Tämän pitäisi olla sensaatio, pro graduna on hyväksytty tutkimus helsingin yliopistossa, jolla on nimi:
"Älykkään suunnittelun teoria"
https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/6104/alykkaan.pdf?sequence=1
Miksi se on pimitetty ? Kuka pimittää sitä ?
ID-teoria tutkimus hyväksytty! H:gin yo:ssa
5
921
Vastaukset
"Rahkila, Pekka
2006 Institute for Creation Research (ICR) kreationistisena järjestönä Internetissä. Pro gradu"
Kuka pimittää? Ainakaan se EI ole helsingin yliopisto !
Pitääkö vaatia kreationistien päitä nyt vadille koska ovat pimittäneet kansaltansa kreationismia koskavaa tutkimusta ?!?- nijet
Vaikka uskonkin luomiseen, en pidä hyvänä ideana ID-teoriaa oppiaineena.
Biologisia tutkimuksia voisi tehdä pelkästä TIEDE-lähtökohdasta käsin ilman sen liitosta evoluutioteoriaan, joka on mäntti. - Tiärenaine
ymmärtänyt että tutkimus ei koske itsessään älykkästä suunnittelua, vaan se on TUTKIMUS kansanomaisen psykologian ja biologian
YHTEYDESTÄ kreationistiseen ajatteluun...
Laitan tässä lainauksen tutkimuksen johdannosta, jottä ymmärrät mitä tarkoitan (olen korostanut joitakin sanoja):
"TutkimusNÄKÖKULMANANI on TARKASTELLA älykkäänsuunnittelun teorian mukaista AJATTELUA ihmisen intuitiivisena taipumuksena YMMÄRTÄÄ luontoa ja luonnossa esiintyviä mekanismeja. Erityisenä esimerkkinä intuitiivisesta ajattelusta tarkastelen kansanomaisen psykologian (folk psychology) ja kansanomaisen biologian (folk biology) mukaista ajattelua ja päättelyä. Tämän näkökulman kautta muodostan tarkemman tutkimuskysymykseni: ILMENEEKÖ ÄLYKKÄÄN SUUNNITTELUN TEORIASSA KANSANOMAISEN PSYKOLOGIAN ja BIOLOGIAN MUKAISTA AJATTELUA?"
Tässä vielä lainaus Johtopäätöksistä: "Tutkimustulos vahvistaa käsitystä ihmisille kognitiivisesti luonnollisesta taipumuksesta uskonnollisten ideoiden ajatteluun."
Niin, että älä MrKAT vielä repeä, ja pro graduhan on uskontotieteen laitokselta ei biologian...- Mr.K.A.T.
..että siitä on vaiettu ID-piireissä ja täällä..
muu on retoriääniä..
;)
- semantics4tl
Älyllisesti epärehellinen tutkimus, suoraan sanottuna.
Tutkija antaa ymmärtää että on luonnonvastaista ajatella luonnon toimivan evoluutioteorian mukaisesti.
Ja että ihmisen intuitio/taipumus ajatella pitäisi ottaa jotenkin huomioon Tieteessä, jotta saisimme paremman käsityksen ´todellisuudesta´.
Mutta tieteen tehtävä ei ole tulkita ´todellisuutta´, vaan tutkia luontoa ja todisteita ilman intuitiota.
Astronomia on hyvä esimerkki siitä, kuinka "luontainen taipumus" ajatella ei toimi kovin hyvin.
Universumi on oudompi kuin kuvittelemme, ehkä oudompi kuin voimme kuvitella.
Jos tämän tutkimuksen tekijä saisi tahtonsa läpi, eläisimme vieläkin pimeällä keski-ajalla, ajatellen että Jumala laittoi kukkaset maahan ainoastaan jotta voisimme ihastella niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039