Suomi on lähettämässä miehiä Naton nopean toiminnan joukkoihin. Presidentti Halonen tuntuu pitävän toimia kalliin puoleisina. Suurimmat puolueet kannattavat sotaan lähtöä. Samalla aikaa poliiseja koulutetaan työttömiksi tai Viroon. Hoitsuja on jo kauan koulutettu muille maille.
Presidentti joutunee taipumaan. Pääministerillä näyttää olevan suurempia huolia. Näin se menee.
Presidentti toppuuttaa sotahulluja
19
1008
Vastaukset
- mieku
Kyllä koulutusta on järkevää antaa nuorille, sitä ei missään tapauksessa saa lopettaa, olemme EUssa ja työvoimalla vapaa liikkuminen, voivat hake työtä mistä haluavat jos Suomesta ei saa koulutusta vastaavaa työtä. Sehän on vapauden rajoittamista jos koulutuksia vähennetään.
Ne joukot ovat sekä Naton että EUn nopeantoiminnan joukoissa,, mitä se sitten liekkin milloinkin !- Maalaismies*
Täyspäiset valtiot kyllä kouluttavat henkilöitä omiin tarpeisiinsa eikä muiden sotiin kannata lähteä.
Ruotsi on ajanut itsensä kuralle maailman parantajana. Heillä ei ole enää armeijaa eivätkä poliisit kykene torjumaan lähes jokapäiväistä ryöstelyä.
Mieku oon sitä mieltä, että kunnon valtio ajattelee ensteks omia kansalaisiaan. - miekii
Maalaismies* kirjoitti:
Täyspäiset valtiot kyllä kouluttavat henkilöitä omiin tarpeisiinsa eikä muiden sotiin kannata lähteä.
Ruotsi on ajanut itsensä kuralle maailman parantajana. Heillä ei ole enää armeijaa eivätkä poliisit kykene torjumaan lähes jokapäiväistä ryöstelyä.
Mieku oon sitä mieltä, että kunnon valtio ajattelee ensteks omia kansalaisiaan.Iha sammaa mielt oon miekii, meil ei oo varraa ku oma maa asjohe hoitumissii.
Tarja Halosen kanssa samaa mieltä, miksi joka paikkaan on pienen maan tuppauduttava, eiköhän noillekin rahoille löydy tarpeita kotimaassakin.
Kouluttaminenkin on vähän kaksipiipuinen juttu, tottakai koulutusta, mutta ei vaan muiden maiden tarpeisiin, sitä koulutusta mitä kotimaassa tarvitaan.
Vapaatahan se on lähteä minne halutaan nytkin, mutta että valmiiksi toisille koulutetaan, sitä en oikein ymmärrä.- mieku
Sitäpä juuri,,ei minun tarkoitus ollut olla sitä mieltä että sotakoulutusta, vaan aivan ammattikoulutusta, ja eikö täältä kaiken aikaa olla menty jossain määrin ulkomaille töihin kun kotimaassa ei ole ollut työtä.
Ne arviot joita tilastot näyttää, eivät aina pidä paikkaansa, joku vuosi sitten piti olla maisteri pulaa vaan töitä ei kuitenkaan löytynyt ? Jos ihminen haluaa kouluttautua esim. hoitoalalle,hänen on varauduttava siihen, että naapurissa saa parempaa palkkaa.
Suomessa koulutus on ilmaista, ja täällä opiskelee paljon ulkolaisiakin, että kyllä suomalaisnuoretkin voivat kouluttautua varmasti edelleenkin haluamaansa ammattiin.
Ja jotkut haluavat armeijan jälkeen jäädä armeijan palvelukseen vakinaiseksi, se on heidän valinta.
Aina on löytynyt vapaehtoisia rauhanturvajoukkoihinkin en ole kuullut että sinne on pakko mennä...vain onko niin? - kantaa
Ihmettelen Halosen kannanottoa, istuuko hän kahdella tuolilla. Hänhän on oikein globalisoitumisen äiti, sitä globalisoitumista hän on vuosia jo huutanut.
Näinollen on hyvä että koulutetut hakeutuvat muille maille, vapaampiin yhteiskuntiin ja paremille ansioille.
Ilmainen - tai puoli-ilmainen koulutus on vain opistotason koulutuksissa. Yliopisto-korkeakoulu opiskelijat maksavat pääsääntöisesti itse koulutuksensa - velaksi. - kumyö
ollaa nii sammaa mielpidettäkkii
- sinkkiarkut
Kova on mielenkiinto sinne sotahommiin. Kun näistä asioista päättäjämme keskustelevat, on käydyt keskeskustelut kovasti päämäärähakuisia, NATO kiinnostaa, askel, askeleelta sinne vaan! Rahan menoa ei halutakaan laskea! Kyllä kansa maksaa...! Afganistanin menot ovat jo kasvaneet "yllättävästi". Ihmetellä täytyy kun miehiä nämä sotahommat kiinnostaa, vieläpä kaukana kotoa. USA:ssa on jo monilla sotahommissa olleilla sotilailla mieliala-ongelmia. Kultuurishokkia varmaan ja julmuuksien kokemisesta aiheutuneita..
Tunnetko tuota palstan ylempää johtoa, kun tämä juttu saa olla täällä näin kauan?
Kun kysyin "kaatuuko hallitus", niin juttu lähti kuin leppäkeppi tuonne politiikan osastolle.
Siellä on kuitenkin niin lapsellisia juttuja, että kävin noukkimassa sen pois.- Maalaismies*
En tunne henkilkohtaisesti ylempää johtoa, mutta olen suhtautunut myönteisesti ylläpidon ja sheriffin toimintaan. Et tainnut liikkua sivustollamme ennen shefun tuloa. Täällä oli niin hillitön meno, että minkäänlainen järjellinen kirjoittaminen ei ollut mahdollista. Varsinkin naisten kimppuun (nyt on naisten päivä, ONNEA naiset) käytiin uskomattomalla tavalla.
Jos joku paikka ei sovi minulle, en ole siellä. - Mieku
Maalaismies* kirjoitti:
En tunne henkilkohtaisesti ylempää johtoa, mutta olen suhtautunut myönteisesti ylläpidon ja sheriffin toimintaan. Et tainnut liikkua sivustollamme ennen shefun tuloa. Täällä oli niin hillitön meno, että minkäänlainen järjellinen kirjoittaminen ei ollut mahdollista. Varsinkin naisten kimppuun (nyt on naisten päivä, ONNEA naiset) käytiin uskomattomalla tavalla.
Jos joku paikka ei sovi minulle, en ole siellä.Kyllä Halonen on jo allekirjoittanut, sopimuksen nopeantoiminnan joukkoihin liittymisestä.
Sitä eipäs juupas peliä..sehän on sitä politiikkaa, kyllä minusta on mielekästä keskustella tällä tasolla mielipiteistä, tulee vaan enemmän kannanottoja kun on eriäviä mielipiteitä. - Maalaismies*
Mieku kirjoitti:
Kyllä Halonen on jo allekirjoittanut, sopimuksen nopeantoiminnan joukkoihin liittymisestä.
Sitä eipäs juupas peliä..sehän on sitä politiikkaa, kyllä minusta on mielekästä keskustella tällä tasolla mielipiteistä, tulee vaan enemmän kannanottoja kun on eriäviä mielipiteitä.Suomi saa (kerjää) pisteitä hyvästä talouden hoidosta. Se tarkoittaa rahavirtaa ulos maasta. Ulkomailta katsottuna taloutemme hoito on mallikelpoista. EU:lle on maksettu mitä se pyytää. Sotatoimiin raha riittää, mutta se ei tarkoita oman maan eikä edes EU:n puolustusta.
Sisäinen turvallisuus heikkenee näillä toimin. Raha ei riitä avointen poliisi- eikä hoitajien virkojen täyttämiseen. Valtio itse jättää vakinaistamatta omat pätkätyöläisensä. Se ei ole viisasta talouden pitoa. Turvattomuus ja epäjärjestys lisääntyvät. Maalaismies* kirjoitti:
Jos joku paikka ei sovi minulle, en ole siellä.Kuulehan, maalaismies, olen eri mieltäkanssasi kv. naistenpäivästä. Meidän seinäkalenterimme mukaan se on huomenna, 8.3. koko päivän.
Muuten kirjoittelet kyllä viisaasti. Ei minulla siihen ole mitään lisättävää.
Sen sijaan hänelle, joka ihmetteli Halosen kantaa suhteutettuna tämän puheisiin globalisaatiosta,
minulla on yksi kysymys:
Onko globalisaatio todellakin sitä, että me suomalaiset kustannamme kansalaisiamme sotimaan Naton lippujen alla minne milloinkin?
Sitähän markkinoitiin tasa-arvon ja hyvinvoinnin jakamisena koko maapallon väestölle.
Tähän mennessä on globalisoitu lähinnä työpaikat sinne, missä työvoimaa voi halvimmalla riistää.
Samalla globalisaatio ainakin minun korvissani kuulostaa kolmen ärrän perrrkelettä pahemmalta kirosanalta.- ville vallaton
Venlastiina kirjoitti:
Kuulehan, maalaismies, olen eri mieltäkanssasi kv. naistenpäivästä. Meidän seinäkalenterimme mukaan se on huomenna, 8.3. koko päivän.
Sen sijaan hänelle, joka ihmetteli Halosen kantaa suhteutettuna tämän puheisiin globalisaatiosta,
minulla on yksi kysymys:
Onko globalisaatio todellakin sitä, että me suomalaiset kustannamme kansalaisiamme sotimaan Naton lippujen alla minne milloinkin?
Sitähän markkinoitiin tasa-arvon ja hyvinvoinnin jakamisena koko maapallon väestölle.
Tähän mennessä on globalisoitu lähinnä työpaikat sinne, missä työvoimaa voi halvimmalla riistää.
Samalla globalisaatio ainakin minun korvissani kuulostaa kolmen ärrän perrrkelettä pahemmalta kirosanalta.Venlastiina. Kyllä SUOMEA viedään Natooon,kuin pässiä,joka on liekassa.Ennustan.Tulee olemaan vaikeuksia joidenkien naapurivaltioiden kanssa.
ville vallaton kirjoitti:
Venlastiina. Kyllä SUOMEA viedään Natooon,kuin pässiä,joka on liekassa.Ennustan.Tulee olemaan vaikeuksia joidenkien naapurivaltioiden kanssa.
Tai niin kuin käärmettä pulloon!
- Maalaismies*
Venlastiina kirjoitti:
Kuulehan, maalaismies, olen eri mieltäkanssasi kv. naistenpäivästä. Meidän seinäkalenterimme mukaan se on huomenna, 8.3. koko päivän.
minulla on yksi kysymys:
Samalla globalisaatio ainakin minun korvissani kuulostaa kolmen ärrän perrrkelettä pahemmalta kirosanalta.Kiitos Venlastiina, viisas kuin mikä, minä tyhmä vaikkakin päivän edellä huomista niin kuin tietenkin kaikki paitsi että naisten päivä on silloin ja minä jo nyt ajattelen sitä, koska naiset pitävät paitsi Venäjää myös maailmaa pystyssä ja siksi heitä aliarvioidaan koska miehiä harmittaa suunnattomasti heidän etevämmyytensä. Huomenna toivotan taas hyvää naisten päivää.
Tämän päivän Suomen Kuvalehden artikkeli kertoi Risto E.J. Penttilän (Evan pomo) suunnan muutoksesta.
Hän on tähän asti vaatinut Presidentille pienempää valtaa ja kiireesti Natoon menoa.
Nyt tuo nuori vaikuttajaälykkö sanookin, että Presidentin valtaa on lisättävä ja Natoon ei ole mitään kiirettä.
Mistähän moinen johtuu?
Tuoko ikä uusia ajatuksia?
Pyrkiikö hän johonkin hommaan, johon tarvitaan Presidentin hyväksyntä?- Maalaismies*
EU:huumassa meillä alettiin kiireesti siirtää valtaa eduskunnalle, so. pääministerille. Jopa Erkki Tuomioja loihe lausumaan, että presidentin tehtäväksi jää nauhojen leikkaaminen edustustilaisuuksissa. Myös sellainen ihmeellinen huoli ilmaantui kuin että presidentille ei löytyisi lautasta saati paikkaa yhteisillä työillallisilla.
Kävi kuitenkin ilmi, että presidentti oli edelleen valokuvissa eturivissä ja että lautanen aina löytyi pressalle ja että liikemiehille oli eduksi, jos presidentti oli ulkomaanmatkan vetäjänä. Näin raadollinen on tämänkin asian ns. totuus.
Presidentin valinnassa on vain poliitikkojen kannalta sellainen hankala juttu, että kansa saa päättää kenestä pressa. Kansalla kun on taipumus äänestää väärin. Maalaismies* kirjoitti:
EU:huumassa meillä alettiin kiireesti siirtää valtaa eduskunnalle, so. pääministerille. Jopa Erkki Tuomioja loihe lausumaan, että presidentin tehtäväksi jää nauhojen leikkaaminen edustustilaisuuksissa. Myös sellainen ihmeellinen huoli ilmaantui kuin että presidentille ei löytyisi lautasta saati paikkaa yhteisillä työillallisilla.
Kävi kuitenkin ilmi, että presidentti oli edelleen valokuvissa eturivissä ja että lautanen aina löytyi pressalle ja että liikemiehille oli eduksi, jos presidentti oli ulkomaanmatkan vetäjänä. Näin raadollinen on tämänkin asian ns. totuus.
Presidentin valinnassa on vain poliitikkojen kannalta sellainen hankala juttu, että kansa saa päättää kenestä pressa. Kansalla kun on taipumus äänestää väärin.Tuossa taannoin esitin ajatuksen, voiko maan johto vaihtua, siis pääministeri, kesken vaalikauden?
Onhan se mahdollista, jos valtapuolue vaihtaa puheenjohtajaa. Tuskin uusi puheenjohtaja antaa entisen jatkaa pääministerinä.
Pääministeriksi voi siis nousta vaikka kuinka hyvä puoluepukari, mutta millainen Oy Suomi Ab:n johtaja hän on?
Voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta miten on ulkopolitiikan tuntemus?
On siis hyvä olla siirtymäkauden tasaaja.
Siksi minä kannatan kansan valitsemaa Presidenttiä, jolla on myös valtaa jarrutella ja ohjailla kansakunnan menoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889