Mistä me tänne tultiin?

Regvan

Ihmisen kaltaisen olennon tuleminen maahan on mielenkiintoista.
Kopioin tuolta edellisellä sivulla alkaneen keskustelun alustuksesksi.

Varmaan löytyy lisää ajatuksia ja mielipiteitä.

UFOista
Kirjoittanut: Ruuneperi 12.4.2008 klo 21.09

Kyllähän ufoja on mukamas tunnistettu ja väitetty, että tarkkaa tietoa on m.m. USA:n armeijan iirissä. Salailun syy on siis vain tuntematon.
UFOista ei ole tullut IFOja - vielä.
Merkillisimmän tiedon avaruuden olennoista sain Raamatun Vanhasta Testamentista.
Avaruuden miehet tulivat ja ihastuivat maan ihaniin naisiin, yhtyivät näihin ja heidän jälkeläisistään tuli m.m. suuria sotapäälliköitä.
Emme siis olekaan Aatamin ja Eevan jälkeläisiä, ei ainakaan puhdasverisiä.
Ufoillahan nuo miehet maahan tulivat, kuinkas muuten?
Koko Raamatun lukemisen lopetin. Maailmankuvani mureni.

Nyt heräsi uteliaisuus
Kirjoittanut: opporturisti 12.4.2008 klo 22.28

Sanot näin että:"Koko Raamatun lukemisen lopetin. Maailmankuvani mureni."
Jos sait raamatusta tositietoa, niin eikö sen pitäisi lisätä mielenkiintoa siihen kirjaan?
Vai etkö usko ufojen olevan avaruuden miesten aluksia?
Kaikkein eniten minua kiinnostaa, onko nuo Jumalan lapsia nuokin? -Ja tämä on tärkeää: onko emäaluskin miehitetty?- Eli kun on niin pitkät matkat näitten galaksien välillä, niin mitä siellä tapahtuu?
Vai onko tämä nyt jo huuhaata ja startrekkiläistä kuvittelua?

Ihmiskunnan synty
Kirjoittanut: Ruuneperi 13.4.2008 klo 00.47

Jos tuo mainitsemani totuus poikkeaa niin paljon muusta totuudesta, niin miten siihen suhtautua.
Oletko itse kuullut tai lukenut olevasi avaruuden ihmisten jälkeläinen? Miksi luomiskertomukseen littyvä tärkeä osa on aina jätetty mainitsematta?
Jumala loi vain maan. Eikö? Maailmankaikkeus oli siis jo olemassa. Eihän maailmaa voitu luoda tyhjästä vaan se on palannen asumiskelpoisessa kohdassa maailmankaikkeutta.

Kaikkea sitä yöllä tuleekin mieleen.
Kirjoittanut: Jopel 13.4.2008 klo 09.28

Vakavasti puhuen, olen samaa mieltä kanssasi.
Tuohon Jumala- ja luomishöpinään uskon kaikkein vähiten.
Jostakinhan alku on tullut.
Voisihan alun tuoja hyvinkin olla jostakin kaukaa harhautunut tai tarkoituksella tullet alus, jonka matkustajat ovat todellisia esi-isiämme.
10000 - 100000 vuodessa alkuperäiset jäljet kyllä haihtuu ja vai keksityt tarinat jää.
Esimmerkiksi Jeesuksen Taivaaseen lähtökin voisi olla avaruusaluksen lähtö.
Suunnitellaanhan me maan ihmisetkin nyt avaruusmatkailua ja enemmän tai vähemmän pysyviä tukikohtia tuonne avaruuteen.

Noinhan se on
Kirjoittanut: Nainen vaan! 13.4.2008 klo 10.33

Kyllä suomalainen mies tietää mistä puhuu!
Olentoja ja avaruusihmisiä, olette edelleen, kin!

Ilman alkua ilman
Kirjoittanut: loppua 13.4.2008 klo 18.53

Ei voi olla alkua. Mitä sitä ennen on ollut? Mitä avaruuden rajan takana on?

Jos nekin oli
Kirjoittanut: opporturisti 13.4.2008 klo 17.53

Luojan luomia? Avaruuden miehet. Missä kohtaa Raamatussa siitä muuten on? Minulla on sellainen muisto, että siellä puhutaan enkeleistä.
Mutta sama se. Jossainhan enkelitkin majailee. Avaruus on loputon. Se on huikeaa.
Viimeiseen kappaleeseesi sanoisin: miten tyhjästä voisi mitää nyhjästä? Ei semmoista voi ollakaan, että tyhjästä olisi luotu mitään.
Vaikka tietoahan meiltä puuttuu.
Senkin takia kiinnostaa edistyneempien olentojen elämä. Ja darwinismille tämä avaruuden miesten dna voi olla puuttuva linkki. :)

4

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylen

Tulin tänne pienestä korpimökistä, tiettömien taipaleiden takaa, muista en tiedä.

• Jostakin tämän ihmispolon esi-isät tänne tuli ei ahvenesta kehittyneet.

Professori Esko Valtaoja Turun Yliopistosta tosin väittää, että kovin kauas täytyy mennä, ennen kuin elollisia olentoja avaruudesta löytyy.
      Tekniikka kuitenkin kehittyy ja kai tuo valonnopeuskin on jotenkin ylitettävissä.
      Ei Henry Fordikaan olisi uskonut, jos joku olisi sanonut, että Fordi kulkee 200 mailia tunnissa.
      T-mallihan kulki noin 20 mailia tunnissa.

Niin ja Galileo Galilei tuskin olisi kuuta katsellessaan uskonut ihmisen siellä käyvän noin 400 vuoden kuluttua.

Ehkä meidän jälkeläisemme jo vaikka neljännessä polvessa ovat viisaampia.

• Maalaismies*

Ihmisen perusraaka-aine ei ole kovin erikoista eikä eksoottista. Ihminen niin kuin kaikki elollinen on hiiltä, vetyä, happea ja typpeä pieniä määriä rikkiä, fosforia, kalsiumia ja rautaa ym. Ihminen ei ole tehty mistään erityisestä aineesta. Me olemme ainoastaan molekyylejä niin kuin kaikki muukin.

Elämä maapallolla syntyi - niin, milloin se syntyikään? Vielä 1950-luvulla oletettiin maapallolla olleen elämää alle 600 miljoonaa vuotta. 1970-luvulla arveltiin, että kenties elämä oli syntynyt jo 2,5 miljardia vuotta sitten. Nykyisin oletetaan elämän alkaneen noin 3,85 miljardia vuotta sitten.

Elämä on syntynyt siis kohta maan pinnan kovettua noin 3,9 miljardia vuotta sitten. Nyt tulee kuvaan mukaan arvelut vaikkapa UFOista. Itse Kelvin piti 1870-luvulla mahdollisena, että meteoriitti olisi tuonut elämän idun mukanaan. Nykytutkijat ovat todella löytäneet maahan tulleista meteoriiteistä orgaanisia molekyylejä.

Sieltä käsittämättömän ajan takaa löytyvät kaiken elämän idut. Valmiina ei ihminen Raamatun todistuksesta huolimatta ole pompannut maailmaan. Saattaapa hyvinkin olla ollut jossakin kehityksensä vaiheessa ahvenen kaltainen.

• viisautta jollekin, edes sen verran, kuin Havukka-ahon Ajattelijalla oli, tai vaikkapa roppakaupalla, niin kyllähän asiat alkaisi selvitä.
      Hän, tuo Konsta Pylkkänen, pystyi kunnaalla selällään maaten ja taivasta katsoen mittaamaan avaruuden mittaamattomuuden.
      Siinä oli vasta viisas mies.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20