Olen siis 26-vuotias ja polttanut 14 vuotta tupakkaa. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa lopettamiseen. Olen ns. sosiaalinen polttaja nykyisin. Tupakkaa menee aina nollasta sataan per. pvä. Poltan jos poltan ja jos en niin sitten en. Kauheeta haloota moisesta tavasta..
Olen nainen ja koko meidän silloin aikoinaan tupakanpolton aloittaneiden porukan ainoa joka vieläkin polttaa, ja en häpeä yhtään. Jos kerran aloittaa niin miksi lopettaa? Terveys? Joo mennyttä jo. Ympäristö? Nekin polttaa. Julkiset paikat? En polta häiritsevästi. Miksi tuomita mun tapani ku en kerran tyrkytä niitä.
Olen 26
10
1220
Vastaukset
- smokin'
Saat paremman olon, sun elämä paranee helvetisti kun et polta. Tupakka on perseestä - we don't need that shit.
- Mutta muista!!!!
Älä sitten,kun sairastut keuhkosyöpään,keuhkoahtautumatauniin..tai..tai..tai jne..Hae apua KUNNALLISESTA terveyspiiristä..Mene yksityis puolelle,että et törsää meidän verorahoja..Kun olet noiiiiiin!!Uhmakkaan ylväs"
- ja kun vetelet
50 kymppisenä polkuja pitkin hengästyneenä joka askeleella ja räit keuhkojas pihalle ja syleksit mustia räkäklimppejä ja naama on keltainen,niin muistele tuota nuoruuden syvää intoa tehdä kaikki väärin.Minä aloitin 13 vuotiaana ja nyt kadun katkerasti tupakoinnin aloittamista silloin.Olen lopettanut nyt röökin polton ja hengitys kulkee jo paremmin ja en haise enää kun raato.Minä pelkään keuhkoahtaumatauitia kun ruttoa siksi katson viisaimmaksi olla ilman.Siihen kuoleminen on kauheaa kun hiljakseen tukehtuu.
- vuotias mies
Jos poltat askin päivässä saat tienata sitä varten parisen sataa euroa kuukaudessa, maksaa siitä verot, ostaa lopulla tupakkaa ja maksaa siitäkin verot. Olet siis iloinen veronmaksaja, maksat tällaisia ylimääräisiä veroja joiden maksaminen on täysin vapaaehtoista ja itsestä kiinni. Täysin.
Sen lisäksi rupsahdat tupakan vaikutuksesta ennen aikojasi, haiset kaiken aikaa pahalle ja sääliksi käy sitä (niitä?) jonka kanssa harrastat seksiä, tupakoivan naisen intiimeimmät paikat eivät ole mikään miellyttävä tuttavuus. Nimimerkki kokemusta on. Tosin se on asia jota kukaan rakastaja ei kehtaa naiselleen kertoa mutta karu tosi kuitenkin.
Onnea joka tapauksessa valitsemallesi tielle. Kehoittaisin kuitenkin tulevaisuutta silmällä pitäen kokeilemaan olla jonkin aikaa vaikkapa muovipussi päässä niin saa vähän esimakua miltä tuntuu tukehtua kuoliaaksi. Se kun on aika suurella todennäköisyydellä edessä. Siinä vaiheessa tupakanpolton lopettaminen on sitten jo myöhäistä eikä auta mitään, ymmärrät varmaan sen. - Vanamo Linnea
"Julkiset paikat? En polta häiritsevästi." Oletko varma? Et itse pysty arvioimaan kuinka paljon tupakointisi muita häiritsee, sen pystyvät kertomaan vain häirityt, jotka useimmiten ovat liian hyvinkasvatettuja sanoakseen, että savu häiritsee ja inhottaa.
Minua on ruvennut ärsyttämään se, että kun sisällä ei enää juuri missään saa polttaa, kadulla kävellessä joutuu haistelemaan toisten savuja vähän väliä. Okei, niistä pääsee eroon kävelemällä mahdollisimman nopeasti sauhuttelijan ohi, mutta kun sitä tapahtuu monta kertaa päivässä, se ärsyttää. Kaikki kauppakeskusten yms. paikkojen ovenpielet ovat täynnä tumppeja ja kessuttelijoita niin, ettei ovesta pääse läpi sukeltamatta savupilveen. Tekisi mieli huomauttaa, että menisivät kauemmas, mutta kun ei kehtaa tai uskalla.- toimi seuraavasti
rupea käymään punttisalilla ynnä aloita perehtyminen karaten maailmaan.
Jo varsin pian voit huoletta mainita- jopa kärkevään sävyyn- niile ovenpielien tupakanorjille-eikä tarvitse pelätä saavansa "luuvitosesta". - Vanamo Linnea
toimi seuraavasti kirjoitti:
rupea käymään punttisalilla ynnä aloita perehtyminen karaten maailmaan.
Jo varsin pian voit huoletta mainita- jopa kärkevään sävyyn- niile ovenpielien tupakanorjille-eikä tarvitse pelätä saavansa "luuvitosesta".En usko, että karatesta olisi apua. Olen 160-senttinen täti, juuri sellainen, joka on useimmille puolta nuoremmille näkymätön. Lisää pituutta heti, vai miten se laulu nyt menikään? Olen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen, joten tuskailen usein itsekseni "eikö ne nyt ymmärrä mennä kauemmas" kehtaamatta sanoa.
Tosin muutkin oviaukon tukkeena seisovat kuin tupakoitsijat ärsyttävät. Onko ihmisten ihan PAKKO jäädä seurustelemaan keskelle kulkuväylää? Tästä olen joskus sanonutkin, kun on sattunut huonompi päivä - ja saanut haistatteluja palkakseni. - angry...
Mennyt maailma ihan pelleilyksi. Itse kun olin lapsi ihmiset polttivat missä vain, eikä kukaan valittanut, vaikka ei savusta tykännytkään. Voi kamalaa, jos pari kerta päivässä joutuu kävelemään savun ohi...huh huh!!! Eiköhän sitä kaikkea muutakin paskaa joudu haistelemaan. Antaa ihmisten itse tehdä päätöksensä pilaako terveytensä vai ei.
Jos tupakka kuuluu jonkun elämään, nii voi sen edes yrittää sulattaa. Jos ei miellytä nii kävelee sit nopeasti ohi tai ei seurustele sellaisten ihmisten kanssa jos se on niin kamalaa... Ei sitä töykeä tarvitse olla.
Toki itse jonkin verran polttavana, otan aina huomioon ystävät jotka ei polta. Kysyn saanko polttaa ja pyrin aina puhaltamaan savut eri suuntaan. Harva se tahallaan yrittää muita häiritä ja niin kun jo sanoin...ei se nyt maailmaa kaada jos silloin tällöin vähän haistaakin.
Se on kyllä hyvä, että ei tapoihin enää kuulu sisällä polttaminen. Sisällä omassa asunnossa polttavia en ymmärrä..Se kun pilaa asunnon arvon, alkaa kaikki vaatteita myöten haisemaan. Eikä tupakan hajussa voi nukkua. - vai vielä
angry... kirjoitti:
Mennyt maailma ihan pelleilyksi. Itse kun olin lapsi ihmiset polttivat missä vain, eikä kukaan valittanut, vaikka ei savusta tykännytkään. Voi kamalaa, jos pari kerta päivässä joutuu kävelemään savun ohi...huh huh!!! Eiköhän sitä kaikkea muutakin paskaa joudu haistelemaan. Antaa ihmisten itse tehdä päätöksensä pilaako terveytensä vai ei.
Jos tupakka kuuluu jonkun elämään, nii voi sen edes yrittää sulattaa. Jos ei miellytä nii kävelee sit nopeasti ohi tai ei seurustele sellaisten ihmisten kanssa jos se on niin kamalaa... Ei sitä töykeä tarvitse olla.
Toki itse jonkin verran polttavana, otan aina huomioon ystävät jotka ei polta. Kysyn saanko polttaa ja pyrin aina puhaltamaan savut eri suuntaan. Harva se tahallaan yrittää muita häiritä ja niin kun jo sanoin...ei se nyt maailmaa kaada jos silloin tällöin vähän haistaakin.
Se on kyllä hyvä, että ei tapoihin enää kuulu sisällä polttaminen. Sisällä omassa asunnossa polttavia en ymmärrä..Se kun pilaa asunnon arvon, alkaa kaikki vaatteita myöten haisemaan. Eikä tupakan hajussa voi nukkua.Kun tupakoitsija kysyy saako polttaa hän itse asiassa ilmoittaa että nyt hän aikoo panna palamaan. Menepä sille sanomaan että ei saa. Heti menee herne nenään.
Huomaavaisista tupakoitsijoista joskus puhutaan, mutta sellainen lienee harvinainen ilmestys?
Tupakoitsija todellisuudessa lienee yleensä nikotiinin ja tottumuksensa orja. Siinä ei silloin juuri muita ihmisiä ajatella, kun pitää saada mielihalunsa tyydytetyksi.
Minuakin kieltämättä ärsyttää se, että monien laitosten ulko-ovella on tupakkamannekiineja esittelemässä typerää ja monin tavoin haitallista riippuvuuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889