Kaveri väittää, että jos kahdesta ajokaistasta toinen loppuu ja liikenne hidastuu, niin silloin sitä päättyvää kaistaa ajava saa ohittaa sen hitaasti kulkevan jonon ja survoa väkisi autona väliin, jota ei todellisuudessa ole.
Sitten tulee se haitariliike tai käy niin kuin Suomi24 kaistalle, nurin menee koko homma ja keskisormet on pystyssä.
Sopulleiksi haukkuu vielä jonossa rauhallisesti vuoroaan odottavia.
Taitaa sen jutun kirjoittaja olla sen onnettoman nuoren parin sekopäinen jälkeläinen.
Tällä nuorella parilla kun saman aikaisesti seiso järki ja kaikki.
Olipa Hesarissa tyhmä mielipide
13
642
Vastaukset
- kirjoittaja oli
aika pahasti hukassa. Ohituskaista on ohittamista varten, mutta jos edessä on yhtäjaksoinen tasaista vauhtia menevä jono, niin kenet hän kuivittelee ohittavansa?
Ohituskaistat ovat sitä varten, että niiden aikana voidaan ohittaa niitä jotka kulkevat normaalia tienopeutta hitaammin, esim rekat ja vastaavat. Ohituskaista ei ole tarkoitettu kiilaamista varten, se ei aiheuta mitään muuta kuin julmeten pumppauksen koko liikennevirralle.
Luulen, että alkuperäinen kirjottaja ei ole ajellut vielä kovinkaan montaa vuotta.Jos oikean kaistan nopeus on huomattavasti alle sallitun, niin pitäisi jo tajuta, että edessä tukko ja tyytyä siihen rauhalliseen menoon.
- Maalaismies*
Muutama päivä sitten nuori nainen survoi autonsa eteeni päättyvältä kaistalta. Oikein ihailin hänen tekniikkaansa joka jatkui sitten erilaisilla ohituksilla edellä kulkevassa jonossa. Kuinka ollakkaan, muutaman kilometrin jälkeen olimme liikennevaloissa jälleen peräkkäin. Minä hitaasti ajaen olin yhtä nopea kuin hän nopeana raikkosena.
- on siis ilmeisesti
Räikkösen ja naikkosen risteytys.
Näissä on kyllä häikäilemättömän räväköitä,
muista mitään piittaamattomia "raikkosia". - mutta hauska
on siis ilmeisesti kirjoitti:
Räikkösen ja naikkosen risteytys.
Näissä on kyllä häikäilemättömän räväköitä,
muista mitään piittaamattomia "raikkosia".Vähän meitä naisia sorsiva, mutta hauska sanaleikki! Minulta tuo meni kyllä ensin pienenä kirjoitusvirheenä. :)
Taas kerran Lahden moottoritiellä oli kolarin takia vain toinen kaista käytössä. Poliisi ohjasi autot oikeanpuoleiselle kaistalle. Lopuksi koko jono pysähtyi pitkäksi ajaksi, ja juuri meidän edessämme seisoi poliisiauto vasemman kaistan tukkona.
Kaistalle alkoi kuitenkin kertyä "ohittajien" jono. Vaikka kaistat siis seisoivat, ja liikennettä ohjattiin oikeanpuoleiselle kaistalle, oli ohituskaistakin lopulta täynnä autoja.
Kun tunnin kuluttua pääsimme lähtemään, poliisit alkoivat ohjata liikennettä, ja ohituskaistalla olleet autot saivat odottaa koko letkan pituudelta. Kaista oli ollut poissa käytöstä, joten poliisit eivät olleet näkevinään sen jonoa.
Olimme ajaneet kauas lähelle Mikkeliä, kun tunnistimme takana tulevan "saksanseisojan", joka oli ollut vierellämme mottoritien jonossa.
Kerrankin poliisi oli autoilijoiden kanssa samaa mieltä.Kerran olin tilanteessa, kun vasenta kaistaa menivät ohi ja oikealla autot mateli ja seisoi.
Ajoin autoni sille vasemmalle kaistalle ja liikutin sitä vain sen oikean kaistan nopeutta.
Takana soi torvet ja oikealla hymyiltiin kiitollisina.
Arvatkaapa annettiinko minulle oikealla tilaa kun se este tuli vastaan? Kyllä.
Sattumalta kuulin radiosta samana iltana, kun poliisia haastateltiin ja hän kertoi vastaavasta tapauksesta.
Kun haastattelija kysyi, mitä mieltä poliisi on tästä tavasta, niin poliisi vastasi, että ei ainakaan vastaan, sillä se nopeuttaa liikennettä ja parantaa liikenneturvallisuutta, kun ajajien pinnat ei pala.- Tyttö tietsikkatuolilta
En uskalla tehdä liikenteessä mitään omaperäistä,
vaikka haluttaisikin.
Tänä aamuna Länsiväylällä oli harmaata sadetta,
ja tarkkaan katsoin, että tein niin kuin oletettiin.
Hanasaaren liittymästä piti päästä kääntymään,
oli katsottava, että oikealle kaistalle vasta Otaniemen jälkeen.
Hyvin meni.
Niin harmaata oli, että mietin, pitäisikö mennä hankkimaan silmälasit jo minunkin. Tyttö tietsikkatuolilta kirjoitti:
En uskalla tehdä liikenteessä mitään omaperäistä,
vaikka haluttaisikin.
Tänä aamuna Länsiväylällä oli harmaata sadetta,
ja tarkkaan katsoin, että tein niin kuin oletettiin.
Hanasaaren liittymästä piti päästä kääntymään,
oli katsottava, että oikealle kaistalle vasta Otaniemen jälkeen.
Hyvin meni.
Niin harmaata oli, että mietin, pitäisikö mennä hankkimaan silmälasit jo minunkin.ollut siellä taustapeilissä?
- Eukko etupenkiltä
Jopel kirjoitti:
ollut siellä taustapeilissä?
Kunhan tässä heitän kirjainta toisen perään.
- Nainnen
Eukko etupenkiltä kirjoitti:
Kunhan tässä heitän kirjainta toisen perään.
yritti näyttää käsimerkkiä mutta ei muistanu millä sormella, meni viittomakieleksi koko homma.
- Kotipoliisit alas!
Kiusaaminenko on oikea tapa toimia?
Tämä sivuaa aihetta:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000033879921 Kotipoliisit alas! kirjoitti:
Kiusaaminenko on oikea tapa toimia?
Tämä sivuaa aihetta:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000033879921Minä ohitin, niin kuin ohituskaistalla kuuluu tehdäkin.
Ohitusmatka oli vain vähän pitkä, kun autoni ei kulkenut kovempaa.
Virheen tekee se, joka tulee puskurista tönimään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa912675En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101724
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly201599Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201029