Muutettiin tyttökaverin kanssa n. 2 kuukautta sitten yhteen. Olen yrittänyt oppia tykkäämään hänen koirastaan, mutta mitä pitempään aikaa on kulunut, sitä enemmän minua hänen koiransa ärsyttää. Se on liian iso, se haisee, kuolaa, hyppää sänkyyn ja karvan määrä on jotain aivan järkyttävää! Kaiken lisäksi se haukkuu, jos pitää ikkunaa auki, mikä kuitenkin kesällä olisi mukavaa, ellei pakollista. Mitenkä oppisin tästä karvaturrista tykkäämään? nyt hyviä neuvoja ihmiset! Olen aina ajatellut olevani koiraihminen, mutta jo pelkästään sen koiran haju, no...oksettaa. Imelä paha haju.
Olen yrittänyt tästä asiasta sanoa, ja kyllä tyttökaverini sen tietää, että minulla ja koiralla on vaikeuksia "sopeutua". Mutta mitä tehdä?
tyttökaverin koira ärsyttää
94
18030
Vastaukset
- koirakaveri=)
ei koirien yleensä pitäis haista noin kovin...
minähän sen tiedän koska meidän perheessä on koirai ollut jos jonkinmoista.koira haisee mielestäni pahalle jos se on pesemätön, tai jos koira on juuri ollut ulkona sateella..
voisit vihjaista tyttöystävällesi tai sanoa suoraan..kiltisti että hänen koiransa hieman haiskahtaa ja voisiko asialle tehdä jotain..hän ei varmaan mielisty asiasta, mutta aina ei voi miellyttää..
koiran hajunpoistoon auttaa jos muistaa harjata turkin auki että ilma pääsee kiertämään iholla ja turkissa,ja pesu tarvittaessa.itsekin voit vaikka osallistua turkin harjaukseen ja katsoa pesun, niin tiedät miten homma toimii ja voit itsekin jatkossa joskus silloin tällöin toimittaa nämä toimenpiteet=)(ja pidät samalla huolen ettei koira ala haista).
muistakaa myös kodin siisteys,koska huoneilmasta tulee helposti tunkkainen jos ei katso koiran karvoja pois sohvalta ja nurkista, ja huoneistolämpötila max 23astetta...on koirallakin helpompi olla.
ja voitte sitten viedä koiraa oikein pitkille lenkeille joilla se saa riehua ja kuluttaa sen kaiken turhan energian jonka se muuten käyttäisi kotona hyppimiseen ja pomppimiseen.
koira olisi hyvä myös kouluttaa pysymään poissa sängyltä ja sohvalta..HUOM HUOM!!pölypunkkeja ja lisää siivottavaa..
varmasti lenkkeilemällä koiran kanssa, hoitamalla ja kouluttamalla sitä, pääsette eroon moisista ongelmista...harjaaminen vähentää myös irtokarvoja..- koira
Täytyy sanoa, että koiran haju on varmasti kamalampi sellaisesta ihmisestä, joka ei ole koiriin tottunut, kuin niistä, jotka koirien kanssa ovat päivittäin tekemisissä. Jos päivittäin haistelee itselleen tärkeää karvaturria niin alkaa sen hajuun tottumaan.
No mutta siis tämä onkin sitten sellainen tilanne, että jos tyttöystävän kanssa aikaa asustella ja elellä, niin koiraan on vain totuttava, tai sitten siitä on luovuttava. Kinkkinen paikka. Koira on tytölle tärkeä ja sinun ehkä kannattaa miettiä, että onko se koira kuitenkaan niin paha, jos kuitenkin tyttö on hyvä. Toisaalta voisitte kyllä miettiä sen koiran paikkaa teidän perheessä. Tarviiko sen esim. nukkua sängyssä?!? Joustoa puolin ja toisin. Juttele tyttösi kanssa.
- joo...
Mulla ei ole vastausta koska en itse kestäisi kuolaavia turreja kumppanilla
- syvemmin
Koira on tyttöystävällesi tärkeä. Rakastat häntä, joten yritä ymmärtää edellinen. Näin osoitat rakkautta kumppanillesi.
Tutustu koiraan, se varmasti on mukava persoona ja tulee mielellään sydämeesi. Itselleni kävi näin: poikaystävä halusi koiran ja lopulta suostuin, vaikkakin sovittiin, että hän yksin hoitaa koiran..lopulta kuitenkin rakastuin otukseen korviani myöten ja se onkin kulkenut mukanani jo 12 vuotta, en luopuisi mistään hinnasta siitä!
Mieti asiaa myös koiran kannalta, teidän yhteenmuutto on ollut muutos sillekin, sopeutumista tarvitaan molemmilta. Anna sen kokea, että kuuluu perheeseen ja että hyväksyt sen. Näin sen on helpompi hyväksyä sinut. Koiralla on erittäin hyvät vaistot.
Koira ei voi olla perheessa johtaja. Sen paikka laumassa tulee olla selvä. Ehkäpä sen haukkumiset yms. johtuu siitä, ettei se oikein tiedä omaa paikkaansa. Koira stressaantuu todella paljon, jos sen pitää hoitaa laumanjohtajan tehtäviä ihmisperheessä.
Tärkeä asia on myös ymmärtää, että koiralle tyttöystväsi ja sinä olette ne ihmiset, jotka määrittelevät sen, miten onnellinen siitä voi koskaan tulla. Se on täysin riippuvainen siitä, millaisen elämän sille suotte.
Hoitakaa koiraa yhdessä, sopikaa pelisäännöt ja olkaa perhe. Tsemppiä!!
- -Maikki-
Tervetuloa kerhoon :)
Ensinnäkin, voi tulla muutama äkäinen kommentti
tyyliin "olet väärä mies naiselle" tai "ei pidä mennä yhteen, jos ei koirista tykkää". Itse olisin varmaan ajatellut samoin ennen kun tapasin nykyisen avokkini ja hänen koiransa.
Meillä on kotona aina ollut paljon eläimiä, myös koiria ja itselläni on ollut kaiken näköisiä karvakorvia. Rakastan eläimiä todella paljon ja
erityisesti koirat ovat lähellä sydäntä.
No, avokkini alfauros OLI yksinkertaisesti lellitty "piloille" eli perheenpää. Nukkui sängyssä (iso koira) joten karvaa oli suu ja silmät täynnä. Seurasi miestäni kuin takiainen, tuli väliin heti jos yritti olla lähekkäin, tuijotti 10cm päässä kun söi, komensi jatkuvasti
hoitamaan ym. Lista on loputon ;) Ja voi että kun mua ärsytti niin prkl!!! Sain mieheltäni kuulla olevani koiran vihaaja ja kieltämättä olin itsekkin ymmälläni kun välillä tuntui että ärsytti niiiin kamalasti että huh. Luojalle kiitos, sain miehen ymmärtämään tilanteen ja koulutus alkoi.
Valitettavasti et pääse koiran koosta eroon, mutta tuskin se enää haittaa jos muut asiat ovat kunnossa :)
Jos Koira on uros niin se haisee voimakkaammin. Harvoin omistaja sitä itse haistaa, koska on tottunut siihen. Alussa mä ostin hyvää pesuainetta joka vei hajua pois ja uudet matot auttoi asiaa. Nyt olen itsekkin tottunut hajuun joten ei enää häiritse (voisin väittää ettei enää haise, mutta epäilen ;) Ja koira todella haiskahtaa märkänä mikä on normaalia eikä sitä saa pois.
Karvoja oli kamalasti, sellaisia laattoja pitkin kämppää. Ongelma ratkesi kun koiraa alettiin harjaamaan jokatoinen päivä ja lisäsin yhden imurointi tai lastalla siivoamis päivän kerran viikossa. Tosin tais myös auttaa se, että siirryttiin eläinkaupan kuivaruokaan.
Kuolaa tulee lähinnä lenkillä tai jos koira kiihtyy. Siihen ei auta muu kuin paperilla pyyhkiminen. Kieltämättä välillä ärsyttää kun lattia on joskus tippoja täynnä mutta minkäs koira sille voi.
Tuo haukkuminen kertoo johtajuus ongelmasta eli koira suojelee teitä. Jos se saa sänkyynkin tulla niin helposti kokee olevansa ylempänä jos siihen on taipumusta.
Meillä on auttanut perushuomiomattomuus tiputtamaan herraa oikeaan asemaan laumassa koska on kuitenkin nöyrä poika perusluonteeltaan. Ulkona räyhää edelleen muille koirille mutta jopa kamalampaa kamalampi veto on saatu pois.
Käy lainaamassa koirankoulutuskirjoja niin löydät enemmän asiaa. Jan Fennelin kirjat ovat hyviä, kertoo niissä omista kokemuksistaan ja hauskoja tarinoita on paljon.
Nykyään herra on paljon rauhallisempi eikä heti pomppaa pystyyn kun joku liikkuu. Ei enää kyylää kokoaikaa eikä vahdi joka liikettä. Näyttääkin tyytyväisemmältä ja rentoutuneelta kun johtajuus on ainakin osaksi poistettu sen vastuulta.
Miehen sain mukaan paremmin siivoukseen ja siihen ettei koira ole sängyssä sillä, että sanoin "olisipa ihan kamalaa jos tulisin allergiseksi kun hilsettä ja karvaa on niin paljon". Johtajuusongelmasta (itse ei nähnyt minkäänlaista ongelmaa) kerroin aina kun koira tuli komentamaan tms. Sanoin vain "herra taitaa taas komentaa". Avokki huomasi vasta sitten itsekkin asian. Ja kun luin ääneen kirjaa "kuuntelen koiraani", mies lähti mukaan koska ei halua että minä olen johtaja ja pahimmassa tapauksessa mies se lauman ala-arvoisin :)
Käykää kolmestaan ja sinä kahdestaan koiran kanssa lenkeillä, harjaa sitä ja leiki joskus. Se luo sidettä sinun ja koiran välille.
Toki vaihtoehtona (tunnen pariskunnan joilla tämä toimii) on ettet osallistu ollenkaan koiran hoitoon. Ja välillä koira lähtee lomalle mummolaan kun sua ärsyttää tarpeeksi.
Tosin tuo että kyselet asiasta kertoo siitä että haluat yrittää joka on todella hienoa!!!
Ihminen joka ei ole ollut samassa tilanteessa ei voi mitenkään ymmärtää asiaa vaan heti menee sun tottumattomuuden piikkiin. Mutta usko pois ettei vika ole sinussa :)
Tuskin kukaan lapsirakaskaan tykkää hemmotellusta kiukuttelevasta kakarasta.
Meillä siis menee nykyään hyvin. Toki tulee päiviä jolloin koira ärsyttää, mutta se nyt kuuluu asiaan. Tuleehan myös päiviä että mies ärsyttää. Yhdessä kun asutaan niin se lienee luonnollista. En usko että koirasta tulee koskaan omaa rakasta koiraa minulle, mutta tykkään siitä kuitenkin.
Tsemppiä teille, kyllä se siitä lähtee kunhan saat tyttöystäväsi mukaan asiaa. Ja miksipä et saisi, kyllä varmasti hänellekkin on tärkeää että kaksi rakkainta olentoa tulee toimeen :)- ärsytystila
Avokillani on siis koira ja muutamia kuukausia ollaan asuttu yhdessä. Pidän eläimistä ja myös koirista olen aina tykännyt. Niin tästäkin tapauksesta, aluksi. Mut sit alkoi risomaan koirankarva jota on ihan mielettömästi joka puolella. Tämä tapaus on myös pilalle lellitty (pidetty "sylivauvana"). Koiraa ei ole koulutettu ja ruokaa on koko ajan nokan alla, joten sen eteen ei tarvitse tehdä mitään, joten myös käskyt menevät kuuroille korville. Kaikki paikat (sohva, sängyt, nojatuolit) kuuluu koiralle, ja paikkansa koira hyvin aktiivisesti ottaakin.
Ulkona kova veto päällä ja herra päättää minne mennään, mitä vauhtia ja milloin tulee stoppi. Meidän ruokailu ei ikinä tapahdu rauhassa vaan aina koira sen 10 cm:n päässä kinumassa osuuksiaan.
Koira ei sinänsä ole mikään ongelmatapaus, mutta piirteensä ärsyttää kun koira ei ymmärrä paikkaansa vaan kuvittelee tosiaan olevansa se perheen pää. Mielestäni tekee jopa joskus alistavia eleitä avokkiani kohtaan, joita hän ei käsitä vaan pitää niitä hauskana koiran hellyydentarpeina. - koiralle
ärsytystila kirjoitti:
Avokillani on siis koira ja muutamia kuukausia ollaan asuttu yhdessä. Pidän eläimistä ja myös koirista olen aina tykännyt. Niin tästäkin tapauksesta, aluksi. Mut sit alkoi risomaan koirankarva jota on ihan mielettömästi joka puolella. Tämä tapaus on myös pilalle lellitty (pidetty "sylivauvana"). Koiraa ei ole koulutettu ja ruokaa on koko ajan nokan alla, joten sen eteen ei tarvitse tehdä mitään, joten myös käskyt menevät kuuroille korville. Kaikki paikat (sohva, sängyt, nojatuolit) kuuluu koiralle, ja paikkansa koira hyvin aktiivisesti ottaakin.
Ulkona kova veto päällä ja herra päättää minne mennään, mitä vauhtia ja milloin tulee stoppi. Meidän ruokailu ei ikinä tapahdu rauhassa vaan aina koira sen 10 cm:n päässä kinumassa osuuksiaan.
Koira ei sinänsä ole mikään ongelmatapaus, mutta piirteensä ärsyttää kun koira ei ymmärrä paikkaansa vaan kuvittelee tosiaan olevansa se perheen pää. Mielestäni tekee jopa joskus alistavia eleitä avokkiani kohtaan, joita hän ei käsitä vaan pitää niitä hauskana koiran hellyydentarpeina.Voi p....le , nythän on niin, että koira on ihan syytön käytökseensä. Nyt olisi korkea aika laittaa " emäntä " koulutukseen, tuollainen koiran " kasvattaminen " on häpeäksi kaikille koirien omistajille. Tietääköhän koiran omistaja sitä, että koira kunnioittaa ja haluaa miellyttää omistajaansa silloin kun arvojärjestys on kohdallaan. Koira on aina alin yhteisössään eikä se tarkoita sitä, että koiraa alistetaan tai laiminlyödään. Kirjoituksesi perusteella voisi päätellä ettei avokkisi ole koiransa arvoinen.
- koira syytön
koiralle kirjoitti:
Voi p....le , nythän on niin, että koira on ihan syytön käytökseensä. Nyt olisi korkea aika laittaa " emäntä " koulutukseen, tuollainen koiran " kasvattaminen " on häpeäksi kaikille koirien omistajille. Tietääköhän koiran omistaja sitä, että koira kunnioittaa ja haluaa miellyttää omistajaansa silloin kun arvojärjestys on kohdallaan. Koira on aina alin yhteisössään eikä se tarkoita sitä, että koiraa alistetaan tai laiminlyödään. Kirjoituksesi perusteella voisi päätellä ettei avokkisi ole koiransa arvoinen.
ei ehkä sitten ymmärrä noista kunnioitus ja arvojärjestysasioista. Olen huomauttanut joskus koiran luuloista asemastaan ja koulutuksen tarpeesta. On kuulemma ollut tietoinen valinta ettei koiran tarvitse sen kummempia temppuja osata. Mitä siihen sanomaan? Koira olisi oppivainen mutta ei kai koiralla tarvetta olla tottelevainen kun ruokaa tulee koko ajan ja lenkillä mennään sen pään mukaan.
Koiraa muutenkin paapottu kuin vauvaa eli saanut hyppiä ihmisten päälle ja syliin, makupaloja annetaan ruokapöydästä omalla haarukalla ja sängytkin koiran valtakunta.
Tykkään tosiaan koirista mut en siitä et koiran annetaan hyppiä silmille. Koiranomistajat ovat myös todella herkkiä "kasvatusmetodi" kritiikille, joten en oo viittinyt tehdä asiasta sen isompaa numeroa. Siinä saa sen koiranvihaaja leiman otsaansa aika nopeasti. Mut itse en oo lähtenyt mukaan siihen koiran miellyttämiseen.
- Koiria
Minä seurustelin miehen kanssa joka ei tykännyt koirista, ei tullut mitään.Olen sitä mieltä että ei pidemmän päälle onnistu jos sinulla on noin suuri inho koiria kohtaan.
Oletteko huomioineet sen onko koiralla hammaskiveä? Jos on niin paha haju voi johtua myös siitä ja on kätevästi hammaslääkärin poistettavissa. Meillä koira haisi pahalle ja tuo auttoi.
Paljon positiivistä mieltä sulle niin kyllä homma onnistuu usko pois.iidamilla kirjoitti:
Oletteko huomioineet sen onko koiralla hammaskiveä? Jos on niin paha haju voi johtua myös siitä ja on kätevästi hammaslääkärin poistettavissa. Meillä koira haisi pahalle ja tuo auttoi.
Paljon positiivistä mieltä sulle niin kyllä homma onnistuu usko pois.Koiralla voi henki haista pelkästään elämän muutoksen vuoksi, kertoi eläinlääkäri, kun ihmettelin koirani hajua muuton jälkeen. Niillä on sellainen psykosomaattinen oire.
- koirallinen nainen
Ensinnäkin,koiran hajusta,yleensä terve koira ei haise,jos koira haisee huomattavasti,siitä lähtee karvoja jatkuvasti on varmaan ongelmia terveydessä tai ravinnossa,terveellinen tasapainoinen ruokavalio,koiran peseminen silloin tällöin,harjaaminen yms.auttaa asiaan.
Koiraa ei kannattaisi päästää sänkyyn, etenkään näin punkkiajan alettua, vanhakin koira oppii pois sängystä, kunhan sen opettaa siihen, se voi murjottaa muutaman päivän, mutta sen jälkeen se tottuu että sen paikka on lattialla.Hankkikaa sille mukava peti,jossa on kiva pötkötellä. Hienoa, että edes yrität tulla toimeen koiran kanssa, toivon että tyttöystäväsi ymmärtää myöskin sinun kantasi asiaan, itselläni on ollut koiria n. 30 vuotta ja joskus ne karvat vaan ärsyttävät ;) Suosittelen keskustelemaan tyttösi kanssa koiran ruokinnasta,terveydestä,tottelevaisuudesta,punkeista yms.....kaikki olisi kuitenkin teidän kolmen parhaaksi...... - jotai neuvoi vaa
1. Koira kannattaa pestä säännöllisesti, sateessa kastunut koira haisee erittäin pahalle.
2. Harjatkaa (karstatkaa) koira tarpeeksi usein niin irtokarvat vähentyvät aivan varmasti maksimaalisesti.
3. Käy joskus koiran kanssa lenkillä, niin ehkä opit pitämään siitä enemmän. (Kunhan koira ei hypi jokaista vastaantulevaa päin)Muuten syrjäisempi paikka.
4. Harvemmin koira kuolaa mitenkään hirveästi ilman syytä, joten ruoka ja kuuma ilmanlaatu pois koiran lähettyviltä.
5. Yksi vaihtoehto sänkyyn hyppimiseen yms. on koulutus, mutta täysikasvuista koiraa on vaikea alkaa kouluttamaan. - maalais mies
Miks tuon kokosta koiraa pietää sisällä? oletteko koskaa miettiny missä koira viihtyy??? itsellä oli sekarotuinen koira joka on jo edesmennyt ja se viihtyi ulkosalla pihalla ja pelloilla! talvella ku alko mennä yli -15 se ulvo ulko oven edessä ku halusi sisälle ja ku taas halusi pihalle.eikä koskaa haissu pahalle. en ymmärrä miksi kaupunkilaiset ottaa koiria ku ne ei voi antaa niitten olla ulkona varsinkin kesällä. ottaisivat vaikka frettejä:D
- Kissat
Ei teidän suhteesta mitään tule koska koira menee aina sinun edelle!
- posti-itella
Koiranomistajat mieltävät koiran perheenjäsenekseen. Koira oli osa perhettä, joten se menee elinaikanaan aina sinun edellesi. Vastaisuudessa kaikessa on huomioitava se, että koira on mukana. Tämä tarkoittaa sitä, että elämästä tulee perkeleen hankalaa. Karvaturrin hyysääminen vie uskomattoman paljon avovaimosi aikaa ja aiheuttaa typeriä erikoistilanteita kaikissa vaiheissa. Näin varhaisessa vaiheessa kannattaakin miettiä lopettaako koiran vai suhteen. Toinen loppuu joka tapauksessa.
- Minä ja laumani
posti-itella kirjoitti:
Koiranomistajat mieltävät koiran perheenjäsenekseen. Koira oli osa perhettä, joten se menee elinaikanaan aina sinun edellesi. Vastaisuudessa kaikessa on huomioitava se, että koira on mukana. Tämä tarkoittaa sitä, että elämästä tulee perkeleen hankalaa. Karvaturrin hyysääminen vie uskomattoman paljon avovaimosi aikaa ja aiheuttaa typeriä erikoistilanteita kaikissa vaiheissa. Näin varhaisessa vaiheessa kannattaakin miettiä lopettaako koiran vai suhteen. Toinen loppuu joka tapauksessa.
Kyllä se niin on, että meillä koiraihmisillä menee koirat kaiken muun ohi. Itse otan asian huomioon heti kun alan tutustumaan henkilöön "siinä mielessä". Kerron koirien pidosta aiheutuvat "haitat" ja pelottelen tulevilla hankaluuksilla.
Usein vastapuoli sanoo tykkäävänsää koirista, mutta siinä vaiheessa kun 80 kg jaettuna kahdella alkaa "tykkäämään" vastapuolesta, selviää karu totuus.
Yksi entinen kumppani alkoi miettiä, mahtaako hänelle tulla allergia noista koirista. Jouduin toteamaan siihen, että sitä kannattaa miettiä, koska koirat on ollut ennen häntä.
Itse olen päätynyt siihen, että koiraihmiselle paras kumppani on toinen koiraihminen. Tai sitten jatkan tv:n katsomista, istuen sohvalla ison koirani vieressä, suuri karvainen koiran pää olkapäähäni nojaten. - tutulta
Minä ja laumani kirjoitti:
Kyllä se niin on, että meillä koiraihmisillä menee koirat kaiken muun ohi. Itse otan asian huomioon heti kun alan tutustumaan henkilöön "siinä mielessä". Kerron koirien pidosta aiheutuvat "haitat" ja pelottelen tulevilla hankaluuksilla.
Usein vastapuoli sanoo tykkäävänsää koirista, mutta siinä vaiheessa kun 80 kg jaettuna kahdella alkaa "tykkäämään" vastapuolesta, selviää karu totuus.
Yksi entinen kumppani alkoi miettiä, mahtaako hänelle tulla allergia noista koirista. Jouduin toteamaan siihen, että sitä kannattaa miettiä, koska koirat on ollut ennen häntä.
Itse olen päätynyt siihen, että koiraihmiselle paras kumppani on toinen koiraihminen. Tai sitten jatkan tv:n katsomista, istuen sohvalla ison koirani vieressä, suuri karvainen koiran pää olkapäähäni nojaten.Itsellä kaksi suurikokoista uros koiraa. Olen aina suhteen alussa tehnyt selväksi että koirat kuuluvat perheeseeni, enkä aio niistä luopua.
Eräskin oli niin "tykästynyt" koiriini, tai niin esitti. Kehui eräälle tutulleni kännissä, että eihän niitä kuolakasoja tarvii enää kauan kattella, kun muutetaan yhteen(halusi siis muuttaa kanssani yhteen mutten vielä ollut suostunut)hän tulee niille "allergiseksi" jotta pääsee niistä eroon. Kysyin asiasta suoraan ja hän myönsi ettei pidä juurikaan isommista koirista. Ehdotti että luopuisin omistani ja ottaisin tilalle esim. bichon frisen!!
Ukko lensi pihalle eikä takaisin ollut tulemista.
En ikinä luopuisi lemmikistäni miehen takia, sillä miehiä tulee ja menee!!!!!! - kannata seurustella
tutulta kirjoitti:
Itsellä kaksi suurikokoista uros koiraa. Olen aina suhteen alussa tehnyt selväksi että koirat kuuluvat perheeseeni, enkä aio niistä luopua.
Eräskin oli niin "tykästynyt" koiriini, tai niin esitti. Kehui eräälle tutulleni kännissä, että eihän niitä kuolakasoja tarvii enää kauan kattella, kun muutetaan yhteen(halusi siis muuttaa kanssani yhteen mutten vielä ollut suostunut)hän tulee niille "allergiseksi" jotta pääsee niistä eroon. Kysyin asiasta suoraan ja hän myönsi ettei pidä juurikaan isommista koirista. Ehdotti että luopuisin omistani ja ottaisin tilalle esim. bichon frisen!!
Ukko lensi pihalle eikä takaisin ollut tulemista.
En ikinä luopuisi lemmikistäni miehen takia, sillä miehiä tulee ja menee!!!!!!jos koira noin inhottaa. Jos nainen joutuu jättämää koiransa sinun takiasi, niin sinä siitä syyt saat ja suhde ei siitä ainakaan parane.
Onhan tuolla maailmalla naisiakin jotka eivät pidä koiraa. Ota sellainen.
- kokemusta on
Syötä koiralle salaa suklaata, rotanmyrkkyä ym. näin haiseva kirppusirkus häviää "luonnollisesti"..
- allikkoon
Ei tietenkään kannata koiraa myrkyttää. Tyttöhän ottaa uuden. Ja uusi pentu ei sitten ole edes sisäsiisti sen vertaa kuin tämä nykyinen. Viisaampaa hankkiutua eroon tytöstä; koira lähtee mukana.
- Kokenut kettu
allikkoon kirjoitti:
Ei tietenkään kannata koiraa myrkyttää. Tyttöhän ottaa uuden. Ja uusi pentu ei sitten ole edes sisäsiisti sen vertaa kuin tämä nykyinen. Viisaampaa hankkiutua eroon tytöstä; koira lähtee mukana.
Mikäli omistat auton, ota koira mukaasi ja vie se parin sadan kilometrin päässä sijaitsevaan eläinten vastaanottokeskukseen/ kenneliin ym. johon voi piskin lahjoittaa!
Kerrot tyttöystävällesi koiran karanneen, näin se odottaa piskiä takaisin eikä ota pentua tilalle. Niin helppoa ;o)
- ei jaksa...
etpä taida tunteesta eroon päästä. mulla on vähän samanlainen tilanne, edessä taitaa olla suhteen lopetus koiran vuoksi. olen niiiiiiiiiiiiin tympääntynyt koiran jälkien siivoamiseen etten kertakaikkiaan enää keksi muuta ratkaisua
- pitää siivota???
eiks siippasi hoida koiran jälkien siivoilut? Miks sun pitää? Mun mielestä sillä joka on päättänyt hankkia koiran ja halunnut hankkia koiran, on täys- ja päävastuu koiran kaikesta hoidosta. Ei voida olettaa et uudella kumppanilla ois mitään velvollisuuksia koiraa kohtaan, vaikka se koira "kaupan päälle" suhteessa tulisikin.
Kauas teillä on suhde kestänyt, ja meinaatko et kaikki tosiaan kaatuu yhteen koiraan??? - ei jaksa....
pitää siivota??? kirjoitti:
eiks siippasi hoida koiran jälkien siivoilut? Miks sun pitää? Mun mielestä sillä joka on päättänyt hankkia koiran ja halunnut hankkia koiran, on täys- ja päävastuu koiran kaikesta hoidosta. Ei voida olettaa et uudella kumppanilla ois mitään velvollisuuksia koiraa kohtaan, vaikka se koira "kaupan päälle" suhteessa tulisikin.
Kauas teillä on suhde kestänyt, ja meinaatko et kaikki tosiaan kaatuu yhteen koiraan???kyllä tämä suhde taitaa kariutua tähän yhteen koiraan, tilanne on mun kannalta niin sietämätön kaikin puolin ettei enää tule mitään. meillä taitaa siisteyskäsitykset "vähän poiketa" toisistaan. itekki olen vähän ihmeissäni omista reaktioistani, mutta minkäs teen
- naisesi
ei jaksa.... kirjoitti:
kyllä tämä suhde taitaa kariutua tähän yhteen koiraan, tilanne on mun kannalta niin sietämätön kaikin puolin ettei enää tule mitään. meillä taitaa siisteyskäsitykset "vähän poiketa" toisistaan. itekki olen vähän ihmeissäni omista reaktioistani, mutta minkäs teen
muuten tuntuu sinulle juuri sille oikealle niin ettekö voisi yhdessä kouluttaa tota koiraa ja tehdä sille rajat.
Käydä vaikka jonkun kouluttajan opeissa.
Luulisi tuohonkin tilanteeseen jonkin ratkaisun keksivän siellä. - Kaiken nähnyt
ei jaksa.... kirjoitti:
kyllä tämä suhde taitaa kariutua tähän yhteen koiraan, tilanne on mun kannalta niin sietämätön kaikin puolin ettei enää tule mitään. meillä taitaa siisteyskäsitykset "vähän poiketa" toisistaan. itekki olen vähän ihmeissäni omista reaktioistani, mutta minkäs teen
Lähipiirissäni on varmaan vastaavanlainen tilanne ja muuta neuvoa en voi antaa kuin,jos kärsit tilanteesta,puhut kaverisi kanssa ja teet sitten omat ratkaisusi jos et pysty olemaan siinä yhteisössä.Joskus vaan on oltava jämäkkä ratkaisuissa.Totta on että myös siisteyskäsityskin on erilainen toisella ja on hankalaa jos siinä on vielä koira hämmentämässä,ja koiranomistaja on se jolla ei ole niin väliä miltä koti näyttää.Tsemppiä.
- Kokenut2.4
ei jaksa.... kirjoitti:
Voin kyllä asiaa nähneenä todeta ilman sarvia ja hampaita että koiraihmisillä on aivan toisenlainen siisteyskäsitys kuin ihmisillä.
Parhaiten koiraihmistä voi ymmärtää kun ajattelee nimitystä koiraihminen: se on puoliksi ihminen, puoliksi koira. Eli siisteyskin on koiran ja ihmisen siisteyden väliltä.
- ......
En jaksanut lukea muiden kirjoituksia, mutta joitain vinkkejä... Pesu ja harjaus pitää turkin puhtaana ja (paitsi sateella) hajuttomana. Jos asutte pienessä asunnossa, niin tämä ei toimi, mutta omalla koirallani on pääsy kielletty makuuhuoneeseen, eikä hän saa nukkua sohvilla, tuoleilla tai sängyssä. Koiralla on oma sänky, jossa hän nukkuu. Haukkumiseen voisi auttaa esimerkiksi sitruunapanta, joita saa eläinkaupoista. Jos on lemmikki, niin päivittäinen imurointi on välttämätöntä, siitä ei pääse mihinkään, mutta eihän se niin suuri duuni ole. Ostakaa robotti-imuri... Jos koira on iso, niin siihen ei kyllä auta mikään, eikä siihenkään, jos koira on kuolaavaa rotua. Jos koira on nuori, kuolaaminen voi olla merkki alkavasta epilepsiasta. Yksi mitä voisit kokeilla voisi olla jokin harrastus koiran kanssa. Oppisit näkemään, kuinka paljon koirasta on seuraa.
- Ahkera Liisa
Entäpä jos oletkin vain mustasukkainen koiralle?
Sellaisiakin ihmisiä kun on...- Äly hoi, älä jätä
Te piskifanit elätte ihan ihme sfääreissä. Miten jollekin tulevalle karvalakille voi olla mustis?
Syy on pikemmin huonosta koiran hoidosta. 90% suomalaisista ei kykene kasvattamaan muuta kuin pölypalloja. Koiran kouluttamattomuus ja pitäminen ihmisen asemassa omassa laumassa kertoo paljon. Ei koira mene rikki, vaikka sitä ei päästä sänkyyn tai sohvalle. Tässä tilanteessa miehen pitää mainita asiasta ja ojentaa koirashampoon daamillensa. Samalla ehdottaa koiran poisantoa tai piikitystä. Näin he voivat keskittyä elämään. Mikäli daami kokee vieroitusoireita, pehmonalle ajaa saman asian.
- menee..
näin.Toisilla ihmisillä on negatiivinen asenne,niin kuin sinulla on. Näet kaikki negatiiviset puolet koirista.Otan esimerkin joka keväisestä koiranpaskakeskustelusta.On ihmisiä jotka näkevät ainoastaan koiranpaskat ja sitten on ihmisiä jotka näkevät kevään ensimmäiset kukkaset,perhoset ym.Sinä valitettavasti kuulut tähän negatiiviseen ryhmään,joten mitään apua ongelmaasi ei voi antaa.Hyvää kesää sinulle kuitenkin ja muista,pilvisenä päivänäkin se aurinko on pilvien takana.
- N.K
...suosiolla,sillä tyttökaverisi on jo tehnyt valintansa,eli olet number 2....koira taas ehdoton ykkönen,lyön vetoa että,esim seksielämänne kulkee koiran ehdoille,itselleni joskus takavuosina sattui samanlainen tapaus (ONNEKSI EI ASUTTU YHDESSÄ,VAAN OLI OMAKIN KÄMPPÄ)...daamini hommas semmosen helvetin vinttikoiran pennun ja ,siihen lopahti koko homma.....MITÄÄN/MIHINKÄÄN EI VOINUT TEHDÄ/LÄHTEÄ/ YM..YM..YM...ku se maailman tärkein otus pitin ottaa aina huomioon.....no vaihdoin koirattomaan..ja se kannatti,joten eipä se tule sinullakaan onnistumaan.....harmi vaan ,veikkaan että kaiken lisäksi kämppänne on tytöystäväs nimissä,joten teet mitä käsketään...etsi itelles oma asunto ensitilassa ja ,nauti vapaudesta...muuten saat elää koiran ehdoilla seuraavata 10 vuotta.Näin on näreet...usko vaan.
- KikkE
...näitä viestejä lukiessa huomaa, että MIES ei ole valmis/halua olla valmis kompromisseihin eikä asioista voi puhua.
Samoin huomaa, että tunteet naista kohtaan eivät olekaan vahvat ja oikeaa rakkautta, jos ensimmäisenä aletaan eroa pohtia.
Kuinkahan moni NAINEN ajautuisi parin kuukauden seurustelun/yhdessä asumisen jälkeen samaan?
Joku heitti ilmaan ajatuksen, että entä jos kyse ois lapsesta..
Samanlaisia tunteita herättää myös puolison ja tämän exän lapsi, joka putkahtaa yhteiseen asuntoon myöskin asumaan.
Eikä häntäkään voi "lopettaa" tai myrkyttää, niikuin joku neuvoi tekemään.
Mitä te ihmiset oikein ajattelette?
Itseänne?
AinaAinaAina, MinäMinäMinä...?
..sitä vaan, että miettikää ihmiset asioita jo alunperin tarkkaan, ettei tartte katua
yhteenmuuttoja tai erojakaan, myöhemmin.
Kun päästää elämäänsä toisen ihmisen, on myös otettava vastuu omista tekemisistä-
-ja totta-
puolison tunteista ja siitä, että tekee myös itse parhaansa sen eteen et toisellakin ois hyvä olla. - N.K
KikkE kirjoitti:
...näitä viestejä lukiessa huomaa, että MIES ei ole valmis/halua olla valmis kompromisseihin eikä asioista voi puhua.
Samoin huomaa, että tunteet naista kohtaan eivät olekaan vahvat ja oikeaa rakkautta, jos ensimmäisenä aletaan eroa pohtia.
Kuinkahan moni NAINEN ajautuisi parin kuukauden seurustelun/yhdessä asumisen jälkeen samaan?
Samanlaisia tunteita herättää myös puolison ja tämän exän lapsi, joka putkahtaa yhteiseen asuntoon myöskin asumaan.
Itseänne?
..sitä vaan, että miettikää ihmiset asioita jo alunperin tarkkaan, ettei tartte katua
Kun päästää elämäänsä toisen ihmisen, on myös otettava vastuu omista tekemisistä-
-ja totta-
puolison tunteista ja siitä, että tekee myös itse parhaansa sen eteen et toisellakin ois hyvä olla.Hei.....jos ei nyt sotkettas koiria ja lapsia sekaisin....varmaankin suhtautuminen on hiukan erilaista jos kyseeessä on lapsi,toki KAIKKI asiat vaativat kypsää ,ja joustavaa attelutapaa,ja tottakait sopeutumista.....mutta KOIRA JA LAPSI...haloo.....pysytään nyt asiassa eikä verrata niitä toisiinsa.
- KikkE
N.K kirjoitti:
Hei.....jos ei nyt sotkettas koiria ja lapsia sekaisin....varmaankin suhtautuminen on hiukan erilaista jos kyseeessä on lapsi,toki KAIKKI asiat vaativat kypsää ,ja joustavaa attelutapaa,ja tottakait sopeutumista.....mutta KOIRA JA LAPSI...haloo.....pysytään nyt asiassa eikä verrata niitä toisiinsa.
...isät ja äidit-palstan uusperhe-osiota.
Samoja tunteita siellä vatvotaan.
Ei jakseta sietää parisuhteen "lisiä" ja ollaan kateita exälle, nyksälle, lapsille, koirille, kissoille, anopeille...... - Koira on koira
N.K kirjoitti:
Hei.....jos ei nyt sotkettas koiria ja lapsia sekaisin....varmaankin suhtautuminen on hiukan erilaista jos kyseeessä on lapsi,toki KAIKKI asiat vaativat kypsää ,ja joustavaa attelutapaa,ja tottakait sopeutumista.....mutta KOIRA JA LAPSI...haloo.....pysytään nyt asiassa eikä verrata niitä toisiinsa.
On sama, onko ihmisellä hamsteri, koira, kissa, akvaario ym. Ne ovat vain lemmikkejä, jotka tulee hoitaa asiallisesti. Mikäli siihen ei kykene, luopuu omistaja lemmikistä.
Lapsi taas on ihan eri asia. Lapsi on ihminen, jonka asema perheessä on täysin toinen.
Liian moni hankkii eläimen lapsen korvikkeeksi ja alkaa suhtautumaan lemmikkiin kuin ihmiseen. Juuri näiltä pitäisi evätä kaikenlainen lemmikkien pito. - millaMaarika
Koira on koira kirjoitti:
On sama, onko ihmisellä hamsteri, koira, kissa, akvaario ym. Ne ovat vain lemmikkejä, jotka tulee hoitaa asiallisesti. Mikäli siihen ei kykene, luopuu omistaja lemmikistä.
Lapsi taas on ihan eri asia. Lapsi on ihminen, jonka asema perheessä on täysin toinen.
Liian moni hankkii eläimen lapsen korvikkeeksi ja alkaa suhtautumaan lemmikkiin kuin ihmiseen. Juuri näiltä pitäisi evätä kaikenlainen lemmikkien pito.Mitenkäs nitte ne jotka ei saa lapsia, vaikka kuin haluisivat?
Eikö sellaisetkaan ihmiset saa ottaa lemmikkiä täyttämään tyhjiötä ja olemaan hellyyden kohteena?
Visaisia jutskia. - N.K
KikkE kirjoitti:
...isät ja äidit-palstan uusperhe-osiota.
Samoja tunteita siellä vatvotaan.
Ei jakseta sietää parisuhteen "lisiä" ja ollaan kateita exälle, nyksälle, lapsille, koirille, kissoille, anopeille......Eipä taida olla tarvista käydä ottamassa oppia noista kirjoituksista....4 v yh kokemuksella tiedän että eipä naiset sen helpompia ole sopeutumaan kuin miehetkään,näihin uusio ym perhe
kuvioihin...joten eipä se AINA ole kuule miehessä vika,..että silleesti, Terv.koiraton ja onnellinen yh-iskä..ja myös (akaton)...luultavasti myös melko pitkään,(ihan omasta tahdosta). - Jaa-a, hyvä kysymys
millaMaarika kirjoitti:
Mitenkäs nitte ne jotka ei saa lapsia, vaikka kuin haluisivat?
Eikö sellaisetkaan ihmiset saa ottaa lemmikkiä täyttämään tyhjiötä ja olemaan hellyyden kohteena?
Visaisia jutskia.Vain pieni prosentti ei kykene saamaan lapsia. Ne, ketkä eivät voi lapsia saada, hankkivat varmasti jonkun lemmikin. Liian moni hankkii lemmikin hetken mielijohteesta, impulsiivisesti miettimättä kuitenkaan sitä vastuuta, joka lemmikin myötä tulee.
Kadulla kävellessä vastaan tulee liian moni koira, josta näkee hoidon laiminlyönnit.
Sama koskee heitteille jätettyjä lapsia. Liian moni lapsi jää vaille oikeanlaista huolenpitoa ja kasvatusta.
Mikäli aikuinen oikeasti on valmis ja kykenevä hoitamaan lemmikkiä, tässä tapauksessa koiraa, ei koira haise eikä valtaa sänkyä tai sohvaa. - näkökulma..
Koira on koira kirjoitti:
Liian moni hankkii eläimen lapsen korvikkeeksi ja alkaa suhtautumaan lemmikkiin kuin ihmiseen. Juuri näiltä pitäisi evätä kaikenlainen lemmikkien pito.harvoin kuulee näin päin :D mieluummin hei ottaa sen lemmikin lapsen tilalle, kuin tekee hetken mielijohteesta lapsia eikä kasvata tai hoida heitä kunnolla. vastuu on kuitenkin lapsesta paljon suurempi.
lemmikki on "vain" lemmikki, mutta meidän kissat on aina mun "vauvoja", vaikka ne ihmislapsetkin lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuuluvatkin. :) - hanki elämä tai lapsi
millaMaarika kirjoitti:
Visaisia jutskia.Vuosien varrella nähnyt liian monta kertaa että koira tms. on lapsen korvike. Lemmikki on lemmikki ja sillä ei ole mitään tekemistä lapsen saannin kanssa. Pura se hellyydenkipeys/tarve ihmissuhteeseen tai muuten läheiseen ihmiseen. Saattaisit olla paljon onnellisempi. Ai, niin, jos eläin menee ihmisen edelle voit olla 98%:n varmasti sinnku lopun elämääsi.
- Neitonen.
millaMaarika kirjoitti:
Visaisia jutskia.No lemmikkiä ei kyllä todellakaan pidä ottaa "täyttämään tyhjiötä ja olemaan hellyyden kohteena" jossei voi saada lapsia.
Itselläni on aina ollut eläimiä, mutta lapsia ei tule koskaan. Ja yksikään eläin ei ole mikään lapsen korvike.
Mikä ei myöskään tarkoita sitä ettäkö yksikään eläin lähtisi luotani miehen takia sen enempää kuin lapsikaan... - Harkintaa..
näkökulma.. kirjoitti:
harvoin kuulee näin päin :D mieluummin hei ottaa sen lemmikin lapsen tilalle, kuin tekee hetken mielijohteesta lapsia eikä kasvata tai hoida heitä kunnolla. vastuu on kuitenkin lapsesta paljon suurempi.
lemmikki on "vain" lemmikki, mutta meidän kissat on aina mun "vauvoja", vaikka ne ihmislapsetkin lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuuluvatkin. :)Älä tee lapsia tuolla asenteella! Mitäs jos kyllästytkin lapseesi, hetken mielijohteesta johtuen?
Mitä elukkasi tykkää, kun hoidat lasta, vai jätätkö lapsen parkumaan ja otat helpomman hoidettavan mielummin syliin ja joka kehrää pää tyhjänä, refleksinomaisesti kuin joku paristokäyttöinen lelu?
Mieti vielä lasta. Mieti monta kertaa. Lapsi ei tottele eikä sitä voi päästää ikkunasta pois jaloista. Jatka näiden turhakkeiden hoitoa ja jätä lasten teko ja kasvatus AIKUISILLE ihmisille. - Ihminen2,2
KikkE kirjoitti:
Itseänne?
-ja totta-
puolison tunteista ja siitä, että tekee myös itse parhaansa sen eteen et toisellakin ois hyvä olla.Se että vertaa jotain elukkaa lapseen kertoo jo kyllä ihmisestä aika paljon. Se on juuri näiden koiraihmisten perusongelma: he OIKEASTI luulevat että eläimet ovat ihmisiä!
En suosittele kenellekään fiksulle ihmisellä näiden eläinhullujen kanssa vakavaa suhdetta, olet aina toisella sijalla ja saat taatusti monoa jos rouvan (nämähän ovat yleensä naisia) täytyy valita tärkeysjärjestys. Siinä sitä on kompromissia kerrakseen.
- koiraaaaa
Koiraa voi kouluttaa/pestä/harjata.Ja varmaan osaat siivota kamppää karvoista ja kuolasta jollet halua pistää kumppania vaihtoon.
- antikoiraihminen
Laita koira tekemaan jotain tyhmaa, ja sitten tyttoystavasi suuttuu sille. Sitten laitat sen uudestaan tekemaan jotain tyhmaa, tai lavastat sen syylliseksi. Kun koira on pari kertaa tuhonnut jotain (tai siis tyttoystava luulee niin), niin eikohan tyttiskin usko, etta typera rakki voidaan heittaa pihalle.
- heebo123
Sää et taida tuntee eläinrakkaita koiranomistajia! Tai sitten se plikka on täys idiootti!
- Mirkku 26v.
Revi haarukalla, ruuvarilla ym. välineellä seiniin isoja kuoppia, sohvaan koiran mentävä aukko ym. kyllä koiruli roikkuu hetken kuluttua taljana seinällä (itsellä 2, kiinasta tuotuja. Hienoja!).
- tykkäämään siitä
OTUKSESTA! joko sanot nätisti tyttöystävällesi että "toi sun koiras kulta vaihtaa kohta maisemaa" tai "vaihtaisitko koiras kanssa maisemaa" kyllä se ehkä jo siitä ymmärtää ettet tykkää kovasti siitä koirasta:) onnee vaan koiran kanssa! ne on niin ihania...
- tyttöystävä
itse en ole koskaan koirista enempää perustanut, ja kyllä mun mielestä jokainen koira jonka olen tavannut haisee enemmän tai vähemmän.. koirat on ihan kivoja, mutta en koskaan kuvitellut asuvani sellaisen kanssa. avopuolisoni taas on koiraihmisiä ja haluaa meille ehdottomasti isoa koiraa lemmikiksi. onneksi kumpikin on sitä mieltä että koiraa ei hankita ennen kuin on omakotitalo, tai vähintäänkin oma piha jonne koiran voi laittaa. en halua isoa kuolaavaa sisäkoiraa, ja kumppani onneksi suostui pitämään koiran enemmän pihakoirana. jes. kompromissi onnistui ja kummallakin hyvä mieli. :)
- tyttötyttö
että minä en rakkaasta kissastani luopuisi miehen takia, ja yleensäkin kissa on kyllä näyttänyt jos ei jätkästä tykkää. yleensä en ole sitten tykännyt minäkään :D hölmöltähän tuo saattaa kuulostaa, mutta näin se asia on..
nyt avopuolison kanssa kaksi karvaista kisuvauvaa. ei tästä tulisi mitään jos kumpikin ei tykättäisi kissoista :)- tyttötyttö
täytyy vielä lisätä, että suhde on syventynyt syväksi rakkaudeksi, niin kyllä kissoista olisi pakko luopua jos toinen tulisi pahasti allergiseksi :( toivotaan ettei näin käy...
- Olet urpå
Heh, olisi kiva kurkistaa arkielämäänne!
Voin kuvitella, miten joku kissa pompottaa teitä kahta urveloa mielen mukaan.
Kissa ei tunnetusti ole mikään älyn lahjoilla varustettu olio, kastematoon verrattavissa..
Kurkkaa peiliin, ota yhteys lääkäriin lisätutkimuksia varten. Ota tämä kehveli poikaystäväsi mukaan ;o) - pölypunkkina
tyttötyttö kirjoitti:
täytyy vielä lisätä, että suhde on syventynyt syväksi rakkaudeksi, niin kyllä kissoista olisi pakko luopua jos toinen tulisi pahasti allergiseksi :( toivotaan ettei näin käy...
Tässä pistelen kissaan (kuminen. Helppo hirttää ja hylätä) juuri voodoo neuloja ja loihdin sinulle allergiaa ;o) Tule Tule Tule ALLERGIA!
- muka tyhmiä
Olet urpå kirjoitti:
Heh, olisi kiva kurkistaa arkielämäänne!
Voin kuvitella, miten joku kissa pompottaa teitä kahta urveloa mielen mukaan.
Kissa ei tunnetusti ole mikään älyn lahjoilla varustettu olio, kastematoon verrattavissa..
Kurkkaa peiliin, ota yhteys lääkäriin lisätutkimuksia varten. Ota tämä kehveli poikaystäväsi mukaan ;o)itsellä sekä kissoja että koiria, ja omasta mielestäni kissat ovat huomattavasti älykkäämpiä. Kissat tekevät oman mielen mukaan ja koirat yleensä haluavat vain miellyttää ihmistä. Mutta kaikki ovat itselleni yhtä rakkaita
- täälä
muka tyhmiä kirjoitti:
itsellä sekä kissoja että koiria, ja omasta mielestäni kissat ovat huomattavasti älykkäämpiä. Kissat tekevät oman mielen mukaan ja koirat yleensä haluavat vain miellyttää ihmistä. Mutta kaikki ovat itselleni yhtä rakkaita
12 vuotta avioliittoa ja riitaa lemmikistäni 4 vuotta toi eron.helpotti ja otin toisenkin lemmikin.seuraavalta kumppanilta kysyin mikä on suhde lemmikkeihin johon sain vastauksen että seefferi pitää olla!!siis kissaihmisen kämppään oli hankkimassa koiraa!
ei jummijammi ikinä..-eikä ole ottanut vaan ystävystyi mun kissojen kanssa.
eli joko koko paketti tai ei mitään. - AnalLyysi
täälä kirjoitti:
12 vuotta avioliittoa ja riitaa lemmikistäni 4 vuotta toi eron.helpotti ja otin toisenkin lemmikin.seuraavalta kumppanilta kysyin mikä on suhde lemmikkeihin johon sain vastauksen että seefferi pitää olla!!siis kissaihmisen kämppään oli hankkimassa koiraa!
ei jummijammi ikinä..-eikä ole ottanut vaan ystävystyi mun kissojen kanssa.
eli joko koko paketti tai ei mitään.Katso joskus elämää kirkkain silmin, ilman hörhöilevää vertailua ihminen vs. eläin.
Eläin potkii tyhjää, kusenhaju laantuu taas raikkaaksi sekä eläinhilse häviää.
Mitä jää jäljelle?? Tyhjiö? Menetkö sekaisin kun joudut kohtaamaan ihmisen ilman eläimen tuomaa henkistä kainalosauvaa, ihan yksin??
Keksitkö mitään keskusteltavaa? Poislukien jankkaava haihattelu edesmenneestä mirristä? Tulevaa suunnitellen vai kykenetkö ihmismäiseen kommunikointiin ja tunteiden näyttämiseen toiselle ihmiselle jonkun karvapalleron sijaan?
Tuskin. Kukaan eläinfriikki ei siihen kykene. Henkisesti köyhiä koko lössi.
- hyväksi havainnu
Tee koiralle puusta sänky,jalat noin 10-20 cm koiran koosta riippuen. Siihen hyvät pehmusteet ja siinä koira viihtyy todella hyvin kun se on sen oma tila. Mulla on makuuhuoneessa ja myös olkkarissa tällaiset, olkkarissa mielellään ikkunan eessä et saa seurata ulkoelämää. Lämpötila pitäis olla siinä hiukan yli 20 niin koira voi paremmin ja siinä sivussa ihminen (tottuu), ei läähätä niin paljon.
Itse oon toiminut näin, koirani ei kovin iso, mutta turkissa löytyy. Pesu ja turkin hoito estää karvan lähtöö ja sitten ulkoilu. Jos koira paljon sisällä karva lähtee. Ulkoilu tekee hyvää myös ihmiselle, joten lenkille kaksin ja kolmisin tilanteesta riippuen.
Tulet kiintymään siihen kun aika kuluu, muista et sinä myös olet koiralle uusi jäsen laumassa ja paikkaa hakee molemmat.- Kas kas
Olet juuri tyypillinen turhamaisuuden edustaja. Elukkasi kulkee varmaan kengät jalassa ja olet ostanut lippiksen ja aurinkolasit..
Koira ei ole moksiskaan, vaikka nukkuu lattialla, luonnossa ei Dingo tai Susikaan punkkaa kaipaa. Omistajat totuttaa elukan sänkyyn, mikäli opetat lattialle ei elukka rikki mene.
Ihmiset on sekopäitä ja irti luonnosta todellisuudesta.. - koira-fani123
Kas kas kirjoitti:
Olet juuri tyypillinen turhamaisuuden edustaja. Elukkasi kulkee varmaan kengät jalassa ja olet ostanut lippiksen ja aurinkolasit..
Koira ei ole moksiskaan, vaikka nukkuu lattialla, luonnossa ei Dingo tai Susikaan punkkaa kaipaa. Omistajat totuttaa elukan sänkyyn, mikäli opetat lattialle ei elukka rikki mene.
Ihmiset on sekopäitä ja irti luonnosta todellisuudesta..tahi jos se koira nukkuu sängyllä ja häiritsee seksi aktia niin kyllä se päähän ottaa xD hoh hoh
- mukaan!
koira-fani123 kirjoitti:
tahi jos se koira nukkuu sängyllä ja häiritsee seksi aktia niin kyllä se päähän ottaa xD hoh hoh
Eiköhän suurten rotujen omistaja-naiset ole kokeilleet kielen vikkelyyttä ;o)
t.Niina 31v. Tanskandoggi uroksen omistaja - Mukana menossa
mukaan! kirjoitti:
Eiköhän suurten rotujen omistaja-naiset ole kokeilleet kielen vikkelyyttä ;o)
t.Niina 31v. Tanskandoggi uroksen omistajaKyllähän se näin on. Meilläkin Koira pyörii huolissaan mukana vahtimassa ettei emännälle satu mitään. Vaikka on se hassua kun itse on heittänyt siemenet vakoon niin koira käy nuolemassa puhtaaksi. Tosin epäilen että koira tuuraa minua kun olen yövuorossa? Mites sulla onko jäänyt vain kielitieteen tasolle. Vai oletko antanut nylkyttää?
- päivää...
Kirjoitan nyt tähän, kun en viitsi osoittaa tätä henk.koht. kenellekkään.
Että on ärsyttävää lukea "koiraihmisten" kommentteja! Sekö tekee koiraihmisen jos omistaa koiran??? Koirista ei voi tykätä ja olla koiraihminen jos ei ole omaa koiraa??? Ilmeisesti ei sitten voi olla lapsirakas jos ei ole omia lapsia? Eikä tykätä moottoripyöristä, autoista, hevosista, omakotitaloista, maaseudusta ym. jos itsellään ei sellaista ole? WTF?
Ei ole tullut mieleen, että vaikka kuinka tykkää koirista, ei sellaista voi ottaa jos ymmärtää ettei ole tarpeeksi aikaa sille?
Mun mielestä minkään laumaeläimen ei kuulu olla yksin 9 tuntia päivässä (työ/koulupäivä matkoineen) kaikki muu aika mitä menee muihin harrastuksiin, kaupassa käyntiin ym.
Kuinka moni "koiraihminen" ottaa koiran itsekkäistä syistä. Kuinka moni näistä ihmisistä lellii koiransa pilalle kun luulee että hellittely on se mitä koira kaipaa ja korvaa ajanpuutteen sillä? Koiran kanssa pitäisi harrastaa, käydä PALJON ulkoilemassa. Kuinka moni käy sen 2 tunnin lenkin päivässä ja sen lisäksi leikkii koiransa kanssa?? Taitaa olla aika harvassa koska sinne se päivä sitten menisikin... Taitaa suurinosa rapsutella siinä telkkarin katsomisen lomassa, perse kiinni sohvassa. Ja sekö on sitten koiraihminen?
Mun mielestä oikea koiraihminen ymmärtää olla ottamatta koiraa jos sille ei ole sen vaatimaa aikaa.
Jos saisin lampunhengeltä yhden toivomuksen niin se olisi; ettei yhdelläkään ihmisellä olisi ainuttakaan eläintä ellei sille pysty tarjoamaan sen ansaitsemaa aikaa ja laumaelämää.
Kiitos ja kumarrus.- Farkku
Minulla on kotona 3 koiraa ja 5 kissaa. Jokaista pidän vastaavassa asemassa kuin ihmislajin pentua: toisen elämä on minun vastuullani, kuin myös se, että jokaisesta kasvaa terve ja yhteiskuntakelpoinen yksilö. En tee minkäänlaista eroa eri lajien välille, elämä on yhtä arvokas ja ainutlaatuinen riippumatta siitä kenelle se kuuluu.
Eläimet ovat erottamaton osa elämääni. Koskaan en enää tule toistamaan sitä virhettä että olisin ilman eläinystävää kumppanin painostuksesta! Kerran sen tein, ja huomasin pian ettei se todellakaan ole sen arvoista. Silloiselle kumppanille näytin ovea, ja sittemmin olen tehnyt uusille kandidaateille heti alkumetreillä selväksi, että minut hyväksytään joko "karvoineen kaikkineen" tai sitten ei ollenkaan. Tällä hetkellä minulla on upea avopuoliso, joka tosin silloin tällöin marmattaa koirien viemästä ajasta jne, mutta tietää missä on ovi josta HÄN poistuu jos ei miellytä. Eihän tuo ole vielä mihinkään lähtenyt. ;) - slodi
Farkku kirjoitti:
Minulla on kotona 3 koiraa ja 5 kissaa. Jokaista pidän vastaavassa asemassa kuin ihmislajin pentua: toisen elämä on minun vastuullani, kuin myös se, että jokaisesta kasvaa terve ja yhteiskuntakelpoinen yksilö. En tee minkäänlaista eroa eri lajien välille, elämä on yhtä arvokas ja ainutlaatuinen riippumatta siitä kenelle se kuuluu.
Eläimet ovat erottamaton osa elämääni. Koskaan en enää tule toistamaan sitä virhettä että olisin ilman eläinystävää kumppanin painostuksesta! Kerran sen tein, ja huomasin pian ettei se todellakaan ole sen arvoista. Silloiselle kumppanille näytin ovea, ja sittemmin olen tehnyt uusille kandidaateille heti alkumetreillä selväksi, että minut hyväksytään joko "karvoineen kaikkineen" tai sitten ei ollenkaan. Tällä hetkellä minulla on upea avopuoliso, joka tosin silloin tällöin marmattaa koirien viemästä ajasta jne, mutta tietää missä on ovi josta HÄN poistuu jos ei miellytä. Eihän tuo ole vielä mihinkään lähtenyt. ;)Mistä olet moisen sosiaalisuuden ammentanut..??
Onhan se kesälläkin hienoa katsella sorsaemon muuttomatkaa poikasineen uuteen lampeen kadun toiselle puolelle.. hieman häiritsee jarrutusjäljet tiessä.. eilisin kun mummo jäi auton alle.. mutta onneksi nuo sorsat muuttavat ruuhka-ajan jälkeen..ettei käy kuten mummolle.. hienoa, että ihmisillä on arvot kohdillaan.. - ihailen Sinua
Farkku kirjoitti:
Eläimet ovat erottamaton osa elämääni. Koskaan en enää tule toistamaan sitä virhettä että olisin ilman eläinystävää kumppanin painostuksesta! Kerran sen tein, ja huomasin pian ettei se todellakaan ole sen arvoista. Silloiselle kumppanille näytin ovea, ja sittemmin olen tehnyt uusille kandidaateille heti alkumetreillä selväksi, että minut hyväksytään joko "karvoineen kaikkineen" tai sitten ei ollenkaan. Tällä hetkellä minulla on upea avopuoliso, joka tosin silloin tällöin marmattaa koirien viemästä ajasta jne, mutta tietää missä on ovi josta HÄN poistuu jos ei miellytä. Eihän tuo ole vielä mihinkään lähtenyt. ;)Oletan Sinun olevan,selkeä,palkitseva ihminen,paljon on työtä taloudessa.
- Mies eikä hiiri
Farkku kirjoitti:
Eläimet ovat erottamaton osa elämääni. Koskaan en enää tule toistamaan sitä virhettä että olisin ilman eläinystävää kumppanin painostuksesta! Kerran sen tein, ja huomasin pian ettei se todellakaan ole sen arvoista. Silloiselle kumppanille näytin ovea, ja sittemmin olen tehnyt uusille kandidaateille heti alkumetreillä selväksi, että minut hyväksytään joko "karvoineen kaikkineen" tai sitten ei ollenkaan. Tällä hetkellä minulla on upea avopuoliso, joka tosin silloin tällöin marmattaa koirien viemästä ajasta jne, mutta tietää missä on ovi josta HÄN poistuu jos ei miellytä. Eihän tuo ole vielä mihinkään lähtenyt. ;)Miehenkuvatuksesi sopiikin ilmaiseksi ulkoiluttajaksi, kun et itse kykene elukoitasi hoitamaan. Olet siis huono eläinten kasvattaja. "miehesi" on tyypillinen peräkammareissa viihtynyt eemeli, joka ottaa ensimmäisen ämmän, jonka onnistuu saamaan ;o)
Mieti, kannattaisiko sinun karsia eläinmäärää, mikäli itse et jaksa/ kykene elikoitasi täysin hoitamaan..
Olet malliesimerkki ihmisestä, joka esineellistää eläimen ja ottaa sellaisen hetken mielijohteesta a´la kiva turkki, söpö häntä ym. turhamaisuutta.
Jokainen, omilla aivoillaan ajatteleva mies ohittaa sinuntyyppiset koivunhalaajat oitis. - N.K
Mies eikä hiiri kirjoitti:
Miehenkuvatuksesi sopiikin ilmaiseksi ulkoiluttajaksi, kun et itse kykene elukoitasi hoitamaan. Olet siis huono eläinten kasvattaja. "miehesi" on tyypillinen peräkammareissa viihtynyt eemeli, joka ottaa ensimmäisen ämmän, jonka onnistuu saamaan ;o)
Mieti, kannattaisiko sinun karsia eläinmäärää, mikäli itse et jaksa/ kykene elikoitasi täysin hoitamaan..
Olet malliesimerkki ihmisestä, joka esineellistää eläimen ja ottaa sellaisen hetken mielijohteesta a´la kiva turkki, söpö häntä ym. turhamaisuutta.
Jokainen, omilla aivoillaan ajatteleva mies ohittaa sinuntyyppiset koivunhalaajat oitis....kommentti 10
- meru61
Mulla myös koira ja miesystävä ei pidä siitä. Hän on pyytänyt meitä silti asumaan luokseen, mutta en ole uskaltanut mennä. Koirani on pieni, ei haise, kuin sateella. Se on nöyrä ja kiltti, siitä ei lähde karva, mutta häntä se ärsyttää silti. Koirani pitää kovasti miesystävästäni. Alussa miesyhtäni toi koiralleni makupaloja, mutta se sitten loppui. Koitan ymmärtää, mutta tilanne on vaikea.
- Ei muu auta
Koirakin vaistoaa,emäntäänsä paremmin, ettei teillä suju. Nykyään naisille eläimet ovat ihmissuhteita tärkeimpiä asioita, eikä siinä mies paljoo paina koiran rinnalla. Ei hyvään pääty kuitenkaan. Ainoa järkevä mahdollisuus lähteä lätkimään.. Jos nainen luopuu koirasta vuoksesi, kuulet siitä vielä vuonna 2078..
- haukku voi tehdä haavan (sy...
"Nykyään naisille eläimet ovat ihmissuhteita tärkeimpiä asioita, eikä siinä mies paljoo paina koiran rinnalla." Totta töriset. Olen ihmetellyt ihan samaa, koiravillitys vaan lisääntyy naisten joukossa. Työporukastakin puolet on koirallisia eikä ne oikein muusta osaa puhuakaan. Hölmöjä. Korat on ok jos ne on siistejä, eivät hauku (liikaa) eikä haise eikä hypi. Eli neuvoksi sille alkuperäiselle keskustelun aloittjalle: harkitse vakavasti, ei "se " nainen siitä miksikään muutu "Hän" (koira )on se tärkein maailmassa.
- Camomilla~*
Kuinkahan moni nainen hankkii koiran sen takia, että se koira valitsee sen kumppanin?
- ei ole
tähän mennessäkään huolehtinut koiransa siisteydestä ja opettanut tavoille niin tuskin jatkossakaan.Jos olisit Hänelle tärkeämpi kuin koira,niin asiaan olisi jo alkanut tulla muutoksia.Joudut kohta imuroimaan itsesi aina kun lähdet ihmisten ilmoille.En asuisi päivääkään tuollaisessa.Pyydä tyttöystävääsi valitsemaan.Sinunhan ei ole pakko sopeutua.
- asian syvällisesti
Tuon kanssa et voi elää loppuelämääsi,joudutte laittaman tavarat erikasseihin.Kaikki tämä sitten kun on ns "arkipäivä".Jos sinulla on taustalla koirakammo?
- herrapii
Voin kertoa vain omaa kokenustani.Tyttöystävälläni oli koiria ja muutama kissakin kaikki söivät pöydästä ja sotkivat vuoteeni haukkuivat öisin ja riehuivat päivisin.asuimme maalla aivan erämaassa ja ehdotin että ulkoiluttaisimme eläimiä,ei voinut koska sudet olisivat kuulemma syöneet ne.(Siuntiossa)syöttäisimme niitä alakerrassa ja ennekaikkea emme antaisin niiden pyöriä sängyssä.kaksi vuotta jaksoin puhua asioista sitten pakkasin tavarani ja muutin pois.nyt minua kutsutaan eläntenvihaajaksi.mutta kotini on siisti ja yöt nukun rauhassa.eli aina on olemassa vaihtoehtoja
- rakki,
sillä siitä pääsee ja helposti.
- auta sitä
Vasaralla kova isku päähän on nopea ja kivuton. Mikäli et sitä kykene tekemään, vie autoon, imurin putki ikkunasta ja auto käyntiin..
- Minä vain
auta sitä kirjoitti:
Vasaralla kova isku päähän on nopea ja kivuton. Mikäli et sitä kykene tekemään, vie autoon, imurin putki ikkunasta ja auto käyntiin..
Sinähän voisit ensin testatuttaa tätä itsellesi, vai mitä?
- Ursula-Jooseppi
Minä vain kirjoitti:
Sinähän voisit ensin testatuttaa tätä itsellesi, vai mitä?
Hyvät matkat siitä saa, kokeilkaa!
- m24v
itsellä vähän saman tapainen "ongelma " oli vuosia sitten..tyttöystäväni koira ärsytti minua..mietin sitten tarkemmin tilannetta ja huomasin että olen mustasukkainen tästä kolmio draamasta.. tokihan minä olisin halunnut senkin ajan olla rapsutettavana kuin mitä se sekarotuinen piski sai olla..ja kun aloin sitä koiruutta inhota enemmän niin lopussa jopa sen nukkuminen inhotti minua..sitten tein selväksi itselleni meidän ns perheen roolit ja myöhemmin koirasta tuli paras ystäväni.. :)
- siisteyden laita on?
Onkohan tyttökaverisi sottapytty? Itselläni oli aikoinaan neljä koiraa ja yksikään niistä ei tullut sänkyyn eikä remannut sohvilla. Hyvälaatuisella sapuskalla, riitävällä ulkoilulla, harjaamisilla, uimisella ja silloin tällöin pestyinä homma oli hanskassa ja koirat onnellisia. Puruluita oli käytettävissä suun puhtaanapitoon jne... Kunnollisella huolenpidolla ne eivät olleet mitään haisevia iljetyksiä. Rotukysymyshän tämä tietysti myös on; siis kuolaaminen ja karvojen määrä. Paljon olisi tytön tarvinnut tehdä koiran koulutuksen eteen jo kauan sitten. Viitseliäisyyttä olisi vaadittu. Opittuja tapoja ei ole helppo muuttaa. Kun sänkyyn on saanut mennä silloin pienenä karvaturrina niin miksi ei nyt sitten yhtä äkkiää jne...
- Abril
se on pakettihinta, eli kun aloit seurustelemaan tytön kanssa, ymmärsit varmaan että koira kuuluu siihen myös.
Tuskimpa missään vaiheessa tyttö luopuu koirasta, sinun tehtävänäsi on nyt tulla toimeen sen koiran kanssa, kouluta sitä ettei hauku,sopikaa tavoista missä koira nukkuu.Vietä aikaa koiran kanssa, ehkäpä huomaat, ettei se ole hullumpi tapa mm.urheilla.
Jos edes vähän olet ollut koiraihminen, varmasti ymmärrät silloin, että siinä tulee mukana karvat, ok,imuroi enemmän, sillä ne katoaa, harjaa koiraa, pidä se puhtaana, pese, niin saat ehkä hiukankin paremmalta tuoksuvan koiran. Vie trimmattavaksi, jos rodulle sopii, ei ole kallista.
Vaikka tyttöystäväsi omistaa koiran, se on nyt myös sinun perheenjäsenesi, eli sinulla on myös sanottavaa sen koulutuksesta, ja tavoista joita sille opetatatte. Enää koira ei ole vain tyttöystäväsi, se on myös sinun.
Näytä koiralle kuka on mies talossa, ettei sängylle hypitä. Eläinkaupasta saat koirankarkoitetta jota voit ruiskuttaa paikkaan minne et halua koiraa.
Onnea arkeen uusi koiranomistaja.
Yrittäkää pärjätä. - Kakkonen
Kieltämättä oman aikansa vei että tottuu kun aamulla joku tökkii kuolollaan ja nuuhkii. Tyttöystävä oli elänyt jo kauan koiransa kanssa ja uutena uroksena olin hämilläni. Noiden tavasta nukkua kahdestaan.
No, nyt nukumme kolmestaan ja minä en kuorsaa kun en nuku selälläni. - Nainen on kuin..
..raitiovaunu. Yksi menee, toinen tulee varmasti.
Suomessa on naisia enemmän kuin miehiä. Valitse rauhassa, koeaja ym. ja varmistu että daamilla ei ole tunnevammaa ja näin ollen koiraa tai kissaa, jolle kykenee ainoastaan näyttämään tunteensa. - tunteen.. yöks!
ei käy kateeksi.. no, itse en olis edes harkinnut muuttamista samaan huusholliin ison haisevan, kuolaavan ja karvovan koiran kanssa..
..ja juu no.. jos tilanteessa kuitenkin jo olet, niin jälkiviisaus ei kauheesti auta.. itse vaihtaisin tyttöystävää, jollei koira lähde.. - piilossako??
Siis täh..?! piilossako tyttöystäväsi oli koiraansa yhteen muuttamiseen asti pitänyt..?? --miten voi muuten olla huomaamatta isoa karvaista, haisevaa ja huonotapaista rakkia..?? -ei kai sellaista kukaan täysjärkinen kotiinsa halua..??!
- Minä se vaan
koira suihkuun, korviin ei vaan saa mennä vettä...noin haju eliminoitu.
Sitten pesun jälkeen turkki harjataan, noin karvat on siististi harjassa eikä muualla.
Haukkuminen hmm huuda hiljaa ja näytä vihaselta tarpeeks monta kertaa. - sänkyyn tai sohvalle
Koiran anaalirauhasta pitää toisinaan puristuttaa (tai puristaa jos hallitsee tekniikan). Siitä tulee paha haju. Hormoniperäinen juttu muistaakseni.
Hammakivi ja hengitys tuli mieleen heti seuraavana.
Sopikaa, että makuuhuone tai -tila on vain teidän aluetta, häädä sieltä koira pois ystävällisesti mutta päättäväisesti. Laittakaa sille viihtyisä oma paikka. Ruokavalio auttaa pahanhajuiseen hengitykseen. Jos koira edelleen haisee kovasti, olet allergisoitumassa sille ja jomman kumman pitää luovuttaa. Wuf. Muista se nukkumatilan eristäminen, se auttoi minua. - ne syö koiransa
Niin ei tule ongelmia.
- Kauko-idästä!
Iske joku Vietnamilainen, Thaikku ym. joka kokkaa kädenkäänteessä rekusta hyvää apetta. Popsitte sen suihin, jätä toki eukollesi annos!
Ylimääräisen lihan voit pistää pakkaseen ja kehua kaverisi metsästystaidoilla, kaatoihan hän peuran. Nämä Kauko-idän daamit on muutenkin taitavia käsistään, saattaa tehdä rekusta jopa uunikintaat, jolla paahtopaistin otat uunista..
Mikäli eukkosi ihmettelee kintaiden yhdennäköisyyttä, esittele salarakkaasi ystävänäsi, joka toi hanskat idästä ;o)
-muista pestä rukkasista rekun kusen ja paskan hajut pois!!
Kadonneen koiran kohtalon voit kuitata rekun varastetun kaupan edestä käydessäsi kaupassa.
Hukkaa kaulapanta ja remmi!!!
-olisi noloa, mikäli ne unohtuisi hellan viereen..
- koiranomistajatar
Pitäkää nyt yhteinen palaveri pikaisesti kirjoittamastasi aiheesta. Jos aiotte elää yhdessä, kummankin pitää kunnoittaa toisen toiveita. Koira on kuitenkin yleensä omistajalleen niin rakas että on liikaa pyytää tyttöystävääsi luopumaan siitä.
Vähintä mitä kumppanisi voisi puolestasi tehdä, olisi sängyn kieltäminen koiralta. Rakastan koiria mutta en minäkään haluaisi kuolaavaa ja haisevaa koiraa sänkyyni!
Tarkistakaa koiran kunto ja ruokavalio. Koiran henki haisee jos sillä on hammaskiveä. Koira voi haista myös huonon tai väärän ruokavalion vuoksi. Parhaiten koira voi korkealaatuisella eläinkaupan kuivamuonalla. Koiraa pitää myös harjata säännöllisesti, karvanlähtöaikaan jopa joka päivä. Jos turkki huopaantuu ja on likainen, aivan varmasti se haisee. Laskekaa myös asunnon lämpötilaa. Esim. 22 astetta on paksuturkkiselle koiralle liikaa.
Mikäli ette saa aikaan yhtään kompromisseja, sinun on parempi hankkia oma asunto. Mutta KESKUSTELU on parisuhteessa tärkeää. Tyttöystäväsi ei ole varmaankaan ajatustenlukija. - puhumaan,,,
niin minä tein ja meillä on juttua riittäny, yhdessä käkätetään ja nauretaan akoille ja käydään ulkona kusella ja kattelemassa narttuja..
- Heh heh
Oikein rupesi naurattamaan, nimittäin käskin lopulta naisen (joka jatkuvasti hoki ettei voisi ikinä jättää minua jne.) valita minut tai koiran. Arvaatkin varmaan kumpi lähti : D Nyt jo naurattaa mutta silloin itketti!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391759En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81131
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889