Jeesus on enkeli Miikael

arkki-enkeli Michael Knight

Mikael, hebr. Mika`el, kirjaimellisesti, kuka on jumalan kaltainen. Hänen ilmoitetaan olevan yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista (Hebr. Sarim) (Dan 10:13). Myöhemmin Danielin kirjassa hänet kuvataan Israelin erityiseksi suojelijaksi (12:1). Hänen henkilöllisyyttään ei tässä täsmällisesti ilmoiteta, mutta vertailu muihin raamatun kohtiin osoittaa Hänen olevan Kristus. Juud 9 nimittää häntä ylienkeliksi. 1 Tess 4:16 osoittaa, että kuoleitten ylösnousemus tapahtuu kristusen tulemuksessa Ylienkeilin äänen kuuluessa. Kristus lausui, että haudoissa olevat tulevat esiin kuullessaan Ihmisen pojan äänen.( Joh 5:27-29)
Tämän perustella näyttää siis selvästi, että Mikael ei ole kukaan muu kuin Itse Herra Jeesus (Ks. Hengellisiä kokemuksia s. 185; aikakausien toivo s.105). Nimi Mikael esiintyy raamatussa apokalytptisissä teksteissä (Dan 10:13, 21; 12 : 1; Juud 1: 9 ; ilm 12: 7). Sitä paitsi sitä käytetään ainoastaan silloin , kun Kristus on suoranaisessa taistelu tilanteessa saatanan kanssa. Nimen hebreankielinen merkitys kuka on jumalan kaltainen? On samalla kysymys sekä haaste. Kun otetaan huomioon, että saatanan kapina oli varsinaiselta olemukseltaan yritystä asettautua Jumalan valtaistuimelle ja tehdä itsensä Korkeimman vertaiseksi (Jes 14:13). Nimi Mikael on mitä sopivin nimi hänelle joka otti tehtäväksi jumalan luonteen oikeaksi osoittamisen ja saatanan väätteiden tyhjäksi tekemisen- SDA Bibel comentary, vol. 4, s. 860

14

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on luotuja..

..Jeesus ei!!!!!!!!!!

• vahtimestarilt

lainaksi jakoavainta,että voisit vääntää muutamaa ruuviasi kireämmäksi,tai jos hän auttaisi? En ole kirjoittanut tähän viellä mitään ja väität että olen? Voit ottaa mutterin kokonaan pois,jos se kiristää,ja panna trissa ruuviin ensin ja sitten udestaan mutteri jakoavaimella sopivan piukkaan että pysyy kiinni.Älä turhaan lähetä mitään palkkiota,saat tämän kevään lahjaksi neuvona. Hei.

• Tämä miikkaelijuttu on sitä adventisti- ja jehovalaisskeidaa.

• ..,,.

Tämä miikkaelijuttu on sitä adventisti- ja jehovalaisskeidaa.

-Kerro myös mielipiteesi tästä skeidasta; Sananl.8:22-26,30. Kenestä on kysymys?

• ..,,. kirjoitti:

Tämä miikkaelijuttu on sitä adventisti- ja jehovalaisskeidaa.

-Kerro myös mielipiteesi tästä skeidasta; Sananl.8:22-26,30. Kenestä on kysymys?

Kyseessä ei ole enää skeida, vaan Jumalan Sana, jossa kuvataan esikuvallisesti Häntä itseään, Jumalan Sanaa, Jeesusta Kristusta, Jumalan ainosyntyistä poikaa, Jumalaa:

"Minä olin Herran omana hänen teidensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua. Iäisyydestä minut on asetettu olemaan, alusta asti, ennen kuin maata olikaan. Ennen kuin syvyyksiä oli, minä synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, minä synnyin, kun Hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

Kun hän valmisti taivaat, minä olin siinä, kun Hän veti rajan syvyyden pinnalle, kun hän vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään (rajoja), kun hän vahvisti maan perustukset, silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset."
        (San. 8:22-31)

• ensimmäinen
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Kyseessä ei ole enää skeida, vaan Jumalan Sana, jossa kuvataan esikuvallisesti Häntä itseään, Jumalan Sanaa, Jeesusta Kristusta, Jumalan ainosyntyistä poikaa, Jumalaa:

"Minä olin Herran omana hänen teidensä alussa, ennen hänen tekojaan, ennen aikojen alkua. Iäisyydestä minut on asetettu olemaan, alusta asti, ennen kuin maata olikaan. Ennen kuin syvyyksiä oli, minä synnyin, ennen kuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, minä synnyin, kun Hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

Kun hän valmisti taivaat, minä olin siinä, kun Hän veti rajan syvyyden pinnalle, kun hän vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän asetti merelle sen rajat, että vedet eivät ylittäisi hänen säätämiään (rajoja), kun hän vahvisti maan perustukset, silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset."
        (San. 8:22-31)

Miikael siis luotiin ennen maapalloa.

Entä sitten`? Olihan tuolloin jo muitakin enkeleitä.

• ensimmäinen kirjoitti:

Miikael siis luotiin ennen maapalloa.

Entä sitten`? Olihan tuolloin jo muitakin enkeleitä.

Kuka taukki niin väittää, että miikkaeli luotiin ennen maapalloa ja esikoisena? Jeesustahan tuo ennustus tarkoittaa.

• ..,,.

Kuka taukki niin väittää, että miikkaeli luotiin ennen maapalloa ja esikoisena? Jeesustahan tuo ennustus tarkoittaa.

-Ymmärsitkö mitä luit?
        Sananl.8 kerrotaan Jeesuksen syntymisestä aikojen aluksi ennen kaikkea muuta luotuja. Jeesus ei siis voi olla Jumala, koska Jumalaa ei voi luoda. Kyseessä on siis Jeesus Kristus itse, Mikael Ylienkeli. Eikä kyseessä ole mikään ennustus, kun se on jo tapahtunut aikoja sitten.

• meikalaane
        ..,,. kirjoitti:

-Ymmärsitkö mitä luit?
        Sananl.8 kerrotaan Jeesuksen syntymisestä aikojen aluksi ennen kaikkea muuta luotuja. Jeesus ei siis voi olla Jumala, koska Jumalaa ei voi luoda. Kyseessä on siis Jeesus Kristus itse, Mikael Ylienkeli. Eikä kyseessä ole mikään ennustus, kun se on jo tapahtunut aikoja sitten.

"Kyseessä on siis Jeesus Kristus itse, Mikael Ylienkeli."

Kantaa kirjoittamaani viestiin tässä samassa ketjussa?

• meikalaane

Dan 10, mitä itsekin lainaat näyttää että Mikael ja Jeesus ovat molemmat samassa paikassa samaan aikaan.
      Näinkö se menee jos a: Jeesuksen "taivas" ruumis on Mikael? b: Jeesus on Mikael muulla tavalla?

Mikäli et tunne antamaasi raamatun paikkaa niin kerron: Danielin luo tulee hahmo jota D kuvaa seuraavasti "oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla. Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina."

Ilmestyskirjan alussa puhutaan Jeesuksesta, häntä kuvaten "Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina."

Sattumaa että Daniel kuvaa samalla lailla kuin Johannes?
      Kyseessä on molemmissa kohdissa Jeesus. Danielin kirjassa luvussa 10 tulee enkeli Mikael Jeesuksen avuksi, kuten voit sieltä itse lukea.

• Kuten todettu, miikkaelioppi on adventistista ja jehovalaista skeidaa.

• meikalaane

Kuten todettu, miikkaelioppi on adventistista ja jehovalaista skeidaa.

Miksi kukaan ei ole ottanut kantaa tuohon Danielin kirjan kohtaan jonka olen esittänyt vastineeksi kun joku on väittänyt Jeesusta Mikaeliksi.

• Hanna

Mikael on yksi arkkienkeleistä ja luotu olento. Jeesus Kristus on kolmiyhteisen jumaluuden toinen persoona. Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen jumaluuden on varmasti antikristuksen hengessä.Jehovantodistajien suurinpia harhoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe