Eli joskus näin jonkun testin jossa ZA free -versio pärjäsi huonosti (nykyinen palomuurini). Mutta sitten päätin kokeilla testin voittanutta palomuuria (joka oli ilmainen) Online Armoria, mutta tuli vähän liian turvallinen olo kun kyseli kaikelle mahdolliselle lupaa tehdä sitä ja tätä, jopa koneen sisäpuolella. Voisiko joku kertoa paremman palomuurin, joka täyttää seuraavat ehdot:
1) Helppokäyttäisyys (ei tarvi pakosti olla suom. kielinen kuitenkaan)
2) Voin milloin tahansa helposti ja kätevästi käydä katsomassa logeja, mistä näkee kuinka paljon on koetettu hyökkää koneeseen, sekä ohjelmia jotka yrittävät ulos ym.
3) Turvallisuus (eli turvallisempi kuin ZA free)
4) Ilmainen
5) Ei kysele koneen sisäisiä asioita! ("Tämä ohjelma haluaa käynnistyä", "Tämä ohjelma haluaa tehdä olosi mahdollisimman vittumaiseksi")
Eli siis ZA free:n tapainen turvallisempi palomuuri. Voitte samalla kertoa/näyttää pieniä oppaita käytännön asioista ja pikku säädöksiä ( esim. ettei palomuuri näytä jokaisen hyökkäyksen yrityksen ilmoitusta työpöydällä)
Jos jotain hienoja plussa toimintoja kuitenkin on (kuten ZA:n pieni e-mail turva .VBS) niin hienoa! Ja kiitos jos yhteisymmärrystä löytyy =)
Kertoisitteko hyvän palomuurin?
L33T1KKA
3
772
Vastaukset
- Mie.
Kun tunnut niistä testituloksista paljon perustavan, niin kokeile Comodoa.
Tavallisessa nettikäytössä tosin kelpaa vaikka Windowsin palomuuri.
Testaile itse, niin kaikki palomuurit suorittavat tehtävänsä, myös ZA.
http://www.hackerwatch.org/probe/
Tuossa se Comodo:
http://www.personalfirewall.comodo.com/ - ehdoilla
windowsin oma.
- L33TIKKA
Ja mistä mä logeja pääsisin selailemaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784