Näkymän luominen

Ekseli

Miten saan tehtyä uuden näkymän jo tehdystä taulukosta? Consolidate kelpais muuten, mutta siinä ei ole mahdollista siirtä tekstiä.

Lähtötiedot:
AA BB CC DD EE
aa bb cc dd ee
ab bc cd de ef
ac bd ce df eg
ad be cf dg eh

Tämmöseksi pitäisi saada eri sheetille
AA CC EE
aa cc ee
ab cd ef
ac ce eg
ad cf eh

5

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calcissa tuollaisen tekee piilottamalla sarakkeet. Varmaan Excelistä löytyy sama toiminto.

• Ekseli

Uusi taulukko tulee uudelle sheetille, saa toki uudellakin sheetillä piilotettua sarakkeita. Millä tuon taulukon siirtää sinne, jos alkuperäisestä taulukosta poistaa, lisää tai muokkaa rivejä, niin vaikutus näkyisi myös toisessa sheetissä.

• Ekseli kirjoitti:

Uusi taulukko tulee uudelle sheetille, saa toki uudellakin sheetillä piilotettua sarakkeita. Millä tuon taulukon siirtää sinne, jos alkuperäisestä taulukosta poistaa, lisää tai muokkaa rivejä, niin vaikutus näkyisi myös toisessa sheetissä.

Jos siis et voi käyttää sitä yhtä ja alkuperäistä laskentataulukko välillä sarakkeet piilossa ja välillä kaikki esillä, niin meneenhän se vaikeammaksi, jos vielä pitää olla päivittyvät taulut.
        Kahdessa ikkunassa esitettynä sama laskentataulukko on muotoilultaankin samanlainen, joten se ei anna uutta, vaikka siinä päivitys toimii.
        Löytyisköhän sitten joku linkitysvaihtoehto? Kytkeminen ulkoiseen tietolähteeseen toimii jotenkin Calcissa, mutta siinäkin ilmeisesti vaatii tallennusta, että päivittäisi.

Raaka kopiointikaavojen käyttö tieteinkin ajaa asian, siis tyyliin, että taulukon2 solussa a1 on kaava =Taulukko1.A1 joka levitetään riittävälle alueelle ja sitten "turhat" sarkkeet piiloon tai vain tarpeelliset sarakkeet kopioidaan.

Ja makroilla saa kans tehtyä vaikka mitä. Voi tietenkin olla vielä joku fiksumpi tapa toimia.

• kopioitavan taulukon moduuliin...
      kopioi nyt TAul2, muuta sopivaksi

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
      Cells.Copy Destination:=Sheets("Taul2").Range("A1")

End Sub

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2519
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1214
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1156
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe