Matka on tilattu syyskuun alkuun Port el Kantaouihin, joka on ilmeisen siistiä ja tasokasta aluetta. Hotelli on kehuttu Kanta Residens.
Ajankohta on ymmärtääkseni takuu kuumaa, josta mietin, että kuinka läkähdyttävää tuleva kahden päivän safariretki tulee olemaan.
Onko bussissa istumiset tuskallisia?
Pitääkö itsellä olla reppu täynnä vettä tai eväitä?
Onko silloin illat ja yöt retki kohteessa kylmiä?
Ja vielä kuinka pitkä on se kamelisafarin sahara osuus?
Saharan hellematka..?
8
1128
Vastaukset
- teininne
todellakaan tiedä minne olette matkustamassa. Uskomatonta paskaa sekä toisten ihmisten ajan väärinkäyttöä.
En ikinä enää toivoisi näkeväni momaa roskaa palstalla.
Sheriffin täytyisi puuttua näiden pöllöjen palstantäyttöön....- Me ja t...
Matka iloamme et pysty särkemään sairaalla negatiivisuudellasi!! Tunisiaan jo kolmannen kerran!
- syyskuussa
Oltiin viime syyskuussa tunisiassa ja silloin ainakin oli todella lämmintä. Päivällä 30-35c ja yölläkään lämpötila ei juuri alle 25 laskenut... Että hyvin tarkenee!
Saharassa ei oltu joten siitä en osaa sanoa. Mutta muuten mitä muuten liikuttiin bussilla niin olivat kaikki hyvin ilmastoituja että jaksaa istua. Vettä ainakin kannattaa kyllä noissa lämpötiloissa juoda ja kantaa mukana koko ajan.
Hyvää matkaa! (me lähdetään toista kertaa 10.5.) - matkalle....
Olin viime kesänä teinini kanssa Saharan retkellä ja hyvin sujui. Bussit ovat ilmastoituja, mutta juomista ainakin meillä oli mukana. Matkallahan on tauko paikkoja joista voi sitten ostaa juomista ja syömistä lisää.Retkellä yövyimme hyvässä hotellissa, joten sielläkään ei liian kuumaa/kylmää. Kamelisafarin osuus oli muistaakseni n.1 tunti.
Suosittelen Saharan retkeä! - me ja t.
Kiitos näistä, vaikuttaa ihan positiiviselta ja nyt on läkähdyttävä hellehuoli pois mielestä. Ja ulkonahan helle pitää ollakkin. :)
- Sio2
Hei,
Me olimme viime viikolla kahden päivän Saharan- retkellä. Kannattava reissu mutta kylläkin aika raskas aikaisten heräämisten vuoksi (lähtöaamuna kello 6.00, toisena retkipäivänä kello 5.00).
Bussit ovat siellä ilmastoituja ja meidän bussi oli ainakin ihan tuliterä Volvo kaikkine härpäkkeineen. Vessaa ei tosin siinä ollut.
Ajopätkät ovat maksimissaan 1,5 tuntia. Aina pysähdellään vessapaikoilla ja kaikista pysähdyspaikoista sai aina ostaa juomia ja ruokia. Ja ylimääräisiäkin pysähdyksiä tehtiin, jos joku niitä halusi. Siis ei todellakaan mitään pelkää istumista kahta päivää.
Huhtikuun puolivälin jälkeen Saharan reissulla on ihan samat lämpötilat kuin muuallakin, turha raahata mitään villapuseroita mukaan. Minusta siellä oli kuin saunassa, tosi kuumaa. Aamuisin oli hiukan viileämpää, mutta ainakin me pärjäsimme sortseissa ja t- paidoissa.
Yöpyminen on Douz- nimisessä kaupungissa. Meillä oli neljän tähden upea Riad Palms- hotelli. Ainakin Soussen Samara- hotelliin verrattuna kuin toiselta planeetalta. Harmi vain että oltiin niin vähän aikaa ja yöunet jäivät lyhyiksi.
Kameliratsastus illalla on aika lyhyt. Ensin mennään n. puoli tuntia hietikolla, sitten on kuvaustauko jolloin voi ihailla upeaa auringonlaskua, sitten tullaan sama reitti takaisin n. puoli tuntia.
Uskomaton kokemus. Suosittelen pitämään lujaa kiinni kamelin noustessa ja laskiessa. Ja vettä mukaan ratsastukselle, kääntöpaikalla sitä myydään ryöstöhintaan.
Jos on tuulista ja heikkaa lentää ilmassa, kannattaa harkita ottaako digikameraansa esille vai ei. Hiekkapöly menee kameran mekaniikkaan tosi helposti. Silloin ei tuullut yhtään kun me olimme joten uskallettiin kuvata digijärkkärillä.
Toinen retkipäivä oli "tylsempi". Suolajärvi ja taatelipalmukeidas ei oikein säväyttänyt.
Kairouanissa kiivetään matkamuistomyymälän katolle kurkkimaan suuren moskeijan sisään. Siinä myymälässä on oikeasti tosi halpaa. Kannattaa ostaa vesipiiput ja keramiikka siitä, hinnat on noin puolet Sousssen ja Port El Kantaoiun hinnoista.
Siinäpä joitain vinkkejä. Hauskaa matkaa ja nauttikaa Tunisiasta. Itse meinaamme kyllä palata uudelleenkin.- Tykkäsin
Minun mielestäni Suolajärven maisemat olivat hienot. Olen ajanut Yhdysvalloissa suola-aavikon poikki, mutta silti säväytti. Kangastuksia emme tosin nähneet, vaikka niitäkin siellä kuulemma joskus näkee. Ja se pysähdyspaikan vessa oli hauska...
Harmi kun nämä viestit pian katoaa alas. Näyttäisi olevan hyvää tietoa saharanretkistä, jonne myös me olemme menossa kesällä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 12998
- 7961
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7901- 71826