raitista huomenta kaikille.
Lauantai 26.4.2008
14
695
Vastaukset
- Jenkanen
Raitiiseen päivään tässä valmistautuu Jenkanenkin,
että huomenta vaan minunkin puolestani. - Oolofi
Pääsin tunti sitten budusta ja nyt juon päivnä enmmäistä olutta.
Pitivät mua 10 tuntia siellä. Varmaan siksi kun käyttäydyin niin huonosti.- ennen sanottiin
että köyhän on oltava nöyrä. Kai kiitit edullisesta yösijasta?
- raitis mieshenkilö
Oolofilla taitaa olla myöhäinen uhmaikä meneillään? Kyllä 24-vuotiaana pitäisi olla tiedossa käytöksen alkeet. Ja että putkaan kulki tiesi? Etkö ollutkaan viisastunut 22 päivän kuivana olon jälkeen? Itselläni meni 30 vuotta ennenkuin viisastuin - sikäli mikäli nyt olen viisastunut lainkaan? En kuitenkaan nauti päihteitä, en minkäänlaisia. Raittiina on perin helppo elää. Suosittelen sinullekkin Oolofi, lämpimästi!
- Pinja.
Oolofi, kosketat minua - jokin sanoissasi, ristiriitaisuudessasi viestii viisaudestasi ja herkkyydestäsi. Uskon ja toivon sinulle kaikkea parasta - en tuomitse, vaan toivon sinun löytävän oman väyläsi toteuttaa itseäsi.
- kysymys-
Mikä on budu?
- eeva-Leena
Raittius jatkuu.
Eilen hoitaja vakuutti että, päivä päivältä on helpompaa enkä enää koko ajan ajattele kaljaa.... Sitä odotellessa.
Raitista päivää kaikille.- niin....
Ei kuuta kuirusta kesään ja ilmassa leivokset leikkiä lyö.Mikä on herätä krapulatta ja katsella eloa eteenpäin tommoisella ilmalla.Olo on kuin nuorella varsalla ja tekis mieli lähteä kirmailemaan
vihreälle kesälaitumelle seppele päässä.(Anttila kun ampaisee......jne sanoilla ja sävelillä
- calmato
Raittiina olen ja niin taitaa olla tämän päivän ukkokin, koska kertoi illalla menevänsä AA-ryhmään ja ottavansa kyytiin kaksi, joilla ei ole muuten kuljetusta.
Huomenna aikainen herätys, että ehditään täältä Hämeestä aamukuudeksi meren rantaan vaihteeksi merilintuja kiikaroimaan. Haahkojen äänet keväisellä merellä - sitä koko vuoden odottaa.
Tämä kaikki mahdollista, jos ollaan myös huomisaamulla selvin päin eikä krapulassa kumpikaan.
Sydämestäni kiitän AA:n tukea, että kumppani on raitis - vain Jumalan armosta, vain päivä kerrallaan.- Oolofi
Aaa.HAN on vaan toveriseura. Kyllä siell'ä käy ne tosi heikot ihmiset, oikea kunnon ihminen pystyy olemaan selvinpäin, kun vain päättää olal selvinpäin.
Mitä se AA auttaa? Voihan niitä raittiita ihmisiä tavata muutenkin ja Jumalaan uskoa ilman mitään tyyneysrukouksiakin?
Opetelkaa käyttämään alkomahoolia kohtuullisesti. Poliisikin sanoi mulle, että se juo itekin joskus huikkaa mutta ei se örvellä silleen niinku minä jka sitten mut laitettiin BUDUUN.
BUDU= putka suomeksi. - calmato
Oolofi kirjoitti:
Aaa.HAN on vaan toveriseura. Kyllä siell'ä käy ne tosi heikot ihmiset, oikea kunnon ihminen pystyy olemaan selvinpäin, kun vain päättää olal selvinpäin.
Mitä se AA auttaa? Voihan niitä raittiita ihmisiä tavata muutenkin ja Jumalaan uskoa ilman mitään tyyneysrukouksiakin?
Opetelkaa käyttämään alkomahoolia kohtuullisesti. Poliisikin sanoi mulle, että se juo itekin joskus huikkaa mutta ei se örvellä silleen niinku minä jka sitten mut laitettiin BUDUUN.
BUDU= putka suomeksi.Itse en ole alkoholisti, muuten vaan raitis. En ole tarvinnut AA:ta mutta kylläkin Al-anonia elettyäni vuosikaudet alkoholismiolosuhteissa, lapsesta asti - isoisä ja kummieno olivat juoppoja, äiti sekakäyttäjä, muukin suku ja lähipiiri sitä sun tätä jo silloin ja yhä vieläkin.
Minun puolestani juokoot kaikki ketkä haluavat ja jos haluavat vähentää tai lopettaa, tehkööt senkin. Sitä vaan toivon, etten rattijuoppoa kohtaisi maantiellä eikä kukaan juopumuksesta sekopäisenä tulisi ovesta sisään kirveen kanssa.
Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat koko elämänsä opetelleet juomaan alkoholia kohtuullisesti mutta ovat päätyneet työntelemään hissukseen rollaattoria ostarilla tai nousseet krematoriossa savuna ilmaan ennen kuin harjoittelu on tuottanut tuloksia.
AA:ssa on tosi heikkoja ihmisiä, jos heikkoudeksi katsotaan se, että ei ole omin voimin kyennyt selviytymään alkoholista. Nämä heikot ovat raittiina vain päivän kerrallaan ja vain Jumalan armosta.
Itse pidän näitä ihmisiä voimakkaina ja rohkeina, koska vaatii valtavan suurta nöyryyttä ja rohkeutta myöntää heikkoutensa. Useat näistä ovat myös kunnon ihmisiä, vaikka ainoa jäsenyysvaatimus onkin halu olla juomatta. Joukossa on myös joka sortin venkuloita ja monesti buduun joutuneita, mutta tänään raittiita.
- johnny boy
eilinen hairahdus harmitti/harmittaa. mutta kävi tuuri ehdin juomaan kaksi paukkua ja puhelin soi.
tulin hetki sitten töistä, jos eilen ei olisi puhelin soinut ja kysytty duuniin enemmänkin olisi voinut mennä kun nuo kaksi paukkua.
nyt lähden lenkille ja vien samalla viskipullon roskikseen. kai sitä parempaan pystyy jos ei ole pulloja hyllyillä.
illanjatkoa ja komeata auringonlaskua kohti raittiina- Oolofi
Jos haluat viskipullosta eroon, niin anna se mulle! Ite en ole koskaan heittänyt hyviä juomia pois. Tee kuten minä: jos on huikkaA HIMASSA , niin juo ne pois. Ala vasta sitten raittiiksi. Pidä ensin HAUS-KAA.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa632319En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751549Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151508Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 1061121
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999