Eli päivittelin pöytäkonetta, joka on ollut käyttämättömänä jonkin aikaa.
Kun käynnistin koneen niin automaattinen päivitys-toiminto tarjosi kaksi päivitystä, toinen oli Windows haittaohjelmien poistotyökalu(en muista KBnro:a), se mikä mietityttää on että missä/miten se päivitys käytännössä auttaa ITSE käyttäjää?
En minä ainakaan tiedä mikä XP:ssä on haittaohjelmien poistotyökalu, enkä siten ole käyttänyt ko. ohjelmaa.
Toinen mikä ihmetyttää on, että menin noiden kahden päivityksen jälkeen windows-updateen ja pistin päivitysten etsinnän päälle niin se tarjosi
SP3:sta, kysymys kuuluukin;Miksi automaattinen-päivitys toiminto ei tarjoa/tarjonnut tuota SP3:sta?
Windows XP:n päivityksestä
6
732
Vastaukset
- noita asioita
Microsoftilta. Täältä et saa asiantuntevaa vastausta.
- Mie.
Se kuukausittainen haittaohjelmien poistotyökalu ei ole mikään erillinen ohjelma käyttäjälle, eikä näy missään.
Se tekee tarkastuksensa taustalla, ja sen jälkeen poistaa itsensä.
SP3 on niin iso päivityspaketti, että se on haetaan erikseen. Automaattisena latauskin kestää niin kauan, että todennäköisesti monet löisivät koneen kesken pimeäksi.- Nirk
SP nopeuttaa XP:tä aika lailla. Samoin tekee Vistan eka SP, ehkä vieläkin dramaattisemminkin.
Nirk kirjoitti:
SP nopeuttaa XP:tä aika lailla. Samoin tekee Vistan eka SP, ehkä vieläkin dramaattisemminkin.
en tajua asioista yhtikäsmitään mutta luulen että:
Voi sen ladata se sisältää kaikki tähänastiset päivitykset xp:hen Lähinnä hyvä silloin kun tekee uutta konetta xp:llä kun ei tarvitse imuroida 118 päivitystä netistä.
tässä se on sitten:
http://download.microsoft.com/download/4/7/4/474e6c1a-fd6d-464e-bf50-65e928fd2d1b/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-FIN.exe
Tuosta klikkaatte. Kestää. n.45min. Tuntui että kone toimii paremmin, voi olla henkistä eli luulee kun siitä puhutaan että toimii paremmin?- ---+
frans-herman kirjoitti:
en tajua asioista yhtikäsmitään mutta luulen että:
Voi sen ladata se sisältää kaikki tähänastiset päivitykset xp:hen Lähinnä hyvä silloin kun tekee uutta konetta xp:llä kun ei tarvitse imuroida 118 päivitystä netistä.
tässä se on sitten:
http://download.microsoft.com/download/4/7/4/474e6c1a-fd6d-464e-bf50-65e928fd2d1b/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-FIN.exe
Tuosta klikkaatte. Kestää. n.45min. Tuntui että kone toimii paremmin, voi olla henkistä eli luulee kun siitä puhutaan että toimii paremmin?Mukana tulee lukuisia korjauksia edellisiin mokiin.
- Pyyhis
Haittaohjelmien poistotyökalun saat käyntiin kirjoittamalla suorita-riville mrt. Windows Defender käyttää samoja tunnisteita, jos se on asennettu.
Windows update sivulla sanotaan, että SP3-pakettia ei voi asentaa samaan aikaan muiden päivitysten kanssa, joten sp3 löytyy "mukautettu asennus" napin takaa päivityssivustolla.
Sp3:n vintoosaa nopeuttava vaikutus on kyllä tapauskohtainen juttu. Omassa koneessa en huomaa mitään eroa, kun taas joillain muulla on selvä vaikutus. Älä siis odota liikoja.
Jos päivität sp3:n niin muista tehdä varmuuskopiot. On täysin mahdollista, ettei XP käynnisty päivityksen jälkeen ollenkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422016En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421391Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929