Verokevennykset 2008

..vähän villoja

Työeläkkeensaaja, huomasitko helmikuun, 2008, eläkkeessäsi veron kevenemisen? Paljon puhuttiin ennakkoon siitä, että eläketulon verotus kevennetään palkkatuloverotuksen tasolle. Miten kävi?
Verolaskuri löytyy sivulta www.vero.fi Kokeile paljonko menee veroja samansuuruisesta eläke- ja palkkatulosta. Tarkistus kannattaa.

11

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdoton yhtälö vanhalle, j...

Kai se keveni, ei ole helppo vertailla, kun yksinäisellä on erilainen verokohtelu kuin avioliitossa olevalla. Vähennyksistä johtuen.

• Yhteisverotushan on poistettu jo ajat sitten.
        Erilainen kohtelu on vain kansaneläkkeissä. Pientä työeläkettä saava puoliso ei saa lainkaan kansaneläkettä, kun otetaan huomioon.

Mistä ihmeen vähennyksistä? Eihän tavallisella eläkeläisellä ole oikeus kuin minimaaliseen eläketulovähennykseen!

• sen verotusprosentista,

Itselläni verotus laski 3 %.Vähänhän se on, mutta kuitenkin jonkun euron saa enemmän käteen.

• villat

Vaimolla netto nousi 655E:sta 895E:oon sisältäen siis eläkkeen korotuksen mukaan lukien paikkakuntakalleusluokan poiston.
      Muita muutoskia ei tapahtunut.

Verotus, ml kunnallisveron 0,75% korotus, kiristyi 11% > 13%:iin.

Oma %:ni putosi 28,5:stä 25,5:een.
      On edelleen 4% korkeampi kuin vastaavasta palkkatulosta menisi.

• villat

Väärin kilkuteltu.

895E pitää olla 805E!

• uusittu

en osaa katsoa veroprosenttiani, mutta näen ja lasken sen tuloistani. Saan nyt eläkettä n. 30 euroa enemmän kuin viime vuonna. IHAN HIRVEÄ korotus. Kyllä meitä linssiin vedettiin taas kerran ja hyvin vedettiinkin. Eläkesäätiöt tietysti huokailevat että "huh, miten paljon!", mutta mitä saat 30 eurolla? Ei siitä todellakaan voi edes panna "sukan varteen" yhtään senttiä. Kaikki on kallistunut, ihan kaikki.
      Samalla viivalla emme ole palkansaajien kanssa, mutta meillähän menee hyvin! On kituuttamalla hankittu kaikki, mitä tässäkin huoneessani on.

Hammashoito mm. on aivan retuperällä meillä vanhenevilla ihmisillä. Kunnallinen hoito on leväperäistä ja yksityinen on kamalan kallista.
      Vaan - ollaan sentään suomalaisia ja se on ilo, se!

• kai-man

Verotettu eläketulosta.
      Jää vielä kaupassa käyntii vaikka % on 32.

• 84-vuotias henkilö sai pienet korotukset sekä vähäiseen työeläkkeeseensä että kansaneläkkeeseen.
      Veronkevennyksen jälkeen tilanne on seuraava:
      Työeläke 2007 /netto 408,37 €
      Työeläke 2008 /netto 393,94 €
      Vero kevensi tilipussia työeläkkeen osalta 14,43 €
      Kansaneläke 2007/netto 386,05
      Kansaneläke 2008/netto 372,40
      Vastaavasti se keveni kelan osalta 13,65 €
      Piti oikein ottaa kynä ja laskea paperille, mutta tulokseksi tuli, että tämä iäkäs henkilö saa tänä vuonna elämiseensä 28,08 € VÄHEMMÄN kuin viime vuonna.
      Että tällainen "veronkevennys", ja ihan tosi!

• tapahtunut.

Eläke 1 000€, pidätys viimevuonna 16%, tänävuonna 16%.

• Ekonomistit pelkäävät, että eläkeläiset alkavat säästämään liian suurista eläkkeistään.
      Säästävä eläkeläinen on markkinatalouden kauhistus.
      On paljon parempi, että eläkeläisten eurot ovat eläkerahastojen ekonomistien asiantuntevissa näpeissä tuottamassa yhteiskunnalle vaurautta, kuin tuottamattomana eläkeläisen sukanvarressa.

• keveni

työ-eläke.4,55 euroa vähemmän käteen,ja minä tyhmä kun luulin että saan muutaman kympin enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1809
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe