Koemielessä katsastan

Pelle1Peloton

Olen kyllä vasta kuuskytseittämän, mutta aattelin koklata, mitenkä voimakas on tuo hylkimisreaktio, kun pikkupoika pyrkii joukkoonne.
Kerroskelkaa mielipiteitänne!

47

2490

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • main-eko

Hei Pelle1,ei täällä muutkaan (lue minä) täytä tuota ikäkriteeriä.Kukaan ei ole ikää kyselly,eikä muutenkaan pois ajellu,siis sisään vaan.Tervetuloa!

• En ole minäkään tuota vielä tavoittanut.

• Maalaismies*

Käsittääkseni täällä kirjoittava vakiporukka yrittää olla ihmisiksi, ymmärtää itseään, toisia kirjoittajia ja ylläpitoa. Tietenkin harmittaa viestien takkuilu. Älköön kukaan ylenkatsoko nuoruuttasi, sanoo Isokirja. Siis mukaan vaan mielipiteinesi!

• surkimus oot

Olet todellinen surkimus tappouhkauksinesi.
        Minä kuitenkin ymmärsin vuosia sitten kiertää kaukaa. Pelle oli kummasti oikeassa "palstalaisten" suhteen.
        Vakioporukan nimissä puhut vaikkei kukaan ole valtuuttanutkaan.
        Ruuneperi toinen palstalaisten nimissä kirjoittava ja todelliset keskustelijat karhaaja.

• PellePeloton ek
        surkimus oot kirjoitti:

Olet todellinen surkimus tappouhkauksinesi.
        Minä kuitenkin ymmärsin vuosia sitten kiertää kaukaa. Pelle oli kummasti oikeassa "palstalaisten" suhteen.
        Vakioporukan nimissä puhut vaikkei kukaan ole valtuuttanutkaan.
        Ruuneperi toinen palstalaisten nimissä kirjoittava ja todelliset keskustelijat karhaaja.

...mutta säikähdin kyllä. Taidan poistua saman tien.

• eräs uhkailija?

• Maalaismies*
        PellePeloton ek kirjoitti:

Tällaista tämä on, sanoi urheilija epäonnistuneen yrityksen jälkeen.

• Katicat2
        Maalaismies* kirjoitti:

On ainakin yksi, joka takuuvarmasti kommentoi kirjoituksiasi omalla "ihanalla" tavallaan. Saman kommentaattorin on myös minun nimimerkkiini saanut. Ilmeisesti olemme hänen arvoasteikossaan kommentoimisen arvoisia. Viimeksi tein aloituksen Kevathuumaus,mutta hänen kommentointinsa jälkeen poistin sen. Näin tein edes yhden ihmisen onnelliseksi. Joskus olen sanonut, etta rakkaudesta se hevonenkin potkii. Jospa onkin siitä kysymys, vaikka ilmenemismuoto onkin aika outo.
        Kun käyttää samaa nimimerkkiä, tekee palveluksen ko henkilölle,hänen ei tarvitse arvailla, vaan löytää kohteensa heti.

• Siksi
        Katicat2 kirjoitti:

On ainakin yksi, joka takuuvarmasti kommentoi kirjoituksiasi omalla "ihanalla" tavallaan. Saman kommentaattorin on myös minun nimimerkkiini saanut. Ilmeisesti olemme hänen arvoasteikossaan kommentoimisen arvoisia. Viimeksi tein aloituksen Kevathuumaus,mutta hänen kommentointinsa jälkeen poistin sen. Näin tein edes yhden ihmisen onnelliseksi. Joskus olen sanonut, etta rakkaudesta se hevonenkin potkii. Jospa onkin siitä kysymys, vaikka ilmenemismuoto onkin aika outo.
        Kun käyttää samaa nimimerkkiä, tekee palveluksen ko henkilölle,hänen ei tarvitse arvailla, vaan löytää kohteensa heti.

myöskään täällä ei halua enää kirjoitella entisellä vakinikillään. Harmillista.

• PellePeloton ek
        Siksi kirjoitti:

Kurkkaan ehkä uudelleen jahka ikä on täysi, jos sinne asti elän.

• Mallamargareetta
        Siksi kirjoitti:

Ei millään voi käsittää, että joku vuosien takaisia kaivaa esiin jatkuvasti, vaikuttaa kyllä jo traumaattiselta. Uudempiakin kirjoittajia masentaa tuollainen. Sen aikaa,kun olen kirjoituksianne nähnyt , olette osaavia, ystävällisiä ja asiallisia kirjoittajia.

• Mallamargareetta kirjoitti:

Ei millään voi käsittää, että joku vuosien takaisia kaivaa esiin jatkuvasti, vaikuttaa kyllä jo traumaattiselta. Uudempiakin kirjoittajia masentaa tuollainen. Sen aikaa,kun olen kirjoituksianne nähnyt , olette osaavia, ystävällisiä ja asiallisia kirjoittajia.

se meidän paljon vitsaillen puhuttu dementia.

• on vielä
        Maalaismies* kirjoitti:

Aika jolloin ellumarin kanssa vaaditte uusilta tulokkailta kirjoitus näytettä. Tuhon minäkin puhu vaan omasta puolestasi.

• Katicat2
        Jopel kirjoitti:

se meidän paljon vitsaillen puhuttu dementia.

Meinaatko, ettei ole dementiasta kysymys kun aina vanhoja asioita esiin kaivetaan. Ainakin se voi olla alkuoire sille rappeutumisilmiölle, joka vanhaa ihmistä uhkaa. Ihminen alkaa elää menneessä enemmän kuin nykypäivässä. Moni vanha ihminen muistaa paremmin 30 vuotta vanhat tapahtumat ja vielä senkin kuka mitäkin sanoi, mutta jos pitäisi kertoa missä olit ja mitä teit pari viikkoa sitten lauantaina, niin sitä ei muistetakkaan.
        Ja se että ei muista, että on jo sata kertaa saman asian kertonut, paljastaa paljon ko. henkilön kunnosta.

• osaatko
        Katicat2 kirjoitti:

Tokihan sinun on syytä ymmärtää ettei ole viisasta aloittaa uutta ketjua samasta aiheesta josta on useampia ketjuja meneillään. Voit vallan mainiosti kirjottaa asianomaiseen jo olevaan ketjuun. Tottakai se sinua harmittaa kun jäät huomaamatta, varsinkin kun pidät itseäsi suorastaan korvaamattomana näille palstoille.
        Turha kiukutellla ystävällisestä neuvosta.

• tuo

peloton liittyy nimeesi ?

• Maalaismies*
        Katicat2 kirjoitti:

Meinaatko, ettei ole dementiasta kysymys kun aina vanhoja asioita esiin kaivetaan. Ainakin se voi olla alkuoire sille rappeutumisilmiölle, joka vanhaa ihmistä uhkaa. Ihminen alkaa elää menneessä enemmän kuin nykypäivässä. Moni vanha ihminen muistaa paremmin 30 vuotta vanhat tapahtumat ja vielä senkin kuka mitäkin sanoi, mutta jos pitäisi kertoa missä olit ja mitä teit pari viikkoa sitten lauantaina, niin sitä ei muistetakkaan.
        Ja se että ei muista, että on jo sata kertaa saman asian kertonut, paljastaa paljon ko. henkilön kunnosta.

Kyllähän tässä tosissaan pähkäilee, paljonko pitäisi sietää ja kuinka kirjoittaa ettei loukkaisi ketään eikä liioin mielistelisi. Kaikkinainen terveys rapistuu iän myötä, selvä se. Dementoitumista vastaan yrittää taistella näinkin, olemalla mukana, kirjoittamalla, pitämällä kurissa suuttumustaan, laajentamalla ymmärtämystään sekä omaa että muiden vanhenemista kohtaan.

Geriatria (vanhuustiede) kehottaa ihmisiä vanhenemaan luopumatta normaaleista tekemisistään. Käytäntöjä joutuu tietenkin muuttamaan ja vaihtamaan kevyemmiksi, mutta luopua ei saisi. Olen saanut paljon osallistumisestani näillä sivuilla.

Kun joku näkee minut varsinaiseksi pahikseksi, en voi sille mitään. Tietenkin se panee miettimään osallistumisen mielekkyyttä.

• Katicat2
        osaatko kirjoitti:

Tokihan sinun on syytä ymmärtää ettei ole viisasta aloittaa uutta ketjua samasta aiheesta josta on useampia ketjuja meneillään. Voit vallan mainiosti kirjottaa asianomaiseen jo olevaan ketjuun. Tottakai se sinua harmittaa kun jäät huomaamatta, varsinkin kun pidät itseäsi suorastaan korvaamattomana näille palstoille.
        Turha kiukutellla ystävällisestä neuvosta.

Käsket vähän ajatella, mutta samalla epäilet että pystynkö edes siihen.
        Miksi siis kyselet, kun olet jo monta kertaa pannut arvostelukykyni ja järkevyyteni kyseenalaiseksi. Neuvosi ovat tosi "ystävällisiä". Oletpa vielä jopa ajatustenlukijakin ja luulet tietysti olevasi oikeassakin.
        Niistä aloituksistani sen verran, kun ne nyt sinua ärsyttää niin helmikuusta huhtikuun puoleen (2 1/2 kk) väliin mennessä niitä on kokonaista kaksi ollut. Ei kai tuo kerro esilläolon tarpeesta.

Sait harvinaisen pitkän vastauksen minulta, mutta tuntien tyylisi tätä jatkuisi loputtomiin ellen nyt sanoisi, että aiheesta en keskustele kanssasi enempää

• Atolfia

moksiskaan. Tuollainen tekee vain särmän keskusteluun ja sitten sen voi vähin äänin ohittaa.

Jatka vain pelotta taivallusta tällä palstalla. Niin minäkin teen.

Olen kylläkin tuon ikäportaan ylittänyt, mutta keikun vähän siellä sun täällä välittämättä noista rajoista.

• jokin muu sen tekee.

Tervehdys Pelle1Peloton!
      Niin kuin väitetään "pojat on poikia aina vaan".
      Tervetuloa käymään tai olemaan tänne 70 nuorisokerhoon.

• kun noita vuosia tulee ,ja sekin on ihmisen keksimä "systeemi" toi ikä ,.
        Minä olen ihan samanlainen kuin tultuani aikuiseksi ,siis 21v jolloinka olisi tarvinnut ruveta maksamaan "vanhanpiian"veroa . Onneksi menin naimisiin 20v.
        Ehkä pikkusen on kokemus opettanut jotain.

• syl-viaa

Tänne uskaltaa,sen sijaan en uskaltaisi tuonne 17 tai 22 osastoille.

• mieltä

Katsastettu olet! Vilkaisin juuri tarinointisi "Onnellisista kanoista" 60 -palstalla ja sain hymyhuulet. Siinä kohdassa, jossa kerrottiin kukon hoitavan päivässä 800 kanaa, silmäni kyllä rävähtivät. Onneksi lukumäärä korjattiin 80:ksi - siinäkin jo urakkaa!:)) Ja ei kuin mukavaista aurinkoisen päivän jatkoa!

• tännee

esiiin

• Susanna*

Jokin kyllä nyt "hylkii", kun ei vastauksia näy. Klo 20 ja risat on lähetetty näköjään, mutta ei näy ketjussa. Auttaisiko tämä viestini sen ilmestymiseen.

• Susanna*

Eipä olisi tällä kertaa kannattanut olla avulias, pahoittelen auttamistani.

• kolmekymppinen minäkin,

mutta haluan tietää miten kärttyseks tulen sitte, ku oon haudan partaalla.

• kohdallasi

Kovin kaukaista asiaa mietit vielä tuossa iässä. Kannattaa keskittyä enemmän lähitulevaisuuteen, sillä elinaikaamme emme kukaan tiedä varmasti.

• Tarkasta siis elintapasi ja paranna ne jos osaat.
        Muuten voi käydä niin, että me hyvin voivat 70 katselemme sinun kumpuasi.

• katikat*
        Jopel kirjoitti:

Tarkasta siis elintapasi ja paranna ne jos osaat.
        Muuten voi käydä niin, että me hyvin voivat 70 katselemme sinun kumpuasi.

Olimme ajatelleet minuutin sisällä samoin. Näin ne marjat on.

• tietämättäsi

Jatkuvasti haudan partaalla.

• maisisko

tänne pyrkii.....

Minä täytin 70 jo 3 viikkoa sitten.

• Joitakin aikoja sitten poikkesin teidän poikasten puolelle.

Oli viesti, jossa kerrotiin kännykkälaturin suuresta tehokulutuksesta. Jotakin sanoin siihen minäkin, mielestäni asiaa.

Eräs Pelle1Peloton hyökkäsi kimppuuni ja haukkui, ettei pitäisi sanoa mitään kun ei tiedä.

Olen kuitenkin ollut alalla 55-vuotta ja opiskellutkin.

Minut hylkäsit "katsastuksessa" mutta sähkötekniikan perusteiden käsittelyssä et niskan päälle päässyt.

Täällä on harkintakykyisiä ihmisiä, jotka eivät tuloasi halua estää.

• PellePeloton ek

Koska en ole "Ajomiehen" tapainen, en enää voi ruotia kanssasi tuota esiinkaivelemaasi sähköteknistä ongelmaa.

Ällös pelkää muutenkaan: en aio tulla teidän "harkintakykyisten ihmisten" sekaan; en ainakaan ennenkuin ikä on täysi.

• PellePeloton ek kirjoitti:

Koska en ole "Ajomiehen" tapainen, en enää voi ruotia kanssasi tuota esiinkaivelemaasi sähköteknistä ongelmaa.

Ällös pelkää muutenkaan: en aio tulla teidän "harkintakykyisten ihmisten" sekaan; en ainakaan ennenkuin ikä on täysi.

Tulin aikanaan sanomaan sanani asiaan, jossa mielestäni oli asiavirheitä. En tullut hyväksytyksi.

Täällä saa olla ja viestittää. Asia on osaltani loppuun käsitelty.

• palstalle
        Ruuneperi kirjoitti:

Tulin aikanaan sanomaan sanani asiaan, jossa mielestäni oli asiavirheitä. En tullut hyväksytyksi.

Täällä saa olla ja viestittää. Asia on osaltani loppuun käsitelty.

ei kannata paljon hinkua - täällä haukutaan vuoron perään tutut ja vieraat - kaikki saavat osansa!

• uzma-m

Kiva kun tulit 70 ,ei tama palsta ole kenenkaan yksityisomistuksessa vaan kaikki ovat tervetulleita.Sain aina ystavallisen vastaanoton 60 ,eivat ole viela niin karttyisia.Kasvatatkos kurpitsoja tana kesana?

• palstalle kirjoitti:

ei kannata paljon hinkua - täällä haukutaan vuoron perään tutut ja vieraat - kaikki saavat osansa!

Kysyn vaan.

• moksiskaan

täällä on pari muinaisjännettä jotka olisi pitänyt poistua BilManin myötä. Jostain syystä jatkavat varsinkin uusien tulokkaiden nälvimistä. Älä näitä säikähdä. Yritetään pitää ne kurissa, kuvittelevat olevansa jonkin moisia isäntiä täällä.

• uudet tervetulleet
        palstalle kirjoitti:

Palstalla ei juurikaan ole osaavia kirjoittajaa, paria lukuun ottamatta.

Kaikki joilla on jotain sanottavaa.
        "Tervetuloa vaan joukkoon tummaan"

• sinäkö mielestäsi
        uudet tervetulleet kirjoitti:

Palstalla ei juurikaan ole osaavia kirjoittajaa, paria lukuun ottamatta.

Kaikki joilla on jotain sanottavaa.
        "Tervetuloa vaan joukkoon tummaan"

se toinen osaava kirjoittaja? Mahdatko koskaan saada uutta veroistasi tänne?

• tämäkin.
        sinäkö mielestäsi kirjoitti:

päivä.

• sinäkö mielestäsi

Tänään viestien määrä vähenee n.60:nellä eilisestä. Illalla voitkin katsoa mitkä ketjut on pysähtyneet lähes kokonaan. Siitä voitkin sitten päätellä, kuka on se toinen kirjoittaja ,joka tätäkin palstaa pyörittää. Huomennakin vielä samaan malliin viesti katoa.

• puistotäti#&%?

Tänään viestien määrä vähenee n.60:nellä eilisestä. Illalla voitkin katsoa mitkä ketjut on pysähtyneet lähes kokonaan. Siitä voitkin sitten päätellä, kuka on se toinen kirjoittaja ,joka tätäkin palstaa pyörittää. Huomennakin vielä samaan malliin viesti katoa.

Onhan tuo huomattu että leikkikenttänäsi palstaa pidät.Temppusi tunnetaan,sinä viisain ja kaunein.

• kaikki olemme
        moksiskaan kirjoitti:

täällä on pari muinaisjännettä jotka olisi pitänyt poistua BilManin myötä. Jostain syystä jatkavat varsinkin uusien tulokkaiden nälvimistä. Älä näitä säikähdä. Yritetään pitää ne kurissa, kuvittelevat olevansa jonkin moisia isäntiä täällä.

samalla viivalla, isäntiä ei OLE.
        Ylläpidon säännöt ainoat ohjeet,
        ei 'kotikutoiset' omat väännelmät.

• vastata myös 50-:ille...

50-:t on myös kuulolla...

• Kokeilusi,Pelle1Peloton, tällä palstalla, toi palstalle uutta värinää.
      Mistä se johtuu?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20