neuvoja

aloittelijalle

moi!eli ajateltiin aloittaa tyttären kanssa suunnistus paikallisen seuran kuntorasteilla.mitä sinne pitää ottaa mukaan vai pitääkö mitään?onko kompassi pakollinen?entä emit?mikäs se taas olikaan?tyttärellä on kyllä kokemusta suunnistuksesta koulussa,itsellä ei niinkään..kuulin kyllä et siellä voi mennä pareittainkin jos haluaa..ja haluan!!kertokaa vähän kokemuksistanne.kiitos!

4

1203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S. uunnistaja

Emitiä ei kannata ostaa heti ensimmäisenä (hinta viidenkympin kieppeillä), vaan sen voi lainata/vuokrata järjestäjiltä. Joissakin paikoissa saa lainaksi ilmaiseksi, joissakin otetaan euron vuokra (lapset ilmaiseksi). Aloittakaa joltakin helpolta radalta D tai C, taidoista riippuen. D-radalla ei kompassia tarvita.

• vastauksesta

ei muuta kun metsään mennään..ja toivotaan tästä kivaa uutta harrastusta..

• Kuula Hukkanen
        vastauksesta kirjoitti:

ei muuta kun metsään mennään..ja toivotaan tästä kivaa uutta harrastusta..

Jos ette sattuneet vielä tätä rastia löytämään, niin täältä löytyy kaikenlaista hyödyllistä ja "virallistakin" tietoa.
        http://www.suunnistus.fi/

• jokainen saa
        Kuula Hukkanen kirjoitti:

Jos ette sattuneet vielä tätä rastia löytämään, niin täältä löytyy kaikenlaista hyödyllistä ja "virallistakin" tietoa.
        http://www.suunnistus.fi/

mennä kuten itse haluaa. Jotkut sienestävätkin samalla. Ei kannata hämmentyä aktiivisuunnistajien vaatteista tms, he ymmärtävät kyllä kaikentasoisia harrastajia.

Emitiä ei välttämättä tarvitse, mutta yleensä väliajat tulevat nettiin, josta on kiva verrata omaa suoritusta eri rastinväleillä muihin. Kannattaa siis lainata/vuokrata. Kompassia ei helpoilla radoilla välttämättä tarbitse, mutta jos sattuu eksymään, on sen avulla helpompi osata pois. C-rata on kyllä yleensä niin helppo, ettei kovin pahasti voi eksyä.

Tervetuloa mukaan! Ja muistakaa, että kaikki ovat aloittaneet joskus itsekin:) Vaikeaa se on muillekin! Mutta hauskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60