Mietimme pariisinmatkaa heinäkuussa, mutta mahtaako se olla hirveän ruuhkainen ajankohta? Ja kuinka kauan ykkösnähtävyyksiin pitää yleensä jonotella (Eiffel, Louvre jne.). Mietimme hotelleista Best Western Opera Celte La Fayette -hotellia, olisiko kenelläkään siitä kokemuksia. Muutenkin kaikki vinkit ovat tervetulleita. Olemme vähän alle nelikymppinen pariskunta ja matkabudjettimme hotellin ja lentojen osalta on n. 700-1000 € yhteensä. Mistä matkatoimistosta matka kannattaisi varata?
Pariisi heinäkuussa?
9
2132
Vastaukset
- nmv
www.ebookers.fi ja jo vain löytyy reilulla 700 eurolla kahdelle hyvin matkoja majoituksineen. Minä tein juuri äsken hyvän löydön tuolta sivustolta
- fred1
Montako päivää aiotte olla, ajattelemallanne budjetilla ei kauaa Pariisissa juhlita.
- Nimetön
Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.
- ajankohdasta
Nimetön kirjoitti:
Budjetti olisi lentoihin ja hotelliin. Mielellään viikkoa ajteltiin. Eli ruoka, nähtävyydet ym. olemisen kulut on sitten asia erikseen.
Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.
Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse. - Jonottaja
ajankohdasta kirjoitti:
Heinäkuun sisälläkin on vaihtelua. Kerran matkustin aivan heinäkuun alussa, ja jonot olivat ok. Ainahan niitä Pariisissa toki on. Toisen kerran matkustin aivan heinäkuun lopussa. Silloin jäi väliin mm. Eiffel-torni, koska jonotus olisi vienyt jo alhaalla noin kolme tuntia, ja ylös asti menevää hissiä olisi saanut odottaa vielä pari tuntia.
Jos siis on varaa valita, mieluummin vaikka kesäkuussa. Hotellihinnoissa ei välttämättä silti ole suurta eroa.
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.
- Jonoon
ajankohdasta kirjoitti:
Lennot ja hotelli kannattaa varata erikseen, niin saa yleensä halvimmat tarjoukset hyödynnettyä. Olen havainnut, että matkatoimistojen tarjouspaketit eivät usein ole kummoisia tarjouksia verrattuna siihen, että varaa kaiken itse.Mihin te jonotitte alhaalla 3 tuntia? Eihän siellä jonoteta kuin hisseihin. Toiseen kerrokseen, joka on jo tarpeeksi korkealla, riittää pahinpaankin turistiaikaan tunnin jonotus.
- mantaH
Näin huhtikuussa Eiffelille piti jonottaa ensin alhaalla noin tunnin verran ja sitten 2. tasossa vielä puoli tuntia, että pääsi ylätasanteelle asti. Lennot saatiin n. 350 e/hlö Finnairilta, lähtö lauantaina ensimmäisellä koneella ja paluu maanantaina viimeisellä koneella. Hotelli (Citadines Apart Hotel Les Halles) varattiin Bookingin kautta, vajaa 140 e/yö/2 hlöä. Hotellin sijainti oli tosi hyvä eli Les Hallesissa, johon pääsi suoraan lentokentältä RER-junalla. Tästä myös hyvät metroyhteydet ympäri kaupunkia ja Seinelle n. 5 min kävelymatka. Eiffelin torni ehdottomasti paras koko reissulla. Seinen risteily oli hieno iltavalaistuksessa, vaikka satoikin vähän vettä.
- jonot
Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.
Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.
Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan". - ilman jonoa
jonot kirjoitti:
Emme siis jonottaneet kolmea tuntia, koska jätimme koko Eiffel-keikan sillä kertaa väliin, niin kuin aiemmin kirjoitin.
Olen pahimmillaan jonottanut kaksi tuntia. Tuolla mainitsemallani kerralla jonoa näytti olevan noin puolet enemmän kuin 2 h vaatineella kerralla, tästä päättelin, että jono olisi voinut vielä 3 h. Hissit kun kulkevat aina samaa vauhtia.
Tunnin jonotus alhaalla ei valitettavasti taida riittää "pahimpaan turistiaikaan".Tulin viime viikolla Pariisista, turistiaika on jo käsillä. Eiffeliin pääsee parhaiten illalla, itse pääsin puolessa tunnissa toiselle tasolle ilman jonoa, kannattaa kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748