Tein tossa levylistaa vanhoista vinyyleistä. Aakkosjärjestely toimii muuten hyvin, mutta miten saan V:llä ja W:llä alkavat järjestetyksi niin että ensin tulis 'yksöis-veet' ja sit tupla-weet?
Nyt järjestyy näin:
Vai Steve
Waits Tom
Wang Chung
Watson Helen
Vaughan Brothers
... Olisko jollain kikka 6 tähän ?
Aakkosjärjestys
3
603
Vastaukset
- kysymys marraskuussa 2007
eikä silloinkaan kukaan antanut vastausta. Olen itsekin törmännyt monasti samaan "ongelmaan", enkä ole ratkaisua löytänyt.
Openoffice Calcilla tuon saa tehtyä vaihtamalla lajittelun kieltä miltei mihin tahansa eurooppalaiseen kieleen.
Ongelmia tulee vasta kun pitäis saada sekä Aalto Aimo että Älämölö aakkostettua oikein em. lisäksi.
Näyttäisi onnistuvan joillakin kielillä, kuten bokmålilla.
Excelilläkin luulisin, että vastaavan saa tehtyä.normaali array-lajittelulla onnistuu
nimet A-sarakkeessa ja aakkostaa B-sarakkeeseen
Sub Aakkosta()
Dim rarray As Variant
Dim Vika As Double
Dim lkm As Long
Dim lkm2 As Long
Dim Nimi1 As String
Dim Nimi2 As String
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
Range("B:B")= ""
Vika = Range("A65536").End(xlUp).Row
rarray = WorksheetFunction.Transpose(Range("A1:A" & Vika).Value)
For lkm = 1 To UBound(rarray)
For lkm2 = lkm To UBound(rarray)
If UCase(rarray(lkm2)) < UCase(rarray(lkm)) Then
Nimi1 = rarray(lkm)
Nimi2 = rarray(lkm2)
rarray(lkm) = Nimi2
rarray(lkm2) = Nimi1
End If
Next lkm2
Next lkm
Range("B1:B" & UBound(rarray)) _
= WorksheetFunction.Transpose(rarray)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039