Tietääkö kukaan seuratanssi.net sivuilla myytävästä "Hannun ja Helenin kanssa parketilla" dvd:stä?
Onko hintansa väärti ja onko helppo oppia opetuksesta?
Tanssimaan oppiminen
24
3623
Vastaukset
- Molempia katsellut
Täältä löytyvät opetus DVD:t ovat uudempia ja ymmärtääkseni kaikin kriteerein parempilaatuisia!
- A-Ryhmää
Ehdottomasti parempia, ovathan tekijät kilpatanssijoita.
- opetusta
Kyllä molemmat ovat aivan kelpo tuotteita jos DVD-levyltä yleensäkään voi oppia tanssimaan.
Hannu ja Helena on tehty alunperin jo videoaikana ja siirretty sitten DVD-levylle. Näkyy vanhahtavana ulkoasuna. Tämä toinen uudempi on melko vauhdikas ja selkeäkin. Hannussa ja Helenassa taas on puolestaan enemmän asiaa.
Hyvänä apuna ko tuotteet ovat jos lisäksi käy vielä tanssikursilla tai haluaa muuten vaan palauttaa asioita mieleensä. - Kaksvasenjalaknen-
Kuvaus on toki parempi, mutta Hannu ja Helenin video on tehty lavatanssin aatteita ja tyyliä varten. Tanssilavathan ei ole kilpatanssi areenoita - Sekä kaikki yleisimmät tanssilajit lavoilta samalla videolla, Hyvät toistot kuvioista peräkkäin, eipä tarvitse nin paljon kelata-
- yksistään
Miksi haluat oppia tanssimaan yksistään?
- yksistään
täällä peräpohjolassa ei järjestetä tanssikursseja ja kumppani ei tanssi :(.
Dvd:n avulla voisin saada poikani innostumaan kaveriksi, tai sitten hytkyttelen yksistään, jep, jep. yksistään kirjoitti:
täällä peräpohjolassa ei järjestetä tanssikursseja ja kumppani ei tanssi :(.
Dvd:n avulla voisin saada poikani innostumaan kaveriksi, tai sitten hytkyttelen yksistään, jep, jep.Kyllähän useillakin paikoilla Perä-Pohjolassa järjestetään opetusta. Kursseille voi hyvinkin mennä ilman paria.
Mistä päin PP:aa etsit kursseja?
Jos tyydyt dvd-opetukseen, on Suomen tanssikoulun dvd hyvä valinta (löytyy muuten ainakin yhdestä PP:n kirjastosta). Ei siksi, että mallit ovat kilpatanssijoita (itse asiassa se on monissa lajeissa miinusta), vaan siksi, että mallit ovat hyviä tanssijoita ja dvd on Suomen standardeilla hyvin tehty.- - - - -
avanaq kirjoitti:
Kyllähän useillakin paikoilla Perä-Pohjolassa järjestetään opetusta. Kursseille voi hyvinkin mennä ilman paria.
Jos tyydyt dvd-opetukseen, on Suomen tanssikoulun dvd hyvä valinta (löytyy muuten ainakin yhdestä PP:n kirjastosta). Ei siksi, että mallit ovat kilpatanssijoita (itse asiassa se on monissa lajeissa miinusta), vaan siksi, että mallit ovat hyviä tanssijoita ja dvd on Suomen standardeilla hyvin tehty."Ei siksi, että mallit ovat kilpatanssijoita (itse asiassa se on monissa lajeissa miinusta)"
Miinusta on jos lajina on pitkänmatkanpaini tai saappaanheitto, mutta jos tanssista on kyse on pelkkää plussaa. - - - - kirjoitti:
"Ei siksi, että mallit ovat kilpatanssijoita (itse asiassa se on monissa lajeissa miinusta)"
Miinusta on jos lajina on pitkänmatkanpaini tai saappaanheitto, mutta jos tanssista on kyse on pelkkää plussaa.Jos lajina on lava/seuratanssi, ei kilpatanssija ole paras mahdollinen esimerkki. Paras vaihtoehto IMHO olisi hyvä lavatanssipari.
Kalle Palander on hyvä malli aloittelevalle kilpalaskijalle, mutta ei välttämättä peruslaskettelijalle. Sama periaate koskee myös muita lajeja, esimerkiksi tanssia.- Tyypillistä
avanaq kirjoitti:
Jos lajina on lava/seuratanssi, ei kilpatanssija ole paras mahdollinen esimerkki. Paras vaihtoehto IMHO olisi hyvä lavatanssipari.
Kalle Palander on hyvä malli aloittelevalle kilpalaskijalle, mutta ei välttämättä peruslaskettelijalle. Sama periaate koskee myös muita lajeja, esimerkiksi tanssia.Tyypillinen kommentti lavatanssijalta.
Kilpatanssija/kilpalaskija ei voi opettaa aloittelevia, koska he ovat niin hyviä. - kommenntti
Tyypillistä kirjoitti:
Tyypillinen kommentti lavatanssijalta.
Kilpatanssija/kilpalaskija ei voi opettaa aloittelevia, koska he ovat niin hyviä.Tyypillinen kommentti kilpatanssijalta.
Painotukset ovat kilpa/lavatansseissa erilaiset.
Kaikkia ei vaan kiinnosta se kilpaopetuksen järjetön hinkkaaminen.
Jotkut haluavat tanssin olevan enemmän hauskaa kuin "täydellisen näköistä"
Epäilen että et tiedä tanssimisesta juuri mitään,
koska näkemyksesi on noin rajoittunut. Tyypillistä kirjoitti:
Kilpatanssija/kilpalaskija ei voi opettaa aloittelevia, koska he ovat niin hyviä."Tyypillinen kommentti lavatanssijalta."
Pitäisikö minun kirjoittaa, että tyypillinen kommentti kilpatanssijalta? Vai että tyypillinen kommentti kirjoittajalta, joka ei ole pätkääkään miettinyt asiaa? Enpä taida kirjoittaa kumpaakaan.
"Kilpatanssija/kilpalaskija ei voi opettaa aloittelevia, koska he ovat niin hyviä."
Missähän ihmeessä minä olen näin kirjoittanut? En omasta mielestäni ole puhunut mallien hyvyydestä tuossa mielessä ja/tai sen vaikutuksesta oppimiseen sanallakaan.
Sanotaanpa yksinkertaisesti:
Kilpatanssijoille paras malli on hyvä kilpatanssija, koska hän tanssii ko. lajille ominaisella tavalla ja on siis hyvä esimerkki ko. lajille luonteenomaisesta (sic!) tavasta liikkua. Lavatanssijoille paras malli on erittäin hyvä lavatanssija, koska hän tanssii ko. lajille ominaisella tavalla ja on siis hyvä esimerkki/malli ko. genressä.- Humppajäärä
Tyypillistä kirjoitti:
Kilpatanssija/kilpalaskija ei voi opettaa aloittelevia, koska he ovat niin hyviä.Kilpatanssi on ihan eri asia kuin lavatanssi. Kilpatanssijoilla on tiettyjä maneereja, jotka eivät kertakaikkiaan lavatanssiin kuulu. Parempi kun opettajalla ei ole näistä hajuakaan, ettei anna vääriä vaikutteita oppilailleen.
- Romurallitanssija
Humppajäärä kirjoitti:
Kilpatanssi on ihan eri asia kuin lavatanssi. Kilpatanssijoilla on tiettyjä maneereja, jotka eivät kertakaikkiaan lavatanssiin kuulu. Parempi kun opettajalla ei ole näistä hajuakaan, ettei anna vääriä vaikutteita oppilailleen.
Jos formulakuski opettaa rallimiestä ajamaan rallia, niin eihän siitä hyvää tule.
- formulat
Romurallitanssija kirjoitti:
Jos formulakuski opettaa rallimiestä ajamaan rallia, niin eihän siitä hyvää tule.
ja kumpi rallit? Entäpä jokamiesluokka? Tai Linnanmäen törmäilyautot ja mikroautoilu?
- Polkuautoilija
formulat kirjoitti:
ja kumpi rallit? Entäpä jokamiesluokka? Tai Linnanmäen törmäilyautot ja mikroautoilu?
Kilpatanssijat on formulakuskeja, r'n's-tyypit rallikuskeja ja lavatanssien peruskurssin käyneet jokkishemmoja. Linnanmäen törmäilyautoilla kaahailee kurssittamaton rahvas. Mikroautoilijoita ovat kaikki itseään tiukasti treenaavat harrastajat, jotka haluaisivat olla formulan ratissa, mutta rahkeet eivät aivan riitä.
- Kursseilla ollut
avanaq kirjoitti:
Kyllähän useillakin paikoilla Perä-Pohjolassa järjestetään opetusta. Kursseille voi hyvinkin mennä ilman paria.
Jos tyydyt dvd-opetukseen, on Suomen tanssikoulun dvd hyvä valinta (löytyy muuten ainakin yhdestä PP:n kirjastosta). Ei siksi, että mallit ovat kilpatanssijoita (itse asiassa se on monissa lajeissa miinusta), vaan siksi, että mallit ovat hyviä tanssijoita ja dvd on Suomen standardeilla hyvin tehty.Oma kokemukseni on taas että kilpapuolen opettajat osaavat paremmin opettaa kuin lavapuolen ohjaajat/opettajat.
Kokemusta on suomen kärkikaartin opettajista- seurojen perus ohjaajiin.
Ilmeisesti kilpapuolella koulutetaan ohjaajat perusteellisemmin ja ennen ohjaajana toimimista heillä on yleensä jo vuosien kilpailut ja treenit takana.
Lavapuolelle on vasta nyt tullut tuo että ohjaajat koitetaan opettaa ensin itse tanssimaan ennenkuin lasketaan ohjaamaan toisia. - Hssss
Kursseilla ollut kirjoitti:
Oma kokemukseni on taas että kilpapuolen opettajat osaavat paremmin opettaa kuin lavapuolen ohjaajat/opettajat.
Kokemusta on suomen kärkikaartin opettajista- seurojen perus ohjaajiin.
Ilmeisesti kilpapuolella koulutetaan ohjaajat perusteellisemmin ja ennen ohjaajana toimimista heillä on yleensä jo vuosien kilpailut ja treenit takana.
Lavapuolelle on vasta nyt tullut tuo että ohjaajat koitetaan opettaa ensin itse tanssimaan ennenkuin lasketaan ohjaamaan toisia.Tuota ei saa sanoa ääneen, ettei avanaq suutu.
Kilpatanssi on luonnollisesti eri asia kuin "lavatanssi". Kyseisillä DVD-levyillä opetetaan juuri lavatanssin mukaista perustanssia. Mitään erikoisuuksia niillä ei opeteta, perusaskelta ja muutamia yksinkertaisia lavoilla tanssittavia kuvioita.
Opetettavaan tanssiin kuuluu opetussessio ja "vapaata" tanssia. Tässä vapaassakaan tanssissa ei mitään kilpatanssikoukeroita esitetä.- yksistään
hiukan on rönsyillyt juttu.
Kiitosta teille, jotka vastasitte kysymykseeni.
- oppinut50
Hei, kannustaisin sinua tulemaan tanssilattialle,aina sieltä löytyy sellasiakin miehiä jotka ystävällisesti opettavat askeita. Rohkeasti vaan ja vielä paremmin opit jos sinulla on hyvä rytmitaju. Minä viiskymppinen nainen en ollut käynyt mitään tanssikursseja ja olen oppinut tanssimaan lähes kaikki lajit.Harrastan aerobik jumppaa jolloin myös minun on helppo oppia askellukset siinä ja se helpotti osaamistani oppia tanssimaan.
- osa
näistä tansseissa opettamiseen innostuneista miehistä ei osaa itse edes oikeasti tanssia.
Tuo pätee lähinnä näihin lavapuolen miehiin.
Kilpapuolella aika pian opitaan myös daaminkin askeleet. - 1 mielipide asiasta
osa kirjoitti:
näistä tansseissa opettamiseen innostuneista miehistä ei osaa itse edes oikeasti tanssia.
Tuo pätee lähinnä näihin lavapuolen miehiin.
Kilpapuolella aika pian opitaan myös daaminkin askeleet.Kilpatanssikursseilla käyneet tulevat usein lavatanssikursseille, koska ne ovat kaksi eri asiaa. Näitä vertailuja on otettu formuloista ja ralliautoilusta sekä laskettelusta. Voisin verrata kilpatanssia ja lavatanssia pikajuoksuun ja maratoniin. Kilpatanssi on lyhytkestoista ja lavatanssi pitkäkestoista urheilua. Kilpatanssi on kurinalaista ja lavatanssi kuritonta :-). Kannatan lavatanssikursseja ja siihen liittyviä DVD:tä ja paljon lavoilla käyntejä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899