meidän perheellä on tonttimaata vain reilun kilometrin päässä täältä kotoa. Sinne on aikomus tehdä viimeinen matka joko kirstussa tai tuhkaruukussa.
        Asiasta päättäminen jää jälkikasvun niskoille. Sen verran heitä aion evästää, että ostavat halvimman arkun ja että kiveen kiinnitetään metallilaatta, jossa on nimi sekä syntymä- ja kuolinaika.

• Ruumiin
        Venlastiina kirjoitti:

Mitä kehoa siinä tarvittaisiin! Etkö ole koskaan kuullut puhuttavan sielun silmillä näkemisestä?
        Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan siihen tarvitaan vain elävää mielikuvistusta. Se on sitten eri asia, onko vainajalla elävä mielikuvitus.
        Onneksi sitä ei kuoltuaan tarvitse pohtia.
        Meidän perheellä on tonttimaata vain reilun kilometrin päässä täältä kotoa. Sinne on aikomus tehdä viimeinen matka joko kirstussa tai tuhkaruukussa.
        Asiasta päättäminen jää jälkikasvun niskoille. Sen verran heitä aion evästää, että ostavat halvimman arkun ja että kiveen kiinnitetään metallilaatta, jossa on nimi sekä syntymä- ja kuolinaika.

Sehän oli koko Jeesuksen työn huipentuma - ihmisen ylösnousemuksen toteuttaminen. Siis Ruumiin ylösnousemuksen.

Silloin vasta on taivaan ilo täydellinen, kun on vanhassa - vaikka kuolemattomassa ja ihanassa ruumiissaan iankaikkisesta iankaikkiseen.

• Ruumiin kirjoitti:

Sehän oli koko Jeesuksen työn huipentuma - ihmisen ylösnousemuksen toteuttaminen. Siis Ruumiin ylösnousemuksen.

Silloin vasta on taivaan ilo täydellinen, kun on vanhassa - vaikka kuolemattomassa ja ihanassa ruumiissaan iankaikkisesta iankaikkiseen.

Jeesus on "otettu" kristinúskoon, "että toteutuisi se mikä on kirjoitettu".

Maailman vanhin uskonto, juutalaisuus, joka syntyi jossain nykyisen Irakin seuduilla, on niin kristinuskon kuin islaminuskonkin pohjana.

Juutalaisuudessa ei ole koko Uuutta Testamenttia ja Islaminuskossa Jeesus on vain profeetta.

Kuinkahan hyvin uskotaan neitseelliseen syntymiseen, ylösnousemukseen jne.

Nämä "asiat" on ihmisten kanonisoimia eli Pyhiksi julistamia ja näin otettu Raamatun osiksi.

• tulipa mieleen ...
        Ruuneperi kirjoitti:

Jeesus on "otettu" kristinúskoon, "että toteutuisi se mikä on kirjoitettu".

Maailman vanhin uskonto, juutalaisuus, joka syntyi jossain nykyisen Irakin seuduilla, on niin kristinuskon kuin islaminuskonkin pohjana.

Juutalaisuudessa ei ole koko Uuutta Testamenttia ja Islaminuskossa Jeesus on vain profeetta.

Kuinkahan hyvin uskotaan neitseelliseen syntymiseen, ylösnousemukseen jne.

Nämä "asiat" on ihmisten kanonisoimia eli Pyhiksi julistamia ja näin otettu Raamatun osiksi.

Miksiköhän juutalaisuutta vanhan testamentin aikaan sanottiin? Taisi olla israelilaisuutta. Kun niitä sukukuntia oli 12. Vai hebrealaisuuttakohan se oli.

Juutalaiset odottavat Messiaan tulemista. Ja kristityt jo toista tulemista.

Minusta neitseellinen syntymä on kloonauksen ym valossa varsin helppoa uskoa. Ja ylösnousemuskin, kun kuolemattomuus tulee tieteen kautta toteutumaan.

• että jotakin "ihmeellistä" on elämässä ja myös kuoleman jälkeen.

Isokirja sanoo, säilytä lapsen uskosi, tai jotakin siihen viittaavaa, näin olen ajatellut uskoa.
      Miten voi selittää täällä eläessämme jo,niitä asioita joita kohtaamme.
      Olemme juuri sillä paikalla, sillä hetkellä, kun jotakin meille tapahtuu, eikö se ole johdateltu?

Tosin hyvin harvoin tulee mieleen kuoleman jälkeinen elämä/loppuminen, mutta uskon kuitenkin johonkin ihmeeseen, mitä se on, en tiedä?

Olen usein ajatellut, että miksi mieheni tuli karjalasta ja juuri tähän kolkkaan missä minä olin,tarvittiin sota ja hänen evakkotie, että kohtasimme, eikö siinäkin ole johdatus?
      Kysymyksiä, niitä löytyy, valmiita vastauksia vain puuttuu.
      Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi, näinkin jossakin sanotaan;)

• yksinkertaisuus!

sinun onnesi takia Suomi joutui siis sotaan ja menetti 80 000 miestä kaatuneina!Kaikki muut menetykset ja jälleenrakentaminen sen lisäksi.

• Hintriika*
        yksinkertaisuus! kirjoitti:

sinun onnesi takia Suomi joutui siis sotaan ja menetti 80 000 miestä kaatuneina!Kaikki muut menetykset ja jälleenrakentaminen sen lisäksi.

Osoitat itse juuri sitä, mitä nimimerkkisi paikalle olet kirjoittanut. Minä en usko kuolemanjäleiseen elämään, mutta täällä voisi elää ihmisiksi!

• SkillaN

voi asian kääntää, jos Sinusta todella tuntuu, että noin ajattelin.

En ehkä noin yksinkertaisesti kumminkaan ajatellut, tällä kertaa sota ajoi ihmiset tänne, sattui tuomaan minulle onnen, jota en muuten olisi luulut löytyvän.

Halu olla ilkeä on mahdollista noinkin.
        Löytäisitkö vielä jotakin, mihin voisit tarttua?

• ja evakkotien 400 000

karjalaisevakolle, ja pisti yhen kulukemaa juuri Varkautee, jotta Skillani sai miehen!
        tutkimattomia ovat Herran tiet.selvää johtatusta.

• ajastin

Ihmisten aikaansaannos on sota, tiesitkin sen.
        Mistähän johtuu sinun kärkevyytesi ja viisautesi aina oikeassa olemiseen? Ainakin uskot olevasi.
        Kohtaloa ihmisen sodan melskeessä Luoja voi ohjailla,niin monenlaisia elämän tiet ovat olleet.

Elämää tuonpuoleisessa ei kukaan voi tietää. Sanotaan sielun menevän taivaaseen. Sitä missä muodossa voi vain arvailla. Uskon kuitenkin jatkuvan. Ehkäpä joistakin tulee enkeleitä, jotka soittelevat harppua. Joskus saamme tietää senkin ja pidämme salaisuutena.

• tuollaista
        ja evakkotien 400 000 kirjoitti:

karjalaisevakolle, ja pisti yhen kulukemaa juuri Varkautee, jotta Skillani sai miehen!

kirjoitusta meidän puolikunnalla sanotaan???????
        Sitä sanotaan V.....luksi.

• ajastin kirjoitti:

Ihmisten aikaansaannos on sota, tiesitkin sen.
        Mistähän johtuu sinun kärkevyytesi ja viisautesi aina oikeassa olemiseen? Ainakin uskot olevasi.
        Kohtaloa ihmisen sodan melskeessä Luoja voi ohjailla,niin monenlaisia elämän tiet ovat olleet.

Elämää tuonpuoleisessa ei kukaan voi tietää. Sanotaan sielun menevän taivaaseen. Sitä missä muodossa voi vain arvailla. Uskon kuitenkin jatkuvan. Ehkäpä joistakin tulee enkeleitä, jotka soittelevat harppua. Joskus saamme tietää senkin ja pidämme salaisuutena.

Ei SkillaN väittänyt olevansa oikeassa. Kuinka voisi ollakaan kun emme näistä asioista kukaan tiedä, olettamuksia vain meillä on.

Täällä saa esittää mielipiteensä jokainen, sinäkin.

Ei SkillaN ihannnoinut sotaakaan, kertoi vain ihmiskohtaloista, johdatuksesta.

"Joskus saamme tietää senkin ja pidämme sen salaisuutena", kirjoitat. Mikä salaisuus se silloin enää on.

• ja evakkotien 400 000 kirjoitti:

Jos et pysty pysymään otsikon aiheessa, voinet sentään olla kirjoittamatta!

• komentele!!!
        Ruuneperi kirjoitti:

Jos et pysty pysymään otsikon aiheessa, voinet sentään olla kirjoittamatta!

itehän hää, pirtin emännyys, tähän sekotti evakot ja sovat.

• ajastin

Viesti vääräänpaikkaan änkesi. vastaukseni oli voipyhälle yksinkertaisuudelle.
        Ja se salaisuus menee mukana, joten on vain se.
        Ruuneperi, kirjoitin kyllä juuri tästä asiasta,
        Mehän emme tiedä, mutta kuvittelemme.
        Ainoa asia miksi uskon elämään tuonpuoleiduudessa on unet jotka ovat toteutuneet. Joskus muutaman viikonkin päästä. Minähän en voi tietää tulevaa, niin se
        tieto on tullut jostakin.
        Skillan on oikeassa, me emme määrää kohtaloamme kuin nimeksi. Sodan määräsi ihmiset, kohtalot ovat Luojan käsissä. Niinkuin ylösnousemus. Hyvää jatkoa meille kaikille.

• komentele!!! kirjoitti:

itehän hää, pirtin emännyys, tähän sekotti evakot ja sovat.

Jos tälläinen "jumala" olisi olemassa, miksi se sallii tällaisen maanpäälisen helvetin? Miksi kurjuudet,sodat, eriarvoisuudet,ahneudet ja alistamiset ym vastaavat ihmisten kiusaukset? Nukutaan rauhassa nurmen alla arkussa tai jossakin tuhkana pystissä. Onnemme me olemme saaneet läheltä tai kauempaa pidetään se omanamme.

• kai75

näkevät.
      Itse toivon kuitenkin parasta paikkaa, ainaki minä.
      Siis vihreitä niittyja ja kirkas vetisiä puroja.
      Tämä siitä syystä että varmaanki olen aina lukenut kirjasta ne mieluisammat asiat.
      Täällää ollessamme, sanoisi suurin osa on saanut kohdalleen "kärvennystä" kohtuudella.
      Niin eikös lähtiää aina muistella sen parhaista teoista, huonommat unohtaen.
      Näin Elonkuun loppu aikaa eläen.
      Jos toiveita voisi esitää ehkä toiveena olisi päivän perhonen kauniina lämpimänä päivänä lennellen.
      En kuitenkaa haluaisi takaisin miksikää änkyrä madoksi.
      ps. serkkuni kylläkin sanoo joudut helvettiin lämmittäjaksi ja vuoron vaihtoa ei tule. (toimii pastorina pohjoisessa)

• rähmä.

Kyllä meitä on paljon henkisesti sairaita?

• rähmä. kirjoitti:

Minä uskon tekniikkaan.
        Minä uskon, että tulee aika, jolloin osataan imuroida meidän vanhan ja raihnaisen ruumiimme yläosasta, aivoista, kaikki se tieto ja taito, jota olemme oppineet elämämme aikana, jonkinlaiseen muistitikkuun.
        Sitten vanha ruumiimme hävitetään ja uusi pannaan jollain tavalla alulle.
        Kun epeli on riittävästi kasvanut, niin se muistitikku tyrkätään tuohon uuteen päähän ja
        simsalapim,
        sillä lapsukaisella on kokeneen ihmisen tiedot ja taidot pikku päässään.
        Lapsosen ei tarvitse enää kaikkea opetella kantapään kautta uudelleen.
        Voi mikä säästö esim. koulukustannuksissa.

• vaikerra
        rähmä. kirjoitti:

sano.

• Hintriika*
        Jopel kirjoitti:

Minä uskon tekniikkaan.
        Minä uskon, että tulee aika, jolloin osataan imuroida meidän vanhan ja raihnaisen ruumiimme yläosasta, aivoista, kaikki se tieto ja taito, jota olemme oppineet elämämme aikana, jonkinlaiseen muistitikkuun.
        Kun epeli on riittävästi kasvanut, niin se muistitikku tyrkätään tuohon uuteen päähän ja
        simsalapim,

Sellaista muistitikkua ei ikinä tule olemaan, joka estäisi itse kutakin tekemästä omia tyhmyyksiään. Onneksi! Elämän suola on kokemuksissa ja niiden kautta oppimisessa.

Ja jokaisella on oikeus lapsuuteen, nuoruuteen ja sitten "viisastuneena" olemiseen. Sen jälkeen tulee loppu. Slut på svenska.

• Liisilä
        Jopel kirjoitti:

Minä uskon tekniikkaan.
        simsalapim,

Tämä vastaus on kaukana henkisyydestä. Minäkin uskon tekniikkaan.
        Nyt maaseudulla jo kait puretaan lankapuhelinlinjoja. Aikanaan vuosien kuluttua puretaan kaikki ikävät, viljelysten yli vedetyt sähkölinjat, jotka riesaksi 40-luvulla Suomea sähköistettäessä saatiin talonpojan kierrettäviksi työmaallaan.

Juu, sitten tekniikka on kehittynyt niin, ettei sähkö enää pylväiden johdoissa kulje. Sitä otetaan auringosta tai maasta joillain ihmeaparaateilla, jotka tekniikka on kehittänyt.
        Tulevat polvet näkevät ja kokevat kummia.
        Kelpaa meidän kylkeä kääntää.

• Se sama paikka on tullut tuta minullekin.
        Sain lohdutuksen ystävältä.Pyhä Pietari jakoi ihmisiä eri osastoihin Taivaan portilla. Nainen oli menossa sinne ja kysyi, miksi tuolla oikealla puolellla on vain yksi ihminen joka on hyvin yksinäinen lautasella pari nakin pätkää kaikki riemu ja iloisuus poissa.

Minua syntistä naista viet vasemmalle puolelle joka on täynnä iloisia ihmisiä, pöydät notkuvat herkkuja,hedelmiä,viiniä vanhat harput soittavat harpuillaan kaunista musiikkia. Pietari vastasi, ei yhdelle ihmiselle kannata valmistaa herkullista ruokapöytää. Mene tuonne toisten harppujen joukkoon he saavat parhaat olot täällä.

Joten en enää pelkää kun helvetillä uhkaillaan ja syntiseksi naiseksi on nimitelty.

• Kiireen jarru

Älkää ihmeessä kiiruhtako. Ei olla ihan vielä NIIN vanhoja.
      Anoppi on vajaa 20 vuotta minusta vanhempi, hänestä nyt on vastuu. En ollenkaan jouda omaa kohtaani ajatella ensi lähtijäksi.
      Ihmettelen vaan monessa muussakin asiassa ja asenteissa, saanko vuoroani koskaan: sanoa mielipiteeni, kehua osaamistani, olla pätevä jne.

Yrittäessäni nuorena olla hyvä miniä, paras, panin itseni vapaaehtoiseen pakkopaitaan. Nyt alan löystyä, kun en jaksaisi.
      Toivon, ettei olisi kiirettä luopua elämästä. Lapsenlapset etusijalle. Siinä ne taivaan kuvat saapuvat.

• Totta vissisti taivaaseen menen, kaikkien rakkaitteni tykö. Ei mun psyykeni mitään helvettiä kellekään pysty kuvittelemaan, en pahimmalle hirmurikollisellekaan.

Mun taivaassa on eri osastoja. Me hyvinvoivat emme tarvitse niin hyviä oloja enää, kai ne annetaan kaikenmaailman kodittomille ja kärsineille. Kuoleman jälkeen kaikki on oleva OIKEIN, tähän "tietoon" olen elämäni ripustanut.

Kuolema kirkastaa elämän, sanoi joku joskus. Joka päivä minä kuolemaa ja kuolemaani puhuttelen, sehän on osa elämää. Ihan olennainen osa ja lopultakin ainoa asia, joka jokaisen kohdalla on varmasti totta.

• tulee nyt otettua kuitenkin kantaa tähän,koska omat mielipiteeni ovat aivan poikkeavat.
      Koska olemme kaikki elävät oliot-eliöt täällä mapallolla samaa luontoa,ei ihminen sen arvokkaampi kuin mikään muukaan.
      Elämä on kiertokulkua....ruumis maatuu uudeksi luonnoksi joko haudassaan tai tuhkana.
      Ns.sielu on vain energiaa,siis voimaa,jota meillä vain on eri tavalla.Se energia siirtyy myös käytettäväksi tähän kiertokulkuun joko hajoten eri kohteisiin,tai...ehkä joku tai jokin onnistuu "nappaamaan" siitä enemmän kuin joku toinen.
      Minusta tämä on ihan mukava ajatus....ja elämä jatkuu....

• ihan omassa pääsäni hautunut,muotoutunut ajatus.
        Siksipä onkin lohdullista...ei mitään hätää "kuolemasta".
        Itse vain siirryn kuollessani muun luonnon käyttöön.

• 1943

että tulevaisuus on ikuista unta. Kuten silloin, kun on leikkausta varten nukutettu. Joka kerta minusta on tuntunut kamalalta herätä.

• etsivivä-amadeus

Oli niin hauskaa luettavaa,joskin ivakirjoituksiakin joukossa.
        Minä en ymmärrä SkillaNiin kohdistuvaa vainoa.
        Kirjoitti Hän mitähyvänsä Kahvipirtin ulkopuolella,aina samat hyökkäykset kirjoituksia kohtaan.
        Kuka inhimillinen ihminen saa jonkinasteisia(kiksejä)pilkkakirjoituksistaan.

Siihen taivasasiaan.
        Minulla on niin epämiellyttäviä sukulaisia siellä odottamassa,että en voi sanoa:jälleennäkemisen ihanassa toivossa.
        Niitä asioita mietin paljonkin,kun reilu parikymmentä vuotta sitten hautasin poikani.

Parapsygologiaa luin paljon.Raamattu ei minulle auennut,olinko niin syntinen,tiedä häntä.
        Polttohautauksen olen sopinut lasteni toimittamaan ja mahdollisimman halvan arkun.
        amateuksen taivastie vähän kivinen

• sielun

irtautuvan kehosta ja leijailevan pois, sielu on kuin kaasupurkaus joka huuruisena aamuna kohoaa korkeuksiin.

• Tiedonjanoinen

Missä ja kenen sielun?

• Tiedonjanoinen kirjoitti:

Missä ja kenen sielun?

Olin vierellä kun äitini kuoli, en nähnyt mitään sielua. Sormen puristus mutta kuulin viimeisen henkäyksen.

• sielun
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

Missä ja kenen sielun?

näki irtautuvan kenen ja missä mäkkylässä on unohtunut mutta tiedetään kummittelun jatkuvan vieläkin sillä seudulla.

• Hintriika*
        sielun kirjoitti:

näki irtautuvan kenen ja missä mäkkylässä on unohtunut mutta tiedetään kummittelun jatkuvan vieläkin sillä seudulla.

Eikös se ole niin, että mitä vanhempi rakennus, mieluiten kartano tai linna, sitä enemmän irtonaisia sieluja niissä kummittelee. Ainakin tarinoiden mukaan.

Minä en ole onnistunut näkemään yhtään kummitusta. Olisiko vika näössa vai siinä, etten ole sattunut oikeaan aikaan oikealle paikalle?

• sielun
        Hintriika* kirjoitti:

Eikös se ole niin, että mitä vanhempi rakennus, mieluiten kartano tai linna, sitä enemmän irtonaisia sieluja niissä kummittelee. Ainakin tarinoiden mukaan.

Minä en ole onnistunut näkemään yhtään kummitusta. Olisiko vika näössa vai siinä, etten ole sattunut oikeaan aikaan oikealle paikalle?

aamuna, myös eteerisyyteen taipuvana olen useitakin nähnyt jotkut teknikot pyrkivät pilaamaan näyn muka venttiiliviaksi yrittävät todistaa sen.

• Hintriika*

Päivän hauska uutinen löytyi lehdestä. Erään kylän pormestari Ranskassa on kieltänyt ankaran rangaistuksen uhalla kuolemisen, koska paikkakunnan hautausmaat ovat täynnä. Ukaasin voi lukea kunnan toimipisteissä olevista ilmoituksista.

Siinä kylässä siis ei päädytä mihinkään. Siellä on pakko jäädä elämään. Ainakin niin kauan kuin 70-vuotias pormestari on vallassa (kai hänenkin on noudatettava omaa määräystään).

• Ikuisen elämän salaisuus: ei rohtoja, ei troppeja eikä poppaskonsteja. Pormestarin määräys olla kuolematta riittää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe