Tönkkö olo

mayanna

Parantelin eilen salmarikrapulaani haravoimalla pihaa muutaman tunnin ja nyt on sitten selkä kipeä. Milläs mä tämän tönkön selän nyt parannan? Kossuvissyllä vai?

Mikä on omituisin lihas, mikä sinulla on venähtänyt tai krampannut jonkun vähempitutun liikesarjan jälkeen? Mä joka kevät ihmettelen, että onpas kropassa niitä 'lihaksia', kun kaikki raajat ja selkä tuntuu kipiältä talvilevon jälkeisten ekojen puutarhajumppien jäälkeen. Syksymmällä samat hommat ei tunnu missään!

Ehdottomasti omituisin venähtymä mulla on kyllä se, kun kieleni venähti viheltäessäni salaa yksin autossa laulua Päivänsäde ja menninkäinen.

25

1070

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemuna

Kun elohiiri iski yllättäen keskisormeen hiiren päällä.

• mayanna

Ookko ihan varma, että se oli hiiren, eikä mirrin? *millään saa oltua kysymättä*

Mulla oli joskus elohiiri yhtä aikaa molempien silmien alaluomessa. Oli aika ilkee olo, kun piti asiakkaita palvella.

• mayanna kirjoitti:

Ookko ihan varma, että se oli hiiren, eikä mirrin? *millään saa oltua kysymättä*

Mulla oli joskus elohiiri yhtä aikaa molempien silmien alaluomessa. Oli aika ilkee olo, kun piti asiakkaita palvella.

autokauppiaskin:D

• mayanna
        tintti.kotivintti kirjoitti:

autokauppiaskin:D

enkä saippuakauppias, jäätelönmyyjänä tuo vaiva mulla oli. Tarkoituksella osaan hädin tuskin vilkuttaa silmää edes yhdellä kerrallaan ;D

Sekin on muuten aika kauheeta, kun kytkinjalasta alkaa vetää suonta liikennevaloissa -

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

Ollu karvan verran hoomoilasena.

• mayanna kirjoitti:

enkä saippuakauppias, jäätelönmyyjänä tuo vaiva mulla oli. Tarkoituksella osaan hädin tuskin vilkuttaa silmää edes yhdellä kerrallaan ;D

Sekin on muuten aika kauheeta, kun kytkinjalasta alkaa vetää suonta liikennevaloissa -

taitaa sullakin olla penkki liian kaukana polkimista.Se on balettitanssijan kramppi tuo varpailla polkeminen:D

• Teemuna kirjoitti:

mihin menis nauramaan näitä juttuja:D
        Peiton alle pitäis mennä,mutta selitä se muille.

• Teemuna

mihin menis nauramaan näitä juttuja:D
        Peiton alle pitäis mennä,mutta selitä se muille.

Mölyt mahassasi ja sitte yht' äkkiä aamuyöstä alkais kuuluun kauhee mekkala kun ne mölyt vapautuis sun tietämättäs.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

sen jälkeen mirriä karvoihin katsominen.

• Teemuna
        mayanna kirjoitti:

sen jälkeen mirriä karvoihin katsominen.

Vastakarvaan silityksestä. Mites, onko tönkkö jo kaikonnu kropastas.

• mayanna
        Teemuna kirjoitti:

Vastakarvaan silityksestä. Mites, onko tönkkö jo kaikonnu kropastas.

jotenkin ääntelehtiä.

Tönkkö on poissa, joten eikun uutta hankkimaan. Aurinko paistaa ja lämmittää jo.

• tönkkönä istua edelleenkin nojatuoleissa "tanssii tähtien kanssa" ohjelman jälkeen.
      Ei vaan taivutukset ota eteen,jos niin voi sanoa;D

• mayanna

Siinä ohjelmassa niitä taivutuksia varmaan on.. joten josko katsomalla sohvailijankin lihakset vetreytyis... Mä taidan tästä taivuttaa itteni kohtapuoliin petiin, tuli viikolopulla vähän univelkaa.

• mayanna kirjoitti:

Siinä ohjelmassa niitä taivutuksia varmaan on.. joten josko katsomalla sohvailijankin lihakset vetreytyis... Mä taidan tästä taivuttaa itteni kohtapuoliin petiin, tuli viikolopulla vähän univelkaa.

vitsiä vääntää..mut?

Mulla on krampannut joskus vatsalihas tai sen olemattomuus...haukottelut tai venyttänyt itseäni jotenkin kait väärällä tavalla:D

• mayanna

vitsiä vääntää..mut?

Mulla on krampannut joskus vatsalihas tai sen olemattomuus...haukottelut tai venyttänyt itseäni jotenkin kait väärällä tavalla:D

voin kuvitella. Mulla on joskus ollu vatsalihakset kipeet nauramisesta. Valitettavasti siitä on jo paljon aikaa... naurankohan mä nykyään liian vähän?

• yopollo
        mayanna kirjoitti:

voin kuvitella. Mulla on joskus ollu vatsalihakset kipeet nauramisesta. Valitettavasti siitä on jo paljon aikaa... naurankohan mä nykyään liian vähän?

sanottiinkaan että ihminen nauraa elämässään eniten kuusivuotiaana ja vähiten nelikymppisenä. Onneksi tuo minimi on jo kohtalaisen kaukana ja etääntyy joka päivä kauemmas...

• mayanna
        yopollo kirjoitti:

sanottiinkaan että ihminen nauraa elämässään eniten kuusivuotiaana ja vähiten nelikymppisenä. Onneksi tuo minimi on jo kohtalaisen kaukana ja etääntyy joka päivä kauemmas...

ja sitten olen vakavimmillani? Pitää varmaan aikalailla paikkansa, jos aattelee ihmisen keskivertoelämänrytmiä. Nelikymppisenä useilla on ura parhaimmillaan, lapsia/nuoria huolehdittavana ja vielä energiaa (muka) kaikenmaailman harrastuksiin, niin ja tietty velkoja ja muita velvotteita stressiä lisäämään. Kai siinä hymy hyytyy.

On tosiaan tiukka aika itelläkin vasta tulossa, sen tiedän.

• mayanna kirjoitti:

ja kas joku huomaa saman ilmiön,ei tartte paljoa kutkuttaa,kun naurattaa:D
        Joskus sitä itkee ilosta ,joskus surusta,mutta kuka kaavan löytää sille `nobelli´

Ainakin mä nauroin eilen....:D

• yopollo kirjoitti:

Jos kuusivuotiaana nauraa parhaiten,niin voisiko syynä olla pelkohihitys kouluunmenosta.
        Samalla kaavalla nelikymppisenä pelkohihitys vanhenemisesta..

Suosittelen edelleenkin keinumista;D

• yopollo

Jos kuusivuotiaana nauraa parhaiten,niin voisiko syynä olla pelkohihitys kouluunmenosta.
        Samalla kaavalla nelikymppisenä pelkohihitys vanhenemisesta..

Suosittelen edelleenkin keinumista;D

odottelin innolla kouluun pääsyä, kuten useimmat tuntemani alle kouluikäiset.

Nelikymppisellä on taas yleensä uran huippu käsillä, velat ja vastuut suurimmillaan, perheen kanssa ne vaikeimmat vuodet ja keski-iän kriisi muutenkin painaa päälle kun hätäisimmille alkaa isovanhemmuuden aika, fysiikka alkaa rapistua ja huomaa mihin tässä korkeintaan enää pääsee ja ehtii.

Näin vanhempana jo naurukin saa alkuperäisiä spontaanin ilon sävyjä sarkastisen khihityksen sijaan.

• Satutätix

liian märkä vielä haravoitavaks? Mun piha ainakin on. Oottelen kuivia kelejä, et pääsen korjaamaan viimesyksyisen erehdykseni, eli sen etten koskenut laiskuuttani haravaan koko syksynä. *huoh* (nyt asatelee räntää täälläpäin).

Koita Buranaa siihe selkääs ja kylmiä kääreitä. :)

Mulla kramppaa joskus kylestä pahasti, kun yritän esimerkiks kurottaa auton takapenkiltä jotain kuskin penkillä istuessani. Mut kyl nauratti toi sun kielen venähdykses... mist tuli kyl mielee, et on mun posket venähtäny useinkin etenkin naurusta... hmmmm? :D

• mayanna

oli kuiva, eilen helkkarin märkä ja nyt taas kuivumaan päin. Riippuu varmaan vähän, mitä haravoi, mä rapsuttelin lähinnä kukkapenkkejä, pensaanalustoja ja ns. käytäviä. Varsinaiseen nurmikkoalueeseen en kajonnut, ja tuskin paljon kajoankaan. Maatukoot lehdet sinne lannoitteeksi, ei niitä juhannuksena enää näy :D

Onkos sulla yhtä mojovat kylvösuunnitelmat kevääks ku viime vuonna?

• lunta kymmensenttistä korkeudeltaan.:)
        Oikeastaan mä olen kyllästynyt talveen..kuinkas te muut?;)

• satutätix.
        mayanna kirjoitti:

oli kuiva, eilen helkkarin märkä ja nyt taas kuivumaan päin. Riippuu varmaan vähän, mitä haravoi, mä rapsuttelin lähinnä kukkapenkkejä, pensaanalustoja ja ns. käytäviä. Varsinaiseen nurmikkoalueeseen en kajonnut, ja tuskin paljon kajoankaan. Maatukoot lehdet sinne lannoitteeksi, ei niitä juhannuksena enää näy :D

Onkos sulla yhtä mojovat kylvösuunnitelmat kevääks ku viime vuonna?

en ole laittanut mitään, enkä ehi laittaakka. Ehkä kesäkukkia sitten ja onhan siellä perennoja ja kukkasipuleita maassa mielin määrin. :)

• satutätix.

lunta kymmensenttistä korkeudeltaan.:)
        Oikeastaan mä olen kyllästynyt talveen..kuinkas te muut?;)

enää yhtään pihalla, mut piha sen verran kostee, ettei viiti mennä rapsuttamaan nurmikkoa piloille. Talvest oon saanu tarpeekseni ihan tosissaan, tervetuloa kesä! :)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe