Tanssin harjoittelu

ari

terve!

Oon 24 v nuori mies ja aloittelin tanssi harrastukset tossa kolme kuukautta sitten, foksia on harjoiteltu lähes joka viikonloppu ja tuli yhden kerran oltua tanssikurssillakin...vaan jotenkin tuntuu että ei se vaan ala luistaa :( perusaskel kyllä menee ja käännöskin mutta on jotenkin vaan tuntee itsensä kömpelöksi ja jäykäksi, eikä kehtaa mennä hakemaan ketään, onneksi tuttava piirissä on ollut tyttöjä jotka on opettanut... mutta ku harrastus kiinnostais eikä haluais antaa periksi...

12

2283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zöf

Kyllä se siitä, vaatii vain tanssikilometrejä niin että asiat alkavat sujumaan.
      Ja kuten jo totesit, ei saa antaa periksi.
      Nopeimmin opit kiemurat vakiparin kanssa, vaikka muut toista väittävätkin.

• olinsielläminäkin

Vähän on asioita joita elämässäni kadun katsoessani taaksepäin. Tuossa iässä, ehkä vähän nuorempana, olisin alkanut paritanssiharrastuksen jos olisin uskaltanut astua ulos sen aikaisen jengini arvostuksista. Kadun sitä etten uskaltanut.

Alle nelikymppisenä tuli sitten opeteltua. Foxin perusaskeleen opin vasta käytyäni kurssin uudelleen. Pitkään meni ennen kuin opin erottamaan eri tanssit toisistaan Valssi ja foxi tulivat ensín tutuiksi. Mitä tää on? Aina piti katsoa miten muut menee ennekuin uskalsi hakea.

Älä opettele itseäsi valmiiksi neljän seinän sisällä. Parketti ja treenit ovat kuitenkin aina eri asioita. Häpäise itsesi parketilla. Pitää mielen virkeänä ja vapautuu samalla esiintymispeloistaan. Ei todellakaan ole vakavaa jos mokaat. Itsensä häpäiseminenkin on vain sinun pääsi sisällä, se vain tuntuu siltä . Tanssinaiset ja miehet näkevät pian jos olet tosissasi harrastuksen suhteen. He seuraavat (valtaosa) sinun kehitystäsi "hyvällä silmällä".

Itse olen aivan alusta asti löytänyt mukavia tanssitettavia. Hae vähän itseäsi parempia daameja. Tansseissa, sen harrastajissa on ihmisiä jotka suhtautuvat tanssiin eettisesti eivät ilon kautta. Heidän takiaan, kun olet oppinut, hae myös silloin tällöin itseäsi huonompia. Jos näin teet, mikään ei voi estää sinua tulemasta hyvin suosituksi ihmiseksi tanssijoiden keskuudessa. Muista kuitenkin huolehtia omasta tanssimielihyvästäsi. Ripaus etiikkaa ei ole pahasta sillointällöin, se saa sinut tuntemaan itsesi hyväksi ihmiseksi. Siitäkin saa iloa.

• Sitä-silloin

Pimppiä piisaa . Nuorta- ei enää viitti vanhoja YLI 35V.Arvonsa-menettäneitä--- Siis Markkinat-Määrää Arvon Tansseissakin

• Kuulostaa tutulta. Alussa mikä tahansa uusi asia voi tuntua vaikealta. Minkä tahansa uuden tanssin perusaskelkin tuntuu vaikealta niin kauan kuin askellusta pitää miettiä tanssin aikana. Riittävä määrä harjoittelua saa askeleet ja jopa kuviotkin sujumaan automaattisesti. Päätät vain minkä kuvion teet ja muu sujuu silloin "itsestään".

Tanssimaan oppii vain tanssimalla. Kursseilla myös kannattaa käydä, jos sopivia kursseja on tarjolla. Myös opetus-DVD voi olla hyväksi avuksi:

http://www.tanssistudiot.fi/showpage.php?id=33

Videonäytteitä DVD-levyltä:

http://www.tanssistudiot.fi/showpage.php?id=32

• joo...

No joo kyllä se perusaskel alkaa jo oleen takaraivossa, ja kääntyminenkin jotenkin sujuu mutta muuten sitä vaan ei osaa olla rentona ja sit vielä törmäilee jatkuvasti johonkin, ja jos koittaa kääntyä niin aina joku on edessä...noo ehkä se vaan pitää harjoitella, jos vaikka joskus oppis...

• noin periaatteessa
        joo... kirjoitti:

No joo kyllä se perusaskel alkaa jo oleen takaraivossa, ja kääntyminenkin jotenkin sujuu mutta muuten sitä vaan ei osaa olla rentona ja sit vielä törmäilee jatkuvasti johonkin, ja jos koittaa kääntyä niin aina joku on edessä...noo ehkä se vaan pitää harjoitella, jos vaikka joskus oppis...

Sitten vain supliikilla loput.

• niinuli

itekki oon tanssimisen aloittanu vasta syksyllä ja aluksi olikin tosi vaikeaa,hävetti tanssia miesten kanssa kun tuntui että ne oli aina niin hirmu hyviä. mutta sitten kun alkoi olla sujut oman tanssitaitonsa kanssa niin tuntu että koko ajan meni paremmin. en ole käynyt koskaan tanssikurssilla mutta lavatansseissa on tullut käytyä melkein joka lauantai. Pitää vain luottaa itseensä ja unohtaa kuinka hyvin muut muka tanssii, tärkeintä on se fiilis mikä tulee tanssin myötä! :)

• maalais poitsu

Sama täällä, tossa marraskussa tuli kipinä uuteen harrastukseen, pikkuhiljaa alkaa foksi jotenki luistaa, tanssista tulee tosi mukava fiilis ja ku sitä voi harrastaa selvinpäin, melkeenpä kaikki kaverit suuntaa lauantaisin baareihin mut mua ei kiinnosta enää lainka :)

• niinuli
        maalais poitsu kirjoitti:

Sama täällä, tossa marraskussa tuli kipinä uuteen harrastukseen, pikkuhiljaa alkaa foksi jotenki luistaa, tanssista tulee tosi mukava fiilis ja ku sitä voi harrastaa selvinpäin, melkeenpä kaikki kaverit suuntaa lauantaisin baareihin mut mua ei kiinnosta enää lainka :)

mullakin on paljon kavereita jotka pitää mua ihan uunona kun en lähde niitten kanssa baariin rellestään vaan lähen ennemmin humppaan :)

• Päivi.-.-.Tanssitytsä
        niinuli kirjoitti:

mullakin on paljon kavereita jotka pitää mua ihan uunona kun en lähde niitten kanssa baariin rellestään vaan lähen ennemmin humppaan :)

"mullakin on paljon kavereita jotka pitää mua ihan uunona kun en lähde niitten kanssa baariin rellestään vaan lähen ennemmin humppaan :)"

Niin piti minunki bestikseni, kunnes sain kerran houkuteltua mukaan. Hurahti itsekin! :D

• tomppelit
        niinuli kirjoitti:

Minäkin pidin aivan toopejen touhuna, sitt kun opin tanssiin tajusin kuinka kivaa tää onkin ja mitenkä paljon pimppaa alkoi tulemaan , nyt onkin kusessa, niiden hoitamiseen ei aika tahdo riittää , mut uutta tekee vaan mieli.. Kyllä tanssi on mukavaa Sala pimppa --kin

• maalais poitsu
        niinuli kirjoitti:

Ne kaverit jää paljosta paitsi ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe