Onko noissa 2T perämoottoreissä mitään mahdollisuutta säätää seosta kuten mopoissa aikoinaan neulalla tai seosruuvilla. 30Hp Jonhson vm.90 tuntuu käyvän rikkaalla kun ei oikein kieu ylhällä kuten pitäisi.
2-T seoksen säätö
3
2381
Vastaukset
Taitaa nuo perämoottorin kaasarit olla kaikki läppäohjattuja, joten niissä ei ole luistia eikä neulaa, niinkuin monissa mopojen kaasareissa. Seosruuvi kuitenkin löytyy varmaan useimmista, tosin kannattaa varmistaa säätääkö se ilmaa vai bensaa. Yleensä jos se on lähellä kaasarin kurkkua niin silloin se säätää bensaa, eli aukipäin rikkaammaalle. Mutta sen vaikutus on monesti vain pienillä kierroksilla. Pääsuuttimen vaihto isompaan tai pienempään on yksi keino säätää seosta isoilla kierroksilla. Mutta kyllä koneen pitäsi vakioasetuksilla aika hyvin toimia, varsinkin jos potkurissa on oikea nousu ko. veneeseen. Tietysti kannattaa myös tarkistaa, että rikastin tai ryyppy ei jää päälle ja näin saa liian rikasta seosta.
- Johnson 30
Jep täytyy tarkistaa se ryyppy. Onkohan se ihan vivulla vai joku sähköinen ? Vuosimalli on jotain 89 luokkaa.
- todellakin
huonoa vanhaa perämoottoria ei siis saa toimimaan kunnolla ei vaikka uusisi käyttöohjekirjaa myöten kaiken."vähän käytetty" perämoottori joo vaikka ei käyttäisi ollenkaan niin tiivisteet ja polttoaine järjetelmän kalvot kuivuu kovettuu.tuommoinen lähes 20 vuotta perämoottorille on jo saavutus koska vastaavilla hevosvoimilla varustettu esimerkiksi moottoripyörä ei joudu läheskään semmoiseen rasitukseen kuin perämoottori joutuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942