Miksi rakastun väkivaltaisiin

miehiin....?

Takanani on muutama vakavampi suhde, kaikki miehet ovat pitkiä, rotevia, kaljupäitä, koviksen näköisiäkin ehkä. Ja jokainen on ollut mua kohtaan väkivaltainen. Oon ihastunut aikoinaan heissä siihen olemukseen yms. mikä tollasilla miehillä on (vaikee selittää tarkemmin). Nykyinen mieheni on myös ollut väkivaltainen, mut lopettanut ja parantanut tapansa sen jälkeen kun jouduin hänen toimestaan sairaalaan ja hengenlähtö oli oikeasti käsillä. Nyt kun hän on todellakin parantanut tapansa, hänestä on tullut kiltti, "lälly", eikä mua enää kiinnosta seksikään hänen kanssaan kun hän ei ole enää semmonen kovis vaan on aika pehmo sekä herkkä.
Nyt sitten olenkin taas ihastunut uuteen mieheen, kaljupäiseen, koviksen näköiseen lihaskimppuun jolla on väkivaltaista taustaa. Oma mieheni tuntee hänet jotenkin, ja sanoo ihastustani hulluksi ja pölhöksi (oma mieheni ei tietty tiedä että oon ihastunut), mutta en välitä siitä vaan olen hullun lailla ihastunut....
Tajuan kyllä näin järjellä ajatellen että tämä on jotenkin... sairasta?? Kun en kuitenkaan ole mikään masokisti, enkä muutenkaan halua että mua lyödään tai mitään muutakaan. Oon aina ollut masentunut ja joutunut käymään terapiassakin kun oon joutunut väkivallan kohteeksi.

Mut mistä tää ihastus ja rakkaus väkivaltaisiin miehiin tulee?? Selvästi tässä on jotain psykologista, mut itse en pysty ratkaisemaan tätä. Pystyiskö kukaan auttamaan???

10

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö miettii samaa

Niinkuin sama asia että miksi rakastuu aina samanlaisiin miehiin joilla on samanlainen tausta... tarkkis, ei inttiä käyty, "vähän kummallinen kovis" maine...
      Ja sitte näistä saa sydänsuruja mutta aina vaan ne vetoaa...
      Enpä tiedä ittekki miettiny samaa asiaa.

• ritalin

Ongelmanani on, että psykologia-palstan Sheriffi on pssykopaatti ja vainoaa minua. Kaikki viestini poistetaan ja banni napsahtaa. Teit näköjään saman avaauksn myös psykologiaa, joten ole ilmeisesti jo bannissa tätä lukiessasi.

• -ap-

Ai se on tämmöstä täällä? Olis kyllä ollu mukava jos olisit voinu auttaa... :(

• ritalin
        -ap- kirjoitti:

Ai se on tämmöstä täällä? Olis kyllä ollu mukava jos olisit voinu auttaa... :(

Kaipa voin riskeerata. :) Psykologia-palstalle jokainen avaus on sefun mukaan väärä. Hän myös siirtää avauksia muille palstoille täysin mielivaltaisesti. Esim. Torikammo(paniikkihäiriö) palstalle "tori". Tässä yritetään kerätä ryhmäkannetta, tai jotain adressia sefun poistamiseksi.

Oletko muuten minkälaisella ajanjaksolla seurustellut kuinka monta kertaa? Ihailetko miehissä siis kovuutta? Mahtaiskohan tässä olla jotain sellaista, että pyrit myös itse olemaan kova?
        Tykkäätkö, että sinua kohdellaan väkivaltaisesti? Tuntuuko herkkä mies sinusta liian naiivilta, tai naiselliselta ym.?

• -ap-
        ritalin kirjoitti:

Kaipa voin riskeerata. :) Psykologia-palstalle jokainen avaus on sefun mukaan väärä. Hän myös siirtää avauksia muille palstoille täysin mielivaltaisesti. Esim. Torikammo(paniikkihäiriö) palstalle "tori". Tässä yritetään kerätä ryhmäkannetta, tai jotain adressia sefun poistamiseksi.

Oletko muuten minkälaisella ajanjaksolla seurustellut kuinka monta kertaa? Ihailetko miehissä siis kovuutta? Mahtaiskohan tässä olla jotain sellaista, että pyrit myös itse olemaan kova?
        Tykkäätkö, että sinua kohdellaan väkivaltaisesti? Tuntuuko herkkä mies sinusta liian naiivilta, tai naiselliselta ym.?

että vastasit =)
        Olen tosiaan uusi näillä mielenterveys-palstoilla, niin en tiedä mitä tääl tapahtuu. Mut tuntuu kyl vähän kummalliselta jos noit viestejä noin siirrellään...

Olen seurustellut 10 vuoden aikana noitten kolmen miehen kans, nykyisen kanssa ollut viisi vuotta eli pisimpään. Ihailen kyllä kovuutta miehissä ja kyllä itekkin oon hiukkasen "kovis" enemmän kuin pehmo. Olen temperamenttinen, sanon usein mitä sylki suuhun tuo sekä olen enemmän sulkeutunut ihminen saatikka avoin.
        Siitä en tykkää että mua kohdellaan väkivaltasesti, inhoon sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa.
        Herkkä mies tuntuu kyllä joo naiselliselta, imelältä ja ärsyttävältä...

• ritalin
        -ap- kirjoitti:

että vastasit =)
        Olen tosiaan uusi näillä mielenterveys-palstoilla, niin en tiedä mitä tääl tapahtuu. Mut tuntuu kyl vähän kummalliselta jos noit viestejä noin siirrellään...

Olen seurustellut 10 vuoden aikana noitten kolmen miehen kans, nykyisen kanssa ollut viisi vuotta eli pisimpään. Ihailen kyllä kovuutta miehissä ja kyllä itekkin oon hiukkasen "kovis" enemmän kuin pehmo. Olen temperamenttinen, sanon usein mitä sylki suuhun tuo sekä olen enemmän sulkeutunut ihminen saatikka avoin.
        Siitä en tykkää että mua kohdellaan väkivaltasesti, inhoon sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa.
        Herkkä mies tuntuu kyllä joo naiselliselta, imelältä ja ärsyttävältä...

peittää huonoa itsetuntoa. Kovuus on tietynlaista hyökkäävyyttä ulkopuoliseen, millä pyritään torjumaan oma epävarmuus ja huono itsetunto kanssakäymisessä muiden kanssa. Voi olla myös merkki varhaislapsuuden traumasta. Toisaalta tällaisen trauman omaava hakee kumppaneikseen ehkä enemmän kilttejä miehiä(jotka tosin eivät välttämättä sytytä).
        Kovuus vaikuttaa kuitenkin joka tapauksessa olevan tapa torjua tietynlaista riippuvuutta ja kertonee jotain varhaislapsuuden olosuhteista.

• tiutiu

Tuota itselleni tuli mieleen jotenkin sellainen, että naisena voi haluta nimenomaan kovan miehen luomaan tietynlaisen turvallisuuden tunteen, saa tuntea itsensä naiseksi ja ehkä sillä tavalla heikoksikin, vaikka pärjäisikin omillaan.
      Väkivalta voi ulospäin antaa kuvaa, että on hyvinkin turvaa tuova, onhan se huokutteleva ajatus että tietää jonkun itseään isomman ja kovemman rinnallaan kulkevan. Useimmiten vain se on niin, että ulospäin kovien ihmisten tarpeena on pönkittää omaa egoaan jopa tähän heikompaan suuntautuvalla väkivallalla. Se on surullista.

Toinen tienhaara jota lähdin ajatuksissani kulkemaan oli joskus kuulemani väite, että nainen etsii kiinnostuksen kohteissaan oman isänsä piirteitä sekä sellaisia asioita jotka on kokenut isässään kehittämisen arvoisiksi tai virheellisiksi.

Voihan siis olla paikallaan isä-tytär suhteenne pohtimista jotta tuohon kysymykseen vastaus löytyisi, omista tarpeistasi kuitenkin johdettavissa jotenkin se mitä mieheltä haluat ja millaiset piirteet koet mieltäsi kiihottaviksi.

Voihan se tietenkin olla jännityshakuisuuskin, jokaisellahan se ilmenee erilaisissa asioissa. :)
      Kukaan muu ei varmaksi voi sanoa paremmin kuin mihin pääset itsetutkiskelulla ja pohtimalla asiaa oman elämäsi ja lapsuutesikin kautta.

• -ap-

Kärsin kyllä itsekin huonosta itsetunnosta ja vaikutan toki ulospäin kovikselta, en päästä helposti ketään lähelleni enkä osaa olla avoin juuri siksi ettei mua kukaan satuttaisi.
      Nyt näin tarkemmin ajatellen, niin kaikki ihastukseni on olleet myös kuitenkin aika ujoja sekä hiljaisia loppujen lopuksi eli kärsivät myös huonosta itsetunnosta....
      Mietin myös tuota isä-tytärsuhdetta, isäni on aika yksinkertainen, naismainen, hän on aina ollut äitini tossun alla eikä hän oikein tiedä "miesten" hommistakaan mitään. Voihan se toki olla että mä ihastun miehiin joilla on sellaisia piirteitä joita isälläni ei ole koskaan ollut...hmmm...

Mut miten mun kannattaisi jatkaa tästä eteenpäin? Jos alan rakentamaan omaa huonoa itsetuntoani paremmaksi, voisiko olla mahdollisuus että en enää ihastuisi väkivaltaisiin miehiin? Vai mitä pitäis tehdä? Kun en voi ihastuakaan "turvallisiin miehiin" väkipakolla??

• kdjfjdf

Sittenhän sinua kuuluukin hakata kun kerran tieten tahtoen hakeudut tuollaisten miesten seuraan.

• Tuttavapiiriini kuuluu naishenkilö, joka otti avioeron pitkän avioliiton jäkeen miehen mustasukkaisuuden ja väkivaltaisuuden takia.

Nainen hankki uuden miesystävän, joka jonkin ajan kuluttrua osoittautui myös väkivaltaiseksi.

Nainen kertoi lapsuudestaan, että hänellä oli oli ollut äitipuoli, joka piiskasi häntä viisivuotiaana verille asti astian särkymisen takia.
      Mieleeni tulee ajatus, nainen oli yhdistänyt rakkauden ja väkivallan. Rakkautta ei voi olla ilman väkivaltaa.
      Mitä ajattelet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe